/ Forside / Interesser / Fritid / Motorcykler / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
Motorcykler
#NavnPoint
dova 9238
pallenoc 4816
pallebhan.. 3536
masteraug.. 3050
nilsg 2382
jakjoe 2110
transor 2030
CLAN 1915
Sunowich 1420
10  3773 1345
synsfolk gode til bremseskiver?
Fra : Torben Scheel


Dato : 14-10-03 15:33

Jeg kan måle mine forskiver til ~7,4mm (ventilerede) med Clymer siger 7,5
som minimum. Er der en chance for at gå gennem syn, eller checker de det
altid?

vh
Torben



 
 
Hekto (14-10-2003)
Kommentar
Fra : Hekto


Dato : 14-10-03 14:45

In article <3f8c056e$1@news.carlbro.dk>, torben_scheel@hotmail.com
says...
> Jeg kan måle mine forskiver til ~7,4mm (ventilerede) med Clymer siger 7,5
> som minimum. Er der en chance for at gå gennem syn, eller checker de det
> altid?
>

Jeg har aldrig fået dem målt. De føler på dem, om der er en kant, og
så får man en anmærkning, hvis det er det eneste.

--
/Hekto

Ducati 600SL Pantah - Suzuki LS650
Ducatist og medlem af 'Geheime Motorrad Putzer Verrein'
http://www.dkfritidmotorcykel.dk/hekto
Ordinary-tupperware-standard-deadlyboring-multi-piston japanese
semi-rockets ... no thanks!

Hans Olsen (14-10-2003)
Kommentar
Fra : Hans Olsen


Dato : 14-10-03 15:02


"Torben Scheel" <torben_scheel@hotmail.com> skrev i en meddelelse
news:3f8c056e$1@news.carlbro.dk...
> Jeg kan måle mine forskiver til ~7,4mm (ventilerede) med Clymer siger 7,5
> som minimum. Er der en chance for at gå gennem syn, eller checker de det
> altid?
Hej
Det er vel ikke hvad synshallen gør eller ikke gør, hvis der
er påtrykt en mindste tykkelse, er det vel for at beholde
bremse effekten, så det er vel også for din egen og
ISÆR andres sikkerhed det kommer an på ?????????
MVH
Hans Olsen

www.honet.dk




Ib Jakobsen (14-10-2003)
Kommentar
Fra : Ib Jakobsen


Dato : 14-10-03 16:10

Hans Olsen wrote:

> Det er vel ikke hvad synshallen gør eller ikke gør, hvis der
> er påtrykt en mindste tykkelse, er det vel for at beholde
> bremse effekten, så det er vel også for din egen og
> ISÆR andres sikkerhed det kommer an på ?????????

Der er nemlig lige pointen. BMWs K-modeller har det med at revne ved hullerne,
når de bliver for tynde. Skrækbilledet er nok det jeg så forleden. Godt nok på
en bil. Den ventilerede var delt, så man havde to halvdele. Den ene part
slaskede bare med rundt.


--
Med venlig hilsen

Ib Jakobsen



Armand (15-10-2003)
Kommentar
Fra : Armand


Dato : 15-10-03 01:27


Ib Jakobsen <senator@post.tele.dk> skrev i en
news:3F8C11C6.E7BF367E@post.tele.dk...
>
> ..............Skrækbilledet er nok det jeg så forleden. Godt nok på
> en bil. Den ventilerede var delt, så man havde to halvdele. Den ene part
> slaskede bare med rundt.

Årh hva'. Det er da vel blot et spørgsmål om at slæbe lidt på bremsen - Så
bliver sagerne vel holdt på plads. Samtidig er bremsen derved allerede oppe
på driftstemperatur i tilfælde af behov for katastrofe-opbremsning!

--
Armand.
(der li'godt aldrig har set så slidte bremser)






Hans Joergensen (15-10-2003)
Kommentar
Fra : Hans Joergensen


Dato : 15-10-03 08:48

Armand wrote:
> Årh hva'. Det er da vel blot et spørgsmål om at slæbe lidt på bremsen - Så
> bliver sagerne vel holdt på plads. Samtidig er bremsen derved allerede oppe
> på driftstemperatur i tilfælde af behov for katastrofe-opbremsning!

På biler sker sådan noget typisk fordi skiverne ruster op inde i
ventileringen ...

Jeg har set det et par gange, på Mondeo'er dengang jeg var i
mekanikerlære..

// Hans
--
Red-line-shift,Red-line-shift,etc.etc.Red-Light-Stop,Repeat...

Ib Jakobsen (15-10-2003)
Kommentar
Fra : Ib Jakobsen


Dato : 15-10-03 16:16

Armand wrote:

> Årh hva'. Det er da vel blot et spørgsmål om at slæbe lidt på bremsen - Så
> bliver sagerne vel holdt på plads. Samtidig er bremsen derved allerede oppe
> på driftstemperatur i tilfælde af behov for katastrofe-opbremsning!
>

Der siger mærkelig når man bremser, sagde manden. Jeg var lige ved at tage en
lille prøvetur, men kørte dog direkte på lift. Men måtte lige bakke lidt. Først
da røg pedalen lige i bund. Den inderste den havde så stort hul, at den kunne
falde ud af bremseklodsens område. Men som Hans siger er det meget almindeligt
på Fordvogne.

> (der li'godt aldrig har set så slidte bremser)

Hvis du så hvad man ser i dag med periodesyn, så opholdt man sig ikke meget i
trafikken, uden det var nødvendigt.



--
Med venlig hilsen

Ib Jakobsen



Gynex (14-10-2003)
Kommentar
Fra : Gynex


Dato : 14-10-03 15:37

Hejsa
Jeg har fået målt skiver i synshallen, og der har de en rigtig
killer-skydelære. Sådan en med spidser på, så den altid vil måle helt ind i
de dybeste riller, og ikke som dig, måle på de tykkeste steder.
Desuden er det rigtigt, at det jo også har noget med sikkerheden at gøre.
Efterhånden som de bliver mere og mere slidte, slår skiverne sig også
hurtigere.
-Mit råd er at skifte dem, selvom det er en dyr affære

/Gynex

--

Fjern 111 i email.



brian jensen (14-10-2003)
Kommentar
Fra : brian jensen


Dato : 14-10-03 16:07

I synshallen har de en micrometerskrue som måler nede i de riller der kommer
i en bremseskive
så hvis du har målt til 7.4 måler de sikkert dem til 7.1 og jeg vil sætte en
femmer på at de bliver tjekket og at cyklen dumper.
Men GL hvis du prøver aligevel

Brian
"Gynex" <gynex111@cykellapper.dk> skrev i en meddelelse
news:3f8c09ff$0$45368$edfadb0f@dread11.news.tele.dk...
> Hejsa
> Jeg har fået målt skiver i synshallen, og der har de en rigtig
> killer-skydelære. Sådan en med spidser på, så den altid vil måle helt ind
i
> de dybeste riller, og ikke som dig, måle på de tykkeste steder.
> Desuden er det rigtigt, at det jo også har noget med sikkerheden at gøre.
> Efterhånden som de bliver mere og mere slidte, slår skiverne sig også
> hurtigere.
> -Mit råd er at skifte dem, selvom det er en dyr affære
>
> /Gynex
>
> --
>
> Fjern 111 i email.
>
>



Tue (14-10-2003)
Kommentar
Fra : Tue


Dato : 14-10-03 17:05

Torben Scheel wrote:
> Jeg kan måle mine forskiver til ~7,4mm (ventilerede) med Clymer siger
> 7,5 som minimum. Er der en chance for at gå gennem syn, eller checker
> de det altid?

De målte min skive på det tyndeste sted. Men i min Hayners står der minimum
tykkelse "xx to yy mm" men det er ikke det der er afgørende for om de klare
syn. Det er derimod "Service limit" som står i en kolone bag ved
minimumsmålene. Og den er lavere end minimumsmålene!!!

--

Mvh. Tue
http://www.DFMC.dk/?id=389
http://home1.stofanet.dk/tuesj



Ukendt (14-10-2003)
Kommentar
Fra : Ukendt


Dato : 14-10-03 20:36

Som det absolut første check på min maskine, blev skiverne målt med
skydelære.
Skydelæren kom op ad lommen allerede på vej hen til maskinen............

mvh
Ole



Torben Scheel (14-10-2003)
Kommentar
Fra : Torben Scheel


Dato : 14-10-03 20:50

Tak for svarene - det gav da lidt røde ører..

Idéen er jo ikke at køre med en farlig maskine - men jeg er ikke helt færdig
med at finde ud af rækkefølge på syn, istandsættelse og betaling af
registreringsafgift. Hvis hele forenden skal skiftes, er der jo ingen idé i
at smide nye skiver på det gamle forhjul.

Hvorom alting er - jeg har lige nærlæst Clymer, og målet står ikke som et
"limit" men derimod som "Disk thickness" umiddelbart efter "Disk diameter",
så det kan sagtens være originalmålet. Jeg har lige checket skiverne igen,
og der er næsten ingen kant, så det passer vist meget godt. Jeg kan så til
gengæld ikke finde et minimumsmål nogen steder. Hmm.

Nogen FJ1100 ejere der kan hjælpe her? Det er en '84er der (måske) har gået
63000km (tællervisning - passer meget godt med standen).

vh
Torben

"Torben Scheel" <torben_scheel@hotmail.com> wrote in message
news:3f8c056e$1@news.carlbro.dk...
> Jeg kan måle mine forskiver til ~7,4mm (ventilerede) med Clymer siger 7,5
> som minimum. Er der en chance for at gå gennem syn, eller checker de det
> altid?
>
> vh
> Torben
>
>



Bjørn S (15-10-2003)
Kommentar
Fra : Bjørn S


Dato : 15-10-03 08:37

Torben Scheel wrote:
> Hvorom alting er - jeg har lige nærlæst Clymer, og målet står ikke som et
> "limit" men derimod som "Disk thickness" umiddelbart efter "Disk diameter",
> så det kan sagtens være originalmålet. Jeg har lige checket skiverne igen,
> og der er næsten ingen kant, så det passer vist meget godt. Jeg kan så til
> gengæld ikke finde et minimumsmål nogen steder. Hmm.

På endel modeller står det stemplet i skiven, tæt på navet, måske også på
din ?

--
/Bjørn


Lars H. ilm (15-10-2003)
Kommentar
Fra : Lars H. ilm


Dato : 15-10-03 08:54


"Torben Scheel" <torben_scheel@hotmail.com> skrev i en meddelelse
news:3f8c056e$1@news.carlbro.dk...
> Jeg kan måle mine forskiver til ~7,4mm (ventilerede) med Clymer siger 7,5
> som minimum. Er der en chance for at gå gennem syn, eller checker de det
> altid?
>

De målte ikke mine igennem,
de tjekkede bare om den kunne bremse.

Vh
Lars
CB650



Jens Jacob Bager Jen~ (15-10-2003)
Kommentar
Fra : Jens Jacob Bager Jen~


Dato : 15-10-03 09:25

> De målte ikke mine igennem,
> de tjekkede bare om den kunne bremse.

Hej Lars

De gider kunn måle hvis der er en tydelig kant. D.v.s. hvis man kan se
skiverne er slidt op. Den MZ jeg synede i fredags målte de heller ikke
skiven på, men mer er også langt fra slidgrænsen.

--
Mojn
Jens Bager Jensen
Honda CBR 600 F '94, Suzuki DR 600 samt MZ ETZ 251
Præsident for Polyteknisk MC Forening (PMC)



Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177514
Tips : 31968
Nyheder : 719565
Indlæg : 6408622
Brugere : 218887

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste