Så er der sgi kommet ny potte :)
Fra : Moller

Dato : 28-10-03 23:42

Heysa,
Ja, min gamle Potte til MZ'en er nu rustet så meget at indholdet er
faldet sammen, og der er opstået mindre utætheder :( og da min Tun potte gik
i stykker i sommers, så kan jeg jo ik bruge den heller... så nu har jeg
våget mig ud i at investere i en Sports Tun Potte fra Ole Bentsen af :) til
den nette pris af 495Kr. incl. fragt.

Men der er billeder her af den nye vs. den gamle.

http://www.dkfritidmotorcykel.dk/gallery.asp?gid=407

Jeg er gjort opmærksom på at bunden forsvinder ved brug af denne, da den
ene og alene er for top effect, så nu håber jeg dette er korect :) ku være
grineren at få noget der minder lidt om et Powerband :) især nu der er
portet osv. i forvejen, men alt dette vil vi først få svar på efter
monteringen (i morgen måske ??) og en go inddysning, så dyret kan blive
udnyttet ordentligt :)

VH
Lars Molnit
P.S. Eneste minus jeg kan se på den lige nu er samme problem som der var
med den anden, at man bruger en fjeder i stedet for et perifiseret rør til
at holde dæmperulden inde :( men da jeg fik lavet et rør til den gamle,
flytter jeg bare det over på den nye :) så skal jeg bare huske ikke at
overproppe den med uld, så den også knækker af som den anden *GGG*

Fra : Jens Jacob Bager Jen~

Dato : 29-10-03 07:54

> [...]
> så nu har jeg våget mig ud i at investere i en Sports Tun Potte fra
> Ole Bentsen af :) til den nette pris af 495Kr. incl. fragt.

Din MZ kommer jo til at gå som en raket! Så længe dit powerband ikke bliver
hevet op på 19.000rpm, som jeg drillede dig med i går 6500 rpm lyder som
meget på en MZ. Jeg synes ikke min lød overvældende gald for at bliver hevet
op over 6000.

--
Mojn
Jens Bager Jensen

Fra : Moller

Dato : 29-10-03 10:51

> [...]
som
> meget på en MZ. Jeg synes ikke min lød overvældende gald for at bliver

Så vidt jeg har kunnet forstå på det, så er et MZ stempel med 3 ringe ok
op til 7000omdr. men jo, man bør nok senere tænke i et TS250 (8000omdr.)
eller et 300cc stempel, med 2 stempelringe. Så hvis min effect bare hives
op til de 6000omdr. er jeg glad :)

Men der skal nok snart en letning af koblingen til, for at den blir mere
omdr. villig. Men det sker i den anden motor, når den er renoveret færdig.

VH
Lars Molnit
MZ ETZ 251 CDi
Suzuki GSF 1200 S

Fra : Rune Larsen

Dato : 29-10-03 10:58

Moller wrote:

> Jeg er gjort opmærksom på at bunden forsvinder ved brug af denne, da
> den ene og alene er for top effect, så nu håber jeg dette er korect :)

Ud fra billederne vil jeg vurdere de to udstødninger til at være lige lange,
hvorfor maks-effekten nødvendigvis vil ligge ved samme omdrejningstal.
Og eh, jeg har lagt mærke til du altid skriver "effect" - det staves altså
med et k

> [...]
> portet osv. i forvejen, men alt dette vil vi først få svar på efter
> monteringen (i morgen måske ??) og en go inddysning, så dyret kan blive

Det er jo altid spændende med en ny udstødning Vær opmærksom på, at hvis
du mister en del i bunden, og den så pludseligt trækker helt vildt længre
oppe, kan det godt _føles_ som om du har mere maks-effekt, uden virkeligt
at have det, pga. kontrasten.

--
/Rune

Fra : Moller

Dato : 29-10-03 11:13

> Ud fra billederne vil jeg vurdere de to udstødninger til at være lige
lange,
> hvorfor maks-effekten nødvendigvis vil ligge ved samme omdrejningstal.

Hmmm, hvis du kigger efter, vil du se at dæmper delen er knækket af på
den gamle :) og derved godt kan snyde lidt, ellers ses det tydeligt på
billedet hvor man ser at mellemstykket mangler (195mm)

> Og eh, jeg har lagt mærke til du altid skriver "effect" - det staves altså
> med et k

Elsker C'er :) nå, må til at lære at bruge det k snart.

> [...]
> oppe, kan det godt _føles_ som om du har mere maks-effekt, uden virkeligt

Det er rigtigt, men hvis det så foregår lidt omdr. højere må man jo
næsten gå ud fra der er lidt mere, men på den anden side, det vil nok betyde
at jeg skal være lidt mere varsom med at fjerne godt ved næste portning af
den... skal ha poleret, og udvidet skylle kanalerne lidt, så vi kan få et
bedre flow af foder igennem :)

VH
Lars Molnit