/ Forside / Interesser / Fritid / Motorcykler / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
Motorcykler
#NavnPoint
dova 9238
pallenoc 4816
pallebhan.. 3536
masteraug.. 3050
nilsg 2382
jakjoe 2110
transor 2030
CLAN 1915
Sunowich 1420
10  3773 1345
Honda Hornet
Fra : Tue


Dato : 07-10-03 20:14

Jeg kan ikke finde ud af hvornår "Honda CB 600 Hornet" er blevet opgraderet.
Årsagen til min tvivl er at der i MC-revyen står at årg. 99 er 0,7sek.
hurtigere på 100 end årg. 98?!? Hvornår er den blevet opgraderet?

Er der nogen gode danske hjemmesider om Hornet?

--

Mvh. Tue - http://www.DFMC.dk/?id=389



 
 
Tue (07-10-2003)
Kommentar
Fra : Tue


Dato : 07-10-03 20:19

Tue wrote:
> Jeg kan ikke finde ud af hvornår "Honda CB 600 Hornet" er blevet
> opgraderet. Årsagen til min tvivl er at der i MC-revyen står at årg.
> 99 er 0,7sek. hurtigere på 100 end årg. 98?!? Hvornår er den blevet
> opgraderet?
>
> Er der nogen gode danske hjemmesider om Hornet?
udover hornet.dk
--

Mvh. Tue - http://www.DFMC.dk/?id=389



Moller (07-10-2003)
Kommentar
Fra : Moller


Dato : 07-10-03 20:24


"Tue" <Mail_ME@SMUTstofanet.dk> wrote in message
news:3f831092$0$26136$ba624c82@nntp05.dk.telia.net...
> Jeg kan ikke finde ud af hvornår "Honda CB 600 Hornet" er blevet
opgraderet.
> Årsagen til min tvivl er at der i MC-revyen står at årg. 99 er 0,7sek.
> hurtigere på 100 end årg. 98?!? Hvornår er den blevet opgraderet?

hmmm, det er MC-revyen vi snakker om, så de 0,7s ... kan du ik bruge til
meget. Så er du ik sikker på det er en af de sædvanlige stavefejl :) mener
at huske at en af årgangene var skrevet til 2,3s .. ???? det kan en Hornet
ikke, og Honda har aldrig sagt at den kunne :) og hvis du ser på Hornet og
dens upgrades, så blir det jo hele tiden tungere, svagere, og mere Morfar
venlig :) især 2004 årgangen er en skuffelse :)

VH
Lars Molnit
Som syntes den sejeste Hornet var den med det lille forhjul :) var det
ik 16" :)



numse (07-10-2003)
Kommentar
Fra : numse


Dato : 07-10-03 22:29


"Moller" <news@molnit.com> wrote in message news:blv3su$8ih$1@sunsite.dk...
>
> "Tue" <Mail_ME@SMUTstofanet.dk> wrote in message
> news:3f831092$0$26136$ba624c82@nntp05.dk.telia.net...
> > Jeg kan ikke finde ud af hvornår "Honda CB 600 Hornet" er blevet
> opgraderet.
> > Årsagen til min tvivl er at der i MC-revyen står at årg. 99 er 0,7sek.
> > hurtigere på 100 end årg. 98?!? Hvornår er den blevet opgraderet?
>
> hmmm, det er MC-revyen vi snakker om, så de 0,7s ... kan du ik bruge
til
> meget. Så er du ik sikker på det er en af de sædvanlige stavefejl :) mener
> at huske at en af årgangene var skrevet til 2,3s .. ???? det kan en Hornet
> ikke, og Honda har aldrig sagt at den kunne :) og hvis du ser på Hornet og
> dens upgrades, så blir det jo hele tiden tungere, svagere, og mere Morfar
> venlig :) især 2004 årgangen er en skuffelse :)
>
> VH
> Lars Molnit
> Som syntes den sejeste Hornet var den med det lille forhjul :) var det
> ik 16" :)
>
>
Svar uddybes.
Hvorfor kan en Hornet ikke acc fra 0 -100 på 2,3 sec. ? Den er jo gearet
anderledes en CBR.en.
Hvor skriver Honda at det ikke kan lade sig gøre ?
og hvad har den nye Hornet med den gamle at gøre i acc ?
PS så syntes jeg ikke en Hornet er en MORFAR.




Moller (07-10-2003)
Kommentar
Fra : Moller


Dato : 07-10-03 22:47

> Svar uddybes.

Så gerne...

> Hvorfor kan en Hornet ikke acc fra 0 -100 på 2,3 sec. ? Den er jo gearet
> anderledes en CBR.en.

En hornet er opgivet til 3,0s fra honda.... de 2,3s er en af de enormt
mange fejl der er i MC-revyen.

> Hvor skriver Honda at det ikke kan lade sig gøre ?

Gør de ikke, men de skriver heller ikke den kan... de opgir den
optimistisk 3s som altid.

> og hvad har den nye Hornet med den gamle at gøre i acc ?

Den nye er endnu et exempel på at Honda starte med en mega rå kværn, som
så år for år, blir mere og mere kedelig, ved at give den mere vægt af
diverse luksus ting, og motoren for mindre krafter mod, mere køre venlig for
hygge folket.

> PS så syntes jeg ikke en Hornet er en MORFAR.

De gamle er ihvertfald ikke, men den nye 2004 har de skam nået målet...
ender vel med den for sidevogn, trailer, og kafmaskine, og kaldes Bronce
Wing, eller et eller andet :)

>
>
>



Jens Jacob Bager Jen~ (08-10-2003)
Kommentar
Fra : Jens Jacob Bager Jen~


Dato : 08-10-03 08:06

> Hvorfor kan en Hornet ikke acc fra 0 -100 på 2,3 sec. ? Den er jo
> gearet anderledes en CBR.en.
> Hvor skriver Honda at det ikke kan lade sig gøre ?
> og hvad har den nye Hornet med den gamle at gøre i acc ?
> PS så syntes jeg ikke en Hornet er en MORFAR.

Hej Røv

Hornet'en er opgivet til acc tider mellem 2,7 og 3,5 sek til 100km/t i MC
Revyen. Den er dog så prop fuld af fejl, så det kun skal tages som
vejledende. Hvis en Hornet skal gå fra 0 -100 på 2,3 sec.skal man montere en
faststof raket fra en Hercules bag på den. Det er kun squids der bekymrer
sig om acc tider. En Hornet er hurtig i acc, men 2,3 er urealistisk. Den går
på hjul i stedet hvis ikke man er meget dygtig. Hvis man nu geartede den om
så den kørte 100 i 6 gear, så den var endnu lavere gearet ville den så være
endnu hurtigere?

Det er ikke den gamle Hornet med 16 forhjulet der er en morfar model. Det er
den nye 2004 model der har mistet at det stik der var i den oprindelige
hveps.

Check også hornets nest ud som er en engelsk hjemmeside.

Det er almindelig høflighed her i gruppen at svare under det man citerer og
skære så meget som mulig væk af det oprindelige indlæg, uden at meningen
forsvinder. Grunden til dette er at man ikke behøver at læse hele strengen
for at kunne følge med i en tråd, men at man via et enkelt indlæg kan få en
forståelse for hvad det handler om. Der er mange der stadig har modems, og
derfor er det er fordel at "spare" på pladsen ved at skære unødig tekst væk.
Desuden er det velset at bruge sit rigtige navn. Dette er jo ikke et chat
sted for teenagere.

--
Mojn
Jens Bager Jensen
Honda CBR 600 F '94, Suzuki DR 600 samt MZ ETZ 251
Præsident for Polyteknisk MC Forening (PMC)



Mikkel Christensen (08-10-2003)
Kommentar
Fra : Mikkel Christensen


Dato : 08-10-03 08:26

"Jens Jacob Bager Jensen" <news@abl1926.dk> writes:

> Dette er jo ikke et chat sted for teenagere.

*LOL*

--
Mikkel | "...Being shot out of a cannon will always be better
motortosse.dk | than being squeezed out of a tube.
| That is why God made fast motorcycles ..."
| -Hunter S. Thompson

Torben Scheel (08-10-2003)
Kommentar
Fra : Torben Scheel


Dato : 08-10-03 09:38

"Jens Jacob Bager Jensen" <news@abl1926.dk> wrote in message
news:LHOgb.15$3F1.8@news.get2net.dk...
> Hej Røv
...
> Desuden er det velset at bruge sit rigtige navn. Dette er jo ikke et chat
> sted for teenagere.

Nice put..

Torben



Pwh (08-10-2003)
Kommentar
Fra : Pwh


Dato : 08-10-03 10:58

Jens Jacob Bager Jensen wrote:
> Hej Røv
> Desuden er det
> velset at bruge sit rigtige navn. Dette er jo ikke et chat sted for
> teenagere.

Nej det burde faktisk værer forbudt for børn under de 30 at skrive her i NG *eg*
De har bare at læse andægtigt med fra sidelinien ;)

/Jens årg '64 med Kwak KR-1 årg '88



Hekto (08-10-2003)
Kommentar
Fra : Hekto


Dato : 08-10-03 11:15

In article <3f83df8d$0$54835$edfadb0f@dread11.news.tele.dk>,
deterikkegodtatvide@tdcadsl.dk says...
> /Jens årg '64 med Kwak KR-1 årg '88
>
Så er du jo kun en teenager!!!! ... med en næsten ny cykel!
--
/Hekto

Ducati 600SL Pantah - Suzuki LS650
Ducatist og medlem af 'Geheime Motorrad Putzer Verein'
http://www.dkfritidmotorcykel.dk/hekto ... What about www.mc-
portalen.com ?
Ordinary-tupperware-standard-deadlyboring-multi-piston japanese
semi-rockets ... no thanks!

Pwh (08-10-2003)
Kommentar
Fra : Pwh


Dato : 08-10-03 15:47

Hekto wrote:
> In article <3f83df8d$0$54835$edfadb0f@dread11.news.tele.dk>,
> deterikkegodtatvide@tdcadsl.dk says...
>> /Jens årg '64 med Kwak KR-1 årg '88
>>
> Så er du jo kun en teenager!!!! ... med en næsten ny cykel!

Tak skal du have, jeg var ellers lige begyndt at føle mig gammel
da jeg rundede de 39 for en uge siden :(

/Jens



Hekto (08-10-2003)
Kommentar
Fra : Hekto


Dato : 08-10-03 17:15

In article <3f84234d$0$54777$edfadb0f@dread11.news.tele.dk>, Pwh
says...
> Tak skal du have, jeg var ellers lige begyndt at føle mig gammel
> da jeg rundede de 39 for en uge siden :(
>
Du er 10 år bagud!!! ;0)
--
/Hekto

Ducati 600SL Pantah - Suzuki LS650
Ducatist og medlem af 'Geheime Motorrad Putzer Verein'
http://www.dkfritidmotorcykel.dk/hekto
Ordinary-tupperware-standard-deadlyboring-multi-piston japanese
semi-rockets ... no thanks!

Pwh (08-10-2003)
Kommentar
Fra : Pwh


Dato : 08-10-03 18:39

Hekto wrote:
> In article <3f84234d$0$54777$edfadb0f@dread11.news.tele.dk>, Pwh
> says...
>> Tak skal du have, jeg var ellers lige begyndt at føle mig gammel
>> da jeg rundede de 39 for en uge siden :(
>>
> Du er 10 år bagud!!! ;0)

Det er bare mig i en nøddeskal
Nu må vi så se om jeg når de næste 10 år med den
dødsmaskine du tvang mig til at købe ;)

/Jens



Hekto (08-10-2003)
Kommentar
Fra : Hekto


Dato : 08-10-03 11:14

In article <LHOgb.15$3F1.8@news.get2net.dk>, news@abl1926.dk says...
> Det er kun squids der bekymrer
> sig om acc tider.
>
ØøøøøøHhhhh?????? .... Sblækprutter??
--
/Hekto

Ducati 600SL Pantah - Suzuki LS650
Ducatist og medlem af 'Geheime Motorrad Putzer Verein'
http://www.dkfritidmotorcykel.dk/hekto ... What about www.mc-
portalen.com ?
Ordinary-tupperware-standard-deadlyboring-multi-piston japanese
semi-rockets ... no thanks!

Henrik Steen Larsen (08-10-2003)
Kommentar
Fra : Henrik Steen Larsen


Dato : 08-10-03 11:32

> > Det er kun squids der bekymrer
> > sig om acc tider.
> >
> ØøøøøøHhhhh?????? .... Sblækprutter??

Squids er et flittigt brugt udtryk i USA. Det skulle hentyde til den typiske
"mc-brian" der - efter et styrt - ligge på vejen med arme og ben ud til alle
sider. Typisk gear: jeans, sneakers, t-shirt, ray-ban samt naturligvis et
sportshelvede af en mc



Hekto (08-10-2003)
Kommentar
Fra : Hekto


Dato : 08-10-03 12:12

In article <bm0p2m$2l0u$1@news.cybercity.dk>, slet.hsl.@code12.dk
says...
> Squids er et flittigt brugt udtryk i USA. Det skulle hentyde til den typiske
> "mc-brian" der - efter et styrt - ligge på vejen med arme og ben ud til alle
> sider. Typisk gear: jeans, sneakers, t-shirt, ray-ban samt naturligvis et
> sportshelvede af en mc
>
OK! ... derfor sammenligningen med blæksprutter!

> til den typiske
> "mc-brian" der

KALSK! >:0(

--
/Hekto - der lyder det borgerlige navn BRIAN!!

Ducati 600SL Pantah - Suzuki LS650
Ducatist og medlem af 'Geheime Motorrad Putzer Verein'
http://www.dkfritidmotorcykel.dk/hekto ... What about www.mc-
portalen.com ?
Ordinary-tupperware-standard-deadlyboring-multi-piston japanese
semi-rockets ... no thanks!

Jes Vestervang (08-10-2003)
Kommentar
Fra : Jes Vestervang


Dato : 08-10-03 17:37

Henrik Steen Larsen wrote:

>> > Det er kun squids der bekymrer
>> > sig om acc tider.
>> >
>> ØøøøøøHhhhh?????? .... Sblækprutter??
>
> Squids er et flittigt brugt udtryk i USA. Det skulle hentyde til den
> typiske "mc-brian" der - efter et styrt - ligge på vejen med arme og ben
> ud til alle sider. Typisk gear: jeans, sneakers, t-shirt, ray-ban samt
> naturligvis et sportshelvede af en mc

Jeg har hørt en bedre forklaring!
De bevæger sig sig fremad i stød, ligesom blæksprutter: accelererer hårdt,
bremser ned (i svingene), accelererer hårdt osv., osv.

Squid-relaterede links (jeg kedede mig :

You're a squid if...
<http://www.goingfaster.com/spo/squidif.html>
<http://www.bytebrothers.org/SquidTest.htm>

Flere bike-terms:
<http://www.beginnerbikes.com/pages/terms.htm>

Og en forklaring på hvad 'Boot and helmet disease' er for noget:
<http://www.rc51.org/glossary.htm>
--
mvh Jes Vestervang

Bo-gsxR (08-10-2003)
Kommentar
Fra : Bo-gsxR


Dato : 08-10-03 11:26

> Det er kun squids der bekymrer sig om acc tider.

0-100 er ligegyldigt imo, men derimod så er 0-200,
0-240 osv. noget mere interessant da man der kan
se væsentligt forskel på div. maskiner.

bo-gsxR



Jens Jacob Bager Jen~ (08-10-2003)
Kommentar
Fra : Jens Jacob Bager Jen~


Dato : 08-10-03 12:30

> > Det er kun squids der bekymrer sig om acc tider.

> 0-100 er ligegyldigt imo, men derimod så er 0-200,
> 0-240 osv. noget mere interessant da man der kan
> se væsentligt forskel på div. maskiner.

Det jeg regner med du mener er at alle motorcykler med over 50hk er
hurtige fra 0-100. I 0-100 spurten er det mere reaktionstid og dygtigthed
er afgør hvem der kommer først, og det er oftest kun en enkelt MC længde
der "vindes". Der skal filers rigtigt på koblingen, forhjulet skal holdes
nede, og omdrejningerne skal holdes i det rigtige punkt.

Har man en hurtig MC er det over 150km/t der skal dystes. Her betyder
dygtighed mindre og mindre, og hestekræfterne betyder mere og mere. Os der
har indset dette går mindre og mindre op i 0-100 tider, da vi har indset
at det ikke er muligt for at at køre de tider motorcyklen er opgivet til
alligevel, selv om cyklen godt kan. Det er den sædvanlige tro på at det er
cyklen der kører og køreren bare lige som sidder oven på og styrer
gashåndtaget, og dermed hvor hurtigt man kører.

Jeg kender flere der har styrtet i sving da de kørte bag ved en
"underlegen" MC, og derfor mente de kunne køre lige så hurtigt i sving.
Det kunne de ikke. Vejen til hastighed er : God chauffør, gode dæk, god
maskine.

Den bedste (desværre sande) røver jeg kender er nogen med en nybagt MC
chauffør på en nyindkøbt Mille R på prøveplader der væltede 3 gange på sin
første tur på de små veje. Han kørte sammen med en alm Mille, så der burde
jo ikke være nogen problemer med at følge med.

Hilsen
Bager
CBR600 DR600 MZ251
Præz for PMC


Rune \(Bandit600R\) (08-10-2003)
Kommentar
Fra : Rune \(Bandit600R\)


Dato : 08-10-03 12:48

> Det jeg regner med du mener er at alle motorcykler med over 50hk er
> hurtige fra 0-100. I 0-100 spurten er det mere reaktionstid og
> dygtigthed er afgør hvem der kommer først, og det er oftest kun en
> enkelt MC længde der "vindes". Der skal filers rigtigt på koblingen,
> forhjulet skal holdes nede, og omdrejningerne skal holdes i det
> rigtige punkt.
>
> Har man en hurtig MC er det over 150km/t der skal dystes.

I Tyskland selvfølgelig ikke?

--
Venlig hilsen Rune
http://bandit600R.netfirms.com
http://www.dkfritidmotorcykel.dk/default.asp?id=7



Bo-gsxR (08-10-2003)
Kommentar
Fra : Bo-gsxR


Dato : 08-10-03 15:12

> > Har man en hurtig MC er det over 150km/t der skal dystes.
>
> I Tyskland selvfølgelig ikke?

næ blot på en vej uden trafik og strissere
og ikk på samme vej som din nabo's 4 årig går i
børnehave!

bo-gsxR....



Rune \(Bandit600R\) (08-10-2003)
Kommentar
Fra : Rune \(Bandit600R\)


Dato : 08-10-03 18:20

Bo-gsxR wrote:
>>> Har man en hurtig MC er det over 150km/t der skal dystes.
>>
>> I Tyskland selvfølgelig ikke?
>
> næ blot på en vej uden trafik og strissere
> og ikk på samme vej som din nabo's 4 årig går i
> børnehave!
>
> bo-gsxR....


Helt enig *ggg* jeg kunne bare ikke lade være ;-D
--
Venlig hilsen Rune
http://bandit600R.netfirms.com
http://www.dkfritidmotorcykel.dk/default.asp?id=7



Bo-gsxR (08-10-2003)
Kommentar
Fra : Bo-gsxR


Dato : 08-10-03 19:39



> Helt enig *ggg* jeg kunne bare ikke lade være ;-D

Det er nok her klub-striben og co. går galt


bo-gsxR



Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177514
Tips : 31968
Nyheder : 719565
Indlæg : 6408622
Brugere : 218887

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste