Nogen der kender prisen på denne scooter..~
Fra : Mark Sandberg

Dato : 18-10-03 16:15

Denne nye Kawasaki VN2000 ser interessant ud, men prisen kan jeg ikke finde
nogen steder. Er der en herinde, med et seriøst bud på en realistisk pris?

http://www.ca-mc.dk/kawasakiforhandler/Gade/KG_ModelNyheder/VN2000_04.pdf

/Mark.

Fra : Mark Sandberg

Dato : 18-10-03 16:35

Jeg kan finde den amerikanske Kawasaki Vulcan2000, som er den samme model
som VN2000 i Europa. På den anden side af dammen, er den vejledende pris
ca.13.500 $.

Nogen sælger den dog billigere som på dette link:

http://www.fremontmotorsports.com/HTML/Kawasaki/kawasaki-vulcan-1.htm

/Mark.

Fra : Armand

Dato : 18-10-03 18:21

Mark Sandberg <sandberg@it.dk> skrev i en news:bmrl2t$111$1@sunsite.dk...
> [...]
finde
> nogen steder. Er der en herinde, med et seriøst bud på en realistisk pris?

Link'et er til den danske Kawa-importørs hjemmeside, og hvis ikke der er en
pris dér, hvem tror du så kan give dig den??

--
Armand.

Fra : Mark Sandberg

Dato : 18-10-03 18:56

"Armand" skrev i en meddelelse:

> Link'et er til den danske Kawa-importørs hjemmeside, og hvis ikke der er
en
> pris dér, hvem tror du så kan give dig den??

Tjaee, det er jo også spørgsmålet, ikk' fætter Armand.

Måske nogen havde talt om, hvad den kommer til at koste. Ikk' kære
bedrevidende ven

/Mark.

Fra : Armand

Dato : 19-10-03 15:09

Mark Sandberg <sandberg@it.dk> skrev i en news:bmrug8$gnn$1@sunsite.dk...

> en
>
> Tjaee, det er jo også spørgsmålet, ikk' fætter Armand.
>
> Måske nogen havde talt om, hvad den kommer til at koste. Ikk' kære
> bedrevidende ven

Bedrevidende? Tak undskyld at jeg svarer dig på et spørgsmål du selv har
stillet!

Du spørger selv specifikt på et seriøst(!) bud på prisen. Hvem forestiller
du dig at skulle kunne give dig det??
Hvis importøren på nuværende tidspunkt endnu ikke har turdet så meget som
anslå prislejet, tror du så der vil være nogen i hele kongeriget der kan
komme med seriøse bud??

Der er i tråden nævnt nogle udenlandske priser i et forsøg på at nuancere
til danske forhold; men er dé priser overhovedet værd at bygge på? Jeg
mener: Er de ikke også blot gisninger foretaget af motorjournalister fremfor
pågældende lands importørs officielle tal??

Skulle det imidlertid alligevel kun være løse rygter du er ude efter, så kan
jeg da godt komme med første bud: Et par hundrede tusinde kr!

--
Armand.

Fra : Mark Sandberg

Dato : 19-10-03 16:50

> [...]

> anslå prislejet, tror du så der vil være nogen i hele kongeriget der kan

Jeg tror importøren har regnet på det, tror du ikke det

> [...]
fremfor
> pågældende lands importørs officielle tal??

Her kan du så få mit eget bud!

Vejledende pris på Honda VTX er i US ca. 12.500$
Prisen er i Danmark nu 269.000 Kr. efter en intropris på 299.000 Kr.

Vejledende pris på Yamaha Warrior er i US også ca. 12.500$
Prisen er i Danmark er 289.000 Kr.

Den vejledende pris på Kawasaki Vulcan 2000 er i US ca. 13.500$

Så mon ikke en sandsynlig vejledende pris i Danmark på Kawasaki VN2000 vil
være omkring 289.000 - 299.000 Kr. for den er konkurrencedygtig på prisen
med dens nærmeste kombatanter.

Jeg tror det

/Mark.

Fra : Armand

Dato : 19-10-03 18:06

Mark Sandberg <sandberg@it.dk> skrev i en news:bmubfj$q4j$1@sunsite.dk...

> Jeg tror importøren har regnet på det, tror du ikke det

Næh!
Jeg tror at importøren ved at der altid er potentiale for salg af en
håndfuld stykker af slige ekstreme maskiner (og din interesse er som sådan
et bevis derpå), og alene derudfra tegner sig for et mindre antal. Men netop
fordi antallet ikke er større ved han endnu ikke hvornår han får leveret (af
"resterne") og til hvilken pris!

> Her kan du så få mit eget bud!
> Vejledende pris på Honda VTX er i US ca. 12.500$ ...nu 269.000 Kr.
> Vejledende pris på Yamaha Warrior i US ca. 12.500$..... 289.000 Kr.
> Den vejledende pris på Kawasaki Vulcan 2000 er i US ca. 13.500$
> Så mon ikke en sandsynlig vejledende pris i Danmark vil være omkring
> 289.000 - 299.000 Kr.
> Jeg tror det

Hvorfor så spørge, når du estimerer så godt selv :-/

--
Armand.

Fra : Lars H. ilm

Dato : 19-10-03 18:47

<klip>

> Bedrevidende? Tak undskyld at jeg svarer dig på et spørgsmål du selv har
> stillet!

Faktisk så læste jeg også dit indlæg i starten som værende et lidt højrøvet
svar, hvilket da var lidt ærgeligt da du jo normalt laver helt fornuftige
indlæg

Mark spurgte ikke om en pris, men om et et seriøst bud på en realistisk
pris.
Og det kunne jo godt tænkes der var en der havde det.

Evt. en der havde snakket med kawa forhandleren personligt.

Og da man heller ikke kan regne med at hjemmesider er opdateret....desværre.
så kunne det enda ske at der var en der kendte den præcise pris.

Eller det kan ske at Kawa importøren kender prisen 98% men ikke vil skrive
den på hjemmesiden, før han er helt sikker.

Så der er mange muligheder

Vh
Lars
CB650

Fra : Thomas Hjort

Dato : 18-10-03 21:33

> [...]
en
> pris dér, hvem tror du så kan give dig den??

Nogen der har erfaring med med US/UK priser ift DK priser? Den nye mille har
f.eks svjv ikke nogen officiel pris i DK.

Mvh Thomas

Fra : Tommy Fer

Dato : 19-10-03 08:10

"Mark Sandberg" <sandberg@it.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
finde
> nogen steder. Er der en herinde, med et seriøst bud på en realistisk pris?

Måske søfartsstyrelsen's færge afdeling kan hjælpe???

mvh Tommy Fer
VFR400R

Fra : Jacob Bunk Nielsen

Dato : 19-10-03 14:01

"Tommy Fer" <tommyfer@nospamher.dkfritidmotorcykel.dk> writes:

> Måske søfartsstyrelsen's færge afdeling kan hjælpe???

Kan/skal man så også låne til den hos skibskreditfonden?

--
Bandit 600 N | ......_[]-=*

Fra : Torben Scheel

Dato : 20-10-03 11:21

"Jacob Bunk Nielsen" <spam@bunk.cc> wrote in message

> Kan/skal man så også låne til den hos skibskreditfonden?

Jo, men husk at du skal registreres som skibsreder med den bruttotonnage