/ Forside / Interesser / Fritid / Motorcykler / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
Motorcykler
#NavnPoint
dova 9238
pallenoc 4816
pallebhan.. 3536
masteraug.. 3050
nilsg 2382
jakjoe 2110
transor 2030
CLAN 1915
Sunowich 1420
10  3773 1345
Honda CB750F kontra Honda 700 S Nighthawk
Fra : Dan Dav


Dato : 26-10-03 14:36

Hej -

Udover de 50cc forskel, er der noget konkret der skal være opmærksom ved at
foretrække den ene udover den anden? Jeg mener pålidelighed, service,
reservedeler ens.

på forhånd tak.



 
 
Richard (26-10-2003)
Kommentar
Fra : Richard


Dato : 26-10-03 18:54

Dan Dav wrote:

> Udover de 50cc forskel, er der noget konkret der skal være opmærksom ved at
> foretrække den ene udover den anden? Jeg mener pålidelighed, service,
> reservedeler ens.

Ud over CBX/Nighthawks mere karismatiske ydre - i mine øjne?
- du kan finde en brugtkøbstest i det akyuelle (Nov.03) af Motorrad News.

Alt. kan du prøve at overtale mig til at scanne artiklen til dig - sæt .
i stedet for punktum i min mail-adresse, hvis du skriver

--
Richard Pade, Sorgenfri, DK
Mc: '85 VF750S Veffer Dancer & '89 GB500 Clubman GibBernakken
DFM-side: www.dkfritidmotorcykel.dk/richard_pade


Armand (26-10-2003)
Kommentar
Fra : Armand


Dato : 26-10-03 23:47


Dan Dav <dadavdav@hotmail.com> skrev i en
news:3f9bcbce$0$9756$edfadb0f@dread14.news.tele.dk...
> Hej -
>
> Udover de 50cc forskel, er der noget konkret der skal være opmærksom ved
at
> foretrække den ene udover den anden? Jeg mener pålidelighed, service,
> reservedeler ens.

Netop det med reservedelene er et springende punkt: Ejere af de eksotiske
modeller hvoraf der kun er importeret få stykker, står gang på gang med
tyndt checkhefte fordi reservedele kun er til at skaffe som originale, og at
det derfor koster betragteligt mere at holde modellen kørende
Problemet er typisk størst omkring bremseskiver når disse er slidt ned så
modellen ikke kan gå igennem syn!

Med deciderede eksotiske modeller som ikke engang har set en officiel import
vil dette problem være endnu større!
Jeg har dog hørt en Honda-forhandler udtale at næsten alt ligger
tilgængeligt i Honda's europalager, og at Hondas (= fabrikkens) filosofi er
at man ikke svigter kunder der har købt en Honda - Men til hvilken pris
bliver dét når en gnaven dansk importør skal
hjemtage specielle stumper til en model han aldrig selv har set/importeret
:-/

Endvidere er der det forhold at 700'ere er en "lokal" amerikansk
skatteklasse som ordinære 750'ere er droslet ned til, og med mindre at
Nighthawk'en allerede ér på danske plader er en amerikansk import væsentlig
besværligere at få godkendt og indregistreret end en model der allerede hár
kørt indenfor EU

Endelig kan jeg ikke blive klog på hvilken motorlinie at det er der benyttes
på 700'eren :-/
Anyone??

--
Armand.





Dan Dav (27-10-2003)
Kommentar
Fra : Dan Dav


Dato : 27-10-03 06:48

> Endvidere er der det forhold at 700'ere er en "lokal" amerikansk
> skatteklasse som ordinære 750'ere er droslet ned til, og med mindre at
> Nighthawk'en allerede ér på danske plader er en amerikansk import
væsentlig
> besværligere at få godkendt og indregistreret end en model der allerede
hár
> kørt indenfor EU

Vil det sige at et import fra EU - som oprindelig var fra USA - er nemmere
at indregistrere end en som er direkt fra USA?

mvh



Armand (27-10-2003)
Kommentar
Fra : Armand


Dato : 27-10-03 16:33


Dan Dav <dadavdav@hotmail.com> skrev i en
news:3f9caf82$0$29413$edfadb0f@dread15.news.tele.dk...
> > Endvidere er der det forhold at 700'ere er en "lokal" amerikansk
> > skatteklasse som ordinære 750'ere er droslet ned til, og med mindre at
> > Nighthawk'en allerede ér på danske plader er en amerikansk import
> > væsentlig besværligere at få godkendt og indregistreret end en model der
> > allerede hár kørt indenfor EU
>
> Vil det sige at et import fra EU - som oprindelig var fra USA - er nemmere
> at indregistrere end en som er direkt fra USA?

Jup!
Der er ingen told/moms på brugte køretøjer handlet indenfor EU's ydre
toldmur, ligesom at en tidligere europæisk indregistrering beviser forekomst
af europæisk typegodkendelse, hvilket er nok til at kunne få modellen
igennem møllen herhjemme!
En (direkte) US import beæges dels med moms og dels med told (á 16%
s.v.j.h.) og efterfølgende skal man have køretøjet enkeltgodkendt inden syn
og registrering
Har en US-model forinden kørt i et EU-land flader den ind under førstnævnte
situation!!

Der er al mulig grund til at focusere på det tyske brugtmarked!

--
Armand.




Richard (27-10-2003)
Kommentar
Fra : Richard


Dato : 27-10-03 17:21

Dan Dav wrote:

> Vil det sige at et import fra EU - som oprindelig var fra USA - er nemmere
> at indregistrere end en som er direkt fra USA?

Ja, har brugtcyklen fra USA - eller Japan som også ofte ses i D og UK -
slet ikke været indregistreret i et EU-land eller ikke længe nok (3
eller 6 mdr, check Told&Skat), er den på samme fod som en, der er
direkte importeret fra et land uden for EU.

Dvs den skal gennem proceduren for enkeltgodkendelse, hvilket kan være
mere eller mindre besværligt afhængig af, om der findes godkendelser på
tilsvarende cykler i samme stelnummerserie. Det oplyser
Færdselsstyrelsen, hvis du oplyser dem type og stelnummer. Men det tager
tid - en god vintersyssel, hvis man skal se noget positivt i det, for
grundet vinteren har også mange udenlandske sælgere bedre tid til salget


Og der ses jævnligt cykler hos tyske forhandlere som ikke har været
indregistreret og nogle gang averteres som cykler til eksport. Senest så
jeg en Honda CB400 SuperFour og en Yamaha YX600 Radian sat til salg på
de vilkår


--
Richard Pade, Sorgenfri, DK
Mc: '85 VF750S Veffer Dancer & '89 GB500 Clubman GibBernakken
DFM-side: www.dkfritidmotorcykel.dk/richard_pade


Richard (27-10-2003)
Kommentar
Fra : Richard


Dato : 27-10-03 17:50

Richard wrote:

> Ja, har brugtcyklen fra USA - eller Japan som også ofte ses i D og UK -
> slet ikke været indregistreret i et EU-land eller ikke længe nok (3
> eller 6 mdr, check Told&Skat), er den på samme fod som en, der er
> direkte importeret fra et land uden for EU.

Ups. Godkendelsesmæssigt altså; der kan være betalt EU-told og moms i
importlandet, så det slipper du i så fald for at betale herhjemme.


--
Richard Pade, Sorgenfri, DK
Mc: '85 VF750S Veffer Dancer & '89 GB500 Clubman GibBernakken
DFM-side: www.dkfritidmotorcykel.dk/richard_pade


Richard (27-10-2003)
Kommentar
Fra : Richard


Dato : 27-10-03 17:45

Armand wrote:

> Endelig kan jeg ikke blive klog på hvilken motorlinie at det er der benyttes
> på 700'eren :-/
> Anyone??

Mon ikke det er en opboret version af CBX650-motoren fra '83? - den har
i det mindste også kardan ligesom Nighthawk i modsætning til CBX750 fra
året senere. Og så er CBX650 allerede født som 656cc'er, så en "700"er
behøver ikke være mere end en overstørrelse eller to. Blot min femøre


--
Richard Pade, Sorgenfri, DK
Mc: '85 VF750S Veffer Dancer & '89 GB500 Clubman GibBernakken
DFM-side: www.dkfritidmotorcykel.dk/richard_pade


Armand (27-10-2003)
Kommentar
Fra : Armand


Dato : 27-10-03 19:09


Richard <richardpunktumpade@mail.dk> skrev i en
news:bnji2u$kgm$1@sunsite.dk...
> Armand wrote:
>
> > Endelig kan jeg ikke blive klog på hvilken motorlinie at det er der
benyttes
> > på 700'eren :-/
> > Anyone??
>
> Mon ikke det er en opboret version af CBX650-motoren fra '83? - den har
> i det mindste også kardan ligesom Nighthawk i modsætning til CBX750 fra
> året senere. Og så er CBX650 allerede født som 656cc'er, så en "700"er
> behøver ikke være mere end en overstørrelse eller to. Blot min femøre

Lyder sandsynligt, og var også min endnu ikke verificerede tanke.
Under alle omstændigheder er det ikke en Bol d'Or-motor!

--
Armand.



Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177601
Tips : 31970
Nyheder : 719565
Indlæg : 6409244
Brugere : 218890

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste