vinterudstyr
Fra : brian/hon 750

Dato : 21-10-03 20:12

Hvor skaffer de der tragter(eller hvad de kaldes) til at spænde på styret på
og gi lidt varme til lapperne her til vinter.

--
MVH Brian /hon750
forhåbentlig kommende hardcore vinterkører

Fra : Buck

Dato : 21-10-03 20:47

brian/hon 750 wrote:

> Hvor skaffer de der tragter(eller hvad de kaldes) til at spænde på styret
> på og gi lidt varme til lapperne her til vinter.

Er det de der "store handsker" du tænker på, som er fastspændt på styret,
og du så skal stikke hånden ind i?

I så fald vil jeg anbefale dig at finde på en anden løsning!

Pkt. 1 så giver de ikke mere varme end et par alm vinterhandsker.
Pkt. 2 så har du dårlig mulighed for at betjene knapper m.m. (du skal famle
dig frem til alt.
Pkt. 3 så har du dårlig mulighed for at viske visiret rent, hvis du har
"bare" hænder indeni.
Pkt. 4 så er det besværligt at hilse på modkørende mc-ister.

Jeg har et sæt varmehåndtag og et par rigtig tykke vinterhandsker hvor
fingrene er syet sammen 2 og 2. (Så skulle fingrene kunne varme hinanden)
Derudover er der på venstre pegefinger indbygget vinduesvisker, der gør det
nemt at rengøre visiret mens du kører.

Derudover har jeg overvejet at montere et sæt af de plastic skærme som du
tit ser på offroadere lige foran hhv. koblings- og bremsegreb.
De må kunne tage den værste nedkøling pga fartvinden.
/Buck
CB 550 F1 '75
CZ 180 '01 (begge med varmehåndtag)

Fra : brian/hon 750

Dato : 21-10-03 21:05

jep jep
så langt havde jeg ikke tænkt.og det med plasticskærmene lyder rigtig
smart.De kan vel fås ved mc/crossforhandler
men hvor skaffer jeg de extra tykke hansker fra og kan du anbefale nogle
bestemte.

--
MVH Brian /hon750

Fra : Brian Lænø

Dato : 22-10-03 09:22

"brian/hon 750" skrev
> [...]
> smart.De kan vel fås ved mc/crossforhandler
> men hvor skaffer jeg de extra tykke hansker fra og kan du anbefale nogle

De har nogen ved Louis, der hedde: probiker cool breaker

http://www.louis.de/_00235149cb95be1db8951fbb75c9f27233/shop/shop_dispatch.php?article_context=detail&grwgr=180&wgr=712&total=15&anzeige=0&page=1&back_url=.%25252Fshop_dispatch.php%25253Farticle_context%25253Dlist%252526grwgr%25253D180%252526wgr%25253D712%252526page%25253D1&artnr_gr=201956

--
Brian
Cagiva Elefant 750

Fra : Buck

Dato : 25-10-03 17:27

brian/hon 750 wrote:

> [...]
> smart.De kan vel fås ved mc/crossforhandler
> men hvor skaffer jeg de extra tykke hansker fra og kan du anbefale nogle

Jeg købte mine "Heros by Held" sidste år til stumpemarked i Herning ved en
tilfældig forhandler, og jeg mener ikke jeg gav ret meget mere end nogle
hundrede for dem...

Stumpemarkedet er jo næste weekend, så det skulle da være en mulighed at
finde nogen der i en fornuftig prisklasse.

Vælg nogen der går halvvejs op ad armen, så undgår du at ærmerne glider
udenfor handsken og åbner for træk op ad armen.
(Hvilket min termodragt gerne vil gøre når jeg kører med mine
sommerhandsker)
/Buck
CB 550 F1 '75
CZ 180 '01