bestilling hos louis.de
Fra : Tue

Dato : 18-10-03 13:51

Jeg bestilte nogle vare hos louis tirsdag aften d. 14-10-2003. Umiddelbart
efter modtog jeg en e-mail fra order@louis.de med subjekt
"Bestelleingangsbestätigung Detlev Louis GmbH". Er varen så bestilt? Jeg har
ikke modtaget varen og pengene er ikke trukket fra kontoen. Hvor lang tid
kan der gå?

Ved bestilling af varen skulle jeg udfylde nogle info om mit Visa-kort og
jeg er lidt i tvivl om jeg gjorde det korrekt:

Karteninhaber = kort indehaver(mit navn)?

Kartennummer = det lange nummer der står på forsiden af Visa-kortet(4x4
tal)?

Gültigkeit von "mm" "år" bis "mm" "år" = gyldigt fra xx yyyy til xx yyyy? på
mit kort står kun udløbsdato så jeg udfyldte kun "bis mm år"

Er der nogle der kan finde nogle fejl

--

Mvh. Tue
http://www.DFMC.dk/?id=389

Fra : Peter Jakobsen

Dato : 18-10-03 14:05

"Tue" <Mail_ME@SMUTstofanet.dk> wrote in message
> [...]
har
> ikke modtaget varen og pengene er ikke trukket fra kontoen. Hvor lang tid

Der går normalt max. en uge...

> [...]
>
> Gültigkeit von "mm" "år" bis "mm" "år" = gyldigt fra xx yyyy til xx yyyy?

> mit kort står kun udløbsdato så jeg udfyldte kun "bis mm år"

Alt ovenstående er ok...

> Er der nogle der kan finde nogle fejl

Nej, du har gjort alt korrekt, så bare vent et par dage....

> Mvh. Tue
> http://www.DFMC.dk/?id=389
> http://home1.stofanet.dk/tuesj

--
M V H

Peter Jakobsen
YAMAHA YZF 1000R THUNDERACE '00
http://www.dkfritidmotorcykel.dk/?id=160
Join S.E.T.I@HOME today !

Fra : Yamar Kim

Dato : 18-10-03 14:13

Hej

De gange jeg har bestilt er der gået ca. 3 dage og pengene er først trukket
når det er afsendt fra dem. Jeg har udfyldt rubrikkerne lige som dig, med
måned og år og det har der ikke været problemer med.
Men første gang jeg bestilte hos dem glemte jeg at udfylde at det var til
Danmark, så det gav nogle forsinkelser indtil fejlen blev opdaget.

Hilsen Yamar Kim

Fra : Armand

Dato : 18-10-03 18:20

Tue <Mail_ME@SMUTstofanet.dk> skrev i en
> Jeg bestilte nogle vare hos louis tirsdag aften d. 14-10-2003. Umiddelbart
> efter modtog jeg en e-mail fra order@louis.de med subjekt
> "Bestelleingangsbestätigung Detlev Louis GmbH". Er varen så bestilt?

Generelt: Ja!
Men det er tænkeligt at der i mail'en står detaljer omkring leveringen:
Grundet restordrer eller andet, så spørgsmålet må derfor være hvad teksten
ellers var i Bestelleingangsbestätigung'en?

--
Armand.

Fra : Tue

Dato : 18-10-03 22:39

Armand wrote:
> [...]
> leveringen: Grundet restordrer eller andet, så spørgsmålet må derfor
> være hvad teksten ellers var i Bestelleingangsbestätigung'en?

Jeg tjekkede på deres hjemmeside om produkterne var på lager. Alle
produkterne havde en grøn mc så de skulle være på lager

Det stod der i Bestelleingangsbestätigung'en:
--
Bestelleingangs-Bestätigung

Sehr geehrte/r Herr Jensen Tue

Vielen Dank für Ihre Bestellung.

Sie bestellten gemäß unseren Service- und Versandbedingungen (AGB´S)
verbunden
mit Ihrem dort geregelten kostenlosen Rückgaberecht (siehe Hauptkatalog oder
unter www.louis.de):

Produkt Beschreibung Anz Einzel-
Gesamt-
Preis Preis
----
10036825 BATTERIE SAITO YB10L-B2 12V/10AH 1 18.95 EUR 18.95
EUR

10050690 OELFILTER DELO DIV. SUZUKI 16500-458 1 3.95 EUR 3.95
EUR
10

10038926 MOTORENOEL DELO SAE 10W-40 4 LITER 1 9.95 EUR 9.95
EUR

----
Versandkosten: 6.50
EUR
----
Gesamtbetrag 39.35
EUR
----

Rechnungs- und Lieferanschrift:

---min adresse.

Zahlungsmodus: Kreditkarte

Mit freundlichen Grüßen
Ihr Online-Team der Louis Fun Company

Rückgabebelehrung

Rückgaberecht
Sie können die erhaltene Ware ohne Angabe von Gründen innerhalb von 2 Wochen
durch Rücksendung der Ware zurückgeben. Die Frist beginnt frühestens mit
Erhalt der Ware und dieser Belehrung. Nur bei nicht paketversandfähiger Ware
(z.B. bei sperrigen Gütern), können Sie die Rückgabe auch durch Rücknahme-
verlangen in Textform, also z.B. per Brief, Fax oder E-mail erklären. Zur
Wahrung der Frist genügt die rechtzeitige Absendung der Ware oder des Rück-
nahmeverlangens. In jedem Falle erfolgt die Rücksendung auf unsere Kosten
und
Gefahr. Die Rücksendung oder das Rücknahmeverlangen hat zu erfolgen an:

Detlev Louis GmbH
Rungedamm 35
21035 Hamburg
Tel-Nr: 040 - 73 41 93 60
Fax-Nr.: 040 - 73 41 93 47
E-Mail-Adresse: info@louis.de

Rückgabefolgen
Im Falle einer wirksamen Rückgabe sind die beiderseits empfangenen
Leistungen
zurückzugewähren und ggf. gezogene Nutzungen (z.B. Gebrauchsvorteile)
heraus-
zugeben. Bei einer Verschlechterung der Ware kann Wertersatz verlangt
werden.
Dies gilt nicht, wenn die Verschlechterung der Ware ausschließlich auf deren
Prüfung - wie sie etwa im Ladengeschäft möglich gewesen wäre -
zurückzuführen
ist. Im übrigen können Sie die Wertersatzpflicht vermeiden, indem Sie die
Ware
nicht wie ein Eigentümer in Gebrauch nehmen und alles unterlassen, was deren
Wert beeinträchtigt.

Durch LouisCash-Card finanzierter Kauf
Haben Sie Ihren Kauf mit unserer LouisCash-Card finanziert und machen Sie
von
Ihrem gesetzlichen Recht auf Rückgabe innerhalb von zwei Wochen Gebrauch,
sind
Sie auch an den entsprechenden Darlehensvertrag nicht mehr gebunden, wenn
beide Verträge eine wirtschaftliche Einheit bilden. Nach den für unsere
LouisCash-Card geltenden Vertragsbedingungen wird Ihnen in diesem Falle die
entsprechende Gutschrift nach erfolgter Warenrückgabe taggenau
gutgeschrieben
werden.

Erweitertes Rückgaberecht mit 'Geld-zurück-Garantie' als unser Extra-Service
Sie können jedes bei uns erworbene Produkt innerhalb von 2 Jahren (Datum des
Kaufbelegs), wenn es noch neu (ungebraucht), originalverpackt und nicht ver-
schmutzt ist, umtauschen oder gegen Erstattung des Kaufpreises zurückgeben.
Ausgenommen sind hiervon (wegen der Aktualität) Bücher, Videos, Landkarten,
CDs, DVDs sowie Datenträger, Software und sämtliche Artikel für den
einmaligen
Gebrauch. Der Kaufbeleg gehört immer dazu! Bitte beachten Sie diese
besondere
Service-Leistung, die weit über das Gesetz hinausgeht und für die die zuvor
unter "Rückgaberecht" und "Rückgabefolgen" aufgeführten Regelungen ent-
sprechend gelten!

Ende der Rückgabebelehrung

Fra : Jacob Bunk Nielsen

Dato : 18-10-03 22:45

"Tue" <Mail_ME@SMUTstofanet.dk> writes:

> Jeg tjekkede på [Louis'] hjemmeside om produkterne var på lager. Alle
> produkterne havde en grøn mc så de skulle være på lager

Det er desværre ikke altid godt nok

Jeg bestilte engang en hjelm som var på tilbud. Samtidig bestilte jeg
et par andre småting. Da varerne så kom var det kun småtingene der
dukkede op, men ingen hjelm. Øv øv - inde på deres side stod hjelmen
stadig som om den var på lager.

Men klap hesten et par dage endnu. Somme tider kan det godt tage op
til en uge. De par gange jeg har bestilt derfra er pengene først
blevet trukket fra min konto samme dag som jeg har fået varerne.

--
Jacob | ........@
Bandit 600 N | ......_[]-=*

Fra : Moller

Dato : 18-10-03 22:44

> [...]
har
> ikke modtaget varen og pengene er ikke trukket fra kontoen. Hvor lang tid

Rolig nu :) det kan tage mellem 3 dage og 1½ uge :) men husk lige at
sende en mail om de ik vil sende tracking nummeret på pakken, for hvis de
har brugt DPD lige som reifersand, så skal du ikke regne med at de spader
ude fra DPD af gider smide sedlen ind at de har været der... næ nej, og
anden gang,... nopes, så sender de sgi bare pakken retur :( ikke louis.de
fejl, men DPD's fejl.... og de gør det mange gange.

Men lad os nu se :) du har nok pakken mandag eller tirsdag :) hvis alt
går vel.

VH
Lars Molnit
MZ ETZ 251 CDi
Suzuki GSF 1200 S

Fra : Jens Jacob Bager Jen~

Dato : 19-10-03 07:53

> Rolig nu :) det kan tage mellem 3 dage og 1½ uge :) men husk
> lige at sende en mail om de ik vil sende tracking nummeret på pakken,
> for hvis de har brugt DPD lige som reifersand.

Louis bruger ikke DPD men kum Post DK. Reifenversand bruger DPD, og der skal
man være at træffe på leverignsadressen, ellers giver det ofte problemer.

--
Mojn
Jens Bager Jensen

Fra : Armand

Dato : 19-10-03 15:12

Jens Jacob Bager Jensen <bager@nospam.dkfritidmotorcykel.dk> skrev i en

> Louis bruger ikke DPD men kum Post DK. Reifenversand bruger DPD, og
> der skal man være at træffe på leverignsadressen, ellers giver det ofte
> problemer.

Forrige gang jeg fik pakke med DPD, havde man været så praktisk at stille
den i kælderskakten bag huset, og det kommenterede jeg da samme chauffør i
går leverede pakninger m.m. fra Wilhelmsen. På baggrud heraf sprugte han
resolut om jeg var villig til at skrive en fuldmagt til senere lejlighed,
hvilket jeg selvsagt ikke havde noget imod.

Et andet trick jeg(!) har kunnet benytte, er at notere leverings-adressen
til
fruens arbejdsplads (hun står i en farvehandel) - De har altid åbent
indenfor det tidspunkt at DPD m.fl. leverer!
Måske at man i mangel af denne familiære mulighed kunne lave en aftale med
den nærmeste handelsdrivende man måtte have et fast kundeforhold til
(grillen såvel som døgnkiosken) :-/

--
Armand.