/ Forside / Interesser / Fritid / Motorcykler / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
Motorcykler
#NavnPoint
dova 9238
pallenoc 4816
pallebhan.. 3536
masteraug.. 3050
nilsg 2382
jakjoe 2110
transor 2030
CLAN 1915
Sunowich 1420
10  3773 1345
Syn eller ikke syn...
Fra : Jens Didriksen


Dato : 27-10-03 15:44

.... det er spørgsmålet.

Hvordan foregår det når man selv skal indregistrere en MC som er spritny?

Henvender man sig bare på motorkontoret med div. attester og får så
udleveret nr.-plade og en (midlertidig) registreringsattest eller skal man
først til syn med cyklen før at nr.-pladen kan udleveres...?

Modellen er jo typegodkendt og helt ny, så den har vel intet at lave i en
synshal - eller hvad...?

.... og hvad koster det hele. Er det ikke noget med 350,- for attesten og
400,-
for pladen...?

Didrik







 
 
Thomas Buus Andersen (27-10-2003)
Kommentar
Fra : Thomas Buus Andersen


Dato : 27-10-03 17:09


"Jens Didriksen" <jens@didriksen.dk> skrev i en meddelelse
news:3f9d2ea2$0$3752$ba624c82@nntp02.dk.telia.net...
> ... det er spørgsmålet.
>
> Hvordan foregår det når man selv skal indregistrere en MC som er spritny?
>
> Henvender man sig bare på motorkontoret med div. attester og får så
> udleveret nr.-plade og en (midlertidig) registreringsattest eller skal man
> først til syn med cyklen før at nr.-pladen kan udleveres...?
>
> Modellen er jo typegodkendt og helt ny, så den har vel intet at lave i en
> synshal - eller hvad...?
>
> ... og hvad koster det hele. Er det ikke noget med 350,- for attesten og
> 400,-
> for pladen...?

Uden at vide det, så vil jeg tro, at du skal forbi synshallerne , da der jo
kan været lavet ting og sager på den.

En plade koster vist 580kr efterhånden.
>
> Didrik
Thomas



Armand (27-10-2003)
Kommentar
Fra : Armand


Dato : 27-10-03 19:00


Thomas Buus Andersen <t-buusSLET@stofanet.dk> skrev i en
news:3f9d4328$0$4340$ba624c82@nntp03.dk.telia.net...
>
> "Jens Didriksen" <jens@didriksen.dk> skrev i en meddelelse
> news:3f9d2ea2$0$3752$ba624c82@nntp02.dk.telia.net...
> > ... det er spørgsmålet.
> >
> > Hvordan foregår det når man selv skal indregistrere en MC som er
spritny?
> >
> > Henvender man sig bare på motorkontoret med div. attester og får så
> > udleveret nr.-plade og en (midlertidig) registreringsattest eller skal
man
> > først til syn med cyklen før at nr.-pladen kan udleveres...?
> >
> > Modellen er jo typegodkendt og helt ny, så den har vel intet at lave i
en
> > synshal - eller hvad...?
>
> Uden at vide det, så vil jeg tro, at du skal forbi synshallerne , da der
jo
> kan været lavet ting og sager på den.

Det afhænger helt og holdent om der er stemplet (af importør hhv.
forhandler) i begge de tændstikæske-store felter på typegodkendelsen !
Ofte vil importøren have stemplet i sit felt ved depart fra hans lager; men
køretøjer der er købt afgiftsfrit (til grænsplader, race eller senere
indreg.!?) vil oftest mangle forhandlere stempel. Dette fordi at stemplet er
dokumentation for at køretøjet står i original stand i.h.t.
typegodkendelsen, og dét er jo ligesom svært når man ved at modellen er købt
til race hhv. grænsepladekørsel

--
Armand.



Ib Jakobsen (27-10-2003)
Kommentar
Fra : Ib Jakobsen


Dato : 27-10-03 17:16

Jens Didriksen wrote:

> ... det er spørgsmålet.
>
> Hvordan foregår det når man selv skal indregistrere en MC som er spritny?

Et lille smut forbi T&S med alle papirer og ikke mindst penge er punkt et.

> Henvender man sig bare på motorkontoret med div. attester og får så
> udleveret nr.-plade og en (midlertidig) registreringsattest

Ja.

> eller skal man
> først til syn med cyklen før at nr.-pladen kan udleveres...?

Nej, som du selv siger er den typegodkendt.

> ... og hvad koster det hele. Er det ikke noget med 350,- for attesten og
> 400,-
> for pladen...?

Knap kr.600 for plade. Attesten er gratis, og den kommer med posten.


--
Med venlig hilsen

Ib Jakobsen



Rasmus Færch (27-10-2003)
Kommentar
Fra : Rasmus Færch


Dato : 27-10-03 18:21


"Ib Jakobsen" <senator@post.tele.dk> skrev i en meddelelse
news:3F9D44B2.30D65CD7@post.tele.dk...
> Jens Didriksen wrote:
>
> > ... det er spørgsmålet.
> >
> > Hvordan foregår det når man selv skal indregistrere en MC som er
spritny?
>
> Et lille smut forbi T&S med alle papirer og ikke mindst penge er punkt et.

Nej det er ikke helt den rigtige rækkefølge, man skal bestille et toldsyn,
og når maskinen er synet så kan man betale afgiften og hente nr.plade. Man
kan godt søge afgiften først men den skal synes før du kan betale den.
Helt nye biler bliver også synet og indregistreret før de bliver udleveret
til kunden.
/Rasmus



Ib Jakobsen (27-10-2003)
Kommentar
Fra : Ib Jakobsen


Dato : 27-10-03 19:12

"Rasmus Færch" wrote:

> Nej det er ikke helt den rigtige rækkefølge, man skal bestille et toldsyn,
> og når maskinen er synet så kan man betale afgiften og hente nr.plade. Man
> kan godt søge afgiften først men den skal synes før du kan betale den.
> Helt nye biler bliver også synet og indregistreret før de bliver udleveret
> til kunden.

Siden hvornår har man genindført den praksis?. Den stoppede mig bekendt samtidig
med den nye færdselslov i '77. Helt nye biler _skal_ ikke til syn før
indregistrering. Mon ikke jeg har skruet plader på ca. 500 nye biler.

--
Med venlig hilsen

Ib Jakobsen



Thomas Buus Andersen (27-10-2003)
Kommentar
Fra : Thomas Buus Andersen


Dato : 27-10-03 19:24


"Ib Jakobsen" <senator@post.tele.dk> skrev i en meddelelse
news:3F9D6005.ED517EEA@post.tele.dk...
> "Rasmus Færch" wrote:

> Siden hvornår har man genindført den praksis?. Den stoppede mig bekendt
samtidig
> med den nye færdselslov i '77. Helt nye biler _skal_ ikke til syn før
> indregistrering. Mon ikke jeg har skruet plader på ca. 500 nye biler.

Den skal til toldsyn, hvis den er fra udlandet!
>
> --
> Med venlig hilsen
>
> Ib Jakobsen
>
>
Thomas



Ib Jakobsen (27-10-2003)
Kommentar
Fra : Ib Jakobsen


Dato : 27-10-03 19:31

Thomas Buus Andersen wrote:

> Den skal til toldsyn, hvis den er fra udlandet!

Ja, men det var der da ikke nogen der snakkede om?.

Der købes en masse køretøjer uden afgift herhjemme. For senere at blive
registreret.




--
Med venlig hilsen

Ib Jakobsen



Jens Didriksen (28-10-2003)
Kommentar
Fra : Jens Didriksen


Dato : 28-10-03 15:22


>> Den skal til toldsyn, hvis den er fra udlandet!
>
> Ja, men det var der da ikke nogen der snakkede om?.

Ahemmm...

Nu er jeg totalt forvirret.

Cyklen er en helt ny japansk MC som købes direkte hos importøren. Så
selvfølgelig er den fra udlandet (japan) men den har aldrig KØRT i
udlandet - den er jo ny!

Og hvorfor skal nye MC'er/biler til syn???

Der er jo en typegodkendelse af modellen som man har fået godkendt og så
fremt at de andre modeller svarer til denne (hvad de SKAL) så giver det
ingen mening at fremstille dem alle i synshallen....?

Selvfølgelig kan man ændre på dem så fremt man blot får nummerpladen
udleveret uden syn, men det kan da også gøre 1 minut EFTER de har været til
syn...

Didrik



Richard (28-10-2003)
Kommentar
Fra : Richard


Dato : 28-10-03 17:45

Jens Didriksen wrote:

> Cyklen er en helt ny japansk MC som købes direkte hos importøren. Så
> selvfølgelig er den fra udlandet (japan) men den har aldrig KØRT i
> udlandet - den er jo ny!

Af almindelig nysgerrighed: Hvorfor køber du på den måde / hvad vinder
du ved det?

--
Richard Pade, Sorgenfri, DK
Mc: '85 VF750S Veffer Dancer & '89 GB500 Clubman GibBernakken
DFM-side: www.dkfritidmotorcykel.dk/richard_pade


Jens Didriksen (28-10-2003)
Kommentar
Fra : Jens Didriksen


Dato : 28-10-03 19:48

Richard wrote:
> Jens Didriksen wrote:
>
>> Cyklen er en helt ny japansk MC som købes direkte hos importøren. Så
>> selvfølgelig er den fra udlandet (japan) men den har aldrig KØRT i
>> udlandet - den er jo ny!
>
> Af almindelig nysgerrighed: Hvorfor køber du på den måde / hvad vinder
> du ved det?

2 ting.

For det første sparer jeg leveringsomkostningerne (minus nr-plade+attest)
hvilket er ca. 1000,- i lommen.

Dernæst kan jeg få den i morgen, hvilket har høj prioritet da jeg gerne vil
have min nye sommer-mc indendørs inden den blivet saltet alt for meget til.
Skal importøren klargør den skal jeg vente 16-17 dage til.

Didrik



Richard (28-10-2003)
Kommentar
Fra : Richard


Dato : 28-10-03 20:05

Jens Didriksen wrote:

>>Af almindelig nysgerrighed: Hvorfor køber du på den måde / hvad vinder
>>du ved det?
>
> 2 ting.
>
> For det første sparer jeg leveringsomkostningerne (minus nr-plade+attest)
> hvilket er ca. 1000,- i lommen.

Det er jo til at føle på...

> Dernæst kan jeg få den i morgen, hvilket har høj prioritet da jeg gerne vil
> have min nye sommer-mc indendørs inden den blivet saltet alt for meget til.
> Skal importøren klargør den skal jeg vente 16-17 dage til.

....men giver importøren virkelig samme garanti, selv om han/hans
forhanler m/k ikke laver klargøringen???


--
Richard Pade, Sorgenfri, DK
Mc: '85 VF750S Veffer Dancer & '89 GB500 Clubman GibBernakken
DFM-side: www.dkfritidmotorcykel.dk/richard_pade


Armand (28-10-2003)
Kommentar
Fra : Armand


Dato : 28-10-03 22:28


Jens Didriksen <jens@didriksen.dk> skrev i en
news:3f9eb97e$0$7881$ba624c82@nntp04.dk.telia.net...
> Richard wrote:
> > Jens Didriksen wrote:
> >
> >> Cyklen er en helt ny japansk MC som købes direkte hos importøren.
> >
> > Af almindelig nysgerrighed: Hvorfor køber du på den måde / hvad vinder
> > du ved det?
>
> ...........sparer jeg leveringsomkostningerne (minus nr-plade+attest)
> hvilket er ca. 1000,- i lommen.

Du må have en usædvanlig god forbindelse ved importøren, således at du
sparer den mérpris som alle importører tager for en model der ikke skal
indregistreres her og nu (f.eks. til grænseplade-brug)!
Alene dét beløb er betragteligt større end de 1000,- kr du sparer ved selv
at
stå for indreg.-balladen

--
Armand.






Ib Jakobsen (28-10-2003)
Kommentar
Fra : Ib Jakobsen


Dato : 28-10-03 20:00

Jens Didriksen wrote:

> Nu er jeg totalt forvirret.

Bare rolig.

> Cyklen er en helt ny japansk MC som købes direkte hos importøren. Så
> selvfølgelig er den fra udlandet (japan) men den har aldrig KØRT i
> udlandet - den er jo ny!

De er allesammen fra udlandet.
Omvendt har jeg godt nok skulle komme med en attest fra den danske Nimbus
importør til T&S. De blev meget flove da jeg fortalte dem lidt
danmarkshistorie.

> Og hvorfor skal nye MC'er/biler til syn???
>

Det skal den heller ikke når den nu er typegodkendt. Det er det hele essensen
med denne godkendelse.

> Der er jo en typegodkendelse af modellen som man har fået godkendt og så
> fremt at de andre modeller svarer til denne (hvad de SKAL) så giver det
> ingen mening at fremstille dem alle i synshallen....?

Til gengæld kan man hitte på at indkalde køretøjer til stikprøve for at se om
de netop er identiske med typegodkendelsen. Jeg har mødt et par stykker når jeg
har været der i anden anledning.

> Selvfølgelig kan man ændre på dem så fremt man blot får nummerpladen
> udleveret uden syn, men det kan da også gøre 1 minut EFTER de har været til
> syn...

Yes. Vær forresten opmærksom på at f.eks. Caps lægge ca.10% på prisen i
depositum, når de sælger en mc uden afgift.


--
Med venlig hilsen

Ib Jakobsen



Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177601
Tips : 31970
Nyheder : 719565
Indlæg : 6409244
Brugere : 218890

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste