SV650S?
Fra : Martin Leong

Dato : 03-10-03 21:04

Hej NG

Jeg står foran at skulle investere i min første MC og har haft udkig på en
SV650S. Jeg har dog ikke fundet ud af hvad forskellen er på de forskellige
modeller (har set nogen skriver SV650 K2 f.eks.)
Er der nogen der kan hjælpe lidt her? Har kigget på
http://www.suzukicycles.org/All-Suzuki/all_suzuki_models.html men synes ikke
lige det fremgår...Er der noget med kåben at gøre?
De stykker jeg har set på er fra 99 og 00 med ca. 50k km, er der noget
specifikt man skal holde øje med på denne MC?

Mvh
Martin Leong

Fra : Jesper Pedersen

Dato : 03-10-03 22:37

> Jeg har dog ikke fundet ud af hvad forskellen er på de forskellige
> modeller (har set nogen skriver SV650 K2 f.eks.)
> Er der nogen der kan hjælpe lidt her?

K2=Modellen fra 2002
K3=Modellen fra 2003

K2 modellen har "gammeldags" karburatorer. K3 modellen har elektronisk
indsprøjtnings motor. K3 modellen har også en anden baglygte, med lysdioder
istedet for en pære basseret baglygte, og der er vistnok også ændret på
layoutet af instrumenteringen.

K2'eren har en smule flere hestekræfter end K3'eren. Fordelene med
indsprøjtningsmotoren er nok mest af miljømæssig karakter. Jeg tror at
køreglæden er den samme for både K2 og K3.

Mvh.
Jesper

Fra : Peter Graff

Dato : 03-10-03 23:08

Hej Martin

Jeg har selv en SV 650 S ('99) som jeg har haft siden 2001. Det er en
virkelig god cykel, dog kan det betale sig at ændre på affjedringen. Hvis du
bor i københavnsområdet er du velkommen til at komme og se/prøvesidde min,
den holder til i Valby.

MVH

Peter Graff

Fra : Martin Leong

Dato : 03-10-03 23:02

"Jesper Pedersen" <no_email@nospam.invalid> wrote in message

> K2=Modellen fra 2002
> K3=Modellen fra 2003

Så alle modeller fra før 2002 er bare SV650S?
Skulle der være nogen forskel på 2002 og pre 2002 modeller?

"Peter Graff" <peter.graff@fjernoncable.dk> wrote in message
> [...]
du
> bor i københavnsområdet er du velkommen til at komme og se/prøvesidde min,

Fornemt tilbud, men jeg bor dog i Aalborg
Regner med at tage ud og se på en i morgen ved en forhandler, er det
egentlig noget med at forhandleren SKAL give en form for garanti, også på
brugte cykler?

Fra : RacerNiels

Dato : 04-10-03 10:29

"Martin Leong" <Martin@njfk.dk> wrote in message
> Så alle modeller fra før 2002 er bare SV650S?
> Skulle der være nogen forskel på 2002 og pre 2002 modeller?

Nej, ikke synderligt, men der findes også SV650 N. Den er uden kåbe og med
højt styr.
I 2002 fik forgaflen justerbar fjederforspænding og cylindrene skiftede
farve fra sort til grå.

Se de to her, og tag dig ikke af fejlen med den justerbare dæmpning i
forgaflen..
http://www.sydfynmcservice.dk/suzukidata/suzuki/sv650.html
http://www.sydfynmcservice.dk/suzukidata/suzuki/sv650s.html

> Regner med at tage ud og se på en i morgen ved en forhandler, er det
> egentlig noget med at forhandleren SKAL give en form for garanti, også på
> brugte cykler?

Aner det ikke..

Niels
SV650(r)
www.sqzuki.subnet.dk

Fra : Flemming Nyboe

Dato : 04-10-03 19:46

> Så alle modeller fra før 2002 er bare SV650S?
Nej.
K1 = 2001
Y = 2000
1999 hed vistnok X

Man kan kende årgangene hvis man har styr på det, jeg mener det er sådan
her:

1999: Grå motor, grå fælge, ingen preload-justering på forgaflen
2000: Sort motor, sorte fælge, ingen preload-justering på forgaflen
2001: Sort motor, grå fælge, ingen preload-justering på forgaflen
2002: preload-justering på forgaflen
2003: Kantet design, utroligt grim bagskærm

"SV650" stafferingen på siden af S-modellens halvkåbe skiftede udseende,
tror det var i 2000 eller 2001.

--
VH Flemming Nyboe

Fra : Freddy Lang

Dato : 09-10-03 19:04

Flemming Nyboe wrote:
> [...]
>
> "SV650" stafferingen på siden af S-modellens halvkåbe skiftede
> udseende, tror det var i 2000 eller 2001.

Tror nu nok, det var i 2002... min er en K1'er (2001), og den har
stafferingen i det "gamle" design...

--
Freddy
SV 650 S-K1

Fra : Armand

Dato : 22-10-03 15:29

Flemming Nyboe <flemREMOVEming.e@get2net.dk> skrev i en
> "Martin Leong" <Martin@njfk.dk> wrote in message

> Nej.
> K1 = 2001
> Y = 2000
> 1999 hed vistnok X

Jup!
Med årtusindeskiftet overgik Suzuki til en årgangs-designation der
tilsyneladende springer hvert 10 år og startende med "K-årtiet"
Inden millenium'et havde man i alfabetisk rækkefølge et nyt bogstav for hver
årgang, og da man alligevel ville løbe tør for alfabet ved brug af Z i 2001,
var det at man gik over til K 1 - 9 -systemet!

--
Armand.