kraftigere spændebånd?
Fra : Bo-gsxR

Dato : 08-10-03 15:07

Kan man få nogle spændebånd som kan spændes
hårdere en alm. spændebånd?
diameter ca. 8cm ( indsugningshuset )

bo-gsxR

Fra : Megas

Dato : 08-10-03 16:23

Bo-gsxR wrote:
> Kan man få nogle spændebånd som kan spændes
> hårdere en alm. spændebånd?
> diameter ca. 8cm ( indsugningshuset )
>
> bo-gsxR

Hey Bo,

Mjaah du kan få mange slags.. Hvad med fx dem man spænder rundt om vandrør
(kan købes i vvs-bikse & Silvan bla.) Men er du ikke nervøs for at ødelægge
studserne på indsugningshuset hvis du voldspænder tingene fast..?

--
Megas

2003 Kawa ZX12 turbo, lattergas
& alkohol/vand-injection købes
bud: 500,-kr & en gammel Ford Sierra

http://www.dkfritidmotorcykel.dk/?id=404

Fra : Bo-gsxR

Dato : 08-10-03 16:49

> Men er du ikke nervøs for at ødelægge
> studserne på indsugningshuset hvis du voldspænder tingene fast..?

næ, jeg ved ikk lige hvilke studser du snakker om, jeg skal bruge dem
til at spænde luftboxen ordenligt fast. Den er ud af jern, og har et et
kort stykke slange spændt på, som så er spændt fast på indsugnings
huset.
og disse kan på min godt risikere at gå løse, så derfor vil jeg gerne ha
spændt dem lidt hårdere.

bo-gsxR

Fra : Hans Joergensen

Dato : 08-10-03 18:36

Bo-gsxR wrote:
> og disse kan på min godt risikere at gå løse, så derfor vil jeg gerne ha
> spændt dem lidt hårdere.

Brug en god stor plastikstrips ... de går aldrig løse :)

// Hans
--
Sidevogn til Russer MC (Ural/Dnepr) samt militær-udstyr til denne
købes for rimelig pris!

Fra : Armand

Dato : 08-10-03 20:24

Bo-gsxR <gsx-r@ofir.dk> skrev i en news:bm1b8t$rmo$1@sunsite.dk...

> [...]
> huset.
> og disse kan på min godt risikere at gå løse, så derfor vil jeg gerne ha

De bånd tjener ikke i den grad at holde noget samlet, som blot at tætne
forbindelsen!
Nu fremgår det ikke tydeligt hvilken Gix'er at det drejer sig om (hvilken er
det, Bo??), men qua min opfaltelse af problemet, drejer det sig om en ældre
med traditionelt stel hvor karbunader og luftfilterkasse sidder for fjernt
fra hinanden !?
Kig på luftfilterkassens montering på stellet: Ofte er det lange slidsede
huller at luftfilterkassen er monteret på og hvis ikke at kassen er skubbet
helt frem i disse før fastspænding vil gummi-rørene have svært ved at række
imellem karbunader og luftfilter!

--
Armand.

Fra : Bo-gsxR

Dato : 09-10-03 11:06

> De bånd tjener ikke i den grad at holde noget samlet, som blot at tætne
> forbindelsen!

på min gør de begge dele, da jeg køre med 0,6bar tryk på turbo'en
http://dfm.nathue.dk/bogsxr/Luftbox.JPG

og problemet er at jeg har fået af vide at denne godt hoppe af.
på andre med turbo, har jeg set at der er svejset nogle stænger fast
som så sidder boltet på motoren, for at holde disse to sammen.

bo-gsxR

Fra : Armand

Dato : 09-10-03 15:46

Bo-gsxR <gsx-r@ofir.dk> skrev i en news:bm3bkb$7db$1@sunsite.dk...

> på min gør de begge dele, da jeg køre med 0,6bar tryk på turbo'en

OK så!

--
Armand.

Fra : Richard

Dato : 08-10-03 17:10

Bo-gsxR wrote:

> Kan man få nogle spændebånd som kan spændes
> hårdere en alm. spændebånd?
> diameter ca. 8cm ( indsugningshuset )

Hvis alm. spændebånd er dem, hvor skruens gevind "bider" i overfladen af
det bånd, skruen trækker hjem: Prøv den type, hvor spændeskruen trækker
i en en regulær møtrik/gevindstykke fastgjort på enten et fladbånd eller
dobbelt metaltråd. Håber du kan se det for dig, jeg har ikke lige en
henvisning til en tegning

--
Richard Pade, Sorgenfri, DK
DFM-side: www.dkfritidmotorcykel.dk/richard_pade

Fra : Bo-gsxR

Dato : 08-10-03 17:33

> Prøv den type, hvor spændeskruen trækker
> i en en regulær møtrik/gevindstykke fastgjort på enten et fladbånd eller
> dobbelt metaltråd

jeg takker, og vil prøve at finde sådan nogle bånd.

bo-gsxR

Fra : Palle Hansen

Dato : 09-10-03 09:17

> jeg takker, og vil prøve at finde sådan nogle bånd.

Hej Bo,

Du ødelægger da alt hvad der hedder gummi ! Spændebånd skal jo bare
tætne/holde sammen.
Min gamle bil er helt forskruet, da man har skiftet slangerne. De
sidder ALT for fast... Brug en plastikstrip, der burde være alt
rigeligt, ... hvis du altså ikke vil ende med (endnu) en forskruet
gixxer

palle

Fra : Bo-gsxR

Dato : 09-10-03 11:08

> Du ødelægger da alt hvad der hedder gummi

den her slags slange burde kunne holde til det.
da der vist nok er nogle ståltråde til at holde slangen
i form, inden i.

bo-gsxR