Ny MC købt: Yamaha DT 125 til vinterkørsel
Fra : TheHobbit

Dato : 14-10-03 12:09

Så er vinter MC'en en realitet - det blev en Yamaha DT 125 - '83. Den kører
rigtigt godt og har gode dæk/bremser. Det eneste der lader til at mangler
inden syn er en glødelampe til positionslys. Prisen blev 6.300,- kr.

http://www.dkfritidmotorcykel.dk/gallery.asp?gid=388

Er der nogen Offroad/2-takt/YamahaDT kyndige der har en checkliste de vil
give for en tidligere GS500E kører der er vant at alt virke hvis man bare
fylder benzin på og smører kæden.

Er der nogen måde man kan justere speedometeret. Jeg tror det viser forkert
(for lidt) - igår nat da jeg kørte den hjem (ialt 85 km) kørte jeg hvad jeg
troede var 80-85 km/t. Men kæresten der kørte bagved i bilen det meste af
vejen sagde vi lå på ca. 100 km/t.

Så nu må jeg bare se hvor længe der går før jeg crasher

Er der forresten nogen der kende til gode steder i Horsens/omegn til at køre
offroad for en offroad-newbie??

Stephan Hansen - Yamaha DT 125 '83
www.StephanNet.dk
http://www.dkfritidmotorcykel.dk/?id=297
+ Suzuki GS500E - 1999
+ Honda CBR600 F3V - 1996

- We who are about to die salute you -

Fra : Moller

Dato : 14-10-03 12:16

> [...]
jeg
> troede var 80-85 km/t. Men kæresten der kørte bagved i bilen det meste af

*LOL* mon ik hun skal justeres lidt :)

> Så nu må jeg bare se hvor længe der går før jeg crasher

Husk ordentligt tøj, det er kooooldt :) at vælte om vinteren, og salten
gør nas i åbne sår :)

VH
Lars Molnit

Fra : TheHobbit

Dato : 14-10-03 12:24

Moller wrote:

> *LOL* mon ik hun skal justeres lidt :)
Har prøvet - det hjalp ikke... andre forslag?

> Husk ordentligt tøj, det er kooooldt :) at vælte om vinteren, og
> salten gør nas i åbne sår :)
Det svier allerede bare ved tanken....

/Stephan

Fra : RacerNiels

Dato : 14-10-03 12:57

"Moller" <news@molnit.com> wrote in message
> og salten gør nas i åbne sår :)

Moller altså... du skal jo ikke køre med røven i vindretningen!!

Niels
Ud og se - med HT & DSB...

Fra : Moller

Dato : 14-10-03 13:11

"RacerNiels" <s991793@student.dtu.SKRID.MAKKER.dk> skrev i en meddelelse
> "Moller" <news@molnit.com> wrote in message
>
> Moller altså... du skal jo ikke køre med røven i vindretningen!!

Hvordan skal jeg ellers få MZ'en op af bakkerne ???

VH
Lars Molnit
MZ ETZ 251 CDi
Suzuki GSF 1200 S

Fra : Christian Knudsen

Dato : 15-10-03 07:35

"Moller" <news@molnit.com> skrev i en meddelelse

> "RacerNiels" <s991793@student.dtu.SKRID.MAKKER.dk> skrev i en meddelelse

> Hvordan skal jeg ellers få MZ'en op af bakkerne ???

Hva'.... suger du med røven og puster med munden eller hvad!??!?!?
Det lyder lidt Honda agtigt, gør det ikke....

mvmch
christian, der kun bruger sin røv til at puste med....

Fra : Moller

Dato : 15-10-03 09:18

> Hva'.... suger du med røven og puster med munden eller hvad!??!?!?
> Det lyder lidt Honda agtigt, gør det ikke....

Nej da :) det der... det er hva V2 folket kalder for bundtræk :)

VH
Lars Molnit
MZ ETZ 251 CDi
Suzuki GSF 1200 S

Fra : Per

Dato : 15-10-03 12:10

"TheHobbit" <hobbit@protek.dk> skrev i en meddelelse
> (for lidt) - igår nat da jeg kørte den hjem (ialt 85 km) kørte jeg hvad
jeg
> troede var 80-85 km/t. Men kæresten der kørte bagved i bilen det meste af
> vejen sagde vi lå på ca. 100 km/t.

Hey Hobbit!

Jeg tror nu nærmere, at DT speedometeret er mere nøjagtigt end det du
sammenlignede med. Jeg har haft 2 dt´ere og nu en XT, der alle bruger samme
speedometer og de udmærker sig ved at være 100% nøjagtige.

Har sammenlignet med en calibreret cykelcomputer.

Det kan selvfølgelig være at du kører med forkert dækstørrelse så er det en
anden sag.

Mvh. Per!

Fra : TheHobbit

Dato : 15-10-03 13:08

> Jeg tror nu nærmere, at DT speedometeret er mere nøjagtigt end det du
> sammenlignede med. Jeg har haft 2 dt´ere og nu en XT, der alle bruger
> samme speedometer og de udmærker sig ved at være 100% nøjagtige.
Hmm, det må jeg vist lige teste lidt mere.

> Det kan selvfølgelig være at du kører med forkert dækstørrelse så er
> det en anden sag.
Ja, det ville jo give en forskel.

/Stephan

Fra : Martin Sørensen

Dato : 15-10-03 13:10

> Jeg tror nu nærmere, at DT speedometeret er mere nøjagtigt end det du
> sammenlignede med. Jeg har haft 2 dt´ere og nu en XT, der alle bruger
> samme speedometer og de udmærker sig ved at være 100% nøjagtige.

Min XS400, som er ca. samme årgang, viser også ret præcist har jeg
efterhånden fundet ud af. Den passer ihvertfald inden for 5km/t. Mine
forældres Opel Astra '99 viser derimod næsten 20% for meget, så i mit
tilfælde vil mine forældres bil nok også vise omkring 100km/t når min
motorcykel viser de korrekte 85km/t.

> Det kan selvfølgelig være at du kører med forkert dækstørrelse så er
> det en anden sag.

Jeg kører heller ikke med normal dækstørrelse, men hvor godt omkredsen
passer med originalen, det er jeg ikke helt sikker på. Std. er 3.10 foran,
men jeg kører med 3.00, da 3.10 er en forældet dækdimension.

--
signing off.. Martin Sørensen

Fra : Michal

Dato : 17-10-03 16:34

In news:3f8bd931$0$94862$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk,
TheHobbit <hobbit@protek.dk> wrote:

> [...]
> kører rigtigt godt og har gode dæk/bremser. Det eneste der lader til
> at mangler inden syn er en glødelampe til positionslys. Prisen blev

Den ser da fin ud :)

> Er der nogen Offroad/2-takt/YamahaDT kyndige der har en checkliste de
> vil give for en tidligere GS500E kører der er vant at alt virke hvis
> man bare fylder benzin på og smører kæden.

Det er nok en god idé at checke oliestanden hver gang du tanker :)

[snip]

--
Michal