"Hans Joergensen" <haj@enterprise-server.dk> wrote in message
news:slrnbput7v.r6r.haj@enterprise-server.dk...
> Gert Bo thorgersen wrote:
> > Ja som du skriver så er det at ventilsæderne er af stål ikke en garant
for
> > at de kan klare blyfri benzin. Og hvis der med CB 750 er ment den Honda
der
> > startede i 1969 (jeg ejede en fra 1974) er det yderst tvivlsomt at de
første
> > af dem kan klare blyfri benzin for først sidst i 70érne /først i 80érne
> > begyndte japanerne generelt at fabrikere mcér med sæder til blyfri
benzin.
>
> Det jeg ville sige var faktisk at støbejerns-sæder ikke nødvendigvis
> tager (voldsom) skade af at køre blyfri
>
> Men hvor meget koster det iøvrigt at få skiftet sæder+ventiler ud ?
>
> // Hans, der har tænkt sig at forsøge sig med blyfri på
> // Russerkværnen fra '56 ..
> --
>
http://www.ph33r.dk/ringdingding.mp3
Jeg ved ikke hvad det koster generelt i Danmark at få monteret sæder til
blyfri benzin; jeg havde kun priser i England, i et katalog som er blevet
væk og som jeg venter et nyt et af hver dag. Men jeg fik det lavet på
indsugningssæderne på et sæt BMW topstykker hvori der skulle større ventiler
hos Brødrene Stevns, i Haarlev på Sjælland, sammen med andre ting så heller
ikke dér kender jeg prisen. Men du kan jo evt. kontakte dem via e-mail:
brdr.stevns@image.dk, eller telefon: 56 28 89 15, fax..... 16. De er vant
til også at rode med andre motorcykler som f.eks. veteraner.
Mvh.Gert Thorgersen.
PS. Ellers var der jo det med blykugler i benzintanken, som jeg nævnte, og
hjemkøbte fra England for vist ca. 60 £, beregnet til en levetid på flere
hundrede tusinde km.