/ Forside / Interesser / Fritid / Motorcykler / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
Motorcykler
#NavnPoint
dova 9238
pallenoc 4816
pallebhan.. 3536
masteraug.. 3050
nilsg 2382
jakjoe 2110
transor 2030
CLAN 1915
Sunowich 1420
10  3773 1345
Neddroslet CX/GL 650
Fra : Edvard Korsbæk


Dato : 26-10-03 06:52

Jeg er den som oftest lykkelige ejer af en neddroslet 650 ccm Silverwing. Da
jeg skiftede toppakninger kunne jeg ikke undgå at se, at droslingen bl.a.
består i at der er indsat en spærring i udstødningsrøret umiddelbart efter
udstødningsporten. Den er forholdsvist nem at fjerne med en fræser, men jeg
har forstået - muligvist ikke korekt - at der også skal to helt nye
kabuaratorer til for at få den til at gå ordentligt/ for at få alle 65 HK
hjem.

Er der nogen der har erfaringer?

--
Best regards

Edvard Korsbæk
+4570229998



 
 
Grunnet (26-10-2003)
Kommentar
Fra : Grunnet


Dato : 26-10-03 18:17

Edvard Korsbæk skrev:
> Jeg er den som oftest lykkelige ejer af en neddroslet 650 ccm
> Silverwing. Da jeg skiftede toppakninger kunne jeg ikke undgå at se,
> at droslingen bl.a. består i at der er indsat en spærring i
> udstødningsrøret umiddelbart efter udstødningsporten. Den er
> forholdsvist nem at fjerne med en fræser, men jeg har forstået -
> muligvist ikke korekt - at der også skal to helt nye kabuaratorer til
> for at få den til at gå ordentligt/ for at få alle 65 HK hjem.
>
> Er der nogen der har erfaringer?

Du har (desværre) forstået det helt korrekt.
Drosling af CX'er er i de fleste tilfælde sket ved udskiftning af forrør og
karburatorer.
Man kan nu få TÜV-godkendt begrænsersæt der alene begrænser indsugningen,
men da du kan se der er "spærring" i forrørene vil der også være sket
ændring/udskiftning af karburatorerne.
Til CX 500 (50HK) kan der fås "reparationssæt" til karburatorerne bl.a. hos
Vogel
http://www.cx-500.de/angebote.php3
men om dette også kan fås til 650 ved jeg ikke. Ellers må du ud og finde
andre karbs.

Hilsen Steen
GL500 SilverWing '84
steen.grunnet@(slet-dette)mail.dk
http://home11.inet.tele.dk/grunnet/ (om 2-hjulere, men Intet om MC)





---
Outgoing mail is certified Virus Free.
Checked by AVG anti-virus system (http://www.grisoft.com).
Version: 6.0.530 / Virus Database: 325 - Release Date: 22-10-2003



Arne Lorenzen (26-10-2003)
Kommentar
Fra : Arne Lorenzen


Dato : 26-10-03 19:31

I news: bnfne3$pk5$1@sunsite.dk,
skrev Edvard Korsbæk <info@bb-soft.dk>
> Jeg er den som oftest lykkelige ejer af en neddroslet 650 ccm
> Silverwing. Da jeg skiftede toppakninger kunne jeg ikke undgå at se,
> at droslingen bl.a. består i at der er indsat en spærring i
> udstødningsrøret umiddelbart efter udstødningsporten. Den er
> forholdsvist nem at fjerne med en fræser, men jeg har forstået -
> muligvist ikke korekt - at der også skal to helt nye kabuaratorer til
> for at få den til at gå ordentligt/ for at få alle 65 HK hjem.
>
> Er der nogen der har erfaringer?

"Drosselung
CX 500 C Bj. 1980 mit 27 PS Kann man diese Maschine auf 50 PS umrüsten?
Alle wissen, dass es geht, aber keiner sagt mir wie.
Hätte gerne gewusst wenn es geht, was es kostet.

Legale Methode: Frag mal beim TÜV/Dekra/..., wie das Verfahren genau heute
ist. Früher war eine Unbedenklichkeitsbescheinigung des deutschen Importeurs
notwendig, in der die vorgeschriebenen Teile (Krümmer und Vergaser, Kosten
mind. 500 Euro) aufgelistet waren. Eine Honda-Werkstatt musste den
vorschriftsmäßigen Einbau bestätigen. Damit ging´s dann zum
Sachverständigen, erst dann konnte der Umbau eingetragen werden. In einigen
Fällen (CX500C) war eine Rückrüstung einer nachträglich gedrosselten
Maschine in den Urzustand nicht mehr möglich, weil die neuen
Geräschimmissionsvorschriften nicht mehr einzuhalten waren. Also viel
Lauferei und viel Geld für den Effekt, bei Verwendung von neuen
Original-Ersatzteilen kann da schnell der Zeitwert der Maschine
überschritten werden.
Deshalb soll es tatsächlich Leute geben, die die Reduzierbleche aus den
Krümmern ausbohren, was aber höchst illegal ist. (mh)

Drosselung
Wo genau ist die 27 PS Version der Güllepumpe gedrosselt ?An zwei Stellen:
1. In den Krümmern (in den Teilen von Honda ist auch dort die KW-Zahl
eingeschlagen). In den 27 PS-Krümmen sind Blech-Reduzierungen enthalten, die
beim bis heute durch die Hände gegangenen Mopped oft schon ausgebohrt sind
(dies ist eine Maßnahme, die unzulässig ist, das Mopped aber nahe an die 50
PS ranbringt. Normal musst Du die Krümmer tauschen.)
2. In der Vergaser-Bedüsung (je Vergaser die Primär- und die
Sekundärhaupdüse).Nur austauschen der Düsen bringts, aber lt. TÜV muss die
Vergaser-Beschriftung stimmen.
Du hast zwar nicht danach gefragt aber in den 90er Jahren hat sich eine
weitere Drosselmöglichkeit etabliert. Diese drosselt eine 50PS-Gülle auf 34
PS : Einlegen von Reduzierhülsen in die Ansaugstutzen. "

I sin essens kunne det se ud til at man fjerner spændeskiverne fra
udstødningen, og skifter nålene i karbsene. Vil gerne forfølge sagen, hvis
andre ikke kender løsningen?
Mangler de eksakte specifikationer og årgang på din model. Hvad står der i
evt. det oprindelige Fahrzeugbrief?


--
Mvfh. Arne Lorenzen FZS 600 / XT 600
www.dkfritidmotorcykel.dk/?id=183
www.senior98.dk #36
DMCN# 626


Edvard Korsbæk (30-10-2003)
Kommentar
Fra : Edvard Korsbæk


Dato : 30-10-03 08:31

Lidt søgning hist og her - Tak Arne - og kommentarerne herfra siger, at der
skal gøres noget ved kabuaratorerne.
Jeg prøver i CX klubben og checker om de ved om det 'Kun' er et par dyser
mm, eller det er helt nye der skal til.

--
Best regards

Edvard Korsbæk
+4570229998



Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177601
Tips : 31970
Nyheder : 719565
Indlæg : 6409244
Brugere : 218890

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste