Klaprelyd - GSF600
Fra : Jacob Lind

Dato : 06-10-03 06:58

Hej!

Min GSF600 fra '98 (16000km) har fået en mærkelig klaprelyd.
Den optræder kun ved præcis 2500 omdr/min, og opleves som en syngende,
let dieselagtig klapren.

Cyklen kører i øvrigt upåklageligt.

Nogen bud, hvad der er frembringer denne lyd, og om
det er alvorligt?

Det er først her efter det er blevet koldt, at jeg har observeret det.

Mvh
Jacob

Fra : Kim (Bandit600)

Dato : 06-10-03 07:19

bjerggeden skrev:
>Hej!
>
>Min GSF600 fra '98 (16000km) har
>fået en mærkelig klaprelyd.
>Den optræder kun ved præcis 2500
>omdr/min, og opleves som en syngende,
>let dieselagtig klapren.
>
>Cyklen kører i øvrigt
>upåklageligt.
>
>Nogen bud, hvad der er frembringer
>denne lyd, og om
>det er alvorligt?
>
>Det er først her efter det er
>blevet koldt, at jeg har
>observeret det.

Min 600bandit fra 99 gjorde det samme ved den her tid sidste år!
Blev rådet til at komme karburatorsprit i benzinen, og det hjalp!
Er også lige begyndt at komme sprit i igen! I foråret i år var der
ingen klaprelyd, så jeg tror det gør tricket!

I Øvrigt feeed cykel! (Bare en skam man ikke fik købt en 1200)
--
Mvh.
Kim (Bandit600)

Fra : JM

Dato : 06-10-03 18:33

> [...]
> Er også lige begyndt at komme sprit i igen! I foråret i år var der
> ingen klaprelyd, så jeg tror det gør tricket!

Javel.!!! min gamle Bandit havde på et tidspunkt samme mislyd - det var en
2000 model.
Det forsvandt af sig selv igen, og jeg brugte vel at mærke karburatorsprit i
de kolde måneder.
Såhh måske er der noget om snakken..!

--

Vh
JM

Fra : Per Odense

Dato : 06-10-03 08:37

"Jacob Lind" <bjerggedenFJERNDETTE@mail.tele.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> let dieselagtig klapren.
>
> Cyklen kører i øvrigt upåklageligt.
>
> Nogen bud, hvad der er frembringer denne lyd, og om

Hvis det opstår ved et præcist omdr.tal, på støtteben og ved kørsel (i alle
gear??) er det formentlig stel-relateret. Du har formentlig noget der
sidder lidt løst og "klaprer" (ikke tænder vel? - selvom det er ved at være
køligt
Der er ikke andet at gøre, end at prøve om du kan lokalisere det. Skulle
det, mod forventning, komme "inde" fra motoren, må du også prøve at
lokalisere det... top, bund, højre side, venstre side?

Happy hunting

Vh. Per