|
| Dyser mig i R.... Fra : Moller |
Dato : 16-10-03 21:51 |
|
Heysa,
Ja, så skal man til at dyse MZ'en ind efter det lille nr... hvor
tomgangen forsvandt :(
Men ned til Aagensen, ind og købe en 55 og en 60 dyse, men ak nej :( det
mindste de ku sælge mig var en 90 dyse, og det var også den midste som jeg
kunne få fra MC nøglen :( æv æv...
Så hva gør man så ??? jeg har den originale 50 dyse, og den skal bruge
den del mere benzin, så hvordan pokker skaffer jeg en som kan bruges ???
Hvor skaffer i specielle dyser ??? i dette tilfælde deler den dyser med
mikuni kabunader, så hvis bare man kunne få en fra en mikuni kabunade, i
størelse 55-60 ville det hjælpe en del :)
VH
Lars Molnit
| |
Rune Larsen (16-10-2003)
| Kommentar Fra : Rune Larsen |
Dato : 16-10-03 21:55 |
|
Moller wrote:
> Heysa,
> Ja, så skal man til at dyse MZ'en ind efter det lille nr... hvor
> tomgangen forsvandt :(
> Hvor skaffer i specielle dyser ??? i dette tilfælde deler den dyser
> med
> mikuni kabunader, så hvis bare man kunne få en fra en mikuni kabunade, i
> størelse 55-60 ville det hjælpe en del :)
Øh, skifter du _hoveddyse_ for at kurere tomgangsproblemer????
Anyway, jeg vil tro knallertforhandlere/cykelhandlere har dem i de
størrelser. De kan ihvertfald skaffes hjem.
--
/Rune
| |
Moller (16-10-2003)
| Kommentar Fra : Moller |
Dato : 16-10-03 22:09 |
|
> Øh, skifter du _hoveddyse_ for at kurere tomgangsproblemer????
Nu er der andet end hoved dysen som dyser bruges til... en af dem er
Tomgangs dysen :) sejt ik
> Anyway, jeg vil tro knallertforhandlere/cykelhandlere har dem i de
> størrelser. De kan ihvertfald skaffes hjem.
Øh, hvilken knallert kaburator bruger mikuni dyser ????
VH
Lars Molnit
| |
Martin Sørensen (16-10-2003)
| Kommentar Fra : Martin Sørensen |
Dato : 16-10-03 23:48 |
|
> Øh, hvilken knallert kaburator bruger mikuni dyser ????
En Mikuni karburator, vel?
Jeg ved at Yamaha FS-1 kører med en 10mm Mikuni, men T-Hansen har desværre
heller ikke mindre end #90 til den.
Jeg er også ret sikker på at Yamaha Sting kører med en 12mm Mikuni
karburator, og der har THansen dyser i #55, #60 m.fl. Dyserne i FS-1 og
Sting er bare ikke de samme, da jeg kan huske at gevindene er forskellige.
Spørgsmålet er også om numrene på dyserne kan sammenlignes, selv om de begge
er Mikuni.
--
signing off.. Martin Sørensen
| |
Moller (16-10-2003)
| Kommentar Fra : Moller |
Dato : 16-10-03 23:54 |
|
"Martin Sørensen" <mos@laxity.invalid> wrote in message
news:bmn76m$17ld$1@news.cybercity.dk...
> > Øh, hvilken knallert kaburator bruger mikuni dyser ????
>
> En Mikuni karburator, vel?
>
> Jeg ved at Yamaha FS-1 kører med en 10mm Mikuni, men T-Hansen har desværre
> heller ikke mindre end #90 til den.
> Jeg er også ret sikker på at Yamaha Sting kører med en 12mm Mikuni
> karburator, og der har THansen dyser i #55, #60 m.fl. Dyserne i FS-1 og
> Sting er bare ikke de samme, da jeg kan huske at gevindene er forskellige.
> Spørgsmålet er også om numrene på dyserne kan sammenlignes, selv om de
begge
> er Mikuni.
Hmmm, tror jeg benytter mig af Hekto's råd om at bruge en rival... det
skal jo i bedste tilfælde kun gøres 1 gang :)
VH
Lars Molnit
| |
Hekto (16-10-2003)
| Kommentar Fra : Hekto |
Dato : 16-10-03 22:18 |
|
In article <bmn0b2$e28$1@sunsite.dk>, Moller says...
> Heysa,
> Ja, så skal man til at dyse MZ'en ind efter det lille nr... hvor
> tomgangen forsvandt :(
>
> Men ned til Aagensen, ind og købe en 55 og en 60 dyse, men ak nej :( det
> mindste de ku sælge mig var en 90 dyse, og det var også den midste som jeg
> kunne få fra MC nøglen :( æv æv...
>
> Så hva gør man så ??? jeg har den originale 50 dyse, og den skal bruge
> den del mere benzin, så hvordan pokker skaffer jeg en som kan bruges ???
>
> Hvor skaffer i specielle dyser ??? i dette tilfælde deler den dyser med
> mikuni kabunader, så hvis bare man kunne få en fra en mikuni kabunade, i
> størelse 55-60 ville det hjælpe en del :)
>
Jeg mener at Louis har et sæt rivaler til at rive dyser op med; men det
kan selvf. ikke gøre dem mindre!
--
/Hekto
Ducati 600SL Pantah - Suzuki LS650
Ducatist og medlem af 'Geheime Motorrad Putzer Verein'
http://www.dkfritidmotorcykel.dk/hekto
Ordinary-tupperware-standard-deadlyboring-multi-piston japanese
semi-rockets ... no thanks!
| |
Moller (16-10-2003)
| Kommentar Fra : Moller |
Dato : 16-10-03 22:23 |
|
>
> Jeg mener at Louis har et sæt rivaler til at rive dyser op med; men det
> kan selvf. ikke gøre dem mindre!
På den anden side, hvis nu jeg kan skaffe de orignale 50 dyser, kan de
vel godt gøre dem støre eller hvordan ??? har aldrig set sådan et rival sæt,
eller hvordan det funker ???
VH
Lars Molnit
| |
Hekto (16-10-2003)
| Kommentar Fra : Hekto |
Dato : 16-10-03 22:36 |
|
In article <bmn27v$4ap$1@sunsite.dk>, Moller says...
> På den anden side, hvis nu jeg kan skaffe de orignale 50 dyser, kan de
> vel godt gøre dem støre eller hvordan ??? har aldrig set sådan et rival sæt,
> eller hvordan det funker ???
>
De er i sagens natur tynde! ;0)
De har skærende 'kanter' og stikkes i hullet på dysen og drejes rundt.
De fås i forskellige størrelser.
--
/Hekto
Ducati 600SL Pantah - Suzuki LS650
Ducatist og medlem af 'Geheime Motorrad Putzer Verein'
http://www.dkfritidmotorcykel.dk/hekto
Ordinary-tupperware-standard-deadlyboring-multi-piston japanese
semi-rockets ... no thanks!
| |
Moller (16-10-2003)
| Kommentar Fra : Moller |
Dato : 16-10-03 22:38 |
|
> Jeg mener at Louis har et sæt rivaler til at rive dyser op med; men det
> kan selvf. ikke gøre dem mindre!
Nu jeg lidt i tvivl...
http://louis4.louis.de/katalog/pages/602.pdf
Nr. 4 går jeg ud fra er et rival sæt, men det går fra 60 til 190
størelse , så vidt jeg kan læse mig til det...
men Nr. 3 går fra 45 til 150 ... men er det også en slags rival sæt,
eller er de kun til at tjekke størelsen efter ???
hmmm, hvis man ser bort fra tomgangs dysen som nu er 50, så vil Nr. 4
kunne bruges både på choker (110) og hoved dysen(130-180)... bare surt at
den ik kan klare længere ned til 60, men så må man vel bare bide i det sure
ha en lidt for fed tomgang.
hæ, fandt sku på samme side TDC søgeren, til sølle 14,95? ... men på den
anden side, jeg har lavet min egen Micrometerskrue med tændrørs gevind til
det job, så nu behøver jeg den jo ikke :)
VH
Lars Molnit
| |
Hekto (16-10-2003)
| Kommentar Fra : Hekto |
Dato : 16-10-03 22:42 |
|
In article <bmn33e$50p$1@sunsite.dk>, Moller says...
> Nr. 4 går jeg ud fra er et rival sæt, men det går fra 60 til 190
> størelse , så vidt jeg kan læse mig til det...
>
> men Nr. 3 går fra 45 til 150 ... men er det også en slags rival sæt,
> eller er de kun til at tjekke størelsen efter ???
>
>
Nr. 4 er rivaler, 3 er en 'måler'.
--
/Hekto
Ducati 600SL Pantah - Suzuki LS650
Ducatist og medlem af 'Geheime Motorrad Putzer Verein'
http://www.dkfritidmotorcykel.dk/hekto
Ordinary-tupperware-standard-deadlyboring-multi-piston japanese
semi-rockets ... no thanks!
| |
Anders Houmark (16-10-2003)
| Kommentar Fra : Anders Houmark |
Dato : 16-10-03 23:18 |
|
Hekto wrote:
>
> Jeg mener at Louis har et sæt rivaler til at rive dyser op med; men
> det kan selvf. ikke gøre dem mindre!
Dengang jeg og mine venner kørte rundt på tunede scootere osv. havde vi et
problem: en af drengene manglede en større dyse til sin karburator og de
lokale forretninger havde intet i den størrelse og det var (så vidt jeg kan
huske :) fredag så postordre ville først komme frem om mandagen.. Det gik jo
slet ikke, så han lånte et køretøj og trillede ned til en Guldsmed og lånte
noget udstyr til at rive dysen op med.. Guldsmeden turde ikke selv af frygt
for at ødelægge dysen .. Nå men han kom da tilbage, og den gik langt
bedre end den havde gjort før, så et eller andet var der da sket med dysen
:)
(Han fik senere købt en "rigtig" størrelse dyse)..
Hvis Moller lige kan oplyse gevinstørrelsen kan det være jeg kan finde ud af
hvor nye dyser kan erhverves.. størrelsen på kaburatoren ville også være ok
at vide.
--
Anders Houmark
www.AndersH.dk
| |
KubikH (17-10-2003)
| Kommentar Fra : KubikH |
Dato : 17-10-03 14:36 |
|
"Moller" <news@molnit.com> skrev i en meddelelse
news:bmn0b2$e28$1@sunsite.dk...
> Heysa,
> Ja, så skal man til at dyse MZ'en ind efter det lille nr... hvor
> tomgangen forsvandt :(
Hej Moller.
Ring til Svend Svinge.
Han har et rivalsæt, og river tit dyser op for folk.
Et af de store problemer med gamle MZ, er at de går dårligt i tomgang , når
de bliver slidte.
Det klarer Svend med sine rivaler.
Gå ind på mailinglisten på MZ klubben
Svend har postet en mail d. 110103, med sine telefonnumre på.
Eller ring mig
35371792 / 23330931
Mvh
Niels
| |
Moller (18-10-2003)
| Kommentar Fra : Moller |
Dato : 18-10-03 19:05 |
|
> Ring til Svend Svinge.
> Han har et rivalsæt, og river tit dyser op for folk.
> Et af de store problemer med gamle MZ, er at de går dårligt i tomgang ,
når
> de bliver slidte.
> Det klarer Svend med sine rivaler.
Hæ :) havde helt glemt han havde et sæt, han har tilbudt mig det før...
Men det lykkedes at få den ok i tomgang uden rivalerne :)
Efter at ha set mig lidt surt på det, fandt jeg en lidt bedre
skruetrækker og tvang pilot skruen 1½ omgang mere ud, bingo :) så kan den
holde tomgang, men jeg måtte lige købe nye tændrør, og konstatere at den går
pææænt magert :( så i dag har jeg dyset op til 147,5 i hoved dysen, og
stadig magert, men det blir bedre... så mandag må jeg lige skaffe mig en
155, 160, 165... er bange for jeg nok havner på noget 170-180 stykker. Men
for hver dyse op, mærkes der en lille fremgang, så mon ik der er håb :)
VH
Lars Molnit
MZ ETZ 251 CDi
Suzuki GSF 1200 S .. og med dæk uden huller fra på onsdag :)
| |
|
|