hente MC i udlandet
Fra : Solvang

Dato : 30-10-03 19:26

Hvem er billigst til at hente en MC i Tyskland/Swietz??

Fra : Thomas Buus Andersen

Dato : 30-10-03 19:55

"Solvang" <Solvang@paradisFJERN.dk> skrev i en meddelelse
> Hvem er billigst til at hente en MC i Tyskland/Swietz??

Er det ikke lige godt? Forskellen er nok i høj grad transporten?
Jeg ved, at vores lokale forhandler (Auto 85) hender en del i sidstnævnte,
hvorfor ved jeg ikke.
Det kan være, at de ikke er voldtaget på den tyske motorvej :)

Thomas

Fra : Solvang

Dato : 30-10-03 20:18

"Thomas Buus Andersen" <t-buusSLET@stofanet.dk> skrev i en meddelelse

> "Solvang" <Solvang@paradisFJERN.dk> skrev i en meddelelse
> >
> Er det ikke lige godt? Forskellen er nok i høj grad transporten?
Det var en afhentningspris, fra et firma eller privatperson jeg ville have
en pris på = transport pris.

Fra : Richard

Dato : 30-10-03 20:41

Solvang wrote:

> Det var en afhentningspris, fra et firma eller privatperson jeg ville have
> en pris på = transport pris.

Tænkte det jo nok
- sidste efterår tilbød Leman ca. 1.600,- kr for at tage en 1½-palles
cykel som GB'en hjem fra området hannover-Dortmund til Sorgenfri/Kbh.
Nord. Tror det var/er deres Avedøre-afdeling, der håndterer den slags i
Kø'strup.

--
Richard Pade, Sorgenfri, DK
DFM-side: www.dkfritidmotorcykel.dk/richard_pade

Fra : Mark Sandberg

Dato : 30-10-03 20:11

"Solvang" skrev i en meddelelse:

> Hvem er billigst til at hente en MC i Tyskland/Swietz??

Importerer du som privatperson, skal du tillægge dansk moms op til de 25%
som er gældende her i landet, ved import fra Schweiz.

Ved privat import fra Tyskland betaler du blot den tyske pris incl. tysk
moms og momsregnskabet er dermed afsluttet.

Momsen er i Schweiz 7% og i Tyskland 17%.

Forskellen på 10% afspejles derfor i prisen, men det kan som hovedregel
bedst betale sig at købe til 17% moms i EU-landet Tyskland.

/Mark.

Fra : Armand

Dato : 30-10-03 22:55

Mark Sandberg <sandberg@it.dk> skrev i en news:bnrns6$gmj$1@sunsite.dk...

> [...]
> Forskellen på 10% afspejles derfor i prisen, men det kan som hovedregel
> bedst betale sig at købe til 17% moms i EU-landet Tyskland.

Efter sigende er især biler langt pænere i CH, eftersom man ikke salter om
vinteren; men vær opmærksom på at indregistrering af en CH-model kan vise
sig ligeså besværligt som gældende for en US-import - Begge lande ligger
principielt lige langt væk fra EU's toldmur, hvorved at EU-reglen om at
tidligere godkendelse i andet EU-land skal accepteres som gældende
("type")godkendelse ikke dækker når man tropper op med sin CH-model ved
bilinspektionen!

Til brug på et danskt donor-stel er det derimod sagen uvedkommende (bortset
fra nævnte moms-forskel)!

--
Armand.

Fra : Richard

Dato : 31-10-03 16:29

Armand wrote:

> [...]
> tidligere godkendelse i andet EU-land skal accepteres som gældende
> ("type")godkendelse ikke dækker når man tropper op med sin CH-model ved

Dog burde EU-tolden ikke være noget problem for de brugtimporterede
cykler, der oprindelig er produceret i EU, hvadenten mærket er europæisk
eller japansk

Fra : Futte & Co.

Dato : 30-10-03 20:27

"Solvang" <Solvang@paradisFJERN.dk> wrote in message
> Hvem er billigst til at hente en MC i Tyskland/Swietz??

her er nogle priser
http://www.iloxx.de/webprodukte/sonder.asp?pr=fahrzeug&uid=e

--
Jørgen , Brøndby
CB550F , den fine årgang 1975

Fra : Richard

Dato : 30-10-03 20:34

Solvang wrote:

> Hvem er billigst til at hente en MC i Tyskland/Swietz??

Hvis det er et transportfirma, du søger, så prøv Leman, dem har andre
været glade for. Tyske firmaer som Iloxx m.fl. kører vist kun til
grænsen (D-DK) svjv.

Fra : PCkurt

Dato : 31-10-03 11:31

"Richard" <richardpunktumpade@mail.dk> skrev i en meddelelse

> Hvis det er et transportfirma, du søger, så prøv Leman, dem har andre
> været glade for.
Så skal du have CVR-nummer og have importtilladelse iflg Leman!!

Fra : Bjørn S

Dato : 31-10-03 13:31

"PCkurt" skrev
> Så skal du have CVR-nummer og have importtilladelse iflg Leman!!

Det må så være fra Schweiz ?
Har været borti noget lignende fra Syd Afrika, hvor det hele skulle
håndteres af en shipping-agent (som kostet kassen), og hvor jeg stod og
bøvlet en hel del hos tolden på Frihavnen før det lykkes. Bl.a var det noget
med toldeklarationer, og et importfirma som skulle gå god for mig.

Kan ikke se problemet fra DE med det frie indre marked, og hvad de ellers
slår på tromme for i EU, men måske er der et problem også her, hvis man ikke
egenhendigt står for det hele.

--
/Bjørn

Fra : Armand

Dato : 31-10-03 16:07

PCkurt <oz1hdl@hotmailFJERN.com> skrev i en

> "Richard" <richardpunktumpade@mail.dk> skrev i en meddelelse

> Så skal du have CVR-nummer og have importtilladelse iflg Leman!!

= Kun gældende for CH!
Tyskland er et EU-amt, på lige fod med Bornholms amt og Nordjyllands amt, og
kræver derfor ingen import-papirer!

--
Armand.

Fra : Ib Jakobsen

Dato : 31-10-03 17:04

Armand wrote:

> = Kun gældende for CH!
> Tyskland er et EU-amt, på lige fod med Bornholms amt og Nordjyllands amt, og
> kræver derfor ingen import-papirer!

Det kan jeg bekræfte. Har en bekendt, der kører biler og motorcykler mellem
Danmark og Spanien. Og sommetider gennem Schweiz. Det er et helvedes bøvl at
komme ind i landet, for at hente et køretøj. Det skal stort set importeres for
siden et par timer senere at blive eksporteret igen. De er strikse.

Ib Jakobsen

Fra : Richard

Dato : 31-10-03 16:34

PCkurt wrote:

> Så skal du have CVR-nummer og have importtilladelse iflg Leman!!

Tvivler, det var slet ikke på tale, da jeg talte med Leman sidste efterår...

Fra : Solvang

Dato : 02-11-03 18:42

> Tvivler, det var slet ikke på tale, da jeg talte med Leman sidste
efterår...
Jeg har fået det på en mail fra dem - (Leman)

Fra : Ukendt

Dato : 31-10-03 00:59

Prøv at checke let7.dk - han er til at snakke med, checker også cyklen i
tyskland og henter ikke bare ubeset. stor anbefaling herfra.

/Brian
Aalborg