MKS - 74 <priller@tiscali.dk> skrev i en
news:38dkpvc3ealm8ompfq6lbl8t3vl3e6acqe@4ax.com...
> On Sat, 25 Oct 2003 09:54:44 +0200, "Magrethe & Bjarne"
> <b_m@stofanet.dk> wrote:
>
> >er der nogle der har erfaringer med rust i tanken, det er kun en let
> >overfladerust (endnu !!)
>
> Prøv at søge på Google,emnet har været behandlet relativt mange gange
> og rådene er ligeså mange og også noget forskellige :
Det tankrust der hidtil har været snakket om her på gruppen har generelt
været når folk stod med en læk p.g.a. gennemtæring i bunden.
I detteher tilfælde er det j.v.f. min opfattelse kun et tilfælde af
overfladerust :-/
> > Et eller andet man kan male det med, der kan
> >stoppe det, jeg synes det er dårligt at en ny mc allerede har rust, så
jeg
> >vil gerne kunne stoppe det, for suzuki vil jo nok ikke give mig en ny
tank.
>
> Sikkert ikke og den ville antagelig også bare være ligeså ringe
Jup!
For bensintanke er ganske ubehandlede indvendigt fra fabrikkens side, og
bortset fra de tilfælde af gennemtæring af bunden indefra er det som sådan
heller ikke et problem da tankvæggene dels er dækket af bensin i vid grad,
og dels overspules af skvulpende bensin under brug. Given rust vil derfor
højest udvikle sig som overfladisk "ruststøv".
Problemet i dette tilfælde er sandsynligvis at pågældende motorcykels tank
er med flad bund hvor man kan kigge igennem tankdækslet og bese et større
areal af tankens skrånende bund (?). På en klassisk opbygget tank, hvor man
kun kigger ned på den pukkel (á: "kardan-tunnel") der skyldes pladsbehov til
et centralt stelrør, har man aldrig kunnet konstantere i hvilken tilstand
tankens indervægge egentlig er - At der jævnligt melder sig problemer
omkring gennemtæringer af bunden vidner tydeligt derom!
--
Armand.