Yamaha Fazer 600 - dæk
Fra : Kai

Dato : 28-10-03 02:08

er der nogen der har erfaring med dæk til en Fazer ? Jeg fik min i
foråret og nu er der enten nogen galt med dæk eller olien i forgarflen
er tyk pga kulden, fordækket hopper, det er nyt og først opstået efter
kulden har sat ind.

Min Diversion havde jeg mange problemer med indtil jeg skiftede dæk
efter anbefalingen i Touring-nyt og Fanz Cron i Århus, det var som at
få en helt ny MC, så derfra ved jeg, hvor meget dæk betyder for
køreegenskaberne.

Så hvis der er nogen der har erfaring med Fazer så lad mig høre

Fra : Henrik Nielsen - Rap~

Dato : 28-10-03 08:49

Har du tjekket dit dækslid? Måske det er hæl/tå fænomenet. Kommer stort set
altid når dækket har kørt langt. Og ofte før det er slidt helt ned.

--
Mvh.
Henrik

Fjern x i mailadr. ved svar på mail.

Fra : Jes Vestervang

Dato : 28-10-03 11:46

Kai wrote:

> [...]
> efter anbefalingen i Touring-nyt og Fanz Cron i Århus, det var som at
> få en helt ny MC, så derfra ved jeg, hvor meget dæk betyder for

Forvent ikke at det er skiftet mellem dækmodeller, der har gjort forskellen.
Den store forskel ligger nærmere i at du kom fra gamle, firkantslidte dæk
over til fine nye runde dæk ...og ja, forskellen kan være enorm!
--
mvh Jes Vestervang

Fra : Hera

Dato : 29-10-03 02:04

Jeg skiftede dæk mange gange og meget hurtig hoppede og dansede
fordækket.

SÅ læste jeg i Touringnyt nr 7/2002hvad Franz Cron og andre anbefalede
og miraklet som jeg havde ventet 5 år på indtraf, det var som at få en
helt ny cykel, væk var det urolige styr ved 60 km/t . Jeg havde aldrig
forstillet mig, at forandringen skulle være så stor.

Der var tale om Bridgestone BT45 og selvom Fisker skulle hente den
specielt til mig, fandt også han resultatet bemærkelsesværdig.

Det var derfor jeg tænkte om der var tilsvarende oplevelser med
Fazeren. Den slår slet ikke i styret som Diversion, men her i den
kolde tid har dækket en tendens til at hoppe ved frisk start fra
kryds, hvilket er lidt utrykt.

Mine dæk - fabriks modellen - har nu kørt 12.000 km og ser ikke særlig
slidt ud, hvilket overrasker mig, da jeg har en frisk kørestil. Med
min Diversion skulle jeg skifte ca. hver 12000.

Så derfor hvis nogen har dæk de særlig vil anbefale til min Fazer 600
vil jeg være meget glad for råd i den anledning.

Jeg kører selvfølgelig indtil 1. december eller sneen kommer

Vi ses derude.

Kai

Fra : RacerNiels

Dato : 29-10-03 18:48

"Hera" <k@jth.net> wrote in message
> [...]
> helt ny cykel, væk var det urolige styr ved 60 km/t . Jeg havde aldrig
> forstillet mig, at forandringen skulle være så stor.

Huh???? Den må du vist lige forklare lidt bedre. Hvilket mirakel???

> Så derfor hvis nogen har dæk de særlig vil anbefale til min Fazer 600
> vil jeg være meget glad for råd i den anledning.

Køb en Suzuki. Så kan du slå løs alle mulige steder med en hammer indtil
cyklen passer dig

Min far har Macadam 100 på sin Fazer og jeg synes den kører fint. Han har
endnu ikke slidt et sæt dæk ned. og jeg har ikke kørt så meget på den, så
mit største bidrag må altså være de links jeg sendte forleden - kig på dem.

/Niels
Suzuki SV650 - passer perfekt - selv uden hammer.
www.sqzuki.subnet.dk

Fra : Arne Lorenzen

Dato : 29-10-03 20:35

I news: bnou83$njv$1@news.net.uni-c.dk,
skrev RacerNiels <s991793@student.dtu.SKRID.MAKKER.dk>
> "Hera" <k@jth.net> wrote in message

[snap]
> [...]
> har endnu ikke slidt et sæt dæk ned. og jeg har ikke kørt så meget på
> den, så mit største bidrag må altså være de links jeg sendte forleden

Mac 100X er også dem jeg skiftede til, men reifenversand var 2 måneder om at
levere dem, de var i restordre. Er der noget med de er taget ud af
produktion?

De har ikke svigtet mig, er (næsten) slidt til kanten

Og når det bliver koldt, vådt og saltet? Nemt nok!
Så tager jeg da bare min XT600

--
Mvfh. Arne Lorenzen FZS 600 / XT 600
www.dkfritidmotorcykel.dk/?id=183

Fra : RacerNiels

Dato : 29-10-03 22:49

"Arne Lorenzen" <alo@nospam.dkfritidmotorcykel.dk> wrote in message
> Mac 100X er også dem jeg skiftede til, men reifenversand var 2 måneder om
at
> levere dem, de var i restordre. Er der noget med de er taget ud af
> produktion?

Dunno, men de var også længe undervejs her. Næste gang bliver det Pilot Road
eller BT020.

> Og når det bliver koldt, vådt og saltet? Nemt nok!
> Så tager jeg da bare min XT600

HA! Jeg stempler to gange og kører i alle zoner i to timer...

Niels
S FAU himmelblau
www.sqzuki.subnet.dk

Fra : Jens Jacob Bager Jen~

Dato : 28-10-03 14:57

> er der nogen der har erfaring med dæk til en Fazer?

Hej Kai

Den korte version: Køb de rigtige størrelser 110/70-17 for 160/60-17 bag.
Lad være med at blande dæk for og bag. Skift for og bagdæk samtidigt.

Sport:
Michelin pilot sport
Pirelli Diablo
Dunlop D208
Metzeler Sportec M-1
Bridgestone BT010

Sport touring
Michelin Pilot Road
Pirelli GTS
Dunlop D220
Metzeler Z4
Bridgestone BT020

Hvad er så forskellen på sport og sport touring?
Sport
5-10.000km. Alt efter dæktryk og håndtagsstilling.
Mere greb end man nogen sinde kan bruge på gade, og derfor et meget sikkert
dæk der kan klare de hårdeste opbremsninger i det værste vejr i ydersæsonen.
Meget rolige i sving og giver en god tro på dækkene.

Sport touring
12-20.000km Alt efter dæktryk og håndtagsstilling. Rigeligt greb om sommeren
på tør vej. Kan være urolige eller skride i koldt eller vådt vejr. Et godt
valg til folk der kører fornuftigt.

Prisen på dækkene er ens, det er holdbarheden der afgør økonomien.

De kan bestille med store besparelser i tyskland. www.reifenversand.com
Læs mere om bestilling i Tyskland her: http://www.pmc.dk/daekguide.htm

--
Mojn
Jens Bager Jensen

Fra : RacerNiels

Dato : 28-10-03 19:03

"Kai" <k@jth.net> wrote in message
> Så hvis der er nogen der har erfaring med Fazer så lad mig høre

Deutchland, deutchland - über alles....

http://www.dieter-geiger.de/fazer/test_reifen.html

Se resten her: www.fazer.de
Testberichte -> Allgemeine Tests -> Reifen

Niels
S FAU
www.sqzuki.subnet.dk