Dygtig maler søges ;-)
Fra : M. Høy

Dato : 31-10-03 22:38

Hej NG

Nogen der kender til en seriøs maler, der kan sit håndværk?? Een der kan
male min tank og sideskjolde, dekorerer dem med klistermærker, samt give dem
klarlak, gerne på Sjælland. Jeg ønsker emnerne malet i metallic-sorte
farver.

På forhånd tak.

Mvh.

M. Hoey
(GT750)
http://www.dkfritidmotorcykel.dk/gallery.asp?gid=234

Fra : Jesper Hedegaard

Dato : 01-11-03 00:55

"M. Høy" <mhoeyNOSPAM@mail.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
dem
> klarlak, gerne på Sjælland. Jeg ønsker emnerne malet i metallic-sorte

Prøv Winstons Auto ude ved siden af Silvan på Køgevejen (Valby) - havde tlf
36462166 sidst jeg brugte ham.
Og han laver vist mere MC end auto - og jeg ville bruge ham igen !
--
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
Mvh

Fra : Richard

Dato : 01-11-03 14:09

Jesper Hedegaard wrote:

> Prøv Winstons Auto ude ved siden af Silvan på Køgevejen (Valby) - havde tlf
> 36462166 sidst jeg brugte ham.

Winston har jeg også fået anbefalet af Agusta-Claus, men endnu ikke prøvet.

--
Richard Pade, Sorgenfri, DK
DFM-side: www.dkfritidmotorcykel.dk/richard_pade

Fra : CBR-DK

Dato : 01-11-03 15:49

"Jesper Hedegaard" <jo-tak-til.spam@fis-af.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
tlf
> 36462166 sidst jeg brugte ham.
> Og han laver vist mere MC end auto - og jeg ville bruge ham igen !

Jeg har iforb. med en forsikringsskade på en tidligere mc brugt Winston til
lakering (sort, rød samt stafferinger) af fuldkåbe, tank. sideskjolde og
"anderøv".
Det var et meget flot stykke arbejde han leverede. Eneste "pil nedad" er vel
at ikke hører til de billigste. For ovenstående var prisen så vidt jeg
husker +8000 kr.- men kvalitet koster jo

mvh. Kim / Tårnby MC 78
CBR1000F(N) med (P) optik

Fra : Ukendt

Dato : 01-11-03 16:25

> [...]
havde tlf
> 36462166 sidst jeg brugte ham.
> Og han laver vist mere MC end auto - og jeg ville bruge ham igen !

Winston er ikke den billigste i verdenen, men til gengæld er han
ekstremt god, og du kan være sikker på et arbejde udført over
forventning. Skal han selv "ramme" farver, rammer han uhyggelig præcist.

For ca. 12 år siden fik jeg malet tank (på min røde CB750F) hos Winston,
4 gange lak, 2 gange klarlak, incl bule og svejsetætning af tank: 2000,-
det var mange penge dengang, men et kanon stykke arbejde. Siden har jeg
set eksempler på rene kunstværker. ..han tager iøvrigt billeder af sine
"værker" næsten hver gang, så han går op i sin kvalitet.

mvh
Kenneth

Fra : M. Høy

Dato : 01-11-03 19:19

Hej NG!

Tak for alle svarene

Vil benytte mig af ham!

Mvh.

M. Hoey
(GT750)
http://www.dkfritidmotorcykel.dk/gallery.asp?gid=234

--
http://dfmc.dk/default.asp?id=355
"Kenneth Sørensen" <Kenneth(snabela)krumling(punktum)dk> skrev i en

Fra : BoS.

Dato : 02-11-03 22:22

M. Høy wrote:
> Hej NG!
>
> Tak for alle svarene
>
> Vil benytte mig af ham!
>
> Mvh.
>
> M. Hoey

Sørg for at aftale pris med ham inden du går igang.

Jeg aftalte 1200,- for en mindre kåbereparation. Da jeg kom ud for at betale
de 1200 ville jeg gerne have en kvittering, idet jeg skal bruge bilagene til
skattefar. Men de 1200 var "uden moms". Det synes jeg godt han lige kunne
have sagt. Jeg mener, hvis han laver det sort, kan han lige sige det inden
han går igang.

Men det værste var nu ventetiden. Han er sindssyg langsom om at få tingene
færdige til aftalt tid. Til sidst sagde jeg til ham, at jeg kom og hentede
det "på onsdag", uanset hvor langt han var nået. (6 uger over 1. aftalte
dato). Sådan en fjols.

Selve reparationen har jeg inet at udsætte på.

mvh Bo

Fra : Jes Vestervang

Dato : 02-11-03 23:46

BoS. wrote:

> [...]
> betale de 1200 ville jeg gerne have en kvittering, idet jeg skal bruge
> bilagene til skattefar. Men de 1200 var "uden moms". Det synes jeg godt

Hvem ved, måske nogle skattefolk læser med her. Så skal det nok få en ende
:-|

'Orange' forretning udenfor bekendtskabskredsen er en riscy affære.

> Jeg mener, hvis han laver det sort, kan han lige
> sige det inden han går igang.

Det tør siges. Ikke mindst af hensyn til hans egen forretning!
--
mvh Jes Vestervang - nogen der skal have udviklet noget orange elektronik?

Fra : Pwh

Dato : 03-11-03 19:17

BoS. wrote:

> [...]
> jeg godt han lige kunne have sagt. Jeg mener, hvis han laver det
> sort, kan han lige sige det inden han går igang.

Det er da meget normalt at få opgivet den slags priser uden moms,
det er ikke helt det samme som at han ville lave det uden moms.
Ved dicideret sort arbejde sparer man gerne mere end momsen.

/Jens (der selvfølgelig ALDRIG har fået udført sort arbejde, men har hørt om det)

Fra : Jens Blaabjerg

Dato : 04-11-03 12:45

Pwh wrote:
> Det er da meget normalt at få opgivet den slags priser uden moms,
> det er ikke helt det samme som at han ville lave det uden moms.
> Ved dicideret sort arbejde sparer man gerne mere end momsen.

Jeg mener dog at kunne erindre fra min juraundervisning, at priser til
forbrugere skal opgives inc. moms. Hvis man kan/vil tage slagsmålet hænger
forretningen således på den.

Jens
RD

Fra : Pwh

Dato : 04-11-03 19:26

Jens Blaabjerg wrote:

> Jeg mener dog at kunne erindre fra min juraundervisning, at priser til
> forbrugere skal opgives inc. moms. Hvis man kan/vil tage slagsmålet
> [...]

Det har du sikkert helt ret i, men jeg synes bare tit at det er priser uden
moms at man får slynget i hovedet når det drejer sig om håndværkerydelser.

/Jens

Fra : Peder

Dato : 02-11-03 14:58

Winston i Valby er suveræn dygtig !!!

Har lakeret tank + sideskolde til min CB 750 K2 fra 1975 + monteret
klistermærker og stafferinger + klarlak. Det er sindsygt flot !!
Sideskjoldene var revnede, dem reparerede han først, og tanken viste sig at
spartlet, da han trak den gamle lak af.
Pris ca 5K efter hukommelsen.

Jeg kan varmt anbefale ham; hvis du vil acceptere 2 ting :

1. lad være med at stresse ham, han har MEGET at lave, og sådanne opgaver
som mine og dine laver han "ind i mellem" hvilket også er fordel for dig (og
din pengepung)
2. Regn med, at hvis du indleverer dine dele nu i november, så er han færdig
til maj 2004.

Peder Sterll

M. Høy <mhoeyNOSPAM@mail.dk> skrev i en
nyhedsmeddelelse:3fa2d61d$0$27378$edfadb0f@dread16.news.tele.dk...

Fra : RacerNiels

Dato : 03-11-03 18:10

"Peder" <STERL@POST11.TELE.DK> wrote in message

> Winston i Valby er suveræn dygtig !!!
>
> 2. Regn med, at hvis du indleverer dine dele nu i november, så er han
færdig
> til maj 2004.

Damn... her sad jeg lige og tænkte på at han skulle da male Madam Blå i
løbet af vinteren - der er jo tid nok til foråret, men ligefrem maj... det
er sq for langt ind i den nye sæson!

Andre bud på en maler??

Niels
S FAU himmelblau

Fra : Ukendt

Dato : 03-11-03 18:18

> [...]
>
> Damn... her sad jeg lige og tænkte på at han skulle da male Madam Blå
> løbet af vinteren - der er jo tid nok til foråret, men ligefrem maj...

Ja ja al respekt til Peders tids-estimeringer, men mon ikke du liige
skulle spørge Winston først omkring tid, før du søger andetsteds..

mvh
Kenneth

Fra : Pwh

Dato : 03-11-03 19:25

Kenneth Sørensen wrote:

> Ja ja al respekt til Peders tids-estimeringer, men mon ikke du liige
> skulle spørge Winston først omkring tid, før du søger andetsteds..
>
> mvh
> Kenneth

Det hjælper da ikke en meter at få en tid af Winston hvis han
efter Bo's erfaring ikke overholder aftaler.
Jeg har selv for nogle år tilbage indleveret nogle stumper fra min
skadede RX'er til ham til omlakering. Jeg fik så efter 2 mdr (om vinteren)
solgt RX'eren med skaden, da jeg ringede til Winston for at hører hvor
langt han var kommet, havde han slet ikke kigget på delene endnu.
Så det er heller ikke mit indtryk at han er verdens hurtigste.

/Jens

Fra : Ukendt

Dato : 03-11-03 19:52

> [...]
> langt han var kommet, havde han slet ikke kigget på delene endnu.
> Så det er heller ikke mit indtryk at han er verdens hurtigste.

Det kan godt være, men situationen er måske ikke som for "nogle år
tilbage" og under alle omstændigheder skal man ikke på forhånd afvise en
så kompetent mand på en anden mands udtalelser, det er der ingen der har
fortjent, og slet ikke Winston. ..det er sgu da bare at tage røret, og
høre hvad han har at sige, det kan man da i det mindste.

mvh
Kenneth
(..som ingen aktier har hos Winston, men nærer dyb respekt for folk der
kan deres kram)

Fra : Pwh

Dato : 03-11-03 20:20

> [...]
> der har fortjent, og slet ikke Winston. ..det er sgu da bare at tage
> røret, og høre hvad han har at sige, det kan man da i det mindste.

Nu skrev Bo jo ikke noget om hvornår det var at han havde haft
probs med Winston, min egen erfaring kan ikke bruges til specielt meget,
det vil jeg da give dig helt ret i. Det er for længe siden og han kunne i princippet
jo sagtens have nået at blive færdig til tiden dengang.
Jeg blev selv dengang henvist til ham af Dansk Motorkompagni som
havde vurderet min skade, de sagde at han simpelthen var den bedste.
Det bedste var måske at lave en aftale med ham om at delene skal værer
færdige til januar, overholder han ikke det kan man jo hente stumperne igen
og nå at finde et andet sted.

/Jens

Fra : Ib Jakobsen

Dato : 03-11-03 21:14

Pwh wrote:

> Det bedste var måske at lave en aftale med ham om at delene skal værer
> færdige til januar, overholder han ikke det kan man jo hente stumperne igen
> og nå at finde et andet sted.

Det eneste man aldrig må give er så lang frist. Jeg har ikke set noget blive til tiden
med så lang frist. Heller ikke noget jeg skulle udføre. Aftal en kort frist, og accepter
et par dages forsinkelse. Generelt har branchen ikke så meget at lave. Og slet ikke på
den årstid.

Ib Jakobsen

Fra : Pwh

Dato : 04-11-03 19:30

Ib Jakobsen wrote:

> [...]
> udføre. Aftal en kort frist, og accepter et par dages forsinkelse.
> Generelt har branchen ikke så meget at lave. Og slet ikke på den

Det er nok tvivlsomt at han kan få en maler til at tage den med en for kortsigtet frist.
Og lige precis en mclakerer har vel i princippet vel mest at lave om vinteren, det er
da det tidspunkt at de fleste vælger at få den slags arbejde udført.

/Jens

Fra : Ib Jakobsen

Dato : 04-11-03 23:54

Pwh wrote:

> [...]
> da det tidspunkt at de fleste vælger at få den slags arbejde udført.

Nu kender jeg omtalte. Men maler han kun motorcykler. Eller er det som oftest en kombineret
auto- og mc-maler?. Men alligevel tror jeg nok der vil være mere tryk på til foråret. Så
skal alle vinterprojekterne være færdige. Det er nok lige som folk, der skal have
undervognsbehandlet bilen. Branchen keder sig hele foråret og sommeren. I September er der
tre måneders ventetid.

Ib Jakobsen