Moto Morini Dart 400 ´94
Fra : Thomas Rudbeck

Dato : 27-10-03 23:04

Er der nogle der har nogle holdninger/hints vedr. ovenstående. Lidt historie
måske? Hvor er der importeret?
Hvad er typiske fejl?
Styrker/svagheder?

Hvad som helst, bare sig frem

Fra : Hekto

Dato : 27-10-03 23:37

In article <bnk4r4$sc1$1@sunsite.dk>, Thomas Rudbeck says...
> Er der nogle der har nogle holdninger/hints vedr. ovenstående. Lidt historie
> [...]

Nåååh!? ... Hooked på noget italiensk?
Prøv i Ducati Klub Danmark, der er een eller to der har sådan een.
De skulle køre glimrende; men jeg ved ikke hvad reservedelssituationen
er.
Madsens Garage forhandler vist stumper.

--
/Hekto

Ducati 600SL Pantah - Suzuki LS650
http://www.dkfritidmotorcykel.dk/hekto
semi-rockets ... no thanks!

Fra : Jens Jacob Bager Jen~

Dato : 28-10-03 15:04

> Er der nogle der har nogle holdninger/hints vedr. ovenstående. Lidt
> historie måske? Hvor er der importeret?
> Hvad er typiske fejl?
> Styrker/svagheder?

Hej Thomas

Det er en meget gammel motor. En GS 500 E er bedre på alle punkter, pånær at
Dart'en ser smartere ud i nogens øjne. Kig e.v.t. på en GPZ 500 S. Den
koster det samme, er mere sportslig og har flere HK. Den har stødstænger og
vippearme lige som en Harley eller en Skoda. Det er meget bedaget
motordesign. Det er kun udseenet der sælger den til de priser jeg har set
den til i DBA (45.000kr). Teknikken lever ikke op til prisen.

--
Mojn
Jens Bager Jensen

Fra : Thomas Rudbeck

Dato : 28-10-03 16:09

Jeg kan tilføje at den er købt til 25000 kr, er det for meget eller hvad?

Fra : John de Summer-Braso~

Dato : 28-10-03 16:12

Jens Jacob Bager har sikkert ret mht. motoren - men glæd dig til
køreegenskaberne! 25.000 lyder absolut attraktivt for en 1994'er. Find ud af
hvad der er af Moto Morini-spareparts på Internettet.

Fra : Thomas Rudbeck

Dato : 28-10-03 17:20

Hvad mener du med jeg skal undersøge nettet for spareparts? Er det meget
svært at få fingrene i da?

Fra : Hans Joergensen

Dato : 28-10-03 18:02

Thomas Rudbeck wrote:
> Hvad mener du med jeg skal undersøge nettet for spareparts? Er det meget
> svært at få fingrene i da?

Der menes nok, find en god (udenlandsk) forhandler af billige
reservedele ..

Fx. er det billigste sted man kan få russer-reservedele
http://www.oldtimergarage.szn.pl/

// Hans, Russer-ejer.
--
Sidevogn til Russer MC (Ural/Dnepr) samt militær-udstyr til denne
købes for rimelig pris!

Fra : Hekto

Dato : 28-10-03 18:20

In article <bnm4ve$49b$2@sunsite.dk>, Thomas Rudbeck says...
> Hvad mener du med jeg skal undersøge nettet for spareparts? Er det meget
> svært at få fingrene i da?

Se anden besvarelse, vedr. reservedele og Madsens Garage.
Det må være enkelt og ringe/maile og høre hvad mulighederne er.
Alternativt i et forum på www.ducati.dk.

EBay er nok ikke den helt store mulighed, for der ser lidt tyndt ud med
lige netop Dart'er.
Madsen har et par stående uden afgift til 7-9.000 kr.

Fra : Hekto

Dato : 28-10-03 16:47

In article <bnm0pv$mnb$2@sunsite.dk>, thomas_rudbeck@yahoo.com says...
> Jeg kan tilføje at den er købt til 25000 kr, er det for meget eller hvad?

Selvfølgelig er den ikke af sidste nye design; men derfor kan
køreglæden sagtens være helt i top.
Nu ved jeg ikke hvad standen er m.m.så det er vel svært at bedømme
prisen. Generelt er 'lievhaveri' vel lidt dyrere end hyldecykler og
stangjern! ;0)
Så længe den ikke skal bruges til daglig transport, kan jeg da godt se
at det er en sjov fætter, som sikkert ikke er voldsomt kompliceret at
rode med.

Mere på dansk, selv om det ikke er så meget:
http://www.ducati.dk/
http://www.ducati.dk/morini.html
http://www.morini.dk/sider/forside.html

--
/Hekto

Ducati 600SL Pantah - Suzuki LS650
Ducatist og medlem af 'Geheime Motorrad Putzer Verrein'