GSXR 250 story'en.
Fra : Armand

Dato : 13-04-01 13:34

Jeg har selv rodet op omkring sagen med at Mikro-Gix'erne skule være
droslede, hvorved jeg har tildraget mig følgende nyt om modellen:

Såvel 250'eren, som 400'eren skulle have en tendens til at blæse en
transistor(?) i tændingsbox'en, således at de mister lysten til højere
omdrejninger!

400'er motoren skulle efter sigende kunne ilægges 250'eren uden større
besvær
Herhjemme gælder så at den større motor ikke må mer-yde mere end 20% =>
45Hk(?) + 20% = 54 Hk!
Svarer det ikke til 400'erens ydelse??

Forøvrigt.
Er de danske 250'ere ikke fra '91 -'92 ??

--
Armand. (der nu sikkert har ødelagt nattesøvnen for 2-3 stykker af
gruppens deltagere)

Fra : Morten Juel

Dato : 13-04-01 14:14

> Herhjemme gælder så at den større motor ikke må mer-yde mere end 20% =>
> 45Hk(?) + 20% = 54 Hk!
> Svarer det ikke til 400'erens ydelse??
[Snip]
Hvis det er en 85 model har den 59HK
Hvis det er en 91 model har den 62HK

SÅ den går lige akurat ikke, men man kunne jo ned drosle den en lille smule,
må man så ikke ??

Mvh
Morten

Fra : Armand

Dato : 13-04-01 14:24

Morten Juel <mp@mail1.stofanet.dk> skrev i en
> Hvis det er en 85 model har den 59HK
> Hvis det er en 91 model har den 62HK
> SÅ den går lige akurat ikke, men man kunne jo ned drosle den en lille
smule,
> må man så ikke ??

Nix!

Men hvis man kan betale sig fra sagen, er en 60 hk's mikro-Gix'er en
forjættende tanke
Og prisen må vel være noget á 60% af forskellen på GSXR 250 og GSXR 400!
Hvilket bliver: ???

--
Armand.

Fra : Jens Jacob Bager Jen~

Dato : 13-04-01 14:35

Hvorfor ikke bare tage en GSF 400 Bandit motor. Den er magen til GSXR 400,
men kun med 51Hk. Det er lovligt og der må være lidt mere sjov i den end en
250. En GSXR 400 er i hvertfald morsom nå den får kniven.

--
Hilsen Jens Bager Jensen
Honda CBR 600 F '94 - Præsident for Polyteknisk MC forening (PMC)

Fra : Morten Juel

Dato : 13-04-01 14:39

> [...]
en
> 250. En GSXR 400 er i hvertfald morsom nå den får kniven.

Ville det ikke være lidt plat at skifte motor for 7HK ?
Det var ikkenoget jeg gad anyway

Mvh
Morten

Fra : Jens Jacob Bager Jen~

Dato : 13-04-01 14:48

"Morten Juel" <mp@mail1.stofanet.dk> wrote in message

> Ville det ikke være lidt plat at skifte motor for 7HK ?
> Det var ikke noget jeg gad anyway

Hej Morten

Tænk på momentet! Det bliver sat meget i vejret. Man skal selvfølgelig kun
gøre det hvis ens 250'er motor er færdig og man gider rode en masse.

Fra : Morten Juel

Dato : 13-04-01 14:56

> Hej Morten
>
> Tænk på momentet! Det bliver sat meget i vejret. Man skal selvfølgelig kun
> gøre det hvis ens 250'er motor er færdig og man gider rode en masse.

daaavser Jacob

ja det er sel rigtigt momentet bliver en del sjovere

Mvh
Morten

Fra : Armand

Dato : 13-04-01 16:21

GSXR > > 400, men kun med 51Hk. Det er lovligt og der må være lidt mere
sjov i
> Ville det ikke være lidt plat at skifte motor for 7HK ?
> Det var ikke noget jeg gad anyway

I bund og grund går snakken jo også på at finde de originale 54 Hk et
sted!
Men relateret til den mulighed for motorskifte, som jeg havde erfaret,
er ideen med 400'er Bandit'en (som man så skal finde et sted), ikke så
ringe endda!
Og for eftermontering ved en forekommende motorskade vil de nyere 400'er
Bandit'er være lettere at støve op!

--
Armand.

Fra : Armand

Dato : 14-04-01 14:49

Hvem var det der havde en gedigen rulning af en GSXR??
Og hvor får man den at se??

Ku'Jon - Fik du lavet en endelig efter at have fået den til at gå
ordentligt??

--
Armand.

Fra : Jon Larsen

Dato : 14-04-01 21:07

> [...]
> Og hvor får man den at se??
>
> Ku'Jon - Fik du lavet en endelig efter at have fået den til at gå

Jeg fik kun lavet den rulning nede ved Carsten Midtfyns efter han havde
lavet den....
Den viste at den havde 28 Hk. på baghjulet så jeg stiller mig ret kritisk
overfor det tal, men ser man på effektkurven og moment kurven.. så ser den
en HEL del pænere ud end den du selv så jeg fik lavet ude ved Mogens P.

Har haft den på dk.binaer men hvis folk er interesserede i den kan jeg da
scanne den igen og smide på..

--
Jon Larsen.
GSX-R 250 pilot med Laser lyd ( puha den lyder godt) og mere bundtræk end

Fra : Armand

Dato : 15-04-01 11:40

Jon Larsen <Jon.Larsen@image.dk> skrev i en

> Har haft den på dk.binaer men hvis folk er interesserede i den kan jeg
da
> scanne den igen og smide på..

Please!

--
Armand.

Fra : Jon Larsen

Dato : 16-04-01 17:19

"> > Har haft den på dk.binaer men hvis folk er interesserede i den kan jeg
> [...]

Jamen ok....
Så ligger de på Dk.Binaer.Motor under:

"GSX-R 250 Rulninger"

Har lagt begge de rulninger jeg har på....
Og har gjordt dem så små som muligt.... Så ved ikke helt hvordan kvaliteten
er

MVH.

Fra : Jes Vestervang

Dato : 14-04-01 23:59

Armand wrote:

> Hvem var det der havde en gedigen rulning af en GSXR??
> Og hvor får man den at se??

Hvis du kan bruge en rulning af en ny gixxer, er der en i den test jeg har
scannet ind på den sidste side. Testen ligger på
<http://the.subnet.dk/mc/gixxertest> Du kan jo nøjes med at hente den
sidste side for ikke at slide dit modem op

--
mvh Jes Vestervang
ICQ#21146256 - DMCN#506 - http://the.subnet.dk

Fra : Armand

Dato : 15-04-01 12:14

Jes Vestervang <jesvj@mailme.dk.fjern_mig_og_punktummet> skrev i en

> Testen ligger på:
> <http://the.subnet.dk/mc/gixxertest>
> Du kan jo nøjes med at hente den sidste side for ikke at slide dit
modem
> op

Øh?

Dødt link!?

--
Armand.

Fra : Jes Vestervang

Dato : 15-04-01 12:36

Armand wrote:

> Jes Vestervang <jesvj@mailme.dk.fjern_mig_og_punktummet> skrev i en

> modem
>
> Øh?
>
> Dødt link!?

Hov, undskyld Jeg ommøblerede lidt kraftigt på min hjemmeside for et
stykke tid siden, og min hukommelse er ikke for god :-/
Dette link skulle virke: <http://the.subnet.dk/mc/main-gixxertest.html>

Fra : Jes Vestervang

Dato : 13-04-01 15:21

Armand wrote:

> [...]
>
> Såvel 250'eren, som 400'eren skulle have en tendens til at blæse en
> transistor(?) i tændingsbox'en, således at de mister lysten til højere

Nåda Det er heldigvis ikke et problem for min, for den ræser lystigt op
i omdrejninger til den banker hovedet i begrænseren

> 400'er motoren skulle efter sigende kunne ilægges 250'eren uden større
> besvær
Sjov tanke Men så kan man jo lige så godt købe sig en større mc som du
jo så tit siger

> Forøvrigt.
> Er de danske 250'ere ikke fra '91 -'92 ??

Nix, min er en '90'er, og det er de fleste andre herhjemme vist også. Nyere
modeller >'92 er vist med deltabox stel og sådan noget.

> Armand. (der nu sikkert har ødelagt nattesøvnen for 2-3 stykker af
> gruppens deltagere)

Hehe

Fra : Jon Larsen

Dato : 14-04-01 18:16

"> > Forøvrigt.

> Nix, min er en '90'er, og det er de fleste andre herhjemme vist også.
Nyere
> modeller >'92 er vist med deltabox stel og sådan noget.

xxxxxxxxxxxxxxxx

Min er fra 91 !!

Fra : Jon Larsen

Dato : 14-04-01 18:25

> [...]
>
> Såvel 250'eren, som 400'eren skulle have en tendens til at blæse en
> transistor(?) i tændingsbox'en, således at de mister lysten til højere

xxxxxxxxxxxxxxxxx

Hvordan er den så droslet ????

Det er jo ikke bare en 400 motor der er lagt i 250'er stellet !?!?!?!
Så vidt jeg har forstået er 250'er motoren altså også droslet. For hvis det
er som du siger, med at de gerne vil blæse en sikring.. så forstår jeg ikke
de høje omdrejninger 250'eren har ?!??!?

Fra : Armand

Dato : 14-04-01 22:22

> "> Jeg har selv rodet op omkring sagen med at Mikro-Gix'erne skule
være
> Hvordan er den så droslet ????

Ja se, det er jo lige det jeg håber at kunne finde frem til, men indtil
videre er der da kommet et par tillægs-tips ind istedet, og det er jo
heller ikke til det værste!

--
Armand.