batteri Saito
Fra : Tue

Dato : 21-10-03 14:01

Jeg har lige købt et Saito batteri fra louis. Men er der syre i? på toppen
af batteriet står der "Erstbefüllung nur mit Säure gemäss Hersteller
Angaben!!!"

--

Mvh. Tue
http://www.DFMC.dk/?id=389

Fra : Jens Jacob Bager Jen~

Dato : 21-10-03 14:08

> Jeg har lige købt et Saito batteri fra louis. Men er der syre i? på
> toppen af batteriet står der "Erstbefüllung nur mit Säure gemäss
> Hersteller Angaben!!!"

Hej Tue

Der følger kun syre med til deres vedligeholdelsesfrie batterier. Syren skal
du købe ved siden af til 25Kr. Du kan sikkert nasse noget syre hos en auto
eller MC mekanikker. Husk at lade batteriet godt op før du monterer det.

--
Mojn
Jens Bager Jensen

Fra : Tommy Fer

Dato : 21-10-03 15:39

"Jens Jacob Bager Jensen" <bager@nospam.dkfritidmotorcykel.dk> skrev i en
meddelelse news:Dfalb.4093$QJ3.546@news.get2net.dk...

> [...]
> eller MC mekanikker. Husk at lade batteriet godt op før du monterer det.

Hvorfor skal man lade det godt op inden man montere det? Ved at hælde syre
på, så har du noget der ligner en 60% opladning.... Hvis cyklen er sund og
rask, burde den da ikke havde det mindste problem med at lade batteriet
op....

mvh Tommy Fer

Fra : Moller

Dato : 21-10-03 17:36

> [...]
> rask, burde den da ikke havde det mindste problem med at lade batteriet

ja det skal være noget billigt syre, hvis man skal til at lade det op
inden :)

men nogen siger det er sundt... nok lige som 10% ladereglen og alle de
andre hellige ting... såsom be 2 gange inden man vasker med trykspooleren
for ikke at pakningerner blir flået ud :)

VH
Lars Molnit