/ Forside / Interesser / Fritid / Motorcykler / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
Motorcykler
#NavnPoint
dova 9238
pallenoc 4816
pallebhan.. 3536
masteraug.. 3050
nilsg 2382
jakjoe 2110
transor 2030
CLAN 1915
Sunowich 1420
10  3773 1345
Pænt goddag
Fra : Mikkel Hansen


Dato : 22-10-03 10:23

Hej folkens

Nu har jeg luret i denne nyhedsgruppe i nogle uger og det må efterhånden
være tid til at hilse på. Jeg hedder Mikkel og har boet på Amager siden '99.
Har studeret datalogi og filosofi på KU før det blev for træls og jeg
flygtede til et job som programmør på dagbladet Børsen.

Anyways! Da sommeren begyndte at gå på hæld sneg en motorcykel med fråde om
munden sig op på mig bagfra og satte tænderne i. For at være sikker på at
jeg ville fuldføre mit projekt (at få pap og maskine), fortalte jeg alle i
min nærhed at nu tog jeg MC pap. No way back now. Jeg begyndte på køreskole
hos http://www.frankie-drive.dk/ i starten af juni og tog kortet d. 13 okt.
Frank som underviste var sådan set en meget rar gut, bare ærgeligt at han
havde alt alt for travlt; en knægt som mig der ikke har kørekort til bil og
aldrig har rørt ved noget motoriseret før vil altså gerne have lidt mere
vejledning end "Ok, når i er klar så kører vi". Til tider et lidt
deprimerende forløb. Bestod teori i første forsøg, men dumpede den første
køreprøve.

Men mange måneder tilbage var jeg begyndt at lede efter en MC at købe. Måtte
gerne være brugt. Skulle være hurtig og se godt ud. Jeg blev forelsket i
CBR600F4 modellen, men for pokker den kostede... Den 1. august (yes, lige
efter lønudbetaling) fandt jeg en F4 for 95000kr og noget slog klik -
ringede til manden og aftalte et møde. En ven med MC pap tog med mig ud og
efterså og prøvekørte cyklen (jeps, jeg købte den uden at have kørt på den
selv). Eksemplaret havde kørt 40000km og var fra '99, havde alle eftersyn
overholdt plus lidt ekstra pleje. Den havde været nede og ligge 1 gang ved
meget lav hastighed, så der er lidt ridser i den ene side, men ikke noget i
øjenfaldende. Motoren spandt som et lille monster. Solgt. Der røg hele min
opsparing + lidt overtræk da forsikringen skulle betales

Har kørt så meget jeg kunne nå siden d. 13, bl.a. en tur til Lolland, men
efter alle de varslinger om salt i kbh området har jeg kørt den over til en
vens garage i går. Får gåsehud ved tanken om salt på min bedre halvdel. Så
det bliver nok kun til pudsning og olieskift osv indtil d. 1 marts :(

Anyways, til andre der har tænkt sig at købe MC, tage kørekort er her en
lille udregning:
Motorcykel: 95000
Registrering: 300 (ca, husker ikke præcist)
Forsikring: 13000 per år
Tøj: ca 10000 (bliver købt til næste år, lånte noget gammelt af en ven dette
år)
Og planlægger at give den det store eftersyn + udskiftning af kåbe til
foråret: 6k-10k ? (nogen der har et bud?)

Men altså, pointen er at tingene løber op... heheh, havde forestillet mig i
sommers at jeg bare skulle bruge 60000 på det her MC pjat Men forstå mig
ret, jeg er ovenud lykkelig for min lille raket - får helt nervøse
trækninger ved ikke at kunne køre indtil d. 1 marts.

Det var så min historie. Der et lidt billeder af dyret på dfmc linket
nedenfor.

Mvh
--
Mikkel Hansen » CBR 600 F4 » http://www.dfmc.dk/default.asp?id=444



 
 
Hans Paulin (22-10-2003)
Kommentar
Fra : Hans Paulin


Dato : 22-10-03 10:34

Mikkel Hansen wrote:

> Men altså, pointen er at tingene løber op... heheh, havde forestillet
> mig i sommers at jeg bare skulle bruge 60000 på det her MC pjat

....jeg synes aldrig, at man - når der er gået et stykke tid - fortryder,
at man har brugt nogen penge - snarere modsat, hvis man har sparet for
galt...

Tillykke med cyklen!...
--
Med venlig hilsen
Hans
http://www.dkfritidmotorcykel.dk/?id=286



Henrik Nielsen - Rap~ (22-10-2003)
Kommentar
Fra : Henrik Nielsen - Rap~


Dato : 22-10-03 10:35

Selv goddag

Tillykke med det hele. Ja det er ikke en billig hobby. Men det glemmer man
jo ofte når først man trille ud af landevejen.

Skulle du få lyst til en længere tur (næste år) kan du altid kigge forbi
Raptor-reden


--
Mvh.
Henrik
http://RaptorMC.dk

Fjern x i mailadr. ved svar på mail.



TheHobbit (22-10-2003)
Kommentar
Fra : TheHobbit


Dato : 22-10-03 11:15

Mikkel Hansen wrote:
> Hej folkens
>
> Har studeret datalogi og filosofi på KU før det
> blev for træls og jeg flygtede til et job som programmør på dagbladet
> Børsen.
Lyder lidt som min historie - bare med datalogi/økonomi på Arhus Uni.

> En ven med MC pap tog med mig ud og efterså og prøvekørte cyklen (jeps,
jeg
> købte den uden at have kørt på den selv).
Jeg købte også min første MC uden at have prøvet den - det var godtnok en
mindre investering på 41.500 kr for en GS500E - også fra '99. Med 12.000 på
klokken. Havde taget kortet for omkring 8 år siden og ville ikke risikere at
smadre den rare forhandlers MC på min første tur i 8 år.

> Eksemplaret havde kørt
> 40000km og var fra '99, havde alle eftersyn overholdt plus lidt
> ekstra pleje.
Den ser fandme fed ud og den har uden tvivl rigtigt mange km i sig endnu.
Jeg gad sgu også godt ha en F4 - jeg må "nøjes" med en F3V.

> men efter alle de varslinger om salt i kbh området har jeg kørt den
> over til en vens garage i går. Får gåsehud ved tanken om salt på min
> bedre halvdel. Så det bliver nok kun til pudsning og olieskift osv
> indtil d. 1 marts :(
Jeg købte min CBR600 i august - den røg ind for over 1 md siden! (GS'eren er
røget ind for et par uger siden og erstattet med en DT125...)

> Anyways, til andre der har tænkt sig at købe MC, tage kørekort er her
> en lille udregning:
> Motorcykel: 95000
> Registrering: 300 (ca, husker ikke præcist)
Omregistrering ved ejerskifte: 380 kr

> Forsikring: 13000 per år
Av!

> Tøj: ca 10000 (bliver købt til næste år, lånte noget gammelt af en
> ven dette år)
hehe, ja det skæmmer jo lidt med sådan en grim jakke til sådan en fed MC!!
Men det behøver ikke koste helt så meget. Min Rukka dragt som jeg synes er
helt perfekt ga jeg ca. 6.000 kr for og det var i den dyre ende der hvor jeg
købte den.

> Og planlægger at give den det store eftersyn + udskiftning af kåbe til
> foråret: 6k-10k ? (nogen der har et bud?)
Av, den kan nok ikke gøre det. Nu kan man jo ikke se skaderne på de billder
du har oploaded - men en helt ny f4-kåbe med montering kan ikke fåes til
6.000 kr. Hvor meget skal skiftes?

> Men altså, pointen er at tingene løber op... heheh, havde forestillet
> mig i sommers at jeg bare skulle bruge 60000 på det her MC pjat
Ja, sidste år havde forestillet mig at det kunne være meget sjovt lige at
bruge 50-60.000 kr på det - men jeg bliv bidt (meget hårdt) og nu har jeg
sat alle mine sparekroner i 3 MC'er!!

> Men forstå mig ret, jeg er ovenud lykkelig for min lille raket - får
> helt nervøse trækninger ved ikke at kunne køre indtil d. 1 marts.
Køb en vinter MC - det dumler de værste smerter!! Forvent dog en noget anden
oplevelse end sommerkørsel på din CBRaket.

> Det var så min historie. Der et lidt billeder af dyret på dfmc linket
> nedenfor.
Ja, det ser jo dejligt ud - man kan nærmest mærke den trykkende
accelerations-fornemmelse! (Kig:
http://www.mcnews.com.au/Wallpaper/Honda/CBR600/2003/CBR600RR_Blk__RHF_1024.
jpg)

Stephan Hansen - Yamaha DT 125 '83
www.StephanNet.dk
http://www.dkfritidmotorcykel.dk/?id=297
+ Suzuki GS500E - 1999 (Til salg - Oh no! My precioussss!)
+ Honda CBR600 F3V - 1996



Mikkel Hansen (22-10-2003)
Kommentar
Fra : Mikkel Hansen


Dato : 22-10-03 13:27


"TheHobbit" <LæsAdressenPåStephanNet.dk@gator.com> skrev i en meddelelse
news:3f96589e$0$94873$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...

> > men efter alle de varslinger om salt i kbh området har jeg kørt den
> > over til en vens garage i går. Får gåsehud ved tanken om salt på min
> > bedre halvdel. Så det bliver nok kun til pudsning og olieskift osv
> > indtil d. 1 marts :(
> Jeg købte min CBR600 i august - den røg ind for over 1 md siden! (GS'eren
er
> røget ind for et par uger siden og erstattet med en DT125...)

Blev jeg faktisk lidt glad for at høre... troede at jeg var en af de første
til at stalde dyret op.

> hehe, ja det skæmmer jo lidt med sådan en grim jakke til sådan en fed MC!!
> Men det behøver ikke koste helt så meget. Min Rukka dragt som jeg synes er
> helt perfekt ga jeg ca. 6.000 kr for og det var i den dyre ende der hvor
jeg
> købte den.

Tror jeg finder noget i KBH området så jeg kan teste tøjet lidt. Nogen
forslag?
Skal helt klart være kunststof.

> > Og planlægger at give den det store eftersyn + udskiftning af kåbe til
> > foråret: 6k-10k ? (nogen der har et bud?)
> Av, den kan nok ikke gøre det. Nu kan man jo ikke se skaderne på de
billder
> du har oploaded - men en helt ny f4-kåbe med montering kan ikke fåes til
> 6.000 kr. Hvor meget skal skiftes?

Ja, altså. Skrammerne er som sagt minimale og bliver kun set ved grundig
inspektion.
Men enten den ene, eller begge sider omkring motoren... mener faktisk kun
der er ridser
på den ene side. Den runde del af motoren der stikker ud gennem køben har
også fået
lidt ridser... den koster sikkert også en bondegård at skifte =/ Men det er
så også det.
Er dog heller ikke sikkert jeg køber de her ting... kommer an på hvor rig og
perfektionistisk
jeg føler mig til næste år :)

> > Det var så min historie. Der et lidt billeder af dyret på dfmc linket
> > nedenfor.
> Ja, det ser jo dejligt ud - man kan nærmest mærke den trykkende
> accelerations-fornemmelse! (Kig:
>
http://www.mcnews.com.au/Wallpaper/Honda/CBR600/2003/CBR600RR_Blk__RHF_1024.
> jpg)

Ja, årets model, ikke sandt? Koster vist også dobbelt så meget som jeg gav
for min =] Men lækker
er den da.

Mvh
--
Mikkel Hansen » CBR 600 F4 » http://www.dfmc.dk/default.asp?id=444



Bo-gsxR (22-10-2003)
Kommentar
Fra : Bo-gsxR


Dato : 22-10-03 14:43



> Tror jeg finder noget i KBH området så jeg kan teste tøjet lidt. Nogen
> forslag?
> Skal helt klart være kunststof.
prøv aagensen.dk

hvorfor kunststof?
læder passer bedre til modelen ( evt. en helt sort dragt )
( det er jo en sports mc du har der ) og det føles
bedre/sikkert at have på.

bo-gsxR



Jens U (22-10-2003)
Kommentar
Fra : Jens U


Dato : 22-10-03 15:10

Bo-gsxR skrev ...
> > Tror jeg finder noget i KBH området så jeg kan teste tøjet lidt. Nogen
> > forslag?
> > Skal helt klart være kunststof.
> prøv aagensen.dk
>
> hvorfor kunststof?
> læder passer bedre til modelen ( evt. en helt sort dragt )
> ( det er jo en sports mc du har der ) og det føles
> bedre/sikkert at have på.

Det er nu bedst at tøjet passer til vedkommende som køre end mc'en.

Mmm... føles... Jeg er nu ikke til den slags med pisk
Jeg tvivler det skulle være mere sikkert

Uanset hvad man har på, så bliver man til samlesæt,
hvis man køre galt med 200+ km/t

Find en butik som vil rådgive om det tøj, som vil passe en i stedet for
at de bare skal have solgt sidste år kollektion.

--
Hilsen Jens, HONDA Revere
E-mail: reveredk@e-box.dkX >>>>(do not auto-reply)<<<< Fjern/Remove X
http://www.geocities.com/MotorCity/Pit/8811/ (tip til NTV/Revere ejer)
DMCN#, MCTC#. V2-Power.







Bo-gsxR (22-10-2003)
Kommentar
Fra : Bo-gsxR


Dato : 22-10-03 15:38



> Uanset hvad man har på, så bliver man til samlesæt,
> hvis man køre galt med 200+ km/t

hm de der moto-gp kørere gør det da jævnligt, og rejser
sig op og løber hen for at samle maskinen op og køre videre!

bo-xsgR



SLP/JM (22-10-2003)
Kommentar
Fra : SLP/JM


Dato : 22-10-03 15:57


"Bo-gsxR" <slettes.gsxr750@ishoejby.dk> skrev > hm de der moto-gp kørere gør
det da jævnligt, og rejser
> sig op og løber hen for at samle maskinen op og køre videre!

De kører også under andre forhold end gadekørere! Hvor meget er der fx på en
bane, som de kan kure ind i? Desuden tror jeg, at de sjældent kører 200 km/t
i svingene, hvor de typisk vælter.

Jeg har selv prøvet at køre af banen med 90-100 km/t, og selv om man er i
stand til at rejse sig og gå fra uheldet, kan man alligevel være kommet
forholdsvis slemt til skade. Ofte mærker man det slet ikke umiddelbart efter
uheldet, da der pumper en masse adrenalin rundt i kroppen, men smerten
kommer snigende.

--
Mvh Susanne



Martin Sørensen (22-10-2003)
Kommentar
Fra : Martin Sørensen


Dato : 22-10-03 15:46

> Uanset hvad man har på, så bliver man til samlesæt,
> hvis man køre galt med 200+ km/t

Hvis man kan få lov til at rulle farten af hen ad asfalt eller en lige
græsrabat, så tror jeg sagtens at man kan overleve sådan et styrt. Hvis man
derimod smasker ind i et vejskilt eller bliver viklet ind i autoværnet, så
et tøjet nok ligegyldigt.

--
signing off.. Martin Sørensen



Armand (22-10-2003)
Kommentar
Fra : Armand


Dato : 22-10-03 23:26


Martin Sørensen <mos@laxity.invalid> skrev i en
news:bn6580$315l$1@news.cybercity.dk...
> > Uanset hvad man har på, så bliver man til samlesæt,
> > hvis man køre galt med 200+ km/t
>
> Hvis man kan få lov til at rulle farten af hen ad asfalt eller en lige
> græsrabat, så tror jeg sagtens at man kan overleve sådan et styrt. Hvis
> man derimod smasker ind i et vejskilt eller bliver viklet ind i
autoværnet, så
> et tøjet nok ligegyldigt.

Jup!

Læg lige mærke til hvor RR-piloterne styrter: I svingene!
Og styrter de egentlig? Nej de rører allerede asfalten med knæet længe inden
at de rutscher(!) væk fra sporet sammen med eller lige efter modellen!
Hvorledes ser man mc'ister i trafikken styrte i forhold dertil?
Og hvorledes ser omgivelserne ud i forhold til de 100 meter fri sandkasse
som RR-ka'lene har til rådighed??

Kig engang i statistikken og se at sammenstød med modkørende/oversvingende,
eller udkørende fra sidevej er stærkt overrepresenteret - Det er dén
situation at man som motorcyklist først og fremmest prøve at forudse, men
også være beredt på at undgå/undvige, samt i sidste ende være påklædt imod
:-|

--
Armand.





Mikkel Christensen (22-10-2003)
Kommentar
Fra : Mikkel Christensen


Dato : 22-10-03 23:55

"Armand" <armand@mcSTREGchaufførerne.dk> writes:

> Læg lige mærke til hvor RR-piloterne styrter: I svingene! Og
> styrter de egentlig? Nej de rører allerede asfalten med knæet længe
> inden at de rutscher(!) væk fra sporet sammen med eller lige efter
> modellen!

Og når de endelig high-sider, slår de sig som regel også. Så kan man
jo ha' nok så meget læderdragt på - rammer man jorden fra et par
meters højde gør det nas.

--
Mikkel | "...Being shot out of a cannon will always be better
motortosse.dk | than being squeezed out of a tube.
| That is why God made fast motorcycles ..."
| -Hunter S. Thompson

TheHobbit (22-10-2003)
Kommentar
Fra : TheHobbit


Dato : 22-10-03 15:18

Mikkel Hansen wrote:
[snip]
> Tror jeg finder noget i KBH området så jeg kan teste tøjet lidt. Nogen
forslag?
> Skal helt klart være kunststof.

Min konklusion var også kunststof - det er efter min mening mere
"all-round-anvendeligt" end læder - der til gengæld går for at være mere
sikkert.

De skal alle prøves! Prøv så mange du kan komme til - både dem du synes er
for dyre men også for billige - så du har noget at sammenligne med når du
træffer dit endelige valg. Jeg er blevet glad for Rukka - det var klart det
bedste af de kunststof dragter jeg prøvede. Det var faktisk en anden jeg
havde besluttet mig til - men ville lige prøve Rukka'en selvom jeg synes den
var for dyr. Så endte det selvfølgeligt med at jeg ikke ville gi den tilbage
til manden da jeg først havde haft den på.

....det næste (for mit vedkommende) bliver en ordenlig støjsvag hjelm - jeg
har en billig mat-sort FM hjelm til 1600 kr.

> Ja, altså. Skrammerne er som sagt minimale og bliver kun set ved
> grundig inspektion. [snip]
> Er dog heller ikke sikkert jeg køber de her ting... kommer an på hvor
> rig og perfektionistisk
> jeg føler mig til næste år :)
Personligt ville jeg få det lavet til et niveau hvor der "knap-nok-kan-ses"
og ikke ofre svimlende summer på noget 100% kosmetisk. Det kunne jo ske du
selv (gud forbyde det!) tipper den om på siden i et svagt øjeblik!!

[snip]
> Ja, årets model, ikke sandt? Koster vist også dobbelt så meget som
> jeg gav for min =] Men lækker er den da.
Ja, det virker somom ny-prisen bliver højere og højere for hver ny model der
kommer. (Inflationen er mig bekendt ikke over 3% - er der andre faktore jeg
har overset?)

Stephan Hansen - Yamaha DT 125 '83
www.StephanNet.dk
http://www.dkfritidmotorcykel.dk/?id=297
+ Suzuki GS500E - 1999 (Til salg - Oh no! My precioussss!)
+ Honda CBR600 F3V - 1996



PeterL (22-10-2003)
Kommentar
Fra : PeterL


Dato : 22-10-03 13:03

Tillykke og velkommen i klubben!

Som de andre også skriver, så kan du roligt regne med at det ikke er en
billig hobby du har fået dig
Bare vent til du finder ud af alt det vidunderlige udstyr man absolut må
have for at tilfredstille sin nye afhængighed. Både til dig selv og til dit
kæreste eje. Og når konen eller kæresten vil med bag på og skal have udstyr
dertil, vil hun få sig et chok over hvor interesseret du pludselig bliver i
hendes tøjkøb.

Og så kommer der jo det bedste af det hele: 'trackdays'. Når du har fået
kørt nogle flere kilometer og føler dig fortrolig med din maskine, må du
absolut ikke gå glip af at tage på bane. Det er ikke billigt og det giver
kun anledning til at man vil have endnu mere udstyr og at man bliver endnu
mere afhængig. Men sådan er det med motorcykler... Og det er vidundeligt!



-PeterL (Dum, men glad CBR ejer)


"Mikkel Hansen" <miha@borsen.dk> wrote in message
news:bn5i9s$qh9$1@sunsite.dk...
> Hej folkens
>
> Nu har jeg luret i denne nyhedsgruppe i nogle uger og det må efterhånden
> være tid til at hilse på. Jeg hedder Mikkel og har boet på Amager siden
'99.
> Har studeret datalogi og filosofi på KU før det blev for træls og jeg
> flygtede til et job som programmør på dagbladet Børsen.
>
> Anyways! Da sommeren begyndte at gå på hæld sneg en motorcykel med fråde
om
> munden sig op på mig bagfra og satte tænderne i. For at være sikker på at
> jeg ville fuldføre mit projekt (at få pap og maskine), fortalte jeg alle i
> min nærhed at nu tog jeg MC pap. No way back now. Jeg begyndte på
køreskole
> hos http://www.frankie-drive.dk/ i starten af juni og tog kortet d. 13
okt.
> Frank som underviste var sådan set en meget rar gut, bare ærgeligt at han
> havde alt alt for travlt; en knægt som mig der ikke har kørekort til bil
og
> aldrig har rørt ved noget motoriseret før vil altså gerne have lidt mere
> vejledning end "Ok, når i er klar så kører vi". Til tider et lidt
> deprimerende forløb. Bestod teori i første forsøg, men dumpede den første
> køreprøve.
>
> Men mange måneder tilbage var jeg begyndt at lede efter en MC at købe.
Måtte
> gerne være brugt. Skulle være hurtig og se godt ud. Jeg blev forelsket i
> CBR600F4 modellen, men for pokker den kostede... Den 1. august (yes, lige
> efter lønudbetaling) fandt jeg en F4 for 95000kr og noget slog klik -
> ringede til manden og aftalte et møde. En ven med MC pap tog med mig ud og
> efterså og prøvekørte cyklen (jeps, jeg købte den uden at have kørt på den
> selv). Eksemplaret havde kørt 40000km og var fra '99, havde alle eftersyn
> overholdt plus lidt ekstra pleje. Den havde været nede og ligge 1 gang ved
> meget lav hastighed, så der er lidt ridser i den ene side, men ikke noget
i
> øjenfaldende. Motoren spandt som et lille monster. Solgt. Der røg hele min
> opsparing + lidt overtræk da forsikringen skulle betales
>
> Har kørt så meget jeg kunne nå siden d. 13, bl.a. en tur til Lolland, men
> efter alle de varslinger om salt i kbh området har jeg kørt den over til
en
> vens garage i går. Får gåsehud ved tanken om salt på min bedre halvdel. Så
> det bliver nok kun til pudsning og olieskift osv indtil d. 1 marts :(
>
> Anyways, til andre der har tænkt sig at købe MC, tage kørekort er her en
> lille udregning:
> Motorcykel: 95000
> Registrering: 300 (ca, husker ikke præcist)
> Forsikring: 13000 per år
> Tøj: ca 10000 (bliver købt til næste år, lånte noget gammelt af en ven
dette
> år)
> Og planlægger at give den det store eftersyn + udskiftning af kåbe til
> foråret: 6k-10k ? (nogen der har et bud?)
>
> Men altså, pointen er at tingene løber op... heheh, havde forestillet mig
i
> sommers at jeg bare skulle bruge 60000 på det her MC pjat Men forstå
mig
> ret, jeg er ovenud lykkelig for min lille raket - får helt nervøse
> trækninger ved ikke at kunne køre indtil d. 1 marts.
>
> Det var så min historie. Der et lidt billeder af dyret på dfmc linket
> nedenfor.
>
> Mvh
> --
> Mikkel Hansen » CBR 600 F4 » http://www.dfmc.dk/default.asp?id=444
>
>



Mikkel Hansen (22-10-2003)
Kommentar
Fra : Mikkel Hansen


Dato : 22-10-03 13:31

Hey Peter

Hrms, kunne godt være man skulle overveje at prøve noget race på et
tidspunkt, men tror
jeg starter med at tage den ned på autobahn i tyskland næste år og prøve at
se om jeg kan
få den op på de 270 den forrige ejer hævdede at have kørt

Og afhængig... jeg sidder og har rysteture pga at dyret står i garage.
Så den er vist klaret allerede :-]

mvh
--
Mikkel Hansen » CBR 600 F4 » http://www.dfmc.dk/default.asp?id=444

"PeterL" <overground@hotmail.com> skrev i en meddelelse
news:3f96719a$0$45346$edfadb0f@dread11.news.tele.dk...
> Tillykke og velkommen i klubben!
>
> Som de andre også skriver, så kan du roligt regne med at det ikke er en
> billig hobby du har fået dig
> Bare vent til du finder ud af alt det vidunderlige udstyr man absolut må
> have for at tilfredstille sin nye afhængighed. Både til dig selv og til
dit
> kæreste eje. Og når konen eller kæresten vil med bag på og skal have
udstyr
> dertil, vil hun få sig et chok over hvor interesseret du pludselig bliver
i
> hendes tøjkøb.
>
> Og så kommer der jo det bedste af det hele: 'trackdays'. Når du har fået
> kørt nogle flere kilometer og føler dig fortrolig med din maskine, må du
> absolut ikke gå glip af at tage på bane. Det er ikke billigt og det giver
> kun anledning til at man vil have endnu mere udstyr og at man bliver endnu
> mere afhængig. Men sådan er det med motorcykler... Og det er vidundeligt!
>
>
>
> -PeterL (Dum, men glad CBR ejer)
>
>
> "Mikkel Hansen" <miha@borsen.dk> wrote in message
> news:bn5i9s$qh9$1@sunsite.dk...
> > Hej folkens
> >
> > Nu har jeg luret i denne nyhedsgruppe i nogle uger og det må efterhånden
> > være tid til at hilse på. Jeg hedder Mikkel og har boet på Amager siden
> '99.
> > Har studeret datalogi og filosofi på KU før det blev for træls og jeg
> > flygtede til et job som programmør på dagbladet Børsen.
> >
> > Anyways! Da sommeren begyndte at gå på hæld sneg en motorcykel med fråde
> om
> > munden sig op på mig bagfra og satte tænderne i. For at være sikker på
at
> > jeg ville fuldføre mit projekt (at få pap og maskine), fortalte jeg alle
i
> > min nærhed at nu tog jeg MC pap. No way back now. Jeg begyndte på
> køreskole
> > hos http://www.frankie-drive.dk/ i starten af juni og tog kortet d. 13
> okt.
> > Frank som underviste var sådan set en meget rar gut, bare ærgeligt at
han
> > havde alt alt for travlt; en knægt som mig der ikke har kørekort til bil
> og
> > aldrig har rørt ved noget motoriseret før vil altså gerne have lidt mere
> > vejledning end "Ok, når i er klar så kører vi". Til tider et lidt
> > deprimerende forløb. Bestod teori i første forsøg, men dumpede den
første
> > køreprøve.
> >
> > Men mange måneder tilbage var jeg begyndt at lede efter en MC at købe.
> Måtte
> > gerne være brugt. Skulle være hurtig og se godt ud. Jeg blev forelsket i
> > CBR600F4 modellen, men for pokker den kostede... Den 1. august (yes,
lige
> > efter lønudbetaling) fandt jeg en F4 for 95000kr og noget slog klik -
> > ringede til manden og aftalte et møde. En ven med MC pap tog med mig ud
og
> > efterså og prøvekørte cyklen (jeps, jeg købte den uden at have kørt på
den
> > selv). Eksemplaret havde kørt 40000km og var fra '99, havde alle
eftersyn
> > overholdt plus lidt ekstra pleje. Den havde været nede og ligge 1 gang
ved
> > meget lav hastighed, så der er lidt ridser i den ene side, men ikke
noget
> i
> > øjenfaldende. Motoren spandt som et lille monster. Solgt. Der røg hele
min
> > opsparing + lidt overtræk da forsikringen skulle betales
> >
> > Har kørt så meget jeg kunne nå siden d. 13, bl.a. en tur til Lolland,
men
> > efter alle de varslinger om salt i kbh området har jeg kørt den over til
> en
> > vens garage i går. Får gåsehud ved tanken om salt på min bedre halvdel.

> > det bliver nok kun til pudsning og olieskift osv indtil d. 1 marts :(
> >
> > Anyways, til andre der har tænkt sig at købe MC, tage kørekort er her en
> > lille udregning:
> > Motorcykel: 95000
> > Registrering: 300 (ca, husker ikke præcist)
> > Forsikring: 13000 per år
> > Tøj: ca 10000 (bliver købt til næste år, lånte noget gammelt af en ven
> dette
> > år)
> > Og planlægger at give den det store eftersyn + udskiftning af kåbe til
> > foråret: 6k-10k ? (nogen der har et bud?)
> >
> > Men altså, pointen er at tingene løber op... heheh, havde forestillet
mig
> i
> > sommers at jeg bare skulle bruge 60000 på det her MC pjat Men forstå
> mig
> > ret, jeg er ovenud lykkelig for min lille raket - får helt nervøse
> > trækninger ved ikke at kunne køre indtil d. 1 marts.
> >
> > Det var så min historie. Der et lidt billeder af dyret på dfmc linket
> > nedenfor.
> >
> > Mvh
> > --
> > Mikkel Hansen » CBR 600 F4 » http://www.dfmc.dk/default.asp?id=444
> >
> >
>
>



lange (22-10-2003)
Kommentar
Fra : lange


Dato : 22-10-03 14:25

> Hrms, kunne godt være man skulle overveje at prøve noget race på et
> tidspunkt, men tror
> jeg starter med at tage den ned på autobahn i tyskland næste år og prøve
at
> se om jeg kan
> få den op på de 270 den forrige ejer hævdede at have kørt

Der er noget du helt har misforstået her. Trackdays kan ikke sammenlignes
med race og slet ikke med Autobahn og 270kmh. I hvertfald ikke hvis du
holder dig fra de hurtigste klasser.

På trackdays lærer du din mc at kende på en måde, der ikke er mulig på
offentlig gade og veje, hvis du stadig vil hævde at du kører forsvarligt.

Du lærer hvad du selv og din mc kan, når vejen snoer sig. Du lærer at
arbejde med dine bremser og din gas. Du vil finde ud af at selv om du kommer
hurtigere ind i et sving end beregnet, vil man 9 ud af 10 gange stadig kunne
komme rundt i svinget uden at køre af vejen.

Det meste af hvad du lærer på en 'trackday' kan du tage med dig ud på
landevejen, ikke for at kører hurtigere, men for at køre med en større
sikkerhedsmargin, uden at det går ud over din hastighed.

Det eneste du lærer på Autobahn er, om den virkelig kan køre 270kmh, og hvor
kort den kører på literen ved den hastighed. Men selvfølgelig de fleste der
endnu ikke har prøver tophastigheden på deres mc ved ikke at man ikke bliver
hverken lykkeligere eller en bedre mc'ist ved at have prøvet det.

Tilgengæld kender jeg ikke nogen der ikke er blevet bidt at trackdagene når
de først har prøvet det. Alle er kommet hjem med noget brugbart i bagagen.
Og det uanset mc-erfaring indet første besøg.

Personligt vil jeg til hver en tid hævde, at den risiko du udsætter dig for,
vil være langt mindre på en trackday end ved at teste topfart på offentlig
vej, selv om det er i Tyskland. Eksempelvis gør du dig ingen forestilling om
hvor lang bremselængden er ved 270kmh, når der lige er en der 'låner' den
hurtige bane foran dig.

Lange.



TheHobbit (22-10-2003)
Kommentar
Fra : TheHobbit


Dato : 22-10-03 14:53

lange wrote:
> På trackdays lærer du din mc at kende på en måde, der ikke er mulig på
> offentlig gade og veje, hvis du stadig vil hævde at du kører
> forsvarligt.
En trackday lyder som en fest - det skal prøvet til næste sæson!!

> Det eneste du lærer på Autobahn er, om den virkelig kan køre 270kmh,
> og hvor kort den kører på literen ved den hastighed. Men selvfølgelig
> de fleste der endnu ikke har prøver tophastigheden på deres mc ved
> ikke at man ikke bliver hverken lykkeligere eller en bedre mc'ist ved
> at have prøvet det.
Bedre? - Nej. Lykkeligere - jo lidt!

/Stephan



Mikkel Hansen (22-10-2003)
Kommentar
Fra : Mikkel Hansen


Dato : 22-10-03 15:03

Tag en dyb indånding, min ven. Hvad jeg taler om er udelukkende en mekanisk
test ( + euforisk følelse, som TheHobbit skriver) ikke om køretekniske
færdigheder.
Mener ikke jeg sagde andet

Jeg kunne godt tænke mig at køre på bane en dag, ingen tvivl om det. Men en
ting
af gangen...

Mvh
--
Mikkel Hansen » CBR 600 F4 » http://www.dfmc.dk/default.asp?id=444

"lange" <morten.lange@postman.dk> skrev i en meddelelse
news:bn60et$tb5ld$1@ID-142696.news.uni-berlin.de...
> > Hrms, kunne godt være man skulle overveje at prøve noget race på et
> > tidspunkt, men tror
> > jeg starter med at tage den ned på autobahn i tyskland næste år og prøve
> at
> > se om jeg kan
> > få den op på de 270 den forrige ejer hævdede at have kørt
>
> Der er noget du helt har misforstået her. Trackdays kan ikke sammenlignes
> med race og slet ikke med Autobahn og 270kmh. I hvertfald ikke hvis du
> holder dig fra de hurtigste klasser.
>
> På trackdays lærer du din mc at kende på en måde, der ikke er mulig på
> offentlig gade og veje, hvis du stadig vil hævde at du kører forsvarligt.
>
> Du lærer hvad du selv og din mc kan, når vejen snoer sig. Du lærer at
> arbejde med dine bremser og din gas. Du vil finde ud af at selv om du
kommer
> hurtigere ind i et sving end beregnet, vil man 9 ud af 10 gange stadig
kunne
> komme rundt i svinget uden at køre af vejen.
>
> Det meste af hvad du lærer på en 'trackday' kan du tage med dig ud på
> landevejen, ikke for at kører hurtigere, men for at køre med en større
> sikkerhedsmargin, uden at det går ud over din hastighed.
>
> Det eneste du lærer på Autobahn er, om den virkelig kan køre 270kmh, og
hvor
> kort den kører på literen ved den hastighed. Men selvfølgelig de fleste
der
> endnu ikke har prøver tophastigheden på deres mc ved ikke at man ikke
bliver
> hverken lykkeligere eller en bedre mc'ist ved at have prøvet det.
>
> Tilgengæld kender jeg ikke nogen der ikke er blevet bidt at trackdagene
når
> de først har prøvet det. Alle er kommet hjem med noget brugbart i bagagen.
> Og det uanset mc-erfaring indet første besøg.
>
> Personligt vil jeg til hver en tid hævde, at den risiko du udsætter dig
for,
> vil være langt mindre på en trackday end ved at teste topfart på offentlig
> vej, selv om det er i Tyskland. Eksempelvis gør du dig ingen forestilling
om
> hvor lang bremselængden er ved 270kmh, når der lige er en der 'låner' den
> hurtige bane foran dig.
>
> Lange.
>
>



lange (22-10-2003)
Kommentar
Fra : lange


Dato : 22-10-03 15:32

> Tag en dyb indånding, min ven.
Er gjort. Jeg to 2 nu da jeg var igang.

Det jeg prøvede at skrive var, at du måske skulle overveje om du ikke havde
mere ud af en banedag end en Autobahndag.

Da du bor på Amager vil banedagen ovenikøbet ikke være ret meget dyrere end
turen til Autobahn.

>+ euforisk følelse
En banedag er 8 timer med høj puls og adrenalinen pumpende. Der er euforisk
selv om hastighedden nok ikke kommer over 200kmh.

> Jeg kunne godt tænke mig at køre på bane en dag, ingen tvivl om det. Men
en ting af gangen...
Jeg vil tro at hvis du startede med banen ville du indse at Autobahn er
uinteressant

Lange





Mikkel Hansen (22-10-2003)
Kommentar
Fra : Mikkel Hansen


Dato : 22-10-03 16:14

Ja, du har nok ret Morten. Men det må vente til efter vinter.
Jeg betragter heller ikke det at se hvor meget den kan køre som
noget særligt, men alligevel som et must - nu er jeg også en ung
vårhare på 25 jo ;]

Mvh

Mikkel Hansen » CBR 600 F4 » http://www.dfmc.dk/default.asp?id=444

"lange" <morten.lange@postman.dk> skrev i en meddelelse
news:bn64cn$tfj9o$1@ID-142696.news.uni-berlin.de...
> > Tag en dyb indånding, min ven.
> Er gjort. Jeg to 2 nu da jeg var igang.
>
> Det jeg prøvede at skrive var, at du måske skulle overveje om du ikke
havde
> mere ud af en banedag end en Autobahndag.
>
> Da du bor på Amager vil banedagen ovenikøbet ikke være ret meget dyrere
end
> turen til Autobahn.
>
> >+ euforisk følelse
> En banedag er 8 timer med høj puls og adrenalinen pumpende. Der er
euforisk
> selv om hastighedden nok ikke kommer over 200kmh.
>
> > Jeg kunne godt tænke mig at køre på bane en dag, ingen tvivl om det. Men
> en ting af gangen...
> Jeg vil tro at hvis du startede med banen ville du indse at Autobahn er
> uinteressant
>
> Lange
>
>
>
>



PeterL (22-10-2003)
Kommentar
Fra : PeterL


Dato : 22-10-03 15:40

Ikke noget galt med en mekanisk test, andet end at du får ondt i ørene
Det kan sagtens være et rush at komme helt derop hvor man triller afsted m.
75 m sek. eller mere...

Trackdays er bare ufatteligt meget sjovere, og meget sikrere.
Desuden får du, som de andre siger, et uvurderligt kendskab til dig selv og
din mc. Og det skulle ikke undre mig om du også fik kendskab til en masse
andre der var godt i gang med at få et bedre kendskab til deres mc...

Jeg kan godt forstå hvis du vil vente lidt. Man kan feks. tage et
bronzekursus hos DMC (http://www.dmc-org.dk/Index-korekurser.html) til at
starte med. Det er en okay måde at få testet nogle grænser af på og få et
par gode råd med på vejen, inden man skal på bane.

Jeg er i virkeligheden ligelad med hvad du gør, bare du har det sjovt, og
ikke er til unødig gene for andre.

-PeterL

"Mikkel Hansen" <miha@FJERNMIGborsen.dk> wrote in message
news:3f968fe5$0$29322$edfadb0f@dread15.news.tele.dk...
> Tag en dyb indånding, min ven. Hvad jeg taler om er udelukkende en
mekanisk
> test ( + euforisk følelse, som TheHobbit skriver) ikke om køretekniske
> færdigheder.
> Mener ikke jeg sagde andet
>
> Jeg kunne godt tænke mig at køre på bane en dag, ingen tvivl om det. Men
en
> ting
> af gangen...
>
> Mvh
> --
> Mikkel Hansen » CBR 600 F4 » http://www.dfmc.dk/default.asp?id=444
>
> "lange" <morten.lange@postman.dk> skrev i en meddelelse
> news:bn60et$tb5ld$1@ID-142696.news.uni-berlin.de...
> > > Hrms, kunne godt være man skulle overveje at prøve noget race på et
> > > tidspunkt, men tror
> > > jeg starter med at tage den ned på autobahn i tyskland næste år og
prøve
> > at
> > > se om jeg kan
> > > få den op på de 270 den forrige ejer hævdede at have kørt
> >
> > Der er noget du helt har misforstået her. Trackdays kan ikke
sammenlignes
> > med race og slet ikke med Autobahn og 270kmh. I hvertfald ikke hvis du
> > holder dig fra de hurtigste klasser.
> >
> > På trackdays lærer du din mc at kende på en måde, der ikke er mulig på
> > offentlig gade og veje, hvis du stadig vil hævde at du kører
forsvarligt.
> >
> > Du lærer hvad du selv og din mc kan, når vejen snoer sig. Du lærer at
> > arbejde med dine bremser og din gas. Du vil finde ud af at selv om du
> kommer
> > hurtigere ind i et sving end beregnet, vil man 9 ud af 10 gange stadig
> kunne
> > komme rundt i svinget uden at køre af vejen.
> >
> > Det meste af hvad du lærer på en 'trackday' kan du tage med dig ud på
> > landevejen, ikke for at kører hurtigere, men for at køre med en større
> > sikkerhedsmargin, uden at det går ud over din hastighed.
> >
> > Det eneste du lærer på Autobahn er, om den virkelig kan køre 270kmh, og
> hvor
> > kort den kører på literen ved den hastighed. Men selvfølgelig de fleste
> der
> > endnu ikke har prøver tophastigheden på deres mc ved ikke at man ikke
> bliver
> > hverken lykkeligere eller en bedre mc'ist ved at have prøvet det.
> >
> > Tilgengæld kender jeg ikke nogen der ikke er blevet bidt at trackdagene
> når
> > de først har prøvet det. Alle er kommet hjem med noget brugbart i
bagagen.
> > Og det uanset mc-erfaring indet første besøg.
> >
> > Personligt vil jeg til hver en tid hævde, at den risiko du udsætter dig
> for,
> > vil være langt mindre på en trackday end ved at teste topfart på
offentlig
> > vej, selv om det er i Tyskland. Eksempelvis gør du dig ingen
forestilling
> om
> > hvor lang bremselængden er ved 270kmh, når der lige er en der 'låner'
den
> > hurtige bane foran dig.
> >
> > Lange.
> >
> >
>
>



Mikkel Hansen (22-10-2003)
Kommentar
Fra : Mikkel Hansen


Dato : 22-10-03 16:21

Hmm, det nævnte bronzekursus er vist rimeligt omfattet af den tur på
køreteknisk anlæg man får i køreskolen nu om dage. Fik i hvert fald lavet
20-30 opbremsningstests ved forskellige hastigheder og masser af
kontrastyring ved simulerede forhindringer. Men kan godt se der er nogle
ekstra lækkerier i det kursus (bl.a. billedet hvor de kører slalom med 1
hånd stående på fodhvilerne). Helt sikkert også værd at overveje - 500kr er
jo ingenting for en weekends kørsel.

--
Mvh
Mikkel Hansen » CBR 600 F4 » http://www.dfmc.dk/default.asp?id=444


"PeterL" <overground@hotmail.com> skrev i en meddelelse
news:3f96969b$0$45349$edfadb0f@dread11.news.tele.dk...
> Ikke noget galt med en mekanisk test, andet end at du får ondt i ørene
> Det kan sagtens være et rush at komme helt derop hvor man triller afsted
m.
> 75 m sek. eller mere...
>
> Trackdays er bare ufatteligt meget sjovere, og meget sikrere.
> Desuden får du, som de andre siger, et uvurderligt kendskab til dig selv
og
> din mc. Og det skulle ikke undre mig om du også fik kendskab til en masse
> andre der var godt i gang med at få et bedre kendskab til deres mc...
>
> Jeg kan godt forstå hvis du vil vente lidt. Man kan feks. tage et
> bronzekursus hos DMC (http://www.dmc-org.dk/Index-korekurser.html) til at
> starte med. Det er en okay måde at få testet nogle grænser af på og få et
> par gode råd med på vejen, inden man skal på bane.
>
> Jeg er i virkeligheden ligelad med hvad du gør, bare du har det sjovt, og
> ikke er til unødig gene for andre.
>
> -PeterL
>
> "Mikkel Hansen" <miha@FJERNMIGborsen.dk> wrote in message
> news:3f968fe5$0$29322$edfadb0f@dread15.news.tele.dk...
> > Tag en dyb indånding, min ven. Hvad jeg taler om er udelukkende en
> mekanisk
> > test ( + euforisk følelse, som TheHobbit skriver) ikke om køretekniske
> > færdigheder.
> > Mener ikke jeg sagde andet
> >
> > Jeg kunne godt tænke mig at køre på bane en dag, ingen tvivl om det. Men
> en
> > ting
> > af gangen...
> >
> > Mvh
> > --
> > Mikkel Hansen » CBR 600 F4 » http://www.dfmc.dk/default.asp?id=444
> >
> > "lange" <morten.lange@postman.dk> skrev i en meddelelse
> > news:bn60et$tb5ld$1@ID-142696.news.uni-berlin.de...
> > > > Hrms, kunne godt være man skulle overveje at prøve noget race på et
> > > > tidspunkt, men tror
> > > > jeg starter med at tage den ned på autobahn i tyskland næste år og
> prøve
> > > at
> > > > se om jeg kan
> > > > få den op på de 270 den forrige ejer hævdede at have kørt
> > >
> > > Der er noget du helt har misforstået her. Trackdays kan ikke
> sammenlignes
> > > med race og slet ikke med Autobahn og 270kmh. I hvertfald ikke hvis du
> > > holder dig fra de hurtigste klasser.
> > >
> > > På trackdays lærer du din mc at kende på en måde, der ikke er mulig på
> > > offentlig gade og veje, hvis du stadig vil hævde at du kører
> forsvarligt.
> > >
> > > Du lærer hvad du selv og din mc kan, når vejen snoer sig. Du lærer at
> > > arbejde med dine bremser og din gas. Du vil finde ud af at selv om du
> > kommer
> > > hurtigere ind i et sving end beregnet, vil man 9 ud af 10 gange stadig
> > kunne
> > > komme rundt i svinget uden at køre af vejen.
> > >
> > > Det meste af hvad du lærer på en 'trackday' kan du tage med dig ud på
> > > landevejen, ikke for at kører hurtigere, men for at køre med en større
> > > sikkerhedsmargin, uden at det går ud over din hastighed.
> > >
> > > Det eneste du lærer på Autobahn er, om den virkelig kan køre 270kmh,
og
> > hvor
> > > kort den kører på literen ved den hastighed. Men selvfølgelig de
fleste
> > der
> > > endnu ikke har prøver tophastigheden på deres mc ved ikke at man ikke
> > bliver
> > > hverken lykkeligere eller en bedre mc'ist ved at have prøvet det.
> > >
> > > Tilgengæld kender jeg ikke nogen der ikke er blevet bidt at
trackdagene
> > når
> > > de først har prøvet det. Alle er kommet hjem med noget brugbart i
> bagagen.
> > > Og det uanset mc-erfaring indet første besøg.
> > >
> > > Personligt vil jeg til hver en tid hævde, at den risiko du udsætter
dig
> > for,
> > > vil være langt mindre på en trackday end ved at teste topfart på
> offentlig
> > > vej, selv om det er i Tyskland. Eksempelvis gør du dig ingen
> forestilling
> > om
> > > hvor lang bremselængden er ved 270kmh, når der lige er en der 'låner'
> den
> > > hurtige bane foran dig.
> > >
> > > Lange.
> > >
> > >
> >
> >
>
>



Martin Sørensen (22-10-2003)
Kommentar
Fra : Martin Sørensen


Dato : 22-10-03 17:16

> Hmm, det nævnte bronzekursus er vist rimeligt omfattet af den tur på
> køreteknisk anlæg man får i køreskolen nu om dage.

Det køreteknisk kursus jeg var på da jeg tog kortet for lidt over 2 år siden
var rent til grin i forhold til det man lærer på et bronzekursus..

> Fik i hvert fald
> lavet 20-30 opbremsningstests ved forskellige hastigheder og masser af
> kontrastyring ved simulerede forhindringer.

Ok, det der kontrastyring ved simulerede forhindringer havde jeg _intet_ af
på køreteknisk kursus. Der var lidt opbremsningsøvelser, slalomkørsel og
kørsel med sidevogn. Det var vist ca. essensen i det. Det tog ca. 4 timer,
hvor et bronzekursus tager mindst 3 gange så lang tid.

> Men kan godt se der er
> nogle ekstra lækkerier i det kursus (bl.a. billedet hvor de kører
> slalom med 1 hånd stående på fodhvilerne). Helt sikkert også værd at
> overveje - 500kr er jo ingenting for en weekends kørsel.

Næh, er vejret godt er det såmænd en ret god oplevelse.

--
signing off.. Martin Sørensen



PeterL (22-10-2003)
Kommentar
Fra : PeterL


Dato : 22-10-03 17:24

Det er meget det samme som sidste omgang køreteknisk anlæg under køreskolen.
Det er bare meget mere af det og så på din egen mc.

Det er ikke nær så sjovt som at køre på bane, men man lærer ret meget af
det. Specielt mht kørsel i alm. trafik, hvilket der ikke er så meget af på
bane. Jeg havde kørt mc i et år og havde lige anskaffet mig raketten, og det
var en god måde at lære den at kende på!

-PeterL

"Mikkel Hansen" <nej@tak.dk> wrote in message
news:3f96a0b7$0$29382$edfadb0f@dread15.news.tele.dk...
> Hmm, det nævnte bronzekursus er vist rimeligt omfattet af den tur på
> køreteknisk anlæg man får i køreskolen nu om dage. Fik i hvert fald lavet
> 20-30 opbremsningstests ved forskellige hastigheder og masser af
> kontrastyring ved simulerede forhindringer. Men kan godt se der er nogle
> ekstra lækkerier i det kursus (bl.a. billedet hvor de kører slalom med 1
> hånd stående på fodhvilerne). Helt sikkert også værd at overveje - 500kr
er
> jo ingenting for en weekends kørsel.
>
> --
> Mvh
> Mikkel Hansen » CBR 600 F4 » http://www.dfmc.dk/default.asp?id=444
>
>
> "PeterL" <overground@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> news:3f96969b$0$45349$edfadb0f@dread11.news.tele.dk...
> > Ikke noget galt med en mekanisk test, andet end at du får ondt i ørene

> > Det kan sagtens være et rush at komme helt derop hvor man triller afsted
> m.
> > 75 m sek. eller mere...
> >
> > Trackdays er bare ufatteligt meget sjovere, og meget sikrere.
> > Desuden får du, som de andre siger, et uvurderligt kendskab til dig selv
> og
> > din mc. Og det skulle ikke undre mig om du også fik kendskab til en
masse
> > andre der var godt i gang med at få et bedre kendskab til deres mc...
> >
> > Jeg kan godt forstå hvis du vil vente lidt. Man kan feks. tage et
> > bronzekursus hos DMC (http://www.dmc-org.dk/Index-korekurser.html) til
at
> > starte med. Det er en okay måde at få testet nogle grænser af på og få
et
> > par gode råd med på vejen, inden man skal på bane.
> >
> > Jeg er i virkeligheden ligelad med hvad du gør, bare du har det sjovt,
og
> > ikke er til unødig gene for andre.
> >
> > -PeterL
> >
> > "Mikkel Hansen" <miha@FJERNMIGborsen.dk> wrote in message
> > news:3f968fe5$0$29322$edfadb0f@dread15.news.tele.dk...
> > > Tag en dyb indånding, min ven. Hvad jeg taler om er udelukkende en
> > mekanisk
> > > test ( + euforisk følelse, som TheHobbit skriver) ikke om køretekniske
> > > færdigheder.
> > > Mener ikke jeg sagde andet
> > >
> > > Jeg kunne godt tænke mig at køre på bane en dag, ingen tvivl om det.
Men
> > en
> > > ting
> > > af gangen...
> > >
> > > Mvh
> > > --
> > > Mikkel Hansen » CBR 600 F4 » http://www.dfmc.dk/default.asp?id=444
> > >
> > > "lange" <morten.lange@postman.dk> skrev i en meddelelse
> > > news:bn60et$tb5ld$1@ID-142696.news.uni-berlin.de...
> > > > > Hrms, kunne godt være man skulle overveje at prøve noget race på
et
> > > > > tidspunkt, men tror
> > > > > jeg starter med at tage den ned på autobahn i tyskland næste år og
> > prøve
> > > > at
> > > > > se om jeg kan
> > > > > få den op på de 270 den forrige ejer hævdede at have kørt
> > > >
> > > > Der er noget du helt har misforstået her. Trackdays kan ikke
> > sammenlignes
> > > > med race og slet ikke med Autobahn og 270kmh. I hvertfald ikke hvis
du
> > > > holder dig fra de hurtigste klasser.
> > > >
> > > > På trackdays lærer du din mc at kende på en måde, der ikke er mulig

> > > > offentlig gade og veje, hvis du stadig vil hævde at du kører
> > forsvarligt.
> > > >
> > > > Du lærer hvad du selv og din mc kan, når vejen snoer sig. Du lærer
at
> > > > arbejde med dine bremser og din gas. Du vil finde ud af at selv om
du
> > > kommer
> > > > hurtigere ind i et sving end beregnet, vil man 9 ud af 10 gange
stadig
> > > kunne
> > > > komme rundt i svinget uden at køre af vejen.
> > > >
> > > > Det meste af hvad du lærer på en 'trackday' kan du tage med dig ud

> > > > landevejen, ikke for at kører hurtigere, men for at køre med en
større
> > > > sikkerhedsmargin, uden at det går ud over din hastighed.
> > > >
> > > > Det eneste du lærer på Autobahn er, om den virkelig kan køre 270kmh,
> og
> > > hvor
> > > > kort den kører på literen ved den hastighed. Men selvfølgelig de
> fleste
> > > der
> > > > endnu ikke har prøver tophastigheden på deres mc ved ikke at man
ikke
> > > bliver
> > > > hverken lykkeligere eller en bedre mc'ist ved at have prøvet det.
> > > >
> > > > Tilgengæld kender jeg ikke nogen der ikke er blevet bidt at
> trackdagene
> > > når
> > > > de først har prøvet det. Alle er kommet hjem med noget brugbart i
> > bagagen.
> > > > Og det uanset mc-erfaring indet første besøg.
> > > >
> > > > Personligt vil jeg til hver en tid hævde, at den risiko du udsætter
> dig
> > > for,
> > > > vil være langt mindre på en trackday end ved at teste topfart på
> > offentlig
> > > > vej, selv om det er i Tyskland. Eksempelvis gør du dig ingen
> > forestilling
> > > om
> > > > hvor lang bremselængden er ved 270kmh, når der lige er en der
'låner'
> > den
> > > > hurtige bane foran dig.
> > > >
> > > > Lange.
> > > >
> > > >
> > >
> > >
> >
> >
>
>



Bo-gsxR (22-10-2003)
Kommentar
Fra : Bo-gsxR


Dato : 22-10-03 14:50


> Hrms, kunne godt være man skulle overveje at prøve noget race
race foregår kun som licens kører, men en trackday med indstruktion
er uvurderlig specielt når du er ny. så vil du få meget gavn af
div. bremse øvelser. mange kører galt fordi de ikk når at bremse
inden svinget. Dette kan man lære at gøre meget bedre, på en bane.
hvis du kan logge nogle med på en tur lidt uden for kbh. så er der
mange fede veje med massere af sving. og prøv så at ligge bag ved
en der kender vejene, så vil du få en lille ( meget lille ) anelse om
mulighederne på en bane.

det er nemt at køre 270 det er blot at holde fast og dreje håndtaget.
men det kan være svært / udfordrene at køre 70km/t igennem et 140
graders sving på en 3 meter bred vej! men DET kan du blive bedre til.

bo-gsxR



m.grewy (22-10-2003)
Kommentar
Fra : m.grewy


Dato : 22-10-03 16:35

Mikkel Hansen wrote:
> Hey Peter
>
> Hrms, kunne godt være man skulle overveje at prøve noget race på et
> tidspunkt, men tror
> jeg starter med at tage den ned på autobahn i tyskland næste år og
> prøve at se om jeg kan
> få den op på de 270 den forrige ejer hævdede at have kørt
>
>
Jeg havde også min F4 til at vise 270 da den var standard.
Men nu er der smidt lidt penge i den og den kan vise 285 nu.
Jeg ved ikke hvor meget den måler for meget, det har jeg aldrig fået
tjekket.

Michael



Mikkel Hansen (22-10-2003)
Kommentar
Fra : Mikkel Hansen


Dato : 22-10-03 16:56

Jaaaaa, en F4 ejer Hvad har du fået lavet ved den?

For at se den reelle hastighed skal den op og stå på et måleinstrument, ikke
sandt?

--
Mvh
Mikkel Hansen » CBR 600 F4 » http://www.dfmc.dk/default.asp?id=444

"m.grewy" <grewy@mcchaufforerne.dk> skrev i en meddelelse
news:bn683n$3rl$1@news.cybercity.dk...
> Mikkel Hansen wrote:
> > Hey Peter
> >
> > Hrms, kunne godt være man skulle overveje at prøve noget race på et
> > tidspunkt, men tror
> > jeg starter med at tage den ned på autobahn i tyskland næste år og
> > prøve at se om jeg kan
> > få den op på de 270 den forrige ejer hævdede at have kørt
> >
> >
> Jeg havde også min F4 til at vise 270 da den var standard.
> Men nu er der smidt lidt penge i den og den kan vise 285 nu.
> Jeg ved ikke hvor meget den måler for meget, det har jeg aldrig fået
> tjekket.
>
> Michael
>
>



Jens Jacob Bager Jen~ (22-10-2003)
Kommentar
Fra : Jens Jacob Bager Jen~


Dato : 22-10-03 17:41

>> Jeg havde også min F4 til at vise 270 da den var standard.
>> Men nu er der smidt lidt penge i den og den kan vise 285 nu.
>> Jeg ved ikke hvor meget den måler for meget, det har jeg aldrig fået
>> tjekket.

Kom nu Mikkel. Fat det nu! Hvor meget den kan køre over 200 er uinteressant.
En 600 er alligevel så langsom over 240, at det på en måde kan ses som
gabende kedeligt at vente på den kravler derop ad. Hvis du vil have en MC
der kan køre meget stærkt lige ud er en CBR 600 ikke det rigtige valg
alligevel.

Du lyder som den største squid (begynder/karlsmart (bemærk, jeg sagde ikke
Brian )) Få kørt nogle kilomter, kom på alle de kurser du kan finde så
som banedage, broncekursus, mestersvinger o.s.v. Og så meld dig ind i en
klub. Der er alt den hjælp og vejliedning du ikke ved du mangler.

--
Mojn
Jens Bager Jensen
Honda CBR 600 F '94 og Suzuki DR 600 '85
Præsident for Polyteknisk MC Forening (PMC)



Bo-gsxR (22-10-2003)
Kommentar
Fra : Bo-gsxR


Dato : 22-10-03 18:33

> Kom nu Mikkel. Fat det nu! Hvor meget den kan køre over 200 er
uinteressant.
rolig nu, giv nu manden en chance. hvis du lige havde fået kørekort, var 25
og
havde en mc der kan vise 270 på speedoet ville du så ikk også afprøve det ??
jeg ville... ( til stor overraskelse

> En 600 er alligevel så langsom over 240, at det på en måde kan ses som
> gabende kedeligt at vente på den kravler derop ad

ja ( jeg nåede dog 266 på S-moden, før ankeret blev kastet .-O )

men reelt skal du nok regne med max 250km/t og du kan finde ud af
det med en af de meget brugte Sigma bc 800 cykel computere.


bo-gsxR750





Mikkel Hansen (22-10-2003)
Kommentar
Fra : Mikkel Hansen


Dato : 22-10-03 18:49

Alright, forlanger heller ikke noget Men prøves, det skal det. Det hele
skal prøves!

Uuuh 250, the speed of fear ;-P

Skulle nogen spekulere, så overholder jeg fartgrænserne i byerne meget nøje.
På motorvejen
følger jeg trafikken... havde egentlig planlagt at køre pænt der også, men
når nu 99% bryder
loven og kører 120-130 er det svært ikke at gøre det selv.

--
Mvh
Mikkel Hansen » CBR 600 F4 » http://www.dfmc.dk/default.asp?id=444

"Bo-gsxR" <slettes.gsxr750@ishoejby.dk> skrev i en meddelelse
news:bn6eia$t2m$1@sunsite.dk...
> > Kom nu Mikkel. Fat det nu! Hvor meget den kan køre over 200 er
> uinteressant.
> rolig nu, giv nu manden en chance. hvis du lige havde fået kørekort, var
25
> og
> havde en mc der kan vise 270 på speedoet ville du så ikk også afprøve det
??
> jeg ville... ( til stor overraskelse
>
> > En 600 er alligevel så langsom over 240, at det på en måde kan ses som
> > gabende kedeligt at vente på den kravler derop ad
>
> ja ( jeg nåede dog 266 på S-moden, før ankeret blev kastet .-O )
>
> men reelt skal du nok regne med max 250km/t og du kan finde ud af
> det med en af de meget brugte Sigma bc 800 cykel computere.
>
>
> bo-gsxR750
>
>
>
>



Bo-gsxR (22-10-2003)
Kommentar
Fra : Bo-gsxR


Dato : 22-10-03 19:09

> På motorvejen
> følger jeg trafikken... havde egentlig planlagt at køre pænt der også, men
> når nu 99% bryder
> loven og kører 120-130 er det svært ikke at gøre det selv.

120 er da også ok, men 250 er sjovere, i de 2-3 sek. man kan, før
der bremses til 150 pga. en sløv pade i den forkerte vognbane...
( kom så jens ))
så er det bedre når det er en anden mc der ligger i vejen, for ham
kan man godt overhale i samme vognbane... og hvis han er
festlig nok, så kan det være han forsøger at følge med og det kan
så gi et sjovt lille ræs på de brede veje med bløde sving....
( så skulle der vist være nok til alle :-l lad os så få en lang tråd



bo-Gade Spænding Xtra Rææs750



Bjørn S (22-10-2003)
Kommentar
Fra : Bjørn S


Dato : 22-10-03 19:10


"Bo-gsxR" skrev
> kan man godt overhale i samme vognbane... og hvis han er
> festlig nok, så kan det være han forsøger at følge med og det kan
> så gi et sjovt lille ræs på de brede veje med bløde sving....

Indtil hans skjulte blå blink kommer på.... :-/

--
/Bjørn



Bo-gsxR (22-10-2003)
Kommentar
Fra : Bo-gsxR


Dato : 22-10-03 19:34

> Indtil hans skjulte blå blink kommer på.... :-/
> /Bjørn

P.. tænker man så, og så starter det rigtige ræs

bo-gsxR



Mikkel Hansen (22-10-2003)
Kommentar
Fra : Mikkel Hansen


Dato : 22-10-03 19:33


"Bo-gsxR" <slettes.gsxr750@ishoejby.dk> skrev i en meddelelse
news:bn6i4j$2g$1@sunsite.dk...
> > Indtil hans skjulte blå blink kommer på.... :-/
> > /Bjørn
>
> P.. tænker man så, og så starter det rigtige ræs
>
> bo-gsxR

Hehe bo, du har sgu humor =)

Mikkel Hansen » CBR 600 F4 » http://www.dfmc.dk/default.asp?id=444



Mikkel Hansen (22-10-2003)
Kommentar
Fra : Mikkel Hansen


Dato : 22-10-03 18:34

Ja, og du lyder som en hat, specielt når du quoter den forkerte (Michael)


I tilfælde af at du faktisk læste hvad jeg skrev og quotede forkert: du kan
da være bedøvende ligeglad hvad jeg finder sjovt, spændende og interessant.
Men efter din beskrivelse af mig, virker det ikke rigtigt som om du har læst
denne thread alligevel.

Jeg er klar over at en mc har mange sider og at de alle skal opleves - Fat
det nu (hr Præsident)!

--
Mvh
Mikkel Hansen » CBR 600 F4 » http://www.dfmc.dk/default.asp?id=444

"Jens Jacob Bager Jensen" <bager@nospam.dkfritidmotorcykel.dk> skrev i en
meddelelse news:Yqylb.533$xp4.270@news.get2net.dk...
> >> Jeg havde også min F4 til at vise 270 da den var standard.
> >> Men nu er der smidt lidt penge i den og den kan vise 285 nu.
> >> Jeg ved ikke hvor meget den måler for meget, det har jeg aldrig fået
> >> tjekket.
>
> Kom nu Mikkel. Fat det nu! Hvor meget den kan køre over 200 er
uinteressant.
> En 600 er alligevel så langsom over 240, at det på en måde kan ses som
> gabende kedeligt at vente på den kravler derop ad. Hvis du vil have en MC
> der kan køre meget stærkt lige ud er en CBR 600 ikke det rigtige valg
> alligevel.
>
> Du lyder som den største squid (begynder/karlsmart (bemærk, jeg sagde ikke
> Brian )) Få kørt nogle kilomter, kom på alle de kurser du kan finde så
> som banedage, broncekursus, mestersvinger o.s.v. Og så meld dig ind i en
> klub. Der er alt den hjælp og vejliedning du ikke ved du mangler.
>
> --
> Mojn
> Jens Bager Jensen
> Honda CBR 600 F '94 og Suzuki DR 600 '85
> Præsident for Polyteknisk MC Forening (PMC)
>
>



Arne Lorenzen (22-10-2003)
Kommentar
Fra : Arne Lorenzen


Dato : 22-10-03 18:46

I news: 3f96bfe1$0$29384$edfadb0f@dread15.news.tele.dk,
skrev Mikkel Hansen <nej@tak.dk>

[klip]

Hey, have a cigar.
Hovedparten af oplægsholderne (og andre der bare læser med) i denne tråd
ville da bestemt have gavn af at tage et kig forbi www.usenet.dk . Og nej
jeg er ikke ansat ved etaten. Og ja, jeg har også lavet bommerter undervejs


--
Mvfh. Arne Lorenzen FZS 600
www.dkfritidmotorcykel.dk/?id=183
www.senior98.dk #36
DMCN# 626


brian/hon 750 (22-10-2003)
Kommentar
Fra : brian/hon 750


Dato : 22-10-03 20:34

Dejligt at høre hr.Lorenzen

--
MVH Brian /hon750
fjern" FJERN" i mail adresse
http://www.dkfritidmotorcykel.dk/?id=241









"Arne Lorenzen" <alo@nospam.dkfritidmotorcykel.dk> skrev i en meddelelse
news:3f96c265$0$27370$edfadb0f@dread16.news.tele.dk...
> I news: 3f96bfe1$0$29384$edfadb0f@dread15.news.tele.dk,
> skrev Mikkel Hansen <nej@tak.dk>
>
> [klip]
>
> Hey, have a cigar.
> Hovedparten af oplægsholderne (og andre der bare læser med) i denne tråd
> ville da bestemt have gavn af at tage et kig forbi www.usenet.dk . Og nej
> jeg er ikke ansat ved etaten. Og ja, jeg har også lavet bommerter
undervejs
>
>
> --
> Mvfh. Arne Lorenzen FZS 600
> www.dkfritidmotorcykel.dk/?id=183
> www.senior98.dk #36
> DMCN# 626
>



m.grewy (22-10-2003)
Kommentar
Fra : m.grewy


Dato : 22-10-03 22:22

Jens Jacob Bager Jensen wrote:
>
> Kom nu Mikkel. Fat det nu! Hvor meget den kan køre over 200 er
> uinteressant. En 600 er alligevel så langsom over 240, at det på en
> måde kan ses som gabende kedeligt at vente på den kravler derop ad.
> Hvis du vil have en MC der kan køre meget stærkt lige ud er en CBR
> 600 ikke det rigtige valg alligevel.
>
jeg vil gi dig rimelig ret med at med de fleste 600 at der ikke sker så
meget over 240, men min begynder ikke at slappe rigtig at før den når de 270
så tager det også lidt tid for at nå resten.
Men ja det er da kedeligt at bare køre hurtigt ligeud, men det skal da
prøves alligevel og jeg havde heller ikke købt en 600 hvis det bare var for
at køre på motorvej.

Michael



TheHobbit (23-10-2003)
Kommentar
Fra : TheHobbit


Dato : 23-10-03 09:35

Jens Jacob Bager Jensen wrote:
>>> Jeg havde også min F4 til at vise 270 da den var standard.
>>> Men nu er der smidt lidt penge i den og den kan vise 285 nu.
>>> Jeg ved ikke hvor meget den måler for meget, det har jeg aldrig fået
>>> tjekket.
>
> Kom nu Mikkel. Fat det nu! Hvor meget den kan køre over 200 er
> uinteressant. En 600 er alligevel så langsom over 240, at det på en
> måde kan ses som gabende kedeligt at vente på den kravler derop ad.
> Hvis du vil have en MC der kan køre meget stærkt lige ud er en CBR
> 600 ikke det rigtige valg alligevel.
Jeg er enig i din betragtning mht. at acc. over 240 på en CBR 600 er
minimal - men det ved du jo fordi du selv har prøvet det (og sikkert mere
end én gang!). Det skal man vel ha' lov til selv lige at prøve uden at blive
diskriminert - det er jo først uinteressant når man HAR prøvet! Den første
gang man lukker op for sin CBR så den kommer over 240 tror jeg faktisk
heller ikke man vil synes det er direkte kedeligt - på trods af at
øvede/træne/garvede godt ved at det er!

> Du lyder som den største squid (begynder/karlsmart (bemærk, jeg sagde
> ikke Brian )) Få kørt nogle kilomter, kom på alle de kurser du
> kan finde så som banedage, broncekursus, mestersvinger o.s.v. Og så
> meld dig ind i en klub. Der er alt den hjælp og vejliedning du ikke
> ved du mangler.
SÅ! Gi' nu manden en chance - al begyndelse har en start - det må I da selv
kunne huske!?! Jeg synes ikke hans udtalelser lyder som karlsmart - jeg
kender én der vil købe en GSX-R 600 udelukkende for at at lave wheelie og
stoppies (han har endnu ikke kortet!) - DET er karlsmart!

Opfat det ikke som ueninghed - for jeg ved godt du taler af erfaring - men
husk blot hvordan du selv fik den erfaring. Nok ikke ved at gøre alt 100%
korrekte og fornuftigt fra dag 1, men nok lige så meget at gøre det man
synes er fedt indtil man lidt efter lidt bliver klogere.

Stephan Hansen - Yamaha DT 125 '83
www.StephanNet.dk
http://www.dkfritidmotorcykel.dk/?id=297
+ Suzuki GS500E - 1999 (Til salg - Oh no! My precioussss!)
+ Honda CBR600 F3V - 1996

- Hvorfor kører MC om vinteren: "Det skal da prøves!" -



Peter Hansen (22-10-2003)
Kommentar
Fra : Peter Hansen


Dato : 22-10-03 20:41

Han er ikke den eneste F4 ejer.. :D

Nu jeg har set din, så må du også se min :P

http://morph.dk/bike/


"Mikkel Hansen" <nej@tak.dk> wrote in message
news:3f96a8e6$0$29302$edfadb0f@dread15.news.tele.dk...
> Jaaaaa, en F4 ejer Hvad har du fået lavet ved den?




Mikkel Hansen (22-10-2003)
Kommentar
Fra : Mikkel Hansen


Dato : 22-10-03 20:53


"Peter Hansen" <hello@sbam-world.cum> skrev i en meddelelse
news:3f96dd38$0$45372$edfadb0f@dread11.news.tele.dk...
> Han er ikke den eneste F4 ejer.. :D
>
> Nu jeg har set din, så må du også se min :P
>
> http://morph.dk/bike/

Så for djævlen! Du har virkelig haft pudsekluden fremme og så fundet den
perfekte dag. Hun ser uhyggeligt lækker ud! :-] Synes virkelig Honda har
fundet nogle gode farvekombier med F4 serien... en af mange grunde til at
jeg faldt for dem =)

Mikkel Hansen » CBR 600 F4 » http://www.dfmc.dk/default.asp?id=444



m.grewy (22-10-2003)
Kommentar
Fra : m.grewy


Dato : 22-10-03 22:18

Mikkel Hansen wrote:
> Jaaaaa, en F4 ejer Hvad har du fået lavet ved den?
>
Jeg startede med at få smidt full system akropovic på, kn filter og jet kit,
men sidste vinter smed jeg den så op til Finn Villadsen for at få den portet
og det gav temmelig meget, så meget at han selv blev overrasket.

> For at se den reelle hastighed skal den op og stå på et
> måleinstrument, ikke sandt?
>
jo

Michael



Bo-gsxR (23-10-2003)
Kommentar
Fra : Bo-gsxR


Dato : 23-10-03 11:08


> Jeg startede med at få smidt full system akropovic på, kn filter og jet
kit,
> men sidste vinter smed jeg den så op til Finn Villadsen for at få den
portet
> og det gav temmelig meget, så meget at han selv blev overrasket.

hvor meget smider den så på hjulet? jeg gætter på ca. <100hk før portning.

bo-gsxR



m.grewy (23-10-2003)
Kommentar
Fra : m.grewy


Dato : 23-10-03 22:00

Bo-gsxR wrote:

>
> hvor meget smider den så på hjulet? jeg gætter på ca. <100hk før
> portning.
>
> bo-gsxR

Det har du ret i den smed 98,et eller andet før portning og efter smed den
109, et eller andet.

Michael



Bo-gsxR (24-10-2003)
Kommentar
Fra : Bo-gsxR


Dato : 24-10-03 11:56


> Det har du ret i den smed 98,et eller andet før portning og efter smed den
> 109, et eller andet.

10% ved ren portning er ok, du ville ikk hæve kompresionen lidt også?

bo-gsxR



Armand (22-10-2003)
Kommentar
Fra : Armand


Dato : 22-10-03 23:25


m.grewy <grewy@mcchaufforerne.dk> skrev i en
news:bn683n$3rl$1@news.cybercity.dk...
>
> Jeg havde også min F4 til at vise 270 da den var standard.
> Men nu er der smidt lidt penge i den og den kan vise 285 nu.
> Jeg ved ikke hvor meget den måler for meget, det har jeg aldrig
> fået tjekket.

Uanset faktiske topfart er +15 km/t er da også til at føle på i dét
hastighedslag som en CBR 600 normalt matcher

En anden ting er hvad hver af de 15 km/t så har kostet dig i anskaffelse?
:-/

--
Armand.
(der her pærer lidt til "totaløkonomien"(tm by JS(rip)) omkring den evigt
tilbagevendende tuningsdebat)






m.grewy (23-10-2003)
Kommentar
Fra : m.grewy


Dato : 23-10-03 09:57

Armand wrote:
>
> En anden ting er hvad hver af de 15 km/t så har kostet dig i
> anskaffelse? :-/

Ja de har ikke været billige, men det var nu heller ikke pga. topfart jeg
gjorde det, de fulgte bare med som en ekstra bonus :)

Michael



Henrik Nielsen - Rap~ (22-10-2003)
Kommentar
Fra : Henrik Nielsen - Rap~


Dato : 22-10-03 14:40

"Bare vent til du finder ud af alt det vidunderlige udstyr...."

Og glem ikke et rygskjold, mange "spare" det væk.....

--
Mvh.
Henrik
http://RaptorMC.dk

Fjern x i mailadr. ved svar på mail.



Armand (22-10-2003)
Kommentar
Fra : Armand


Dato : 22-10-03 16:00


Henrik Nielsen - RaptorMC.dk <xng@post.cybercity.dk> skrev i en
news:bn61cg$1o5$1@sunsite.dk...
> "Bare vent til du finder ud af alt det vidunderlige udstyr...."
>
> Og glem ikke et rygskjold, mange "spare" det væk.....

Jup!
Og hold ugentligt øje med "de tre store tyske's" hjemmesider for
sæson-udløbs tilbud på læder og støvler - Dér er der mange penge at spare!

--
Armand.





Bo-gsxR (22-10-2003)
Kommentar
Fra : Bo-gsxR


Dato : 22-10-03 14:40


plus lidt ekstra pleje. Den havde været nede og ligge 1 gang ved
> meget lav hastighed, så der er lidt ridser i den ene side, men ikke noget
i
> øjenfaldende.

hvis kåben ikk er flækket, så få den spartlet ud og omlakeret hos en
autolakerer. ca. 2000

bo-gsxR( som kørte 10min. før han brugte en masse ikke opsparede penge)



Brian Laursen (22-10-2003)
Kommentar
Fra : Brian Laursen


Dato : 22-10-03 14:41

"Mikkel Hansen" <miha@borsen.dk> skrev i en meddelelse
news:bn5i9s$qh9$1@sunsite.dk...
> Hej folkens
>
> Nu har jeg luret i denne nyhedsgruppe i nogle uger og det må efterhånden
> være tid til at hilse på. Jeg hedder Mikkel og har boet på Amager siden
'99.
> Har studeret datalogi og filosofi på KU før det blev for træls og jeg
> flygtede til et job som programmør på dagbladet Børsen.

Tillykke, og velkommen som skribent. DEt er en rasende dyr hoppy, og man
bliver aldrig kurerert.

KIg forbi fastlandet endag. vi har masser af træf herover.... Raptors plejer
vidst at være ganske hyggeligt... Kanikkekselv huske så meget fra det sidste
træf, andet end at jeg blev kørt hjem *ggg*

--
Virtually Yours

Brian laursen
Yamaha YZF1000r

DMCN# 687
http://dfmc.dk/?id=155



Arne Lorenzen (22-10-2003)
Kommentar
Fra : Arne Lorenzen


Dato : 22-10-03 14:57

I news: bn5i9s$qh9$1@sunsite.dk,
skrev Mikkel Hansen <miha@borsen.dk>
> Hej folkens
>
> Nu har jeg luret i denne nyhedsgruppe i nogle uger og det må
> efterhånden være tid til at hilse på.

[klip]

Selv pænt goddaw
Og tillykke med den ny værdighed - og pas på dig selv.

--
Mvfh. Arne Lorenzen FZS 600
www.dkfritidmotorcykel.dk/?id=183
www.senior98.dk #36
DMCN# 626


Finn Andersen (22-10-2003)
Kommentar
Fra : Finn Andersen


Dato : 22-10-03 18:20


"Mikkel Hansen" <miha@borsen.dk> skrev i en meddelelse
news:bn5i9s$qh9$1@sunsite.dk...
> Hej folkens
>
> Nu har jeg luret i denne nyhedsgruppe i nogle uger og det må efterhånden
> være tid til at hilse på. Jeg hedder Mikkel og har boet på Amager siden
'99.
> Har studeret datalogi og filosofi på KU før det blev for træls og jeg
> flygtede til et job som programmør på dagbladet Børsen.
>
> Anyways! Da sommeren begyndte at gå på hæld sneg en motorcykel med fråde
om
> munden sig op på mig bagfra og satte tænderne i. For at være sikker på at
> jeg ville fuldføre mit projekt (at få pap og maskine), fortalte jeg alle i
> min nærhed at nu tog jeg MC pap. No way back now. Jeg begyndte på
køreskole
> hos http://www.frankie-drive.dk/ i starten af juni og tog kortet d. 13
okt.
> Frank som underviste var sådan set en meget rar gut, bare ærgeligt at han
> havde alt alt for travlt; en knægt som mig der ikke har kørekort til bil
og
> aldrig har rørt ved noget motoriseret før vil altså gerne have lidt mere
> vejledning end "Ok, når i er klar så kører vi". Til tider et lidt
> deprimerende forløb. Bestod teori i første forsøg, men dumpede den første
> køreprøve.
>
> Men mange måneder tilbage var jeg begyndt at lede efter en MC at købe.
Måtte
> gerne være brugt. Skulle være hurtig og se godt ud. Jeg blev forelsket i
> CBR600F4 modellen, men for pokker den kostede... Den 1. august (yes, lige
> efter lønudbetaling) fandt jeg en F4 for 95000kr og noget slog klik -
> ringede til manden og aftalte et møde. En ven med MC pap tog med mig ud og
> efterså og prøvekørte cyklen (jeps, jeg købte den uden at have kørt på den
> selv). Eksemplaret havde kørt 40000km og var fra '99, havde alle eftersyn
> overholdt plus lidt ekstra pleje. Den havde været nede og ligge 1 gang ved
> meget lav hastighed, så der er lidt ridser i den ene side, men ikke noget
i
> øjenfaldende. Motoren spandt som et lille monster. Solgt. Der røg hele min
> opsparing + lidt overtræk da forsikringen skulle betales
>
> Har kørt så meget jeg kunne nå siden d. 13, bl.a. en tur til Lolland, men
> efter alle de varslinger om salt i kbh området har jeg kørt den over til
en
> vens garage i går. Får gåsehud ved tanken om salt på min bedre halvdel. Så
> det bliver nok kun til pudsning og olieskift osv indtil d. 1 marts :(
>
> Anyways, til andre der har tænkt sig at købe MC, tage kørekort er her en
> lille udregning:
> Motorcykel: 95000
> Registrering: 300 (ca, husker ikke præcist)
> Forsikring: 13000 per år
> Tøj: ca 10000 (bliver købt til næste år, lånte noget gammelt af en ven
dette
> år)
> Og planlægger at give den det store eftersyn + udskiftning af kåbe til
> foråret: 6k-10k ? (nogen der har et bud?)
>
> Men altså, pointen er at tingene løber op... heheh, havde forestillet mig
i
> sommers at jeg bare skulle bruge 60000 på det her MC pjat Men forstå
mig
> ret, jeg er ovenud lykkelig for min lille raket - får helt nervøse
> trækninger ved ikke at kunne køre indtil d. 1 marts.
>
> Det var så min historie. Der et lidt billeder af dyret på dfmc linket
> nedenfor.
>
> Mvh
> --
> Mikkel Hansen » CBR 600 F4 » http://www.dfmc.dk/default.asp?id=444
>

Tillykke med din CBR, den er kanon flot.

Velkommen blandt motorcykelfolket. kør forsigtig, husk på de andre bilister
fatter ikke en skid.

Finn XV750

Vi ses lige pludselig, be carefull out there.

www.dkfritidmotorcykel.dk/?id=258



Ukendt (23-10-2003)
Kommentar
Fra : Ukendt


Dato : 23-10-03 12:06

>
> Tillykke med din CBR, den er kanon flot.
>
Tillykke Mikkel, fra mig også
>
> Velkommen blandt motorcykelfolket. kør forsigtig, husk på de andre
bilister
> fatter ikke en skid.
>
... og en del motorcyklister også, vær forsigtig og observerende første
gang du kører fællestur med en du ikke kender. Der findes en del
karlsmarter som ønsker de kunne gøre det hele (wheelies, stoppies,
svingkørsel) på den halve tid, ofte med deres medtrafikanter som
ufrivillige risikotagere, hold stor afstand til dem.

(..ikke fordi der er noget galt med wheelies, stoppies og svingkørsel
)

Kenneth
R1
http://www.kantanamc.dk/medlemmer/kenneth/kenneth.htm



Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177514
Tips : 31968
Nyheder : 719565
Indlæg : 6408621
Brugere : 218887

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste