/ Forside / Interesser / Fritid / Motorcykler / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
Motorcykler
#NavnPoint
dova 9238
pallenoc 4816
pallebhan.. 3536
masteraug.. 3050
nilsg 2382
jakjoe 2110
transor 2030
CLAN 1915
Sunowich 1420
10  3773 1345
Ducati startproblemer
Fra : HHR


Dato : 29-10-03 18:53

ØV ØV ØV den vil ikke starte.

Jeg ville lige starte min lille nye ven op, for at et par venner
skulle høre svinet, men den gav kun et par prut fra sig og derefter kørte
motoren bare rundt uden at forsøge på at starte,
ligesom om der ingen tænding var eller den ikke fik benzin.

Er der nogle der kan have en ide til hvad det kan være?

Det er en ducati 916

MVH Hans Henrik 916sp3



 
 
Hans Joergensen (29-10-2003)
Kommentar
Fra : Hans Joergensen


Dato : 29-10-03 19:04

HHR wrote:
> Jeg ville lige starte min lille nye ven op, for at et par venner
> skulle høre svinet, men den gav kun et par prut fra sig og derefter kørte
> motoren bare rundt uden at forsøge på at starte,
> ligesom om der ingen tænding var eller den ikke fik benzin.
> Er der nogle der kan have en ide til hvad det kan være?

Prøv at hive et tændrør ud og se om det er vådt? hvis det er vådt,
eller hvis det ikke gnister så er det vel tændingen... hvis det
gnister er det benzinen.

// Hans
--
Jeg - og andre - bliver gladest hvis man følger retningslinierne
http://www.usenet.dk/netikette/ .. på forhånd tak :)

Hekto (29-10-2003)
Kommentar
Fra : Hekto


Dato : 29-10-03 19:39

In article <3f9ffe8e$0$3742$ba624c82@nntp02.dk.telia.net>, HHR says...
> ligesom om der ingen tænding var eller den ikke fik benzin.
>
.... men den får luft????
Det er jo li'som det eneste der kan mangle ud over benzin og gnist? ;0)

Prøv først som Hans sir'.
--
/Hekto

Ducati 600SL Pantah - Suzuki LS650
Ducatist og medlem af 'Geheime Motorrad Putzer Verein'
http://www.dkfritidmotorcykel.dk/hekto
Ordinary-tupperware-standard-deadlyboring-multi-piston japanese
semi-rockets ... no thanks!

D@n Dethlefsen (30-10-2003)
Kommentar
Fra : D@n Dethlefsen


Dato : 30-10-03 00:37

HHR wrote:
> ØV ØV ØV den vil ikke starte.
>
> Jeg ville lige starte min lille nye ven op, for at et par venner
> skulle høre svinet, men den gav kun et par prut fra sig og derefter
> kørte motoren bare rundt uden at forsøge på at starte,
> ligesom om der ingen tænding var eller den ikke fik benzin.
>
> Er der nogle der kan have en ide til hvad det kan være?
>
> Det er en ducati 916
>
> MVH Hans Henrik 916sp3

Prøv men nye tændrør eller få de nuværende glasplæst, Ducati 748 & 916 er
"kendt" for at gøre tænrørerne udfunktionsdygtige hvis maskinen bliver
startet for tit uden at blive varm.
Hvis du starter Duc`en for en demo af lyd, så lad den blive ordenlig varm
før den slukkes igen.

--
Dan - DMCN#561
(Ducati 748 + Kawasaki KLR250 + MZ TS250/2)
www.dethlefsens.dk
slet "OSTEN" fra adr. ved svar





Søren Johansen (30-10-2003)
Kommentar
Fra : Søren Johansen


Dato : 30-10-03 07:08

"HHR" skrev:
> ØV ØV ØV den vil ikke starte.
>
> Jeg ville lige starte min lille nye ven op, for at et par venner
> skulle høre svinet, men den gav kun et par prut fra sig og derefter kørte
> motoren bare rundt uden at forsøge på at starte,
> ligesom om der ingen tænding var eller den ikke fik benzin.
>
> Er der nogle der kan have en ide til hvad det kan være?

Der der sikkert for lidt spænding på batteriet!
Få ladet batteriet ordentligt op, så starter den sikkert uden problemer.

Der er ingen grund til at begynde at "reparere" noget, før du har prøvet
det!

Iøvrigt er det ikke nogen god ide at starte en Ducati op "en gang i mellem",
da det kan slide ret hårdt! Prøv at læse Neil Spaldings gode artikel:
http://www.sigmaperformance.com/rockers.html

Han skriver bl.a.:
"With a Ducati Quattro Valvole, especially after it has sat around for a
while, oil can take up to 90 seconds to arrive. The Ducati oil delivery
system has no one way valve so as the bike sits unused the oil retreats
slowly to the sump. When you start the engine the oil has to come all the
way back up the long oil lines, it is not going to get there appreciably
quicker if you rev it."

Mvh
Søren
888



Hekto (30-10-2003)
Kommentar
Fra : Hekto


Dato : 30-10-03 11:25

In article <3fa0c8e6$0$9778$edfadb0f@dread14.news.tele.dk>,
soren@SLETducati.dk says...

> Han skriver bl.a.:
> "With a Ducati Quattro Valvole, especially after it has sat around for a
> while, oil can take up to 90 seconds to arrive. The Ducati oil delivery
> system has no one way valve so as the bike sits unused the oil retreats
> slowly to the sump. When you start the engine the oil has to come all the
> way back up the long oil lines, it is not going to get there appreciably
> quicker if you rev it."

Hvilket lige får mig til at tænke på olie, nu vi er igang.
I artiklen anbefaler han 15W/40 fuldsyntetisk.
Hvad med de toventilede, som Pantah, S o.s.v.?

Skal det være 10W/40 eller er det anbefalelsværdigt også at bruge
15W/40 fuldsyntetisk dér??


--
/Hekto

Ducati 600SL Pantah - Suzuki LS650
Ducatist og medlem af 'Geheime Motorrad Putzer Verrein'
http://www.dkfritidmotorcykel.dk/hekto
Ordinary-tupperware-standard-deadlyboring-multi-piston japanese
semi-rockets ... no thanks!

Hans Joergensen (30-10-2003)
Kommentar
Fra : Hans Joergensen


Dato : 30-10-03 15:38

Hekto wrote:
> Hvilket lige får mig til at tænke på olie, nu vi er igang.

Kan i ikke lige pause tråden .. jeg skal lige ned og hente de dér
popcorn de har i SuperBEST ..

// Hans
--
http://www.dkfritidmotorcykel.dk/Hans_Joergensen

Hekto (30-10-2003)
Kommentar
Fra : Hekto


Dato : 30-10-03 22:09

In article <slrnbq28hm.632.haj@enterprise-server.dk>, Hans Joergensen
says...
> Kan i ikke lige pause tråden .. jeg skal lige ned og hente de dér
> popcorn de har i SuperBEST ..
>
>
Glem det, jeg spurgte ikke om hvad der var det bedste i hele verden,
kun om det skulle være fuldsytetisk, ja/nej, og om det skulle være 10W
eller 15W, ja/nej! Ikke engang om det var OK at købe det i Brugsen! ;0)
--
/Hekto

Ducati 600SL Pantah - Suzuki LS650
Ducatist og medlem af 'Geheime Motorrad Putzer Verein'
http://www.dkfritidmotorcykel.dk/hekto
Ordinary-tupperware-standard-deadlyboring-multi-piston japanese
semi-rockets ... no thanks!

Hans Joergensen (30-10-2003)
Kommentar
Fra : Hans Joergensen


Dato : 30-10-03 22:25

Hekto wrote:
> Glem det, jeg spurgte ikke om hvad der var det bedste i hele verden,
> kun om det skulle være fuldsytetisk, ja/nej, og om det skulle være 10W
> eller 15W, ja/nej! Ikke engang om det var OK at købe det i Brugsen! ;0)

Den kan vel køre på normal 15W40 .. det regner jeg da med at min
gamle Russer kan, og så meget forskel er der da heller ikke på
årgangen .. :) (ikke engang 40 år ;)

// Hans
--
Sidevogn til Russer MC (Ural/Dnepr) samt militær-udstyr til denne
købes for rimelig pris!

Hekto (31-10-2003)
Kommentar
Fra : Hekto


Dato : 31-10-03 09:58

In article <slrnbq30cl.632.haj@enterprise-server.dk>, haj@enterprise-
server.dk says...
> Den kan vel køre på normal 15W40 .. det regner jeg da med at min
> gamle Russer kan, og så meget forskel er der da heller ikke på
> årgangen .. :) (ikke engang 40 år ;)
>
Den kan sikkert også køre på salatolie! Jeg har bare ikke lyst til at
bevise det! Det bliver nok noget semisyntetisk jeg prøver med først.
--
/Hekto

Ducati 600SL Pantah - Suzuki LS650
Ducatist og medlem af 'Geheime Motorrad Putzer Verrein'
http://www.dkfritidmotorcykel.dk/hekto
Ordinary-tupperware-standard-deadlyboring-multi-piston japanese
semi-rockets ... no thanks!

Jens Jacob Bager Jen~ (31-10-2003)
Kommentar
Fra : Jens Jacob Bager Jen~


Dato : 31-10-03 10:17

> Den kan sikkert også køre på salatolie! Jeg har bare ikke lyst til at
> bevise det! Det bliver nok noget semisyntetisk jeg prøver med først.

Nogen af de virkelige MZ nørder påstår den kan køre med ren vand i
gearkassen uden større spåneforekomst i den original monterede magnet på
olieaftapningskruen. Moller og jeg har kun kørt med maynnaise lignende
olie/vand, dog unden problemer. Nu kører den MZ jeg fixede med Shells 70W80
gearkasseolie. Det er vel næsten overkill?

--
Mojn
Jens Bager Jensen
Honda CBR 600 F '94 og Suzuki DR 600 '85
Præsident for Polyteknisk MC Forening (PMC)



Hans Joergensen (31-10-2003)
Kommentar
Fra : Hans Joergensen


Dato : 31-10-03 10:26

Jens Jacob Bager Jensen wrote:
> Nogen af de virkelige MZ nørder påstår den kan køre med ren vand i
> gearkassen uden større spåneforekomst i den original monterede magnet på
> olieaftapningskruen. Moller og jeg har kun kørt med maynnaise lignende
> olie/vand, dog unden problemer. Nu kører den MZ jeg fixede med Shells 70W80
> gearkasseolie. Det er vel næsten overkill?

Russerens bagtøj har vist prøvet både salatolie, vand, og vand/olie
(af en slags)...

En eller flere af disse substanser har dog ikke været godt nok til
at smørge kron/spidshjul og lejer ...

Jeg har besluttet mig for at påfylde rigtigt billigt tykt gearolie
når det er blevet samlet igen

// Hans
--
RD350 YPVS - Supporting global warming since 1985

Hekto (31-10-2003)
Kommentar
Fra : Hekto


Dato : 31-10-03 10:25

In article <dMpob.262$PU7.0@news.get2net.dk>,
bager@nospam.dkfritidmotorcykel.dk says...
> Nogen af de virkelige MZ nørder påstår den kan køre med ren vand i
> gearkassen uden større spåneforekomst i den original monterede magnet på
> olieaftapningskruen. Moller og jeg har kun kørt med maynnaise lignende
> olie/vand, dog unden problemer. Nu kører den MZ jeg fixede med Shells 70W80
> gearkasseolie. Det er vel næsten overkill?
>
Du kan sq da ødelægge enhver god olie-tråd!!! ;0)
--
/Hekto

Ducati 600SL Pantah - Suzuki LS650
Ducatist og medlem af 'Geheime Motorrad Putzer Verrein'
http://www.dkfritidmotorcykel.dk/hekto
Ordinary-tupperware-standard-deadlyboring-multi-piston japanese
semi-rockets ... no thanks!

Søren Johansen (30-10-2003)
Kommentar
Fra : Søren Johansen


Dato : 30-10-03 16:22

Hekto wrote:
SNIP
> Hvilket lige får mig til at tænke på olie, nu vi er igang.
> I artiklen anbefaler han 15W/40 fuldsyntetisk.
> Hvad med de toventilede, som Pantah, S o.s.v.?
>
> Skal det være 10W/40 eller er det anbefalelsværdigt også at bruge
> 15W/40 fuldsyntetisk dér??

Når jeg har brugt fuldsyntetisk på Pantah'en så glider den i koblingen i
2-3-4 gear når den når omkring 7.000- 8.000 omdr. under acceleration.
Det sker også med nye koblings-plader og -fjedre (på min Pantah).

Jeg har ikke turdet sige/skrive det før, for ikke at starte en længere
tråd om hvorvidt det nu kan passe...

Jeg har derfor normalt brugt en semi-syntetisk AGIP olie, men jeg kan
ikke huske om det er en 10/40 eller en 15/40, men tror ikke det betyder
noget særligt.

888'eren får altid fuldsyntetisk, for den har jo tør-kobling.

Mvh
Søren
888 og Pantah




HHR (30-10-2003)
Kommentar
Fra : HHR


Dato : 30-10-03 20:16

Jeg siger tak for svarene.

Jeg har ladet et døgns tid på bateriet nu, og prøver at starte imorgen, så
må vi se om værktøjet skal frem.

MVH Hans Henrik 916sp3

"Søren Johansen" <soren@SLETducati.dk> wrote in message
news:3fa12c99$0$94999$edfadb0f@dread11.news.tele.dk...
> Hekto wrote:
> SNIP
> > Hvilket lige får mig til at tænke på olie, nu vi er igang.
> > I artiklen anbefaler han 15W/40 fuldsyntetisk.
> > Hvad med de toventilede, som Pantah, S o.s.v.?
> >
> > Skal det være 10W/40 eller er det anbefalelsværdigt også at bruge
> > 15W/40 fuldsyntetisk dér??
>
> Når jeg har brugt fuldsyntetisk på Pantah'en så glider den i koblingen i
> 2-3-4 gear når den når omkring 7.000- 8.000 omdr. under acceleration.
> Det sker også med nye koblings-plader og -fjedre (på min Pantah).
>
> Jeg har ikke turdet sige/skrive det før, for ikke at starte en længere
> tråd om hvorvidt det nu kan passe...
>
> Jeg har derfor normalt brugt en semi-syntetisk AGIP olie, men jeg kan
> ikke huske om det er en 10/40 eller en 15/40, men tror ikke det betyder
> noget særligt.
>
> 888'eren får altid fuldsyntetisk, for den har jo tør-kobling.
>
> Mvh
> Søren
> 888 og Pantah
>
>
>



Hekto (30-10-2003)
Kommentar
Fra : Hekto


Dato : 30-10-03 22:11

In article <3fa12c99$0$94999$edfadb0f@dread11.news.tele.dk>, Søren
Johansen says...
> Jeg har ikke turdet sige/skrive det før, for ikke at starte en længere
> tråd om hvorvidt det nu kan passe...
>
Det passer glimrende, for min har også slået smut et par gange, jeg ved
bare ikke hvilken olie der er på ... endnu.
--
/Hekto

Ducati 600SL Pantah - Suzuki LS650
Ducatist og medlem af 'Geheime Motorrad Putzer Verein'
http://www.dkfritidmotorcykel.dk/hekto
Ordinary-tupperware-standard-deadlyboring-multi-piston japanese
semi-rockets ... no thanks!

Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177601
Tips : 31970
Nyheder : 719565
Indlæg : 6409244
Brugere : 218890

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste