Export priser tyskland
Fra : Nick

Dato : 01-11-03 22:09

Hej

JEg kigger efter en vogn fra tyskland. Via mobile.de har jeg fundet en
forhandler som har en vogn jeg er lun på. Han opgiver 2 priser.... én
til salg i tyskland og én til export. Forskellen på de 2 priser er
16%, altså hvad der svarer til tysk moms.

Vil det sige at man kan få momsen refunderet når man exporter bilen ud
af tyskland ?

Hvad så med import til DK. Skal man da betale 25% moms oveni ? ?
Hvordan bestemmes værdien af køretøjet således at man kan beregne
dansk moms ?

Eller er forløbet at ved export til DK, undlader man at få refunderet
tysk moms og tager vognen ind i DK uden at betale dansk moms, pga
reglerne om at varer imellem EU landende ikke momses ?

Håber nogen kender svaret, tak

Et kort tillægsspørgsmål, er der i det hele taget noget at hente ved
at importere selv ? Det drejer sig om en Audi A6 Avant fra ca.
1998-1999 med ca. 150.000 km på uret.

Nick

Fra : Mogens Knudsen

Dato : 01-11-03 22:46

On Sat, 01 Nov 2003 21:09:04 GMT, mobworld_NO_EMAIL@msn.com (Nick)
wrote:

>Vil det sige at man kan få momsen refunderet når man exporter bilen ud
>af tyskland ?

Jep - hvis du har et firma

>Hvad så med import til DK. Skal man da betale 25% moms oveni ? ?

Jep - du skal af med 25% DK moms - altså en dårlig idé.

>Hvordan bestemmes værdien af køretøjet således at man kan beregne
>dansk moms ?

Tyskerens pris uden moms

>Eller er forløbet at ved export til DK, undlader man at få refunderet
>tysk moms og tager vognen ind i DK uden at betale dansk moms, pga
>reglerne om at varer imellem EU landende ikke momses ?

Jep, tht's the way

>Et kort tillægsspørgsmål, er der i det hele taget noget at hente ved
>at importere selv ? Det drejer sig om en Audi A6 Avant fra ca.
>1998-1999 med ca. 150.000 km på uret.

Den ligger lige på kanten, idet 7-8 år gamle biler ofte er en bedre
forretning -> check afgiften på: http://modep.toldskat.dk
De nyere biler taber jo ret meget i DK - inkl. afgiftstab.

/Mogens