/ Forside / Interesser / Fritid / Motorcykler / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
Motorcykler
#NavnPoint
dova 9238
pallenoc 4816
pallebhan.. 3536
masteraug.. 3050
nilsg 2382
jakjoe 2110
transor 2030
CLAN 1915
Sunowich 1420
10  3773 1345
Jeg skal sælge min mc imorgen, lyder dette~
Fra : Trille


Dato : 24-10-03 21:19

Hej Jeg vil høre jeres mening.

Imorgen skal jeg sælge min motorcykel dette gøres på følgende måde:

Køber henter motorcyklen i trailer.

Jeg beholder plader til køber har synet, omregistreret den og kommer med
egen registrerings attest. Altså EJERSKIFTE. Han har syns tid inden 3 uger.

Han betaler kontant.

Vi laver slutseddel. Med oplysninger om navn, kilometer, pris, osv.
Slutseddel laves imorgen ved køb.

Lyder dette ok?

Plejer man at se købers sygesikring osv?

Sidste spørgsmål - behøver jeg skrive forsikrings selskab som jeg har nu og
police nr?? det står der nemlig på den slut seddel jeg har hentet fra
Internettet.

MHV Trille








 
 
Mark Sandberg (24-10-2003)
Kommentar
Fra : Mark Sandberg


Dato : 24-10-03 21:36


"Trille" skrev i en meddelelse:

> Lyder dette ok?

Ja, såfremt du har købers identitet og nummerpladen.

Så kan du til enhver tid indlevere og afmelde motorcyklen, hvis ikke dem
omregistreres som aftalt.

/Mark.



Martin Sørensen (24-10-2003)
Kommentar
Fra : Martin Sørensen


Dato : 24-10-03 21:43

> Imorgen skal jeg sælge min motorcykel dette gøres på følgende måde:
> Køber henter motorcyklen i trailer.
> Jeg beholder plader til køber har synet, omregistreret den og kommer
> med egen registrerings attest. Altså EJERSKIFTE. Han har syns tid
> inden 3 uger.

Hvorfor ikke bare lade pladen sidde på så han kan køre på den i mellemtiden?
Din forsikring dækker ham i 3 (eller er det 2?) uger fra salgsdatoen.

> Han betaler kontant.

Så ser jeg ikke det store problem i at lade ham få nummerpladen med det
samme. Har han ikke fået omregistreret cyklen inden fristen udløber, så
afmelder du den bare på motorkontoret, og så kommer politiet ud og henter
nummerpladen.

> Vi laver slutseddel. Med oplysninger om navn, kilometer, pris, osv.
> Slutseddel laves imorgen ved køb.
> Lyder dette ok?

Jeps, men det er jo heller ikke så avanceret, han henter cyklen og du får
pengene.

> Plejer man at se købers sygesikring osv?

Det er nok en god idé at være sikker på at adressen på slutsedlen er
vedkommendes rigtige adresse, hvis der skulle være noget.
Men igen, når det er kontant salg så ville jeg ikke have de store
betænkeligheder.

> Sidste spørgsmål - behøver jeg skrive forsikrings selskab som jeg har
> nu og police nr?? det står der nemlig på den slut seddel jeg har
> hentet fra Internettet.

Det kan du vel lige så godt gøre. Hvis han får nummerpladen med er han jo
dækket under den forsikring, og så er det praktisk at han har de
oplysninger.

--
signing off.. Martin Sørensen



Nicolai Teglskov (24-10-2003)
Kommentar
Fra : Nicolai Teglskov


Dato : 24-10-03 21:53

> Hvorfor ikke bare lade pladen sidde på så han kan køre på den i
mellemtiden?
> Din forsikring dækker ham i 3 (eller er det 2?) uger fra salgsdatoen.

Det er 3 uger

Mvh. Nicolai Teglskov
Thisted



Mark Sandberg (24-10-2003)
Kommentar
Fra : Mark Sandberg


Dato : 24-10-03 22:09


"Martin Sørensen"skrev i en meddelelse:

> Har han ikke fået omregistreret cyklen inden fristen udløber, så
> afmelder du den bare på motorkontoret, og så kommer politiet ud og henter
> nummerpladen.

Sludder. Der er en vis forsinkelse og træghed ved den ekspedition hos
øvrighederne, du der så let skitserer.

Lad os nu se og give ham en chance siger de. Både 1. gang 2. gang og 3. gang
du henvender dig i ugerne efter fristen er overskredet. Forsikringsselskabet
ligeså.

Forrige gang jeg solgte en bil, kom jeg til at betale næsten 2 måneders
ekstra forsikring og vægtafgift på den bekostning. Køberen var ligeglad,
trods det vi havde aftalt omregistrering i samme uge som handlen foregik.
Dog fik jeg senere lidt "godtgørelse" en aften jeg troppede op på købers
adresse, men træls er det ikke at have sikret sig

/Mark.



Martin Sørensen (24-10-2003)
Kommentar
Fra : Martin Sørensen


Dato : 24-10-03 22:16

> Forrige gang jeg solgte en bil, kom jeg til at betale næsten 2
> måneders ekstra forsikring og vægtafgift på den bekostning. Køberen
> var ligeglad, trods det vi havde aftalt omregistrering i samme uge
> som handlen foregik.

Kan man da ikke få lov til at opsige forsikringen med øjeblikkelig virkning?

--
signing off.. Martin Sørensen



André Tegner (24-10-2003)
Kommentar
Fra : André Tegner


Dato : 24-10-03 22:30

> Kan man da ikke få lov til at opsige forsikringen med øjeblikkelig
virkning?

Jo, nogle steder gør de det... Fatter ikke at alle ikke gør det..

Venlig hilsen / Best Regards

André Tegner
http://www.dkfritidmotorcykel.dk/default.asp?mode=info&id=434

"Martin Sørensen" <mos@laxity.invalid> wrote in message
news:bnc4r8$eff$1@news.cybercity.dk...
> > Forrige gang jeg solgte en bil, kom jeg til at betale næsten 2
> > måneders ekstra forsikring og vægtafgift på den bekostning. Køberen
> > var ligeglad, trods det vi havde aftalt omregistrering i samme uge
> > som handlen foregik.
>
> Kan man da ikke få lov til at opsige forsikringen med øjeblikkelig
virkning?
>
> --
> signing off.. Martin Sørensen
>
>



Mark Sandberg (24-10-2003)
Kommentar
Fra : Mark Sandberg


Dato : 24-10-03 22:37


"Martin Sørensen" skrev i en meddelelse:

> Kan man da ikke få lov til at opsige forsikringen med øjeblikkelig
virkning?

Jo..........ved en omregistrering eller afmelding af køretøjet

/Mark.



André Tegner (24-10-2003)
Kommentar
Fra : André Tegner


Dato : 24-10-03 22:44

Jeg har gjort det flere gange, når sælger ikke har omregistreret eller
afmeldt køretøjet.
(bil, mc, 45-knallert)

Politiet, kan godt blive sure, men de slapper af, når de ser slutseddel, med
købers
kørekortnummer på... (så tager de ud til køber og klipper plade(r))

Grunden til politiet bliver sure er pga. køretøjet er m. plade u.
forsikring..

Venlig hilsen / Best Regards

André Tegner

"Mark Sandberg" <sandberg@it.dk> wrote in message
news:bnc617$p0n$1@sunsite.dk...
>
> "Martin Sørensen" skrev i en meddelelse:
>
> > Kan man da ikke få lov til at opsige forsikringen med øjeblikkelig
> virkning?
>
> Jo..........ved en omregistrering eller afmelding af køretøjet
>
> /Mark.
>
>



Mark Sandberg (24-10-2003)
Kommentar
Fra : Mark Sandberg


Dato : 24-10-03 22:58

"André Tegner" skrev i en meddelelse:

> Jeg har gjort det flere gange, når sælger ikke har omregistreret eller
> afmeldt køretøjet.
> (bil, mc, 45-knallert)

Så må du da også syntes det ville være nemmere at helgardere sig, inden
situationen skal udredes af politiet og med spild at tid til følge for alle
parter.

Mit princip er nu, såfremt køberen vil have MINE nummerplader, skal det
formelle ejerskifte ordnes mens motorkontoret har åbent, ellers er det jo
stadig mine nummerplader

/Mark.



Martin Sørensen (24-10-2003)
Kommentar
Fra : Martin Sørensen


Dato : 24-10-03 22:47

>> Kan man da ikke få lov til at opsige forsikringen med øjeblikkelig
>> virkning?
> Jo..........ved en omregistrering eller afmelding af køretøjet

Ja, så kan jeg godt se problemet, men jeg ville da være lidt træt af ikke at
kunne køre på en motorcykel, hvis jeg lige havde købt den.

--
signing off.. Martin Sørensen



André Tegner (24-10-2003)
Kommentar
Fra : André Tegner


Dato : 24-10-03 23:08

> Ja, så kan jeg godt se problemet, men jeg ville da være lidt træt af ikke
at
> kunne køre på en motorcykel, hvis jeg lige havde købt den.


Precis ! Jeg ser sådan på det, at hvis det er mig selv der skulle have nyt
køretøj, ville jeg da også helst køre hjem,og ordne omregistrering inden
3 uger... No problem så !

Det med at mødes på motorkontor er jo ikke nemt da de kun en dag om ugen
har længe åben... That sux !

Jeg har også bemærket at det ikke sker så tit, at køber "glemmer" at
omregistrere/afmelde,
når man har kørekort nummer på køber...

Jeg er ikke bange for at sælge køretøjer m. plade, bare jeg har alle data på
køber, og
har fået en spand penge/el. bankcheck...

Venlig hilsen / Best Regards

André Tegner
http://www.dkfritidmotorcykel.dk/default.asp?mode=info&id=434

"Martin Sørensen" <mos@laxity.invalid> wrote in message
news:bnc6k2$h8m$1@news.cybercity.dk...
> >> Kan man da ikke få lov til at opsige forsikringen med øjeblikkelig
> >> virkning?
> > Jo..........ved en omregistrering eller afmelding af køretøjet
>
> Ja, så kan jeg godt se problemet, men jeg ville da være lidt træt af ikke
at
> kunne køre på en motorcykel, hvis jeg lige havde købt den.
>
> --
> signing off.. Martin Sørensen
>
>



anders majland (25-10-2003)
Kommentar
Fra : anders majland


Dato : 25-10-03 07:32

> Jeg er ikke bange for at sælge køretøjer m. plade, bare jeg har alle
> data på køber, og
> har fået en spand penge/el. bankcheck...


Af politiet i storkøbenhavn har jeg fået at vide at problemet med
manglende omregistrering er størst ved billige biler. De købes ofte er
folk der gør alt for at holde omkostningerne nede - og det gælder også
sparet vægtafgift og forsikring ... Jeg havde selv problemet med en bil
til under 10kkr, hvor køber ikke længere boede på den addresse som der
stod på han sygesikringskort så pladerne kunne ikke afhentes.... Der gik
flere måneder inden den blev omregistreret.

Mhs til betaling så er online banking jo blevet nemt. Fra sælgers
computer overførte jeg pengene mens han kiggede på. En sådan betaling
kan ikke stoppes når den først er sat igang, så selvom han ikke fik
pengene i hånden var han da sikker på at de kom. Ligesom med
motorkontoret er det besværligt at skulle ind i en bank efter en
banknoteret check

--
Anders Majland



Pcman (25-10-2003)
Kommentar
Fra : Pcman


Dato : 25-10-03 17:14

"Martin Sørensen" <mos@laxity.invalid> wrote in message
news:bnc4r8$eff$1@news.cybercity.dk...
> Kan man da ikke få lov til at opsige forsikringen med øjeblikkelig
virkning?

Jeg har engang fået overført forsikringen fra en bil jeg solgte. Jeg købte
en anden bil et par dage efter og min forsikring overførte blor forsikringen
til den nye bil uden problemer. At køber så pludselig efter et par dage
kørte rundt uden forsikring, er ikke mit problem. Køber må da bare omgående
fise på motorkontoret for at lave den omregistrering.
Mvh
Jarl
--
VW autocamper 2.0 boxer 1980
Maico 250 B 1960
Dnepr K-750 2 cyl. boxer med sidevogn 1966
www.pcman.dk



Trille (24-10-2003)
Kommentar
Fra : Trille


Dato : 24-10-03 22:16

ok så lad os håbe han gør det hurtigt.


"Mark Sandberg" <sandberg@it.dk> wrote in message
news:bnc4cu$95$1@sunsite.dk...
>
> "Martin Sørensen"skrev i en meddelelse:
>
> > Har han ikke fået omregistreret cyklen inden fristen udløber, så
> > afmelder du den bare på motorkontoret, og så kommer politiet ud og
henter
> > nummerpladen.
>
> Sludder. Der er en vis forsinkelse og træghed ved den ekspedition hos
> øvrighederne, du der så let skitserer.
>
> Lad os nu se og give ham en chance siger de. Både 1. gang 2. gang og 3.
gang
> du henvender dig i ugerne efter fristen er overskredet.
Forsikringsselskabet
> ligeså.
>
> Forrige gang jeg solgte en bil, kom jeg til at betale næsten 2 måneders
> ekstra forsikring og vægtafgift på den bekostning. Køberen var ligeglad,
> trods det vi havde aftalt omregistrering i samme uge som handlen foregik.
> Dog fik jeg senere lidt "godtgørelse" en aften jeg troppede op på købers
> adresse, men træls er det ikke at have sikret sig
>
> /Mark.
>
>



KubikH (25-10-2003)
Kommentar
Fra : KubikH


Dato : 25-10-03 23:59



> "Mark Sandberg" <sandberg@it.dk> wrote in message
> news:bnc4cu$95$1@sunsite.dk...
> >
> > Sludder. Der er en vis forsinkelse og træghed ved den ekspedition hos
> > øvrighederne, du der så let skitserer.
> >
> > Lad os nu se og give ham en chance siger de. Både 1. gang 2. gang og 3.
> gang
> > du henvender dig i ugerne efter fristen er overskredet.
> Forsikringsselskabet
> > ligeså.
> >
> > Forrige gang jeg solgte en bil, kom jeg til at betale næsten 2 måneders
> > ekstra forsikring og vægtafgift på den bekostning. Køberen var ligeglad,
> > trods det vi havde aftalt omregistrering i samme uge som handlen
foregik.
> > Dog fik jeg senere lidt "godtgørelse" en aften jeg troppede op på købers
> > adresse, men træls er det ikke at have sikret sig
> >
> > /Mark.
Hvis problemet opstår, sender man kopi at slutseddel, til centralregisteret
for motorkøretøjer.
Samtidigt skriver man en note om problemet.
Så bliver man "afgiftsfritaget", fra en dato 14 dage senere end salgsdatoen.
(Sjovt nok dækker vægtafgift i 14 dage ved salg, mod de 3 uger der er lovlig
på forsikringen)
Forsikringen kan opsiges med øjeblikkelig varsel, ved samme
dokumentationsmetode som ovenfor.

Som andet steds beskrevet er 90 - 95 % af tilfældene i forbindelse med
billige biler.

Denne historie "afslører" et andet trick (PS er ikke racist, navne er
rigtige)
En kammerat solgte sin pilrådne BMW for 4000,- der var plader på og 3 uger
til syn.
Bilen blev afmeldt om fredagen (Solgt tirsdag) og gutten glad.
Lige til der dukker et brev op fra forsikringsselskabet om den skade han
havde lavet !!!
Tirsdag aften, havde hans bil (Købt af Ahmed) seriøst molestreret Muhammeds
køretøj.
Det i den grad at det kostede 80.000,- at fikse den igen.
Smart hva ......4000,- for 80.000,- kroners rep
Mvh
Niels



Trille (25-10-2003)
Kommentar
Fra : Trille


Dato : 25-10-03 17:01

nu er den solgt, så må vi håbe det går godt resten af det næste stykke tid.

kontant, handel. Jeg har pladerne. Såeh...

Hilsen Trille.


'
"Trille" <loi@mobilixnet.dk> wrote in message
news:bnc1ki$1tpd$1@jarjarbinks.mobilixnet.dk...
> Hej Jeg vil høre jeres mening.
>
> Imorgen skal jeg sælge min motorcykel dette gøres på følgende måde:
>
> Køber henter motorcyklen i trailer.
>
> Jeg beholder plader til køber har synet, omregistreret den og kommer med
> egen registrerings attest. Altså EJERSKIFTE. Han har syns tid inden 3
uger.
>
> Han betaler kontant.
>
> Vi laver slutseddel. Med oplysninger om navn, kilometer, pris, osv.
> Slutseddel laves imorgen ved køb.
>
> Lyder dette ok?
>
> Plejer man at se købers sygesikring osv?
>
> Sidste spørgsmål - behøver jeg skrive forsikrings selskab som jeg har nu
og
> police nr?? det står der nemlig på den slut seddel jeg har hentet fra
> Internettet.
>
> MHV Trille
>
>
>
>
>
>
>



BSV (25-10-2003)
Kommentar
Fra : BSV


Dato : 25-10-03 23:26

Sælger hænger på ansvarsforsikring indtil MC er omrigistreret eller pladerne
er afleveret, d.v.s ansvarsforsikring kan under ingen omstændigher afmeldes
inden en af delene er sket.

BSV
http://www.dkfritidmotorcykel.dk/?id=365




"Trille" <loi@mobilixnet.dk> skrev i en meddelelse
news:bnc1ki$1tpd$1@jarjarbinks.mobilixnet.dk...
> Hej Jeg vil høre jeres mening.
>
> Imorgen skal jeg sælge min motorcykel dette gøres på følgende måde:
>
> Køber henter motorcyklen i trailer.
>
> Jeg beholder plader til køber har synet, omregistreret den og kommer med
> egen registrerings attest. Altså EJERSKIFTE. Han har syns tid inden 3
uger.
>
> Han betaler kontant.
>
> Vi laver slutseddel. Med oplysninger om navn, kilometer, pris, osv.
> Slutseddel laves imorgen ved køb.
>
> Lyder dette ok?
>
> Plejer man at se købers sygesikring osv?
>
> Sidste spørgsmål - behøver jeg skrive forsikrings selskab som jeg har nu
og
> police nr?? det står der nemlig på den slut seddel jeg har hentet fra
> Internettet.
>
> MHV Trille
>
>
>
>
>
>
>



Anders Thorup (28-10-2003)
Kommentar
Fra : Anders Thorup


Dato : 28-10-03 07:36

BSV wrote:
> Sælger hænger på ansvarsforsikring indtil MC er omrigistreret eller
> pladerne er afleveret, d.v.s ansvarsforsikring kan under ingen
> omstændigher afmeldes inden en af delene er sket.

Det kunne jeg nu sagtens, da jeg engang solgte en 45-knallert. Køber havde
ikke omregistreret inden 3 uger. Jeg gik ned til mit selskab TopDK, og
fortalte dem sitiuationen, og viste dem den slutseddel der var lavet på
handlen. Så lukkede de min forsikring øjeblikkeligt. De fortalte at politiet
automatisk fik besked om at køretøjet ikke længere var forsikret.
Kunne forstille mig at proceduren er den samme, hvis man ex. ikke betaler
sin forsikringspræmie.

--
--
MVH / Best Regards
Anders Thorup
Suzuki GSX 250 EX
Http://www.dkfritidmotorcykel.dk/Anders_Thorup



Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177514
Tips : 31968
Nyheder : 719565
Indlæg : 6408621
Brugere : 218887

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste