Fanden tage Tryg forsikring
Fra : Janner

Dato : 23-10-03 15:44

Var idag inde for at aflevere mine nummer plader .... og glædede mig til at
få en 3-4000 tilbage for stilstanden indtil april. MEN nej nej de r*v aber
har ændret betingelserne så den gamle regel med stilstand ikke længere
gælder. ...Nu skal man selv opbevare pladen sikkert i de 3 vinter måneder
.... suuuuuuuuuuuk Oven i hatten er min forsikring stedet til 13000 (som
elite) dog med en lavere selv risiko nu på 6000 og inden præmie tab ved evt.
skade............ Det er sgu flot uden informere deres kunder wha' ?? Det
kalder jeg ufattelig dårlig kunde service.

Men ak hvor kan man få en CBR929 scooter forsikret til en nogenlunde pris ??

Hygge

Jan

Der bander og svovler over Tryg

Fra : Jesper Thomsen

Dato : 23-10-03 16:07

Janner wrote:
> [...]
> service.
>
> Men ak hvor kan man få en CBR929 scooter forsikret til en nogenlunde

Du er godt klar over, at de ikke må ændre i din police uden at fortælle dig
det, og give dig frist til at opsige policen? Alt andet er svindel og
humbug!

Hvis det står i din police/forsikringsbetingleser at du kan indlevere dine
plader og få præmie refunderet, så er det det gældende.

Ellers skal de sende dig en ny police, som du har 14 dage til at sige nej
tak til....

Så på dem igen!!

Jesper

Fra : André Tegner

Dato : 23-10-03 16:15

> Men ak hvor kan man få en CBR929 scooter forsikret til en nogenlunde pris
??

Hvis du finder ud af det, vil jeg også meget gerne vide det.

Jeg er også elite, og har en 900RR, som skal på plade til foråret.

Jeg hørte at "Runa" forsikring skulle være billige, med da jeg ringede til
dem,
var de meget afvisende, og sagde det kun var hvis man var medlem følgende
organisationer.....http://www.runa.dk/webpage/default.asp?id=832

Desværre !
(ham der anbefalede dem, gav 4000,- om året for en 900RR som min med kasko)

Venlig hilsen / Best Regards

André Tegner
http://www.dkfritidmotorcykel.dk/default.asp?mode=info&id=434

Fra : Mikkel Christensen

Dato : 23-10-03 18:44

"André Tegner" <54rh@hotmail.com> writes:

> Jeg hørte at "Runa" forsikring skulle være billige,

Ja, Runa er flinke folk...

> med da jeg ringede til dem, var de meget afvisende, og sagde det kun
> var hvis man var medlem følgende organisationer.....
> http://www.runa.dk/webpage/default.asp?id=832

...og godt at se at de plejer mine interesser, og ikke mindst pengepung

--
Mikkel | "...Being shot out of a cannon will always be better
motortosse.dk | than being squeezed out of a tube.

Fra : Torben Scheel

Dato : 24-10-03 13:32

"Mikkel Christensen" <mic@rrnord.dk> wrote in message

> Ja, Runa er flinke folk...

Bare undgå at få en skade - jeg lånte bilen ud til venner (doe!) De kørte
til frankrig og bulede den. Det tog lige knap et år før ansvaret var
fastlagt. Under al kritik.

Afgørelsen hed 50/50, så jeg måtte bløde 50% af selvrisikoen på ca 1300
kr. - og intet præmietab. Du må have en skade hvert 3. år uden at stige (i
hvert fald som elite____)

vh
Torben

Fra : Tommy Fer

Dato : 23-10-03 21:58

"André Tegner" <54rh@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> Desværre !
> (ham der anbefalede dem, gav 4000,- om året for en 900RR som min med

Det er lukket land... Gør som andre, led efter kærester i visse
faggrupper.... f.eks. Sygeplejeske eller lærer.... Har selv kommet ind med 0
anccinitet, og kæresten havde 4 år... vupti vi er begge på elite niveau
nu.... LÆKKERT.. MEEEN selv om man kommer ind. Så er der visse cykler der
ikke er særligt velkomne, dvs stort set alle sports cykle. Således at man
skal være over 30, bo det rigtige sted, havde aflåst garage osv. før man kan
få dem forsikret..... og ja din 929rr er med i den klasse... selv min
kærestes GSXR400R er med... dog er min VFR400R ikke med... he he de kender
den vist bare ikke..

mvh Tommy Fer

Fra : André Tegner

Dato : 23-10-03 22:20

Klart, den lille VFR findes jo kun som import cykel i dk.
(har ikke været solgt gennem dansk importør)

Venlig hilsen / Best Regards

André Tegner

Fra : peg

Dato : 23-10-03 16:49

Hej
Ja jeg kan kun advare mod Tryk, ville have 17.000 for min mc. Derfor
flyttede jeg alle mine forsikringer 8 stk. til Topsikring samme forsikring
kr. 3600 det er da en forskel der vil noget.
I øvrigt har Tryk lidt svært ved at accepterer en opsigelse de har sendt
ryggere og trusler på alle forsikringer selv om de var opsagt af Topdanmark,
sidst truet med at registrerer mig i et register for dårlige betaler
(Fællesregister for Motorkøretøjer) så mit råd pas på Tryk.

peg

Fra : Janner

Dato : 23-10-03 20:07

"peg" <peg@hotmail.com> wrote in message
> [...]
> sidst truet med at registrerer mig i et register for dårlige betaler
> (Fællesregister for Motorkøretøjer) så mit råd pas på Tryk.

Ville oxo skifte til top men fik iflg. vedkommende jeg talte med et lille
problem .... Er elite i Tryg godtnok ... men de vil søge dokumentation for
antal skadesfri år ... Og ak ja har kun haft forsikringen i Tryg i et par år
(har haft firmabil og har stadigt) Så det er bare sur ræv åbenbart i
Top..... suuk eneste plus er at der ingen præmie stigning er hvis man skulle
komme til låne en have traktor og køre scooteren over hvis man skulle trænge
til en ny he he (fy skamme)

Hygge

Jan

Fra : Anders SV650

Dato : 23-10-03 20:33

Er der nogen der ved om man kan aflevere sin plade i TopDanmark og få penge
tilbage for november måned???????
Ja - altså hvis det er hos dem man er forsikret.

MVH

Anders Bentzen

Fra : Pwh

Dato : 23-10-03 20:59

Anders SV650 wrote:
> [...]
> penge tilbage for november måned???????
> Ja - altså hvis det er hos dem man er forsikret.

TopDanmark har for mange år siden afskaffet deponering af nummerplade.
Men du kan smide den ind hos motorkontoret, så får du både forsikring og
vægtafgift retur. Du skal så bare betale for en ny plade når du vil kører igen + evnt syn.

/Jens

Fra : Lisbeth Sejberg

Dato : 23-10-03 21:57

Pwh <deterikkegodtatvide@tdcadsl.dk> skrev:
> [...]

>så får du både forsikring og
>vægtafgift retur. Du skal så bare betale for
>en ny plade når du vil kører igen + evnt syn.

-- ØH.... og hvad koster det så i forhold til at spare 1 måned i
forsikring og vægtafgift spørger jeg bare ??
Lisbeth

Fra : Pwh

Dato : 24-10-03 08:18

> -- ØH.... og hvad koster det så i forhold til at spare 1 måned i
> forsikring og vægtafgift spørger jeg bare ??
> Lisbeth

Jeg mener at det koster 590 kr at få en ny plade på hvis den ikke skal synes.
Det kan jo værer en fidus hvis Anders ikke gider at starte med at kører 1 Marts.

/Jens (som har sparet ca 700kr på den fidus på sin SR125 Priller i år)

Fra : Anders SV650

Dato : 24-10-03 11:56

Hej PWH og Lisbeth.

Jeg har lige snakket med TOP DK, og det passer at jeg kan afleverer pladen
til motorkontoret og få den sidste måneds forsikrings penge tilbage, men når
jeg gør dette så gælder månderne (Nov, Dec, Jan og Feb) ikke i forhold til
min ancinitet (stavet forkert formentlig) og jeg mangler da 4 mdr. til marts
og skal så betale 1800 kr de første par mdr og så gå ned til ca 1550 kr de
sidste 5 mdr.
Så de 1800 kr jeg ville få tilbage ville de få skrabet ind igen til næste
sæson. SURT SHOW men det er dem der sidder med magten og jeg kan bare glæde
mig til at jeg om ca. 3 år KUN skal betale 1000 kr om måneden.

Men tak for hjælpen!!!

MVH Anders Bentzen

Fra : Pwh

Dato : 24-10-03 12:38

Anders SV650 wrote:
> [...]
> næste sæson. SURT SHOW men det er dem der sidder med magten og jeg
> kan bare glæde mig til at jeg om ca. 3 år KUN skal betale 1000 kr om

Ja, det er jo logik at du ikke opsparer ancinitet når knallerten ikke er forsikret,
jeg kører heldigvis i eliteklasse hos Fair så det giver ingen probs for mig.
Surt at det skal værer så dyrt at værer nybegynder mht forsikring, men når
jeg tænker på alle de dummeskader jeg hører om kan jeg egentligt godt forstå det.
Har du prøvet at chekke hvad Fair eller Provezial skal have. Hos Fair kan du nøjes
med at betale for tyveriforsikring. Prøv at chekke prisen på deres hjemmeside.

/Jens Kwak KR-1 (1700 kr/årligt for fuld kasko hos Fair)

Fra : Armand

Dato : 24-10-03 14:42

Pwh <deterikkegodtatvide@tdcadsl.dk> skrev i en

> TopDanmark har for mange år siden afskaffet deponering af nummerplade.

Jup!
I TD skal man faktisk betale for et 5. kvartal hvis man ønsker at køre fra
dec. til mar.

> Men du kan smide den ind hos motorkontoret, så får du både forsikring og
> vægtafgift retur. Du skal så bare betale for en ny plade når du vil kører
igen + evnt syn.

For ikke at gå helt blindt ind i det, så er TD (og alle andres)
stilstandsforsikring dækkende for brand; hærværk og tyveri - Den dækning
skal man være opmærksom på at man er foruden hvis man afmelder (á
motorkontoret) modellen.
En opstaldning hos den lokale mc-forhandler/værksted, som mange tilbyder,
kompenserer til gengæld så for dét, derved at modellen derunder er dækket af
stedets erhvervsforsikring!

--
Armand.

Fra : Bjørn S

Dato : 24-10-03 19:09

"Armand" skrev
> [...]
> kompenserer til gengæld så for dét, derved at modellen derunder er dækket

Det er rigtig, men man SKAL huske at gøre opmærksom på dette (men man bliver
dog oplyst om det), de spørger om den er registrert, og om den er forsikret
i opstaldingsmånederne, og i de to tilfælder jeg har forsøgt, var
prisforskellen kr 75,- pr. mnd højere uden, men lige det er jo peanuts i
forhold til manges månedlige premie hos selskaberne.
Dog vet jeg ikke hvad selskaberne siger til at du afregistrerer, og afmelder
forsikring i utide, hvis gentagne gange, en pris er ikke bare en pris, jeg
har da presset mit selskab lidt på prisen, det er ikke sikkert jeg møder den
samme "svage dame" næste gang, hvis jeg skulle genforhandle forsikringen.

Skulle det gå ud og blive en fast vane for hårdt økonomipressede
motorcyklister, tror jeg sagtens de vil gribe ind og kun give det du har til
gode frem til forfald i denne eller næste sesong tilbage, men så vil helt
sikkert vinteren koste det samme som resten af sesongen.
De skal nok sikre sig, og få ind sine penge på årsbudgettet :-|

--
/Bjørn

Fra : Lisbeth Sejberg

Dato : 23-10-03 21:29

Anders SV650 <Ais@groenjord.dk> skrev:
>Er der nogen der ved om man kan
>aflevere sin plade i TopDanmark og få penge
> [...]

--I deres forsikringsvilkår er muligheden ikke nævnt, men hvorfor
ikke bare prøve at spørge? Vi opgav også Tryg da vi fik motorcykel
nr.2, de kan slet ikke forholde sig til at en mand vil have èn bil
og 2 motorcykler forsikret, hvis han kun har èn kone
firkantet føles det at snakke med dem. Vores bil står (stadig)
forsikret hos Tryg i mandens navn, hvor "vi" er
superduperelitebilister,så prisen på at få en Honda CB 500
forsikret var "spiselig". Så tog jeg mc-kort sidste år og manden
købte en Yamaha Fazer 600 og så hoppede kæden godt nok af. De
kunne jo godt regne ud, han sikkert ikke kunne køre i 1 bil og 2
motorcykler på en gang, så den bette Honda skulle forsikres i mit
navn. Kontordamens regnemaskine var ved at bryde sammen 3-4 gange
og resultatet blev "tilbud" fra 13000-16000 kr. Men jeg er også
sådan en vild kvinde på over 40 Den tænkte vi lige over et par
dage og fik så begge forsikret hos Topdanmark i mandens navn og
med Touring Club rabat på begge.
Jeg tror de føler sig mest TRYGge ved at forsikre dem der bliver
siddende hjemme i lænestolene og keder sig ihjel.
Lisbeth

Fra : --=STONE=--©

Dato : 23-10-03 21:19

..
> [...]
> kalder jeg ufattelig dårlig kunde service.
>
> Men ak hvor kan man få en CBR929 scooter forsikret til en nogenlunde pris

Grum historie... sådan noget svineri,

Jeg har for ca. 6 år siden skiftet fra top til Provinzial forsikring, gennem
en forsikrings agent, som der den gang var forhandlet klub forsikring med
( Mc Quark ) - de tilbød mig at forsikre min første cykel CB900 for 1200.-
med kasko, hvis jeg ville have det, og fører ulykke.
Men en CB900 fra 83 betaler man ikke kasko på, så jeg fik den for 850.- om
året, dog med 5 mdr. stilstand. De kunne lave denne forsikring forde de
gjorde mig til elite belist, og overtog alle mine forsikringer, som
forøvrigt oxo blev billiger.
Siden hen har jeg eksembel vis haft en GSX1100F fra 95 forsikret med kasko
for 3200.- som fastpræmie, stadig med 5 mdr. stilstand, og 3200.- i selv
risiko.

Du skulle evt. undersøge om de kan gøre noget for dig, din forsikring er sq
for dyr.
Du kan sende mig en mail ( billig@FJERNpc.dk, hvis du vil have oplysninger
om den forsikrings agent som jeg havde kontakt til den gang.

--
Steen
CB1200F/R 85' Street Fighter Style©

Fra : TheHobbit

Dato : 24-10-03 09:23

Janner wrote:
[snip]
> Jan
>
> Der bander og svovler over Tryg
Jeg kender fornemmelsen - Jeg har en 9 mdr Kasko på min Knallert500 (GS500)
hos Tryg til 4200,- og troede jeg kunne få en helvårs ansvar til min
Knallert125 (Yamaha DT 125 ) for ingen penge.

Men AK - den ville de ha' 2.750 kr for. (Det er en 125cc der kan køre 120
km/t - fjolser!!) Fuck me! Så gik jeg over på den anden side af gaden til GF
(i Horsens ligger de stortset klods op af hinanden), og fik den til 960 kr.
Det var lige ca. 1.800 kr sparet på en 30 sec gåtur. Så skulle jeg så
godtnok tegne en anden forsikring da de ikke optager en kunde bare på en MC
eller bil-forsikring - det blev til en 350 kr's ulykkesforsikring. Har dog
stadig sparet 1.450 kr. + er ulykkes-forsikret for en halv mil. mere end jeg
var før.

Stephan