Dan Dav <dadavdav@hotmail.com> skrev i en
news:3f9bcbce$0$9756$edfadb0f@dread14.news.tele.dk...
> Hej -
>
> Udover de 50cc forskel, er der noget konkret der skal være opmærksom ved
at
> foretrække den ene udover den anden? Jeg mener pålidelighed, service,
> reservedeler ens.
Netop det med reservedelene er et springende punkt: Ejere af de eksotiske
modeller hvoraf der kun er importeret få stykker, står gang på gang med
tyndt checkhefte fordi reservedele kun er til at skaffe som originale, og at
det derfor koster betragteligt mere at holde modellen kørende
Problemet er typisk størst omkring bremseskiver når disse er slidt ned så
modellen ikke kan gå igennem syn!
Med deciderede eksotiske modeller som ikke engang har set en officiel import
vil dette problem være endnu større!
Jeg har dog hørt en Honda-forhandler udtale at næsten alt ligger
tilgængeligt i Honda's europalager, og at Hondas (= fabrikkens) filosofi er
at man ikke svigter kunder der har købt en Honda - Men til hvilken pris
bliver dét når en gnaven dansk importør skal
hjemtage specielle stumper til en model han aldrig selv har set/importeret
:-/
Endvidere er der det forhold at 700'ere er en "lokal" amerikansk
skatteklasse som ordinære 750'ere er droslet ned til, og med mindre at
Nighthawk'en allerede ér på danske plader er en amerikansk import væsentlig
besværligere at få godkendt og indregistreret end en model der allerede hár
kørt indenfor EU
Endelig kan jeg ikke blive klog på hvilken motorlinie at det er der benyttes
på 700'eren :-/
Anyone??
--
Armand.