Thomas Buus Andersen <t-buusSLET@stofanet.dk> skrev i en
news:3f9d4328$0$4340$ba624c82@nntp03.dk.telia.net...
>
> "Jens Didriksen" <jens@didriksen.dk> skrev i en meddelelse
> news:3f9d2ea2$0$3752$ba624c82@nntp02.dk.telia.net...
> > ... det er spørgsmålet.
> >
> > Hvordan foregår det når man selv skal indregistrere en MC som er
spritny?
> >
> > Henvender man sig bare på motorkontoret med div. attester og får så
> > udleveret nr.-plade og en (midlertidig) registreringsattest eller skal
man
> > først til syn med cyklen før at nr.-pladen kan udleveres...?
> >
> > Modellen er jo typegodkendt og helt ny, så den har vel intet at lave i
en
> > synshal - eller hvad...?
>
> Uden at vide det, så vil jeg tro, at du skal forbi synshallerne , da der
jo
> kan været lavet ting og sager på den.
Det afhænger helt og holdent om der er stemplet (af importør hhv.
forhandler) i begge de tændstikæske-store felter på typegodkendelsen !
Ofte vil importøren have stemplet i sit felt ved depart fra hans lager; men
køretøjer der er købt afgiftsfrit (til grænsplader, race eller senere
indreg.!?) vil oftest mangle forhandlere stempel. Dette fordi at stemplet er
dokumentation for at køretøjet står i original stand i.h.t.
typegodkendelsen, og dét er jo ligesom svært når man ved at modellen er købt
til race hhv. grænsepladekørsel
--
Armand.