Wee! Så fik jeg endelig kortet!
Fra : Christian Jakobsen

Dato : 30-10-03 23:19

Var til køreprøve i dag. Fik lov til at låne MCen (honda CB 500) resten af
dagen. Det var stort! Det var godtnok lidt småkøligt, men det opdagede
jeg først da jeg afleverede maskinen om aftenen (havde for travlt med at
nyde kørslen til at registrere kulden...

Så langt så godt, nu mangler jeg bare noget at køre på. Det har desværre nok
lange udsigter, da kæresten ikke ligefrem deler min passion for motorcykler,
og ikke mener at der er "luft" nok i økonomien til at jeg kan anskaffe mig
sådan et "dyr"
(hun har nok desværre ret, men det vælger jeg at se bort fra i denne
sammenhæng...)

Hvilke argumenter bruger i for at vinde forhandlingerne om mc kontra
pels/smykker/tøj/større lejlighed/ what ever? Hjælp en stakkels mand, så han
komme ud og nyde motorcykellivet!

--
Venlig hilsen
Christian Jakobsen

Fra : Hekto

Dato : 30-10-03 23:33

In article <3fa18e3f$0$45335$edfadb0f@dread11.news.tele.dk>, Christian
Jakobsen says...
> Hvilke argumenter bruger i for at vinde forhandlingerne om mc kontra
> pels/smykker/tøj/større lejlighed/ what ever? Hjælp en stakkels mand, så han
> komme ud og nyde motorcykellivet!

Du må vel selv om hvad du må bruge dine egne penge til? Så er det da
bare og spare sammen. Mangler hun da noget?
--
/Hekto

Ducati 600SL Pantah - Suzuki LS650
http://www.dkfritidmotorcykel.dk/hekto
semi-rockets ... no thanks!

Fra : Hekto

Dato : 30-10-03 23:34

In article <3fa18e3f$0$45335$edfadb0f@dread11.news.tele.dk>, Christian
Jakobsen says...
> Var til køreprøve i dag. Fik lov til at låne MCen (honda CB 500) resten af
> dagen. Det var stort!

Tilløgge! ... iøvrigt!

Fra : Moller

Dato : 30-10-03 23:43

Tillykke med kortet :)

> Hvilke argumenter bruger i for at vinde forhandlingerne om mc kontra
> pels/smykker/tøj/større lejlighed/ what ever? Hjælp en stakkels mand, så
han
> komme ud og nyde motorcykellivet!

Spare sammen i smug, og køber en i gave til dig selv :)

VH
Lars Molnit

Fra : Peter Jakobsen

Dato : 30-10-03 23:43

"Christian Jakobsen" <christianhusk@slettehunters.dk> wrote in message
> [...]
>
> Hvilke argumenter bruger i for at vinde forhandlingerne om mc kontra
> pels/smykker/tøj/større lejlighed/ what ever? Hjælp en stakkels mand, så

Hvis du er rigtig biker smider du hende ud og køber din drømmecykel på
afbetaling, selv om du ved du aldrig får den betalt *g*

--
M V H

Peter Jakobsen
YAMAHA YZF 1000R THUNDERACE '00
http://www.dkfritidmotorcykel.dk/?id=160
Join S.E.T.I@HOME today !

Fra : Jens Jacob Bager Jen~

Dato : 31-10-03 07:39

> Hvis du er rigtig biker smider du hende ud og køber din drømmecykel på
> afbetaling, selv om du ved du aldrig får den betalt *g*

Det lyder nogenlunde som det jeg gjorde i sin tid. Nu har jeg en endnu
dyrere MC

--
Mojn
Jens Bager Jensen

Fra : Jens Jacob Bager Jen~

Dato : 31-10-03 07:42

> Det lyder nogenlunde som det jeg gjorde i sin tid. Nu har jeg en endnu
> dyrere MC

Og en rigtig rigtig sød kæreste (som læser med)

Fra : Armand

Dato : 31-10-03 15:00

Jens Jacob Bager Jensen <bager@nospam.dkfritidmotorcykel.dk> skrev i en

> Og en rigtig rigtig sød kæreste (som læser med)

Uhh!
Det er jo hende der "Ninja-Karina" - Pas nu på at hun ikke får for gode
ideer af Kill-Bill filmen!

--
Armand.
PS: Hej Karina!

Fra : Rasmus Færch

Dato : 30-10-03 23:49

"Christian Jakobsen" <christianhusk@slettehunters.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> Hvilke argumenter bruger i for at vinde forhandlingerne om mc kontra
> pels/smykker/tøj/større lejlighed/ what ever? Hjælp en stakkels mand, så

Øøh argumenter hmm.... er der så meget at sige, du har vel ikke taget MC
kort for 10k kr for sjov, hvis hun ikke vil have mc så køb en alligevel og
vis hende hvem der bestemmer, og så stå fast ved det. Jeg havde længe gået
og luret på en lille MC men har ikke noget kort eller noget som helst, jeg
havde godt nok fået nævnt noget om at jeg godt kunne tænke mig en MC men det
faldt ikke lige i frøknens smag og den jeg havde kigget på var grim osv osv
og hun kunne købe ca 50par sko for det samme som den kostede bla bla, og
"vi" var blevet enige om at jeg ikke skulle have den. 2 dage efter stod den
på hendes plads i indkørdslen hun kom hjem fra arbejde, og så er det søreme
en med mono saddel "egoist racer" så hun ikke kan køre med. Ok det skal
siges at hun var sur i et par dage men hun er begyndt at tale med mig igen,
og jeg er igang med kortet, og jeg er rigtig glad for min Gsxr 400rr ´91 som
jeg glæder mig vanvittigt til at komme ud og trille på, for mig selv
Hvis du ikke køber en MC nu hvad år bliver det så, der vil altid være
"vigtigere" ting at bruge penge på, nogle tøser forstår det bare ikke, hvis
du vil have MC så er det det DU vil og så må hun sgu gi sig ....Slut
Tillykke med kortet... det er snart min tur
/Rasmus

Fra : Christian Jakobsen

Dato : 31-10-03 20:05

"Rasmus Færch" <crx@FJERNcool.dk> wrote in message

> Øøh argumenter hmm.... er der så meget at sige, du har vel ikke taget MC
> kort for 10k kr for sjov...

Jo, det er netop det jeg har!
--
Venlig hilsen
Christian Jakobsen

Fra : Bo-gsxR

Dato : 31-10-03 02:30

> Hvilke argumenter bruger i for at vinde forhandlingerne om mc

går ud og køber den, og tager skænderiet senere!
husk dog at købe 2 hjelme fra starten og kør langsomt når
hun er med! Mange tror jo at man er selvmords kandidat
fordi man kører mc.

bo-gSxr

Fra : Arne Lorenzen

Dato : 31-10-03 07:28

I news: bnsdsg$jm6$1@sunsite.dk,
skrev Bo-gsxR <slettes.gsxr750@ishoejby.dk>

ROFL!

1. Fornuft. (Du har jo bilen for dig selv)
2. Bestikkelse. (Køb du dig bare dit og dat så)
3. Hemmelig opsparing
4. Bare køb den. ("som en mand"!?)

Eller lidt af det hele, kvinder kan godt li´det varer lidt

--
Mvfh. Arne Lorenzen FZS 600 / XT 600
www.dkfritidmotorcykel.dk/?id=183

Fra : Thomas Buus Andersen

Dato : 31-10-03 07:43

Hvordan er det man siger? Det er nemmere at blive tilgivet, end at få
tilladelse?
Med andre ord : Køb den, og få hende med på ideen senere :)

Thomas Buus
GSXR 250

---

Fra : m0rt3n

Dato : 31-10-03 08:40

du køber bare... Så kan hun hyle op i et par dage over det, og når hun er
færdig, har du stadig hende og en MC.

Men jeg synes du er inde og røre ved noget eksistentielt. På den ene side
vil dullerne gerne have at vi er tilpassede og at de kan bestemme over os.
På den anden side, er der jo ingen duller, der kan lide katrerede mænd. En
gang skal man lige sætte dem på plads, og selv om de hyler op kan de jo lide
det, og i det lange løb er det bedst for et parforhold.

Selv gjorde jeg det da jeg ville have en ny MC, at jeg sagde til min
kæreste, at jeg syntes hun også skulle til at køre MC, så kunne hun jo få
den gamle. Den hoppede hun på med det samme, hæhæ. Det er vist et gammel
trick for mange i denne NG, ikke? Men hør; jeg har taget den videre end det:
Senere brugte jeg den igen, da jeg ville have en større MC. Så spurgte jeg
hende, om hun var tilfreds med at køre på en mindre maskine end jeg have.
Dengang kørte hun xj600 og jeg zrx1100. Det var hun da ikke tilfreds med,
når nu jeg skar det sådan ud for hende. Derfor skulle hun straks have en
gsf1200! Nu har jeg to gode maskiner at vælge imellem når jeg skal ud at
køre, hehehee.

-m0rt3n zrx1100

Fra : TheHobbit

Dato : 31-10-03 09:47

Christian Jakobsen wrote:
> Var til køreprøve i dag.
Tillykke med kortet! Det kommer du ikke til at fortryde!

> Fik lov til at låne MCen (honda CB 500)
> resten af dagen. Det var stort!
Det var da kanon service.

[snip]
> [...]
> passion for motorcykler, og ikke mener at der er "luft" nok i
> økonomien til at jeg kan anskaffe mig sådan et "dyr"
Har I 100% fælles-økonomi?

> (hun har nok desværre ret, men det vælger jeg at se bort fra i denne
> sammenhæng...)
Det er et spørgsmål om prioritet.

> Hvilke argumenter bruger i for at vinde forhandlingerne om mc kontra
> pels/smykker/tøj/større lejlighed/ what ever? Hjælp en stakkels mand,
> så han komme ud og nyde motorcykellivet!
Mulige argumenter: "Jeg ska' da ha'!", "Det er ikke fordi jeg har lyst - men
jeg TRÆNGER!" og "Den er jo for feeej!".

Lav evt. en beregning udfra hvor mange penge der bliver "tabt" på køben -
nærmere end hvor mange der bliver brugt. Det er sikkert mindre end hvad hun
bruger på tøj og sko. (Med "tabt" mener jeg "salgs værdi - forbrug = tab")
Hvis du har brugt 40.000 på MC + 4.000 i forsikring + 5000 til udstyr og
_kan_ (ikke "skal") sælge den om 1 år for 38.000 så har du brugt 11.000 kr
det er under 1000 kr/md. (Forudsat at udstyret er 0 kr værd til den tid.)

Jeg ved ikke om ovennævnte argumenter virker lige på DIN kæreste - men jeg
har da 3 MC'er!!

Stephan Hansen - Yamaha DT 125 '83
www.StephanNet.dk
http://www.dfmc.dk/?id=297
+ Suzuki GS500E - 1999 (Til salg - Oh no! My precioussss!)
+ Honda CBR600 F3V - 1996

- I love the smell of a 2-stroke in the morning -

Fra : brobaek

Dato : 31-10-03 11:09

Først og fremmest tillykke!

Da jeg skulle overbevise min kæreste, om at pakken med kort, udstyr og MC
var noget vi i vores 2 x SU økonomi virkelig stod og manglede forsøgte jeg
at vise hende alle de fordele der var ved det for hende.

- Vi kan køre på romantiske ture til Sverige, Danmark og Europa
- Tage et smut op af Strandvejen til Helsingør, og nyde en kop kaffe
- Køre til stranden ved Vesterlyng (fed strand og gode veje, iøvrigt) en
fredag aften med en fl. hvidvin
- Købe en billig kværn (så der også er rimelighed i det) - både i køb,
forsikring og vedligeholdelse
- Købe en MC, hvor hun også sidder godt
- Ikke gå på kompromis med udstyret (den er iøvrigt nok let at overbevise
hende om)

Min kæreste var meget lidt vild for at sidde bagpå - første gang nåede vi at
køre 2 km. hvorefter hun spurgte, om vi ikke skal vende om nu. Hun var
heller ikke helt tryk ved motorvej.
Nu drøner vi let til Berlin med god fart... Og vi drøfter allerede, om vi
ikke har råd til at hun kan tage kortet til sommer + købe
endnu en MC.

Mvh
Martin (som nåede frem til en Honda CX 500 C til 30k var et godt kompromis)

Fra : Psypher

Dato : 31-10-03 11:21

Først og fremmest tillykke!

Jeg har lige købt min drømmecykel igår, en Honda CBR 900 Fireblade
det er den første MC jeg har, den er uden afgift men jeg skal jo heller ikke
køre på den
de næste mange måneder alligevel.

Jeg fik kortet d. 26/08 i år så det er også ret nyt for mig, ihvertfald det
at have kort til dyret hehe.

Jeg er i gang med en seriøs diskution med min kæreste, hun mente ikke lige
at der var råd
til sådan en, jeg var af en anden mening og købte den uden at fortælle hende
det, hun er stadig
mega sur men det er der jo ikke rigtigt noget at gøre ved, det er mne penge
og min MC, sådan er det!

Køb en hvis du syntes du har pengene til det og red så problemerne ud
bagefter.

Mvh Lars

Fra : Rasmus Færch

Dato : 31-10-03 18:37

"Psypher" <ask@for.it> skrev i en meddelelse
> [...]
penge
> og min MC, sådan er det!
>
> Køb en hvis du syntes du har pengene til det og red så problemerne ud

Hehe.. Du er sgu for sej, men jeg må nok indrømme at en CBR 900 Fireblade
måske ikke er den bedste begynder cykel jeg kan komme i tanke om, min kami
havde sådan en, den tog sateme fat.
Held og lykke med den.
/Rasmus

Fra : Psypher

Dato : 31-10-03 19:06

">
> [...]
> måske ikke er den bedste begynder cykel jeg kan komme i tanke om, min kami

Det skal siges at jeg har kørt en del på crossmaskine og har også kørt en
del på MC
men når det er sagt, så må jeg erkende at Firebladen trækker ret godt jeg
har en del
respekt for den men for satan hvor kører den dog godt.

Jeg hentede en i Løgumkloster, jeg tror jeg havde et smil fra øre til øre
hele vejen hjem.

Jeg købte den af en i dk.marked.privat.motorcykel

Min kæreste er stadig sur hehe......

Mvh Lars

Fra : Tony Lorentzen

Dato : 31-10-03 19:40

Psypher wrote:

> [...]
> fortælle hende det, hun er stadig
> mega sur men det er der jo ikke rigtigt noget at gøre ved, det er mne

Respekt! Har du fortalt hende hvor meget du skal lægge i afgift?

--
Tony

Fra : Psypher

Dato : 01-11-03 10:33

"> > Jeg er i gang med en seriøs diskution med min kæreste, hun mente ikke

> Respekt! Har du fortalt hende hvor meget du skal lægge i afgift?
>
> --
> Tony

Nope, det må vi tage når den tid den kommer hehe.

Mvh Lars

Fra : Denise

Dato : 31-10-03 11:29

> [...]
> jeg først da jeg afleverede maskinen om aftenen (havde for travlt med at
> nyde kørslen til at registrere kulden...

Hej Christian
Tillykke med kortet.

> Hvilke argumenter bruger i for at vinde forhandlingerne om mc

Må hellere afholde mig fra at komme med argumenter, men de andres argumenter
er hylende sjov læsning, hihi

--
Hilsen Denise
XJ600S, http://dfmc.dk/Denise_Reindel

Fra : Hekto

Dato : 31-10-03 12:19

In article <3fa23962$0$95022$edfadb0f@dread11.news.tele.dk>,
Denise.Reindel@*NOSPAM*sas.dk says...
> Må hellere afholde mig fra at komme med argumenter, men de andres argumenter
> er hylende sjov læsning, hihi

Du burde da ellers have en slags 'insider-viden'??? ;0)
--
/Hekto

Ducati 600SL Pantah - Suzuki LS650
Ducatist og medlem af 'Geheime Motorrad Putzer Verrein'

Fra : Denise

Dato : 31-10-03 13:05

"Hekto" <gæt.selv@hekto.dk> wrote in message
> In article <3fa23962$0$95022$edfadb0f@dread11.news.tele.dk>,
> Denise.Reindel@*NOSPAM*sas.dk says...
> >
> Du burde da ellers have en slags 'insider-viden'??? ;0)
> --

Ja, men en sjælden gang imellem ved jeg godt, hvornår jeg skal tie stille

Fra : Ukendt

Dato : 31-10-03 11:48

> [...]
>
> Hvilke argumenter bruger i for at vinde forhandlingerne om mc kontra
> pels/smykker/tøj/større lejlighed/ what ever? Hjælp en stakkels mand,

Jeg har heldigvis altid haft MC, før forholdet starter, det gør det lidt
lettere

Jeg tror ikke på den store succesrate, hvis du prøver den hårde måde ..
"Det er mine penge..", ".kan du ikke klare lugten i bageriet.." etc. jeg
tvivler på erfaringen fra de mennesker som ytrer sådan. Jeg tror i
stedet du skal vende det til at motorcyklen er et slags værktøj som kan
binde jer yderligere sammen. En romantisk måde i kan være sammen, en
middel hvormed i kan dyrke jeres frihed sammen. Få hende til at tro at i
altid er to på (selvom du selvfølgelig ved, at sådan bliver det ikke).

Du kan også bruge lidt omvendt psykologi. "Jamen hvis du mener vi ikke
har råd til at jeg kan udleve min drøm, så må det jo blive sådan, det er
jo også rart med luft i økonomien, så kan vi jo evt. købe en Volvo..
sniff" .. med kraftige undertoner gør du hende ansvarlig for din
livslange drøm bristes og at du evt. kommer til at mistrives i et
monotont kedeligt forhold, at spontaniteten og sprælskheden i jeres liv
sammen vil dø, ved denne beslutning - og det er alt sammen hendes skyld.
...den kan hun ikke leve med

mvh
Kenneth
R1

Fra : Hekto

Dato : 31-10-03 12:24

In article <3fa23d8e$0$95023$edfadb0f@dread11.news.tele.dk>, "Kenneth
Sørensen" <Kenneth(snabela)krumling(punktum)dk> says...
> [...]
> monotont kedeligt forhold, at spontaniteten og sprælskheden i jeres liv
> sammen vil dø, ved denne beslutning - og det er alt sammen hendes skyld.

Erfaring er godt. Oftest er det eneste man får ud af det, at man føler
sig klogere end man var igår; men ikke på hvad!!

Sagen er nok, at hvis man har lyst til noget, og dette er uacceptabelt
for den anden, så går det galt om en måned, 3 år, 14 år; men det går
galt!
HVis ikke man har 100% sammenfaldende interesser, hvad men ikke
behøver at have, så skal der være accept for at hver især også
kan dyrke det der ikke er fælles.

Fra : brobaek

Dato : 31-10-03 18:31

> [...]
> HVis ikke man har 100% sammenfaldende interesser, hvad men ikke
> behøver at have, så skal der være accept for at hver især også

Jeg tror, at lige præcis MC er et sted hvor man godt kan være hamrende
uenig. "Konerne" har jo ret i, at det er en hobby som kan ødelægge/ændre de
flestes økonomi. Endvidere det også en sport, som vi bliver sindsyg bidt af,
hvorfor vi måske tilsiddesætter lidt sund fornuft for at få råd til MC'en
(men sjældent fortryder det).
Hvis du skal være helt ærlig havde du jo nok ikke brugt 50.000-100.000 kr.
på mange hobbyer, bare til at starte på. Eller uden videre tilladt din
kæreste gjorde det...

Iøvrigt tror jeg, at mange kærestes økonomiske argumenter bunder i en frygt
for uheld. Gør hende rolig ved at forklare, at du ikke agter at købe en RR
og drøne 120 ned af Vesterbrogade uden hjelm.

Martin

Fra : Jon Larsen & Ann-Rik~

Dato : 31-10-03 13:09

"Christian Jakobsen" <christianhusk@slettehunters.dk> skrev i en meddelelse

Tillykke

> Hvilke argumenter bruger i for at vinde forhandlingerne om mc kontra
> pels/smykker/tøj/større lejlighed/ what ever? Hjælp en stakkels mand, så
han
> komme ud og nyde motorcykellivet!

Har hun været ude og køre? Det hjælper straks hvis hun i det mindste kan
lide at sidde bag på, eller som mig selv vil styre dyret, så må herren bagpå
;-P
Ellers er et forhold jo at hjælpe hinanden med at opfylde sine drømme
Min var godt nok i rækkefølgen egen hest, arbejde, hus, motorcykelkort, 2
motorcykler osv. Det eneste der er opfyldt er mc-kortet, som jeg dog selv
sparede op til.

1 stk. motorcykel har vi dog og må pænt deles :-/ Godt man har den
undskyldning, at der er laaangt ud til hesten jeg passer

Enten accepterer man hinanden interesser eller også deler man dem. Her
forsøger vi at dele. Derfor snuser kæresten også til det med heste nu.....
hæ hæ. Om ikke andet for af og til at hjælpe mig, når jeg ligger brak i
sengen og ikke kan passe drømmedyret

Venlig hilsen Ann-Rikka

Fra : Armand

Dato : 31-10-03 16:19

Jon Larsen & Ann-Rikka Olsen <jons@NOSPAMlarsen.mail.dk> skrev i en

> [...]
> hæ hæ. Om ikke andet for af og til at hjælpe mig, når jeg ligger brak i

Når du nu ikke kan komme med, er du så sikker på at drømme-fyren ikke går og
tegner drømme-bøffer op med kridt på drømme-dyret??

--
Armand.
(engang med identisk job)

Fra : Tony Lorentzen

Dato : 31-10-03 19:43

Armand wrote:

> Når du nu ikke kan komme med, er du så sikker på at drømme-fyren ikke
> går og tegner drømme-bøffer op med kridt på drømme-dyret??

*GRILL* (bogstaveligt talt)

--
Tony

Fra : Jon Larsen & Ann-Rik~

Dato : 01-11-03 09:42

">
> [...]
og
> tegner drømme-bøffer op med kridt på drømme-dyret??

xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx

Er du rådden, det er svært at tegne på såen et dyr der laver bukkespring og
stejler, bare man nærmer sig lidt !?! Heldigvis er de til at lokke med
hestebolsjer og gulerødder.. he he

--
MVH
Proces-teknolog Jon Larsen

Fra : Armand

Dato : 01-11-03 11:21

> ">
> >
> Er du rådden, det er svært at tegne på såen et dyr der laver bukkespring
> og stejler, bare man nærmer sig lidt !?!

Det er sågu' da fordi den fornemmer at du er slagter!

--
Armand.

Fra : Henrik Nielsen - Rap~

Dato : 31-10-03 14:17

Tillykke.

Køb den og giv hende nogle ture bag på. Det gjorde jeg. I dag kører hun selv
ZX6R

Men kør forsigtigt, de første ture. Vent evt. til du får lidt rutine.....

Jeg kan for øvrigt skaffe dig en XJ600, '90 til 29000,-

--
Mvh.
Henrik

Fjern x i mailadr. ved svar på mail.

Fra : m0rt3n

Dato : 31-10-03 14:33

Her er endnu et godt råd. Hvis du køber maskine og hun bliver så sur at hun
skrider, eller du bliver nødt til at kyle hende ud, så er problemet ikke
større end at du tager en tur på din nye maskine og samler nogle nye tøser
op. Alle piger falder for en mand med MC. Du kan bare vælge og vrage...
m0rt3n zrx1100

Fra : Jes Vestervang

Dato : 31-10-03 14:18

m0rt3n wrote:

> Alle piger falder for en mand med MC. Du kan bare vælge og
> vrage...

Piger falder nemlig altid for svedige mænd med hjelmhår
--
mvh Jes Vestervang

Fra : Henrik Nielsen - Rap~

Dato : 31-10-03 17:41

LOL.

Fra : Tony Lorentzen

Dato : 31-10-03 19:44

Jes Vestervang wrote:

> Piger falder nemlig altid for svedige mænd med hjelmhår

Bare man har en Fazer så skulle det ikke vare længe...

--
Tony

Fra : Lisbeth Sejberg

Dato : 31-10-03 23:11

Tony Lorentzen <spam@dkfritidmotorcykel.dk> skrev:

>Bare man har en Fazer så skulle det ikke vare længe...
>
>--
>Tony

--Der har du fuldstændig ret, især når det er ens egen mand der
har den og man gerne må låne den Og han har jo også vænnet sig
til hvordan jeg ser ud med hjelmhår.
Lisbeth

Fra : Jes Vestervang

Dato : 01-11-03 01:15

Tony Lorentzen wrote:

> Bare man har en Fazer så skulle det ikke vare længe...

Fint, jeg er ved at være træt af at vente
--
mvh Jes Vestervang

Fra : Allan Bojesen

Dato : 01-11-03 20:39

Jes Vestervang wrote:

> Fint, jeg er ved at være træt af at vente

Har du prøvet at lade være med at tage styrthjælmen af når du står ved
Fazeren

Allan Bojesen

Fra : Arne Lorenzen

Dato : 31-10-03 07:31

I news: 3fa18e3f$0$45335$edfadb0f@dread11.news.tele.dk,
skrev Christian Jakobsen <christianhusk@slettehunters.dk>

> Var til køreprøve i dag. Fik lov til at låne MCen (honda CB 500)

Stort Tilløk´

Fra : anders majland

Dato : 31-10-03 16:37

Christian Jakobsen <christianhusk@slettehunters.dk> wrote in
3fa18e3f$0$45335$edfadb0f@dread11.news.tele.dk

> Hvilke argumenter bruger i for at vinde forhandlingerne om mc kontra

Et argument jeg ikke har set herover - Den kan nemt være billigere end
en (extra) bil ...

Og sålænge i kun er 2 kan den stort set det samme. Det er selvfølgelig
ikke lige til at transportere en vsakemaskine, men den kan alligevel
ikke være i en "gennemsnitlig" bil og hvor tit er det lige man har behov
for det ... Jeg fik først eget køretøj i en "moden" alder og det var en
aprilia. Et par år senere købte vi også en bil - ikke fordi vi manglede
den men mest fordi vi fik et godt tilbud fra en kammerats lillebror...
Siden har vi ikke kunnet undvære en bil også ...

Og start så bare i det små / billige ... med en lille ældre mc... Når
først den er inden for dørene er det nok nemmere at "finde råd" til at
skifte senere ....

Så som ny med pappet er en af de "traditionelle" begyndercykler nok et
godt valg.

--
Anders dot Majland at jyde dot dk - email address in
header is not valid

Fra : k

Dato : 31-10-03 16:39

> [...]

> jeg først da jeg afleverede maskinen om aftenen (havde for travlt med at
> nyde kørslen til at registrere kulden...

Te' løøkk med kortet ....heheeh, den med kulden kender jeg godt !

> [...]
motorcykler,
> og ikke mener at der er "luft" nok i økonomien til at jeg kan anskaffe mig

Skrot hende eller bed hende om at blive "omkodet" ...gnæk ...gnæk

> (hun har nok desværre ret, men det vælger jeg at se bort fra i denne
> sammenhæng...)

Kvinder har sjældent ret ....de har kun forstand på børn og madlavning !!!

> Hvilke argumenter bruger i for at vinde forhandlingerne om mc kontra
> pels/smykker/tøj/større lejlighed/ what ever? Hjælp en stakkels mand, så
han
> komme ud og nyde motorcykellivet!

Ovenstående svar må være nok ....pas på ikke at blive overbevist af hende,
fordi så kommer du aldrig til at leve livet .....brug efterår og vinter på
at finde ud af hvilken type du er, skal det være almindelig, custom, race
eller måske offroad du skal have, derefter finder du en god brugt MC at
starte på ....SÅDAN !!!!

V.H F.I.M.D.I.F.S.I.K.D ( Foreningen Inteligente Mænd Der Ikke Finder Sig
I Kvinders Dominans )

Fra : Jens Rafaelsen

Dato : 31-10-03 16:56

> V.H F.I.M.D.I.F.S.I.K.D ( Foreningen Inteligente Mænd Der Ikke
> Finder Sig I Kvinders Dominans )

Fantasi og virkelighed er to forskellige ting.........

Mvh. Anette
(på jagt efter en ny mc....)

Fra : Arne Lorenzen

Dato : 31-10-03 17:23

I news: 3fa285fd$0$3765$ba624c82@nntp02.dk.telia.net,
skrev Jens Rafaelsen <rafaelsen@stofanetpunktumdk>

> Fantasi og virkelighed er to forskellige ting.........
>
> Mvh. Anette
> (på jagt efter en ny mc....)

Og hvem er så "Jens" hjemme hos jer?

Fra : SLP/JM

Dato : 31-10-03 17:10

"k" <kramme@stofanet.dk> skrev
> V.H F.I.M.D.I.F.S.I.K.D ( Foreningen Inteligente Mænd Der Ikke Finder
Sig
> I Kvinders Dominans )

Hvorfor er du så anonym?

--
Susanne
3 x Aprilia RS 250 + 1 x Suzuki SV 650

Fra : anders majland

Dato : 31-10-03 18:08

> V.H F.I.M.D.I.F.S.I.K.D ( Foreningen Inteligente Mænd Der Ikke
> Finder Sig I Kvinders Dominans )

Mangler der ikke et S et sted

F.I.S.M.D.I.F.S.I.K.D - hvor S står for single ..

Fra : Nicolai Teglskov

Dato : 31-10-03 17:37

Tillykke med kortet!

Min storesøsters kæreste vil have sig en Harley Davidson til foråret. Det er
hun ikke glad for. Hun synes han skal spare pengene sammen til en lejlighed
istedet.
MEN. Hun siger "det er hans penge og han må selvfølgelig selv bestemme over
dem. Han skal selvfølgelig have lov til at føre sin drøm, om at køre HD, ud
i livet".

Sådan burde din kæreste også sige.

Og brug den der med at du heller ikke vil forhindre hende i at købe det hun
gerne vil have...

Jeg er sikker på, at under alle omstændigheder skal du nok få din MC og
beholde din kæreste.

Men good luck anyway...

PS. God weekend!
--
Mvh. Nicolai Teglskov
http://www.dkfritidmotorcykel.dk/default.asp?mode=info&id=445

Fra : Christian Jakobsen

Dato : 31-10-03 18:07

Tak til jer allesammen for jeres indlæg og for de mange
sjove/gode/alternative forslag til hvordan tingene kan gribes an!

Kæresten har sagt at hun overhovedet ikke vil med ud at køre! (en i hendes
familie mistede livet på motorcykel, det plager hende lidt.) Så de
argumenter om at det kan blive til hyggelige ture virker nok ikke... i hvert
fald ikke lige med det samme....
Vi har ikke fællesøkonomi, så det med bare at købe den eller spare op i smug
er måske en mulighed

Hun kan godt forstå at jeg gerne vil have en MC, og det er sådan set også i
orden med hende... bare ikke lige nu, da vi regner med at flytte til
foråret/sommer... Men det kan jeg jo ikke bruge til noget når jeg gerne vil
have en maskine NU! (eller i hvert fald til foråret).

Hun har sagt at hun skrider hvis jeg køber en nu, men det kan da være hun
skifter mening hvis der pludselig holder en ude foran...?

Jeg havde nok tænkt mig at starte på en maskine til under 50k, gerne med
lidt sportslige køreengenskaber, så det er jo ikke noget der vil betyde at
vi skal leve af havregryn de næste mange år...

Endnu engang tak for jeres kommentarer!

--
Venlig hilsen
Christian Jakobsen

Fra : anders majland

Dato : 31-10-03 18:18

> [...]
> Så de argumenter om at det kan blive til hyggelige ture virker nok
> ikke... i hvert fald ikke lige med det samme....

Det er jo ikke et godt udgangspunkt. Men bed hende overveje om hun ville
forsøge at forbyde dig at køre bil hvis nu hun kendte en der var død i
en bil. Et andet sikkerhedsargument. Spørg hende om hun vil have noget
imod at du kører knallert - ifølge statistikkerne er det farligere end
at køre mc.

> [...]
> flytte til foråret/sommer... Men det kan jeg jo ikke bruge til noget
> når jeg gerne vil have en maskine NU! (eller i hvert fald til

Så hvis hende eksempler på hvor lidt en motorcykel taber i værdi -
specielt hvis du køber på denne årstid. Hvis økonomien så strammer for
meget når i er flyttet kan du jo komme af med den uden for stort et
tab - Og du har måske nået at få det meste af en sæson med ...

Vi havde lavet en lille studehandel. Det var ok at jeg købte "ny" mc når
vi havde købt hus. Det gjorde vi så sidste sommer og det tog så lige
lidt tid inden jeg fik den prioriteret højt nok... Men selvom apriliaen
jo ikke er meget større end en knallert har jeg trods alt fået kørt
18000km det år på "mc" indtil det blev til den "nye" yamaha.

Hellere en gammel bil og en gammel mc end kun en bil ...

Fra : Christian Jakobsen

Dato : 31-10-03 18:35

"anders majland" <see.signature@address.invalid> wrote in message
> [...]
> en bil. Et andet sikkerhedsargument. Spørg hende om hun vil have noget
> imod at du kører knallert - ifølge statistikkerne er det farligere end

Det sjove (haha) af det hele er at hun selv har kørt på en tunet Yamaha Jog
engang.
Hun synes godtnok at det er hul i hovedet at køre på mc, men hun ved godt at
det
er det jeg vil. Det er mere det økonomiske aspekt hun kører på.

> [...]
> jo ikke er meget større end en knallert har jeg trods alt fået kørt
> 18000km det år på "mc" indtil det blev til den "nye" yamaha.

Ja, det er jo sådan set også ok med hende at jeg får en maskine,men bare
ikke
lige nu...

> Hellere en gammel bil og en gammel mc end kun en bil ...

Nu har vi ingen bil, men hellere en gammel mc end ingen mc...
--
Venlig hilsen
Christian Jakobsen

Fra : MKS - 74

Dato : 31-10-03 18:24

On Fri, 31 Oct 2003 18:06:44 +0100, "Christian Jakobsen"
<christianhusk@slettehunters.dk> wrote:

>Kæresten har sagt at hun overhovedet ikke vil med ud at køre! (en i hendes
>familie mistede livet på motorcykel, det plager hende lidt.)

All men die,not all men truely lives.....

Se'fø'li plager det hende,hvem har ikke en i familien der kan en
historie eller har en holdning til _hvor_ farlige MC'ere er (min mor
f.eks),men hvem lever man i sidste ende for,og skulle man eliminere
alt i denne verden der er potentielt farligt,ville man måske leve lidt
længere,men det ville føles som en evighed....

_Hvis_ det virkelig er et stort ønske for dig at komme ud at køre
MC,behøver det ikke være ret dyrt og som regel relativt nemt at komme
af med maskinen uden det store tab,hvis prioriteringerne skulle skifte
- Man skal realisere sine drømme medens man kan,It really _is_ that
simple

--
-Michael

Fra : Christian Jakobsen

Dato : 31-10-03 18:38

"MKS - 74" <priller@tiscali.dk> wrote in message
> [...]

> af med maskinen uden det store tab,hvis prioriteringerne skulle skifte
> - Man skal realisere sine drømme medens man kan,It really _is_ that

Jeg kan ikke være andet end enig med dig!
--
Venlig hilsen
Christian Jakobsen

Fra : Peter Jakobsen

Dato : 31-10-03 22:51

> [...]
> lidt sportslige køreengenskaber, så det er jo ikke noget der vil betyde at
> vi skal leve af havregryn de næste mange år...

Hvis hun truer dig med at hun skrider nu hvis du køber en mc, så gør hun det
sgu på et tidspunkt alligevel !!!

Fra : Hans Joergensen

Dato : 01-11-03 10:40

Christian Jakobsen wrote:
> Jeg havde nok tænkt mig at starte på en maskine til under 50k, gerne med
> lidt sportslige køreengenskaber, så det er jo ikke noget der vil betyde at
> vi skal leve af havregryn de næste mange år...

Man kan da også få glimrende maskiner for under 25k, hvis man
altså ikke er bange for at skrue på dem selv og sådan

// Hans, med 2 glimrende maskiner til under 25k stykket
(ok, den ene er måske ikke helt glimrende endnu)
--
ringdingelingdingdingdingdingringelingeding

Fra : anders majland

Dato : 01-11-03 11:24

> Man kan da også få glimrende maskiner for under 25k, hvis man
> altså ikke er bange for at skrue på dem selv og sådan

Specielt hvis det bare er for sjov. Men er man afhængig af den til
transport så hellere mindre og nyere end gammel og stor ...

Fra : Brian Laursen

Dato : 03-11-03 10:52

Christian Jakobsen wrote:

> Hvilke argumenter bruger i for at vinde forhandlingerne om mc kontra
> pels/smykker/tøj/større lejlighed/ what ever? Hjælp en stakkels mand,
> så han komme ud og nyde motorcykellivet!

Skift kæresten

--
Virtually Yours

Brian laursen
Yamaha YZF1000r

DMCN# 687
http://dfmc.dk/?id=155

Fra : Christian Jakobsen

Dato : 03-11-03 22:44

"Brian Laursen" <Thunderace_dkFJERN@hotmail.com> wrote in message

> Skift kæresten

Ja, det er selvfølgelig en mulighed, men jeg er sgu glad for pigen. Jeg vil
ha det hele, både kæreste
og kværn!
--
Venlig hilsen