/ Forside / Interesser / Fritid / Motorcykler / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
Motorcykler
#NavnPoint
dova 9238
pallenoc 4816
pallebhan.. 3536
masteraug.. 3050
nilsg 2382
jakjoe 2110
transor 2030
CLAN 1915
Sunowich 1420
10  3773 1345
Stumper til CZ
Fra : Rasmus Sørensen


Dato : 13-10-03 21:59

Hvor kan.... Hvem har stumper til CZ 180 liggende...? Det drejer sig om
selve gear-akslen, som der også bliver brugt til aksel for kick-starter.
Helst i østjylland.

Svar i gruppe eller FJERNDETMEDSTORTneertoft@stofanet.dk

Hilsner fra Rasmus Sørensen GS500E '99 og projekt CZ180



 
 
Jacob Larsen (13-10-2003)
Kommentar
Fra : Jacob Larsen


Dato : 13-10-03 22:26

> Hvor kan.... Hvem har stumper til CZ 180 liggende...? Det drejer sig
> om selve gear-akslen, som der også bliver brugt til aksel for
> kick-starter. Helst i østjylland.

Findes der ikke et landsdækkende reservedelslager du kan ringe til? De har
vist rimelige priser og så er tingene jo nye.

Hvis du alligevel ikke gider lave det selv kender jeg et godt værksted for
jawa/CZ/vespa i Aalborg (IKKE i Nr.Sundby), som dog ikke lige er i
Østjylland. Han kan nok også skaffe stumperne er jeg sikker på.
--
mvh. Jacob Larsen - GS500 + CZ180 der nu står hos min far



Buck (14-10-2003)
Kommentar
Fra : Buck


Dato : 14-10-03 07:52

Rasmus Sørensen wrote:

> Hvor kan.... Hvem har stumper til CZ 180 liggende...? Det drejer sig om
> selve gear-akslen, som der også bliver brugt til aksel for kick-starter.
> Helst i østjylland.
>
> Svar i gruppe eller FJERNDETMEDSTORTneertoft@stofanet.dk
>
> Hilsner fra Rasmus Sørensen GS500E '99 og projekt CZ180

Først og fremmest, så tag et smut til Herning Stumpemarkede d. 1. November.
Du skal lede længe, men det sker at de har stumper til CZ også...

Ellers skal du have fat i BSA Huset i Frederiksberg, tlf. 3321 1860
men BSA Huset er altså ikke blandt de billigste!!
De plejer vist nok også at stille op til Herning Stumpemarkede...

God fornøjelse med projekt "vintercykel"
--
/Buck
CB 550 F1 '75 (i vinterhi)
CZ 180 '01 (har endnu ikke afsluttet 2002 sæsonen)

Buck (14-10-2003)
Kommentar
Fra : Buck


Dato : 14-10-03 08:00


btw... HUSK at hælde den rigtige 2-takts olie på!!

Tankstationernes standard 2-takts olie dur ikke!!

Jeg bruger "Comp 2 Pre Mix" som du kan se på side 267 i MC-Nøglen.
Den olie kan holde til de høje temperaturer som CZen kommer op på.
--
/Buck
CB 550 F1 '75
CZ 180 '01

Jacob Larsen (14-10-2003)
Kommentar
Fra : Jacob Larsen


Dato : 14-10-03 16:21

> btw... HUSK at hælde den rigtige 2-takts olie på!!
>
> Tankstationernes standard 2-takts olie dur ikke!!
>
> Jeg bruger "Comp 2 Pre Mix" som du kan se på side 267 i MC-Nøglen.
> Den olie kan holde til de høje temperaturer som CZen kommer op på.

Jeg er blevet anbefalet alm 30-motorolie. Jeg blev også gjort opmærksom på
der stod "motor oil" på dækslet. Den gammeldags teknik duer tilsyneladende
ikke med den nye moderne to-takts olie

Har andre også prøvet det eller bruger I alle noget det der "comp 2 pre
mix"?
--
mvh. Jacob Larsen - GS500



Buck (14-10-2003)
Kommentar
Fra : Buck


Dato : 14-10-03 16:37

Jacob Larsen wrote:

>> btw... HUSK at hælde den rigtige 2-takts olie på!!
>>
>> Tankstationernes standard 2-takts olie dur ikke!!
>>
>> Jeg bruger "Comp 2 Pre Mix" som du kan se på side 267 i MC-Nøglen.
>> Den olie kan holde til de høje temperaturer som CZen kommer op på.
>
> Jeg er blevet anbefalet alm 30-motorolie. Jeg blev også gjort opmærksom på
> der stod "motor oil" på dækslet. Den gammeldags teknik duer tilsyneladende
> ikke med den nye moderne to-takts olie

Problemet er at alm. 2-takts olie brænder allerede ved 85 grader, og ved
forskellige eksperimenter/beregninger/målinger/gætterier er jeg nået frem
til at CZen bliver omkring 155 grader varm.

Det vil sige olien forbrænder næsten inden den kommer ind i motoren,
hvilket vel svarer til at køre uden olie...

Derfor fandt jeg frem til at "Comp 2 Pre Mix" først brænder ved en langt
højere temperatur (flash point) og jeg har kørt over 10kkm med denne olie
uden problemer...

Jeg købte cyklen et halvt år gammel. Da havde den kørt 2100km, og jeg
fortsatte med at bruge "Statiol's det bedste" ligesom den tidlige ejer.
Men allerede efter 300km fik jeg problemer og måtte renovere cylinder,
stempel, stempelringe m.m.
Heldigvis under garanti, men uheldigt var det da alligevel at årsagen var
at den var kørt med forkert eller manglende olie.

Det sjove er så at denne "special-olie" ikke engang koster mere end en
standard-olie henne fra tanken...
Standard-olie er iøvrigt glimrende til 45-scootere, der ikke bliver nær så
varme...

En anden ting, som jeg blev fortalt, er at man ikke må overdrive ved f.eks.
at vælge en racing olie hvor flashpoint er helt oppe på over 200 grader.
Det skulle så igen give en forkert smøreevne.
Så den perfekte olie må være en der har et flashpoint på en anelse over den
reelle maks. temperatur i motoren.
--
/Buck
CB 550 F1 '75
CZ 180 '01

Jacob Larsen (14-10-2003)
Kommentar
Fra : Jacob Larsen


Dato : 14-10-03 17:40

> Jeg købte cyklen et halvt år gammel. Da havde den kørt 2100km, og jeg
> fortsatte med at bruge "Statiol's det bedste" ligesom den tidlige
> ejer.
> Men allerede efter 300km fik jeg problemer og måtte renovere cylinder,
> stempel, stempelringe m.m.

Jeg kørte også uden det rigtige olie, men til gengæld fik den alt for meget,
så det gik lige op uden nogen skader eller slidtage. Den er i hvert fald i
god stand efter 2700km fra ny. Det er dog ikke meget at køre på en ny "mc"
på 3 år.

> Heldigvis under garanti, men uheldigt var det da alligevel at årsagen
> var at den var kørt med forkert eller manglende olie.

Der hvor jeg købte den havde de ikke hørt om ordet garanti

> En anden ting, som jeg blev fortalt, er at man ikke må overdrive ved
> f.eks. at vælge en racing olie hvor flashpoint er helt oppe på over
> 200 grader. Det skulle så igen give en forkert smøreevne.
> Så den perfekte olie må være en der har et flashpoint på en anelse
> over den reelle maks. temperatur i motoren.

Jeg vil dog stadig gerne høre folks meninger om motorolie kontra moderne
to-takts olie. Da den pågældende motorkonstruktion blev lavet, havde de jo
ikke hørt om rigtig to-takts olie eller for den sags skyld hårdtforkormere
motordele og de moderne ting der eller sidder på en mc i dag.

Hvad siger brugsveledningen om motorolie? Jeg fik ikke en med da jeg købte
min CZ.
--
mvh. Jacob Larsen - GS500



Buck (16-10-2003)
Kommentar
Fra : Buck


Dato : 16-10-03 13:15

Jacob Larsen wrote:

> Der hvor jeg købte den havde de ikke hørt om ordet garanti

Den var kun 8mdr gammel da den opgav gejsten, så det var under
ny-garanti...

> Hvad siger brugsveledningen om motorolie? Jeg fik ikke en med da jeg købte
> min CZ.

Den siger ikke så meget...
hvis du kan læse tjekkisk, så kan du hente den på min server
http://www.siskytte.dk/cz-manual.pdf
Men skynd dig, for jeg lader den kun ligge der et par dage...

der ligger iøvrigt også en tegning over en bro-kobling jeg lavede da jeg
monterede varmehåndtag på dyret... http://www.siskytte.dk/cz-bro.gif
--
/Buck
CB 550 F1 '75
CZ 180 '01

Jacob Larsen (16-10-2003)
Kommentar
Fra : Jacob Larsen


Dato : 16-10-03 16:59

>> Der hvor jeg købte den havde de ikke hørt om ordet garanti
>
> Den var kun 8mdr gammel da den opgav gejsten, så det var under
> ny-garanti...

Min virkede ikke efter to dage, da forretningen have vendt batteriet forkert
og brændt ensretteren af. Jeg fik den igen og det var ikke lavet , så den
kom ind igen efter 5 dage. Denne gang lykkedes det så for dem at ordne det.
Jeg havde den så desværre derud en del flere gange fordi den hele tiden gik
i stå og ikke kunne starte når den var varm. De fattede dog minus, og jeg
endte med at anmelde en sag hos forbrugerklagenævnet, da han blev ved med at
hive den ind uden at lave noget ved den. Problemerne var der jo helt
tydeligt stadig, hver gang jeg fik den igen. Det var som om de slet ikke
havde kigget på den. Bare stillet den ind og ringet efter 3-4 dage

Det viste sig desværre, at forhandleren havde skiftet ejer formelt, efter
jeg havde købt cyklen. Jeg skulle have indgivet klagen om den daværende ejer
og ikke den nye. Det havde nok været rart, at de havde sagt det hos
forhandleren, en af de MANGE gange jeg var derinde med cyklen.
Forbrugerklagenævnet sagde så til mig, at jeg var nødt til at lave et civilt
søgsmål fordi det lå uden for deres område og nu var garantien jo udløbet,
så jeg kunne ikke lave en ny klage overfor den daværende ejer

Jeg mente dog ikke, det var pengene (risikoen/tiden) værd, at anlægge et
søgsmål.

Det virker på mig som om den nye ejer (der var tidligere ansat hos og venner
med den gamle ejer) havde en aftale om at sylte alle garantisager, hvorfor
han så også havde min mc inde så mange gange uden at lave en pind ved den
eller nævne noget om den gamle ejers forpligtigelser. Lige efter garantien
var udløbet, var han heller ikke bleg for at komme med mere åbenmundede
kommentarer i telefonen :-|

Så hvis man skal have en ny mc er det nok ikke hos en vis Apriliaforhandler
i Nørresundby man skal lede, hvis man forventer kompetent service og
garanti. Jeg ved faktisk ikke om jeg må sige navnet på forhandleren ifh
loven, men nu har jeg vist også sagt nok til, at det kan forstås.

>> Hvad siger brugsveledningen om motorolie? Jeg fik ikke en med da jeg
>> købte min CZ.
>
> Den siger ikke så meget...
> hvis du kan læse tjekkisk, så kan du hente den på min server
> http://www.siskytte.dk/cz-manual.pdf
> Men skynd dig, for jeg lader den kun ligge der et par dage...

Jeg kan læse billeder
Jeg har hentet den. Tak for det. Jeg kan da godt få noget ud af den.

> der ligger iøvrigt også en tegning over en bro-kobling jeg lavede da
> jeg monterede varmehåndtag på dyret...
> http://www.siskytte.dk/cz-bro.gif

Udemærket idé.
--
mvh. Jacob Larsen - GS500



Martin Sørensen (16-10-2003)
Kommentar
Fra : Martin Sørensen


Dato : 16-10-03 17:14

> Så hvis man skal have en ny mc er det nok ikke hos en vis
> Apriliaforhandler i Nørresundby man skal lede, hvis man forventer
> kompetent service og garanti. Jeg ved faktisk ikke om jeg må sige
> navnet på forhandleren ifh loven, men nu har jeg vist også sagt nok
> til, at det kan forstås.

Jeg tror nu nok at du må nævne navnet på butikken..

Under alle omstændigheder har jeg en ret god idé om hvem det er, og jeg har
da været derude nogle gange for at vurdere om de var værd at benytte. Alle
gangene har det været præget af ugidelighed og ligegyldighed, og jeg følte
mest af alt at jeg blot var til besvær og forstyrrede deres hyggesnak i
baglokalet.
Der gider jeg ikke tage ud igen medmindre det er højst nødvendigt, men
heldigvis er der en del mc-forhandlere i Aalborg og omegn, så der er nogle
alternativer.

--
signing off.. Martin Sørensen



Jacob Larsen (16-10-2003)
Kommentar
Fra : Jacob Larsen


Dato : 16-10-03 17:35

>> Så hvis man skal have en ny mc er det nok ikke hos en vis
>> Apriliaforhandler i Nørresundby man skal lede, hvis man forventer
>> kompetent service og garanti. Jeg ved faktisk ikke om jeg må sige
>> navnet på forhandleren ifh loven, men nu har jeg vist også sagt nok
>> til, at det kan forstås.
>
> Jeg tror nu nok at du må nævne navnet på butikken..

Det mener jeg også, men er dog lidt usikker. Whatever...
Forhandleren er Nr.Sundby MC-Center.

> Under alle omstændigheder har jeg en ret god idé om hvem det er, og
> jeg har da været derude nogle gange for at vurdere om de var værd at
> benytte. Alle gangene har det været præget af ugidelighed og
> ligegyldighed, og jeg følte mest af alt at jeg blot var til besvær og
> forstyrrede deres hyggesnak i baglokalet.

Mildest talt ja, de er ikke til at tvinge frem til disken eller
udstillingslokalet. Prøv at forestille dig hvor svært det må være at få dem
til at lave en garantireperation

> Der gider jeg ikke tage ud igen medmindre det er højst nødvendigt, men
> heldigvis er der en del mc-forhandlere i Aalborg og omegn, så der er
> nogle alternativer.

Ja, jeg er f.eks. blevet ret glad for Special-MC. Jeg var nede efter et par
støvler og de havde ikke nogen jeg ville have. Det vidste ekspedienten godt,
men hun brugte alligevel tid på at finde kataloger og fortælle om støvler
jeg kunne købe andre steder. Jeg købte så senere en hjelm dernede og her var
de igen yderst behjælpelige med at finde den rigtige model og str.
--
mvh. Jacob Larsen - GS500



Martin Sørensen (16-10-2003)
Kommentar
Fra : Martin Sørensen


Dato : 16-10-03 20:16

>> Jeg tror nu nok at du må nævne navnet på butikken..
> Forhandleren er Nr.Sundby MC-Center.

Netop dem jeg regnede med..
Lav evt. en anmeldelse på http://www.dmcn.dk/.

> Mildest talt ja, de er ikke til at tvinge frem til disken eller
> udstillingslokalet. Prøv at forestille dig hvor svært det må være at
> få dem til at lave en garantireperation

Jeg kender en der var ude at prøve en XS400 Seca de havde stående til salg i
butikken. Den var ikke ret køn og kørte mildest talt elendigt. Den kunne
lige slæbe sig op på 70-80km/t, og så kunne den ikke mere. Tilbage i
butikken mente de at der var kommet noget lak ind i karburatorerne, da
cyklen/tanken var blevet omlakeret. Plejer man ikke at adskille tingene
inden man blæser lak ud over det hele?
Da jeg kom forbi over et år senere, stod pågældende XS400 stadig i butikken
og så ud præcist som jeg huskede den. Jeg tror ikke de havde lavet noget som
helst ved den. Jeg ville ihvertfald ikke turde købe cykel sådan et sted.

>> Der gider jeg ikke tage ud igen medmindre det er højst nødvendigt,
>> men heldigvis er der en del mc-forhandlere i Aalborg og omegn, så
>> der er nogle alternativer.
> Ja, jeg er f.eks. blevet ret glad for Special-MC. Jeg var nede efter
> et par støvler og de havde ikke nogen jeg ville have. Det vidste
> ekspedienten godt, men hun brugte alligevel tid på at finde kataloger
> og fortælle om støvler jeg kunne købe andre steder. Jeg købte så
> senere en hjelm dernede og her var de igen yderst behjælpelige med at
> finde den rigtige model og str.

Præcis samme konklusion er jeg nået frem til, så jeg er efterhånden holdt op
med at køre andre steder hen, lige bortset fra når jeg skal fat i det nye
katalog fra Max MC Import (MC-nøglen) som Special ikke har.
Jeg har dog ikke lagt ret mange penge i butikken ved Special MC i denne
sæson, men det er mest fordi min cykel har kørt hele året uden at jeg skulle
bruge reservedele, så det er på en måde ikke så dårligt.

--
signing off.. Martin Sørensen



Hans Joergensen (14-10-2003)
Kommentar
Fra : Hans Joergensen


Dato : 14-10-03 17:13

Buck wrote:
> Tankstationernes standard 2-takts olie dur ikke!!

Hmm . er en CZ virkelig så besværlig ? min RD kører ganske fint
på den billigste 2taktsolie fra tanken (hvilken som helst tank)

// Hans
--
http://rd350.nathue.dk - still smoking

Armand (15-10-2003)
Kommentar
Fra : Armand


Dato : 15-10-03 01:33


Buck <buck@sol.dk> skrev i en
news:3f8b9f4e$0$29350$edfadb0f@dread15.news.tele.dk...
>
> btw... HUSK at hælde den rigtige 2-takts olie på!!
>
> Tankstationernes standard 2-takts olie dur ikke!!

Øhh?
Jeg kørte race på min RGV igennem 6 sæson'er og brugte aldrig andet end det
2T-olie de havde på hylden på min nærmeste Statoil-tank, og motoren havde
fuld ydelse med de opriginale stempler/ringe lige til det sidste :-|
Selvfølgelig er der en forskel på fuld hane -kørsel og daglig brug, specielt
omkring opbyggelsen af koks i topstykke og udstødning, men så ringe er
almindelige totagger-olier nu heller ikke - Ejheller de der sælges på
tankstationer!

Den væsentligste årsag til tilkoksning af totaktere, er misforstået tung
gashånd under lave omdrejninger, der lukker fuld bensin/olie igennem
karbunaden/-erne trods behersket olie-behov!
En totakter skal typisk hellere køres med højere omdrejninger á "ét gear
lavere" og med svagere gasgivning :-|

--
Armand.









Jacob Larsen (15-10-2003)
Kommentar
Fra : Jacob Larsen


Dato : 15-10-03 16:48

>> btw... HUSK at hælde den rigtige 2-takts olie på!!
>>
>> Tankstationernes standard 2-takts olie dur ikke!!
>
> Øhh?
> Jeg kørte race på min RGV igennem 6 sæson'er og brugte aldrig andet
> end det 2T-olie de havde på hylden på min nærmeste Statoil-tank, og
> motoren havde fuld ydelse med de opriginale stempler/ringe lige til
> det sidste :-| Selvfølgelig er der en forskel på fuld hane -kørsel og
> daglig brug, specielt omkring opbyggelsen af koks i topstykke og
> udstødning, men så ringe er almindelige totagger-olier nu heller ikke
> - Ejheller de der sælges på tankstationer!

Der er her kun tale om olie til CZ/Jawa. Dens motor skulle efter sigende
være for gammeldags til at kunne bruge de moderne olier. Det er noget med at
stemplet og cylindreren er lavet af støbejern og ikke hårdtforkromet
aluminium som er standarden i dag. Der skulle også være et andet materiale
til stempelringene.

Jeg vil dog ikke hænges op på hvilke materialer hvad er lavet af da jeg ikke
helt kan huske det, men det er noget i den retning. Jeg fik dette at vide af
en Jawa/CZ mekaniker her i Aalborg, der havde lavet jawa siden han var 12
(han er vist omkring 60 i dag). Jeg regner med, at han ved det. Efter han
havde haft fingerene i min CZ kørte den i alt fald meget bedre end før og
det med olien var en af fejlene han fandt. At jeg kunne slippe med en
regning på 442kr incl. reservedele gjorde så bare min dag endnu bedre
--
mvh. Jacob Larsen - GS500



Mikkel Christensen (15-10-2003)
Kommentar
Fra : Mikkel Christensen


Dato : 15-10-03 16:58

"Jacob Larsen" <jacobl@(((FJERNDETTE)))cs.auc.dk> writes:

> >> btw... HUSK at hælde den rigtige 2-takts olie på!!
> >>
> >> Tankstationernes standard 2-takts olie dur ikke!!
> >
> > Øhh?
> > Jeg kørte race på min RGV igennem 6 sæson'er og brugte aldrig andet
> > end det 2T-olie de havde på hylden på min nærmeste Statoil-tank, og
>
> Der er her kun tale om olie til CZ/Jawa. Dens motor skulle efter sigende
> være for gammeldags til at kunne bruge de moderne olier. Det er noget med at
> stemplet og cylindreren er lavet af støbejern og ikke hårdtforkromet
> aluminium som er standarden i dag. Der skulle også være et andet materiale
> til stempelringene.

Nu kan en CZ/Jawa naturligvis ikke sammenlignes med min dejlige MZ, men den
kører også gladeligt på alle former for 2T olie (og ved enkelte lejligheder
også uden). Jeg har altid kørt på den billigste smørelse jeg kan finde.

Men gør da som din mekaniker siger - så kan han jo heller ikke skælde ud
hvis du kommer tilbage

--
Mikkel | "...Being shot out of a cannon will always be better
motortosse.dk | than being squeezed out of a tube.
| That is why God made fast motorcycles ..."
| -Hunter S. Thompson

Jacob Larsen (15-10-2003)
Kommentar
Fra : Jacob Larsen


Dato : 15-10-03 17:51

> Nu kan en CZ/Jawa naturligvis ikke sammenlignes med min dejlige MZ,
> men den kører også gladeligt på alle former for 2T olie (og ved
> enkelte lejligheder også uden). Jeg har altid kørt på den billigste
> smørelse jeg kan finde.
>
> Men gør da som din mekaniker siger - så kan han jo heller ikke skælde
> ud
> hvis du kommer tilbage

Jeg tør i hvert fald ikke gøre andet. Specielt ikke, når andre også har
oplevet problemer med disse modeller og alm to-takts olie. Desuden er den
30'er motorolie jeg blev anbefalet billigere end to-takts olie, så der har
du jo også et alternativt til den "dyre" olie
--
mvh. Jacob Larsen - GS500



Armand (15-10-2003)
Kommentar
Fra : Armand


Dato : 15-10-03 22:15


Jacob Larsen <jacobl@(((FJERNDETTE)))cs.auc.dk> skrev i en
news:bmjq2l$etf$1@sunsite.dk...
> >> btw... HUSK at hælde den rigtige 2-takts olie på!!
> >> Tankstationernes standard 2-takts olie dur ikke!!
> >
> > Jeg kørte race på min RGV igennem 6 sæson'er og brugte aldrig
> > andet end det 2T-olie de havde på hylden på min nærmeste Statoil-
> > tank, og motoren havde fuld ydelse med de opriginale stempler/ringe
> > lige til det sidste :-|
>
> Der er her kun tale om olie til CZ/Jawa. Dens motor skulle efter sigende
> være for gammeldags til at kunne bruge de moderne olier.

De nye olier kan ikke være for gode :-|
Ældre olietyper såvel som alm. motorolie kan være tilstrækkelige; men de er
ikke det eneste ene blot fordi de er nævnt!

> Det er noget med at stemplet og cylindreren er lavet af støbejern og
> ikke hårdtforkromet aluminium som er standarden i dag. Der skulle
> også være et andet materiale til stempelringene.

Støbejern er p.g.a. sin porøse struktur det allerbedste materiale til
cylinderforing; men fravælges i stigende grad til fordel for lettere
materialer, og altså ikke p.g.a. ringe evner :-|

En ordentlig 2t-olies bedste egenskab er evnen til at brænde helt af og ikke
efterlade koks-rester overalt fra topstykke til enden af udstødningen, samt
en fane af os efter motorcyklen. Brug af en sådan vil gavne dit
servicearbejde omkring afkoksning af udstødning !

> en Jawa/CZ mekaniker her i Aalborg, der havde lavet jawa siden han
> var 12 (han er vist omkring 60 i dag). Jeg regner med, at han ved det.

Der findes mange fordomme og forstokkede holdninger rundt omkring :-/
Hvis du spørger ham, vil han sikkert også påstå at et karbunadesæt á 4stk.
aaaldrig vil kunne komme til at fungere ordentligt

--
Armand.





Mikkel Christensen (15-10-2003)
Kommentar
Fra : Mikkel Christensen


Dato : 15-10-03 22:20

"Armand" <armand@mcSTREGchaufførerne.dk> writes:

> Jacob Larsen <jacobl@(((FJERNDETTE)))cs.auc.dk> skrev
>
> > en Jawa/CZ mekaniker her i Aalborg, der havde lavet jawa siden han
> > var 12 (han er vist omkring 60 i dag). Jeg regner med, at han ved det.
>
> Der findes mange fordomme og forstokkede holdninger rundt omkring :-/
> Hvis du spørger ham, vil han sikkert også påstå at et karbunadesæt á 4stk.
> aaaldrig vil kunne komme til at fungere ordentligt

*LOL*

Det er blot et modelune, ligesom Talefilmen og Automobilet.

--
Mikkel | "...Being shot out of a cannon will always be better
motortosse.dk | than being squeezed out of a tube.
| That is why God made fast motorcycles ..."
| -Hunter S. Thompson

Buck (16-10-2003)
Kommentar
Fra : Buck


Dato : 16-10-03 13:20

Armand wrote:

> En ordentlig 2t-olies bedste egenskab er evnen til at brænde helt af og
> ikke efterlade koks-rester overalt fra topstykke til enden af
> udstødningen, samt en fane af os efter motorcyklen. Brug af en sådan vil
> gavne dit servicearbejde omkring afkoksning af udstødning !

Aha! Det forklarer jo så hvorfor det er vigtigt at finde en olie der
brænder på den rette temperatur.
--
/Buck
CB 550 F1 '75
CZ 180 '01

Jacob Larsen (16-10-2003)
Kommentar
Fra : Jacob Larsen


Dato : 16-10-03 16:20

> En ordentlig 2t-olies bedste egenskab er evnen til at brænde helt af
> og ikke efterlade koks-rester overalt fra topstykke til enden af
> udstødningen, samt en fane af os efter motorcyklen. Brug af en sådan
> vil gavne dit servicearbejde omkring afkoksning af udstødning !
>
>> en Jawa/CZ mekaniker her i Aalborg, der havde lavet jawa siden han
>> var 12 (han er vist omkring 60 i dag). Jeg regner med, at han ved
>> det.
>
> Der findes mange fordomme og forstokkede holdninger rundt omkring :-/
> Hvis du spørger ham, vil han sikkert også påstå at et karbunadesæt á
> 4stk. aaaldrig vil kunne komme til at fungere ordentligt

Ja, jeg er nok for hurtig til at hoppe på vognen. Du har nok ret.
--
mvh. Jacob Larsen - GS500



Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177601
Tips : 31970
Nyheder : 719565
Indlæg : 6409244
Brugere : 218890

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste