Rygte om ændring af afgiftsfastsættelse fr~
Fra : Torben Scheel

Dato : 20-10-03 12:35

Jeg hørte et rygte i går om at vurderingen helt ville falde væk, og at man
alene ville betale ud fra en tabel. Er der nogen der VED noget?

vh
Torben

Fra : BoS.

Dato : 20-10-03 13:54

Torben Scheel wrote:
> Jeg hørte et rygte i går om at vurderingen helt ville falde væk, og
> at man alene ville betale ud fra en tabel. Er der nogen der VED noget?
>
> vh
> Torben

Jeg VED ikke noget men...

Det lyder som en god idé.

Den eventuelle mindre indtægt, Staten ville få ved indførelse af et sådant
system ville måske blive opvejet af, at alle de "fede bagere", der er
indvolveret, hver gang en cykel skal vurderes, kunne komme ud på det private
arbejdsmarked finde sig et "rigtigt arbejde"...

Bare min mening...

mvh Bo

Fra : Torben Scheel

Dato : 20-10-03 15:14

"BoS." <elskak@hotmail.com> wrote in message
> [...]
private
> arbejdsmarked finde sig et "rigtigt arbejde"...

Jamen, indtægten ville jo blive større, for der ville aldrig blive betalt
noget tilbage. Som jeg forstår det, er det yderst sjældent at der kommer en
ekstraregning, men ret ofte at man får lidt håndører tilbage. Det er da også
derfor jeg frygter at rygtet taler sandt.

vh
Torben

Fra : Hekto

Dato : 20-10-03 14:34

In article <3f93e9dc$1@news.carlbro.dk>, torben_scheel@hotmail.com
says...
> [...]
> ekstraregning, men ret ofte at man får lidt håndører tilbage. Det er da også
> derfor jeg frygter at rygtet taler sandt.

Ja, det er svært at forestille sig, at det skulle betyde lavere
afgift!!
Hvis det skulle blive sådan, er det jo 'take it, or live it!'.
Så ville man jo også hurtigt få lukket for en stor del af den 'grå'
import, da afgifterne sansynligis vil gælde for fejlfri cykler, med
lavt km-tal o.s.v. = højst mulig afgift.

.... men et eller andet sted, plejer der jo at være en klageinstans for
offentlige systemer, så mon ikke det vil være sådan at der fortsat kan
'klages'?? .... med mindre det hele er en AND!
--
/Hekto

Ducati 600SL Pantah - Suzuki LS650
Ducatist og medlem af 'Geheime Motorrad Putzer Verrein'
http://www.dkfritidmotorcykel.dk/hekto
semi-rockets ... no thanks!

Fra : BoS.

Dato : 20-10-03 15:00

Torben Scheel wrote:

> [...]
> der kommer en ekstraregning, men ret ofte at man får lidt håndører
> tilbage. Det er da også derfor jeg frygter at rygtet taler sandt.

Ja, det kan man jo frygte, men jeg tror nu ikke, at de kan sætte afgiften
højere op end den er i forvejen. Der er jo indført skattestop og vi har en
rimelig liberal regering, der ikke vil kradse flere penge ind end højst
nødvendigt (Å-åh - nu går der politik i det)

Men jo, du har ret. Det kan måske gå begge veje. Det ville bare være
urimeligt, hvis de benyttede lejligheden til at sætte afgiften op end den
er...! Men man skal aldrig sige aldrig her i landet, når det har med
Told&Skat at gøre. 25% moms og 180% reg. afgift.

Det er vanvittigt...

mvh Bo

Fra : Morten dahl

Dato : 20-10-03 16:18

> Jeg hørte et rygte i går om at vurderingen helt ville falde væk, og at man
> alene ville betale ud fra en tabel. Er der nogen der VED noget?

Sådan er det ved nyere biler, ihvertfald i henhold til TS´s hjemmeside.

Men er egentlig ligeglad, flytter sku til flensborg så snart lejligheden er
solgt..

-
Morten Dahl

Fra : Henrik Nielsen - Rap~

Dato : 20-10-03 20:39

"Flensborg"

Kan jeg så få lov at købe en MC i dit navn

Nej, jeg må jo ikke køre på den alligevel, æv. Måske jeg skulle have købt
hus dernede i stedet

--
Mvh.
Henrik

Fjern x i mailadr. ved svar på mail.

Fra : Morten dahl

Dato : 20-10-03 20:49

"Henrik Nielsen - RaptorMC.dk" <xng@post.cybercity.dk> skrev i en meddelelse
> "Flensborg"
>
> Kan jeg så få lov at købe en MC i dit navn

næhh. tror ikke det dur..

> Nej, jeg må jo ikke køre på den alligevel, æv. Måske jeg skulle have købt
> hus dernede i stedet

Nej se det har du ikke lyst til.. men du kan gøre som 2 af mine
kammersjukker, de får adresse ved mig, eller hos en anden af slænget som
også flytter..

Så skal du bare på indkøbstur 1 eller 2 gange om måneden, for at rode lidt

-
Morten

Fra : Anders Thorup

Dato : 20-10-03 20:55

Morten dahl wrote:
> [...]
> hjemmeside.
>
> Men er egentlig ligeglad, flytter sku til flensborg så snart

Jeg har jo arbejde i Sønderborg,, der er 30-35km til Flensborg centrum, og
jeg har sgu alvorligt overvejet at pendle de km, og så bo i Flensborg. Jeg
har dog kun haft mit nuværende job ved TDC i kort tid, så indtil jeg har
mere sikkerhed i ansættelsen tør jeg ikke løbe chancen.

MVH / Best Regards
Anders Thorup(TDC Mobil, kundekonsulent
Suzuki GSX 250 EX
Http://www.dkfritidmotorcykel.dk/Anders_Thorup

Fra : Morten dahl

Dato : 20-10-03 21:08

"Anders Thorup" <Nospam@it.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> har dog kun haft mit nuværende job ved TDC i kort tid, så indtil jeg har
> mere sikkerhed i ansættelsen tør jeg ikke løbe chancen.

øhh, lejligheder er for det meste billigere i FL end i Danmark. og du bor
vel også et sted nu.. så hvis bare du ikke sætter dig dyrere end du gør nu,
hvor ligger problemet så?

-
Morten Dahl

Fra : Anders Thorup

Dato : 21-10-03 06:06

Morten dahl wrote:
> [...]
>
> øhh, lejligheder er for det meste billigere i FL end i Danmark. og du
> bor vel også et sted nu.. så hvis bare du ikke sætter dig dyrere end

True, skulle jeg dog miste mit arbejde, er jeg endnu ikke
dagpenge-berretiget(der går 7 mdr endnu) og skulle derfor leve på en tysk
understøttelse, og det ville nok ikke være så fedt. Ok jeg indrømmer jeg
måske er lidt for meget kylling til det lige nu, men planen er at jeg inden
for overskuelig fremtid(1-2år) rykker teltpælene op, og flytter over
grænsen. Nå nu er vi vist også ved at være lidt for meget OT
MVH / Best Regards
Anders Thorup

Fra : Holten

Dato : 20-10-03 18:39

> Jeg hørte et rygte i går om at vurderingen helt ville falde væk, og at man
> alene ville betale ud fra en tabel. Er der nogen der VED noget?

Nu gør jeg )

Efter dit indlæg ringede jeg til en "ven" jeg har hos T&S, han sidder som
chef for vurderingen af motorkøretøjer i en T&S afdeling.

Hen kendte ikke noget til ovenstående overhovedet, men sagde dog, at de ikke
altid hørte om ændringer i vurderingsloven før alle os andre.
Han vil dog ikke mene, at det er andet end et rygte, da netop den
individuelle vurdering var en del af loven, for at stille EU tilfreds.

Ligeledes har der været et rygte fremme om, afgifterne på importkøretøjer er
på vej ned, grundet den stigende export af brugte biler fra DK til udlandet,
og dermed penge ud af statskassen.
Dette rygte har heller ikke noget på sig, og priserne er indtil vidre
stabile.

Håber ovenstående kunne bruges.

MVH

Holten

Fra : Torben Scheel

Dato : 21-10-03 08:09

"Holten" <Virkerikke@mail.dk> wrote in message

> Håber ovenstående kunne bruges.

Det er lige hvad det kunne. Tak for hjælpen!

vh
Torben

Fra : Richard

Dato : 20-10-03 21:58

Torben Scheel wrote:

> Jeg hørte et rygte i går om at vurderingen helt ville falde væk, og at man
> alene ville betale ud fra en tabel. Er der nogen der VED noget?

Men sådan er det jo allerede: Vurderingsfolkene kigger jo blot cyklens
stand efter i krogene og finder afgiften ved at slå op i "Told og Skats
tabel over afgiftspligtig værdi for samtlige i Danmark indregistrerbare
køretøjer af alle årgange og i enhver udstyrsmæssig og mekanisk
tilstand"

--
Richard Pade, Sorgenfri, DK
DFM-side: www.dkfritidmotorcykel.dk/richard_pade

Fra : Armand

Dato : 21-10-03 13:19

Richard <richardpunktumpade@mail.dk> skrev i en

> [...]
> tabel over afgiftspligtig værdi for samtlige i Danmark indregistrerbare
> køretøjer af alle årgange og i enhver udstyrsmæssig og mekanisk

Men T&S' offentliggjorte vurderinger viser med al tydelighed hvor meget
overblik de har over over modeller og typer: Det er et virvar af
typebetegnelser!
Hvis en simpel liste med typer, årgange og procentielle beregninger bliver
af samme kvalitet, vil der hurtigt opstå behov for manuel vurdering af alene
køretøjets egenart => status quo!

Jeg kan fint følge snakken om at EU, som også i så mange andre henseender,
er dem der sætter dagsordenen for vurderingens relevans.
Og så er der den kendsgerning at omkring noget så alment fremmedt, som egen
import og indregistrering, vil der ofte opstå en mængde rygter, værtshussnak
og lignende bullshit. Så tag ikke snak til dig, fra andre end folk der
vitterligt hár oplevet ting derom selv :-|

--
Armand.

Fra : Richard

Dato : 21-10-03 16:06

Armand wrote:

> Men T&S' offentliggjorte vurderinger viser med al tydelighed hvor meget
> overblik de har over over modeller og typer: Det er et virvar af
> typebetegnelser!

Netop, suk...

> Hvis en simpel liste med typer, årgange og procentielle beregninger bliver
> af samme kvalitet, vil der hurtigt opstå behov for manuel vurdering af alene
> køretøjets egenart => status quo!

....historien taler for, at du får ret, desværre ;-(