CBR600 VS GSX-R600
Fra : Christian Sørensen

Dato : 01-10-03 21:41

Jeg regner med at skulle have et lille legetøj til foråret.
Som det står nu bliver det enten Honda CBR600 eller en Suzuki GSX-R600
Begge cykler vil nok være omkring fra 1995-1998 (prisen bestemmer jo
alderen)
Men hvilken en skal jeg vælge ? Jeg har hørt meget godt om begge, men at
Suzukien
nok var en smule mere sportspræget end Hondaen.
Hvilken en ville I vælge ?
For/imod dem begge ..
Priser på reservedele
Hvad går "mest/hurtigst" istykker
Mvh
Christian S

Fra : Bo

Dato : 01-10-03 22:20

> Som det står nu bliver det enten Honda CBR600 eller en Suzuki GSX-R600
> Begge cykler vil nok være omkring fra 1995-1998

jeg ville vælge gsxr600 og så ny som jeg havde råd til.
en '97 fås vist til ca. 80.000.
jo nyere og jo færre km jo bedre, i '98 fik den ændret lidt
i motorkarakteristikken, så kurven fik lidt mere bøf i bunden.
men alle gsxR'erene er fede og gode maskiner så længe vi snakker
om modeller fra '97 og frem.
Jeg har aldrig hørt om svagheder, for hverken cbr eller gsxR.
vil man have en racer, skal man nok satse på suzukien.
imo skal man op i cbr f4 ('99) for at få tilsvarende kværn.

Man køber ikke en 600ccm fordi man vil have et sejt træk
under 7.000 omdr. det er en motor der løber over 13.000omdr.
så hvis man vil ha en 600 racer, skal man ikk vælge efter om
man kan køre 500km motorvej med 110 uden at blive lidt øm.
men vælge den man synes der er fedest når det går hurtigt,
specielt på de små veje. ellers er det nok ikk det man skal
kigge efter men noget mere "blødt".

bo-gsxr750 '99 som er magen til gsxr600 af udseende

Fra : Morten dahl

Dato : 02-10-03 08:37

"Bo" <gsx-r@ofir.dk> skrev i en meddelelse news:blfg2c$34h$1@sunsite.dk...

>snippet en masse fornuftig snak<

> bo-gsxr750 '99 som er magen til gsxr600 af udseende

Hej bo, kunne ikke være mere enig med dig. Men nu en anden ting, din ´99 har
den været et smut forbi MC-Xpress, og hvis ja, hvad fik Erik hevet ud af
den?

-
Morten Dahl
Gixxer600 ++

Fra : Bo

Dato : 02-10-03 10:01

> Hej bo, kunne ikke være mere enig med dig. Men nu en anden ting, din ´99
har
> den været et smut forbi MC-Xpress, og hvis ja, hvad fik Erik hevet ud af
> den?
ja
- 185hk. ved 0,6bar og en kontakt så jeg også kan køre med 160hk
begge tal er selvfølgelig målt på hjulet.
http://dfm.nathue.dk/bogsxr
men efekt kurve billedet er lidt skidt, da han ikk gav fuld gas før
6.000omdr.

bo-gsxR

Fra : Morten dahl

Dato : 02-10-03 09:58

"Bo" <gsx-r@ofir.dk> skrev i en meddelelse news:blgp59$6ri$1@sunsite.dk...

> har
> ja

Syntes nok jeg havde hørt en lille fugl synge om det Hvordan er
funfaktoren blevet på den nu så?? står den mål med udgiften??

-
Morten Dahl
Gixxer600 ++ (der slet ikke er misundelig)

Fra : Bo

Dato : 02-10-03 10:43

> Hvordan er
> funfaktoren blevet på den nu så?? står den mål med udgiften??

JA, på det lave ( 160hk ) løfter den forhjul i 3.gear ved ca. 130km/t
men det er altså mange hypper at ha på hjulet, så helt mikro veje
der er det nok en stor håndfuld, men på "mellem" små veje med
overskuelige sving ( så man kan se hvor man køre hen ) der er
den sku fed nok.
før skulle den ha tæsk hvis hjulet skulle op, men det er
slet ikk nødvendigt mere nu kommer det op hver gang
du gir gas - helt automatisk og det føles meget mindre voldsomt.

man skal lære at køre mere flydene, da der ikk er meget guf
under 5.000 omdr. men ved 7.000 har den 120hk på hjulet
så der løfter den i 1.g. og 2.g
når man så overhaler biler, løfter den ofte hjulet når man kommer
op på siden af den. og man bestemmer jo selv hvornår man
vil sætte det ned igen.
både r1 mv skal kraftigt provokeres til at løfte noget som helst
i 2. gear, den her løfter hjulet blot du vrider gassen i 4.gear.

> Morten Dahl
> Gixxer600 ++ (der slet ikke er misundelig)
turbo har en dårlig egenskab - man vil hurtigt ha mere
jeg troede at hvis jeg valgte 2 nivaue'er så kunne jeg jo
bare køre med de 160hk det meste af tiden, da det måtte
jo være nok.......... Det er det sku ikk 160hk er kun til
at trille rundt med på mc-D's drive in.
det kan måske blive til en prøvetur hvis vi mødes en dag
i næste sæson på fx. karoline .... måske ,-)

bo-gsxR

Fra : Morten dahl

Dato : 02-10-03 10:55

"Bo" <gsx-r@ofir.dk> skrev i en meddelelse news:blgris$i0c$1@sunsite.dk...

> JA, på det lave ( 160hk ) løfter den forhjul i 3.gear ved ca. 130km/t

Har du selv købt stik/udstyr til at kunne ændre programmet??

> [...]
> der er det nok en stor håndfuld, men på "mellem" små veje med
> overskuelige sving ( så man kan se hvor man køre hen ) der er

Se der er min plan så noget med at køre med std. kompression, og deraf
følgende lavere tryk. dette vil give mig mulighed for at åbne WG ved
svingkørsel og så "nøjes" med de alm. 120hk på hjulet..

> [...]
> både r1 mv skal kraftigt provokeres til at løfte noget som helst
> i 2. gear, den her løfter hjulet blot du vrider gassen i 4.gear.

Alt andet lige, så er vi jo tilbage ved mit begreb "fun-faktoren" og kan
tyde den er står mål med investeringen?

> turbo har en dårlig egenskab - man vil hurtigt ha mere
> jeg troede at hvis jeg valgte 2 nivaue'er så kunne jeg jo
> bare køre med de 160hk det meste af tiden, da det måtte
> jo være nok..........

Det er jo lidt ligesom den gode Mads L. jeg har kørt tur med ham og 9´n.. nu
nåede den jo som spået ikke på gaden i år. Men det er også skruen uden
ende...

Det er det sku ikk 160hk er kun til
> at trille rundt med på mc-D's drive in.
> det kan måske blive til en prøvetur hvis vi mødes en dag
> i næste sæson på fx. karoline .... måske ,-)

Hvis ikke jeg er gået på Kilo´n så sidder der turbo på tigerdyret når Marts
viser sit glade ansigt.. Men tak som byder, er godtnok fra Jylland. Har
desuden været oppe ved MC-xpress før. /har arbejdet i S) og fik lov at prøve
den de havde stående deroppe. med 2 forskellige programmer i..

-
Morten Dahl

Fra : Bo

Dato : 02-10-03 11:27

> Har du selv købt stik/udstyr til at kunne ændre programmet??

der er monteret en knap på styret, så jeg kan vælge med den.

> Se der er min plan så noget med at køre med std. kompression, og deraf
> følgende lavere tryk. dette vil give mig mulighed for at åbne WG ved
> svingkørsel og så "nøjes" med de alm. 120hk på hjulet..

"WG"? Dette synes jeg er en utilfredsstillende løsning.
mekanikkerne sagde at de var hurtigere med mølle, på banen, end
med en std. kværn. man skal blot lære at man aldrig skal lukke
helt for gassen og køre man over 5.000 omdr. så er der tryk
på hele tiden og ingen vente tid på hestene.

latens tiden kommer ikk pga. sænket komp. men pga. motoren
selv skal suge luften ind, igennem turbo'en først.
men over 5000 omdr. klarer turboen det hele for dig.

> kan tyde den er står mål med investeringen?
det er der kun en måde at finde ud af på...

> Det er jo lidt ligesom den gode Mads L. jeg har kørt tur med ham og 9´n..
nu
> nåede den jo som spået ikke på gaden i år. Men det er også skruen uden
> ende...
var han ikk igang med noget kompressor roderi? hvordan går det?

> Hvis ikke jeg er gået på Kilo´n så sidder der turbo på tigerdyret når
Marts
> viser sit glade ansigt..

der er nok 1-2 måneders ventetid!

Har
> desuden været oppe ved MC-xpress før. /har arbejdet i S) og fik lov at
prøve
> den de havde stående deroppe. med 2 forskellige programmer i..
så er der vel heller ikke tvivl om fun faktoren! ? men er man ikk vant til
at køre på baghjul med 150km/t så kræver den lidt tilvæning før det
bliver rigtig sjovT
hvad prøvede du? det har måske været den 600 som jeg har nævnt før.
hvordan gik turen ?

bo-gsxR

Fra : Morten dahl

Dato : 02-10-03 11:39

"Bo" <gsx-r@ofir.dk> skrev i en meddelelse news:blgu4o$4rk$1@sunsite.dk...

> [...]
> helt for gassen og køre man over 5.000 omdr. så er der tryk
> på hele tiden og ingen vente tid på hestene.

WG=WasteGate. Selvf. kan man holde den over 5K og så bevare trykket, men
det ændrer ikke på det faktum at det altså er fuldblodsheste der sparker når
man ruller gassen på og ikke pony´r

> latens tiden kommer ikk pga. sænket komp. men pga. motoren
> selv skal suge luften ind, igennem turbo'en først.
> men over 5000 omdr. klarer turboen det hele for dig.

Det er jeg med på, men det der var min ide var.

At køre en turbo cykel er lidt som at jonglere med håndgranater hvor
splitten er væk.. det kræver man holder tungen lige i munden

Men hvis nu jeg ikke sænkede kompressionen. (hvilket uden tryk ville koste
heste), så kunne jeg ikke lade så meget, ca. ½bar.

Til gengæld ville jeg kunne vi WG få motoren til at "tro" den var en
sugemotor, og derfor ydede tæt ved det den normalt ville. Nu skulle den så
suge igennem møllen, dette koster heste. Men her kunne WG jo stilles til
rent 0 i ladetryk, altså at den puster op til 0, og så ikke længere.

Dermed skulle den efter min teori kunne køres rimeligt som en std. uden
turbo.

> var han ikk igang med noget kompressor roderi? hvordan går det?

Ligenu er han ikke gået igang med kompr. men kører stadig GT17 lader. Han
har brugt sæssonen på at montere sprøjt på 9´n. Så er grundlaget der for
alle former for tryk.

> Marts
>
> der er nok 1-2 måneders ventetid!

Min "drøm" er at lave systemet selv. men købe visse elementer oppe hos Erik.
(InterCooler, plenum mm) Men så at bruge en sprøjtmotor som din, og
spjældene fra samme. Men hooked til et fuldt programerbart anlæg, ligesom
Mads L. Her ville jeg få mulighed for at kontrollere ALT.

Tror ikke det bliver billigere, men mere gennemført. Jeg har så også
fordelen af at have ekstra cykler stående(har 1½ ekstra 7½ stående), så jeg
kan bygge i fred og ro.

> [...]
> bliver rigtig sjovT
> hvad prøvede du? det har måske været den 600 som jeg har nævnt før.

Det var ultimativ sjovt.. slet ikke det. Men når jeg spurgte til din
opfattelse, så var det ud fra at du har smidt pengene, og har kørt med
systemet til hverdag.. En prøvetur er jo altid maks.sjov på en "fun-faktor"

Men den jeg prøvede var en 750 karb, med 600 kåbe.. faktisk kåbe magen til
min originale.. det eneste der "gav den væk" var den USD..

-
Morten Dahl
Gixxer600++

Fra : Bo-gsxR

Dato : 02-10-03 12:20

> At køre en turbo cykel er lidt som at jonglere med håndgranater hvor
> splitten er væk.. det kræver man holder tungen lige i munden

nej det er sku ikk slemt når man har lært at køre på den.

> [...]
> suge igennem møllen, dette koster heste. Men her kunne WG jo stilles til
> rent 0 i ladetryk, altså at den puster op til 0, og så ikke længere.

hvorfor ? turbo er jo netop så man kan få "mange" hk. hvis du
kører med 0 ladetryk, så vil motoren jo skulle suge hele tiden
og turbo'en vil kun være i vejen for luft flowet.
du skal da ikk vælge turbo for at få 10-20hk mere, det kan du
nå med knaster, portning - konventionelt.

> Dermed skulle den efter min teori kunne køres rimeligt som en std. uden
> turbo.
igen - Hvorfor vil du dog ha en turbo til at køre som std.?
selv med 0,6bar, og sænket til ca. 7 i kompr. køre min ganske
flydende og er ganske nem at styre. den er nu ik svære end
en std. kværn ville være med 180 hk. på hjulet, tror jeg.

> [...]
> spjældene fra samme. Men hooked til et fuldt programerbart anlæg, ligesom
> Mads L. Her ville jeg få mulighed for at kontrollere ALT.
ok så næste sæson vil du skrue? for det er bestemt noget der tager tid.
specielt når du vil ændre den til en med sprøjt. så skal alt jo skiftes.

> Tror ikke det bliver billigere, men mere gennemført.
hmm hvad mener du? turbo er jo i sig selv rimlig simpelt.
men er noget L... hvis der er blot en ting der ikk stemmer overens
med resten. div. kit's fra div. producenter skulle netop gerne være
testet og prøvet så alt stemmer og kørbarheden er god.
det eneste jeg savner ( ud over flere hk ) er en hks bov som jeg
forhåbentligt for råd til efter vinteren.

> [...]
> opfattelse, så var det ud fra at du har smidt pengene, og har kørt med
> systemet til hverdag.. En prøvetur er jo altid maks.sjov på en

man bliver sådan lidt doven... man gider ikk at fyre den af over kun
100 m. som når man skal overhale brians golf. man vil gerne have
plads til at acc. lidt op i omdr.

+ jeg vil nok også se om jeg får råd til at montere en luft/olie køler.
da vandet ligger på +85g. og hurtigt kommer over 100 når det går lidt
langsomt fx. i byen. jeg kan selv tænde og slukke for blæseren, men
den kører jeg med tændt hele tiden næsten. pga. intercooleren, kommer
der ikk ret meget luft til vandkøleren. så køle effekten er reduceret meget.
og oliekøleren på gsxR750 sucks, den varmer blot vandet højt op.

bo-gsxR

Fra : Morten dahl

Dato : 03-10-03 10:46

"Bo-gsxR" <gsx-r@ofir.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> du skal da ikk vælge turbo for at få 10-20hk mere, det kan du
> nå med knaster, portning - konventionelt.

Det var også kun ment som en "sving drosling", når så vejen retter sig lidt
ud igen.. så slippes knappen, og så vi tilbage ved den der "sigt og skyd den
af" strategi...

> [...]
> flydende og er ganske nem at styre. den er nu ik svære end
> en std. kværn ville være med 180 hk. på hjulet, tror jeg.

Det kan godt være det hele egentlig bare bunder i kvindelige kønshormorner i
mit reproduktions apparat

> Erik.
> ok så næste sæson vil du skrue? for det er bestemt noget der tager tid.
> specielt når du vil ændre den til en med sprøjt. så skal alt jo skiftes.

Jeps.. men har jo som sagt flere cykler stående, og den ene har kvæstet en
motor, så den skal lige have en 750i motor(så er alle følere er) og så
ellers kobles op til en EFI boks.. vil så bruge de orig. spjælde fra en 750i
motor

> [...]
meget.
> og oliekøleren på gsxR750 sucks, den varmer blot vandet højt op.

Hmm, jeg ville nok kigge i retning af Tyskland, og se om du kunne finde en
af de her "monster store" alu kølere der bliver brugt til ræs, hvis då bare
der stadig er plads til møllen... men så har du sku køling nok..

"Kender" en prøjser der ligger inde med sådan en, skal jeg prøve at ringe
til ham en dag her i vinterperioden, og se om man kunne få en vinterpris??

-
Morten Dahl

Fra : Bo-gsxR

Dato : 03-10-03 11:21

> [...]
lidt
> ud igen.. så slippes knappen, og så vi tilbage ved den der "sigt og skyd
lyder da besværligt og sikke en overraskelse hvis fingeren en dag gled

> Det kan godt være det hele egentlig bare bunder i kvindelige kønshormorner
> mit reproduktions apparat
jeg synes det er fedt når hjulet løftes på vej ud af sving, og jo
tidligere
jo bedre

> "Kender" en prøjser der ligger inde med sådan en, skal jeg prøve at ringe
> til ham en dag her i vinterperioden, og se om man kunne få en vinterpris??

tror sku ikk der er plads nok, efter ic'eren er kommet. std. styrdæmperen er
også røget.

hov vil du forresten lave alt det der på dit 600 stel?
for så er der jo den der 20% regel der gør det lidt "forbudt"!?
hvad med at opg. og så få et lidt stærkere stel og ups f.gaffel også?

bo-gsxR

Fra : Morten dahl

Dato : 03-10-03 11:29

> hov vil du forresten lave alt det der på dit 600 stel?
> for så er der jo den der 20% regel der gør det lidt "forbudt"!?
> hvad med at opg. og så få et lidt stærkere stel og ups f.gaffel også?

øhh, nu er stellet 100% identisk med 750 stellet, og USD gaffel har jeg.
(har købt en spliterny SHOVA) og har også 6stemplede.

Der ligger PT en 750, med karbs i stellet (er lovligt)

Men nej, vil bygge det på en af mine 750´r.. og når så den kører (og fungere
optimalt) så sælger jeg 600´n, og får betalt afgift af den 750.. Dette
efterlader mig så med endnu en 750, men dens skæbne ligger nok som
"ring/trackday luder"

-
Morten Dahl

Fra : Bo-gsxR

Dato : 03-10-03 11:51

> øhh, nu er stellet 100% identisk med 750 stellet, og USD gaffel har jeg.
> (har købt en spliterny SHOVA) og har også 6stemplede.

er bagsvingeren ( og afj.) ikk forstærktet med en ekstra "bøjle".
med mølle på ( men det blir jo så på 750'eren ) der ville jo
ellers så komme 100% flere hk igennem denne.

> Der ligger PT en 750, med karbs i stellet (er lovligt)

og dog en 600 har 90 på hjulet og en 750 120...

> [...]
> optimalt) så sælger jeg 600´n, og får betalt afgift af den 750.. Dette
> efterlader mig så med endnu en 750, men dens skæbne ligger nok som

du venter vel så med møllen til den har været igennem sbi ikk?

bo-gsxR

Fra : Morten dahl

Dato : 03-10-03 12:18

> er bagsvingeren ( og afj.) ikk forstærktet med en ekstra "bøjle".
> med mølle på ( men det blir jo så på 750'eren ) der ville jo
> ellers så komme 100% flere hk igennem denne.

Nope, men det bliver jo heller ikke tigerdyret der får mølle, men en rigtig
750.

> og dog en 600 har 90 på hjulet og en 750 120...

Nu er det jo sådan at de går efter nominel ydelse, og 600 har 110, 750 har
128. så jeg må gå op til 132..

> fungere
>
> du venter vel så med møllen til den har været igennem sbi ikk?

Nope, den motor ryger bare ud af stellet når den skal til toldsyn. tager 4
timer..

-
Morten Dahl

Fra : Bo-gsxR

Dato : 03-10-03 14:13

> Nu er det jo sådan at de går efter nominel ydelse, og 600 har 110, 750 har
> 128. så jeg må gå op til 132..

godt du ik har valgt den med sprøjt

> Nope, den motor ryger bare ud af stellet når den skal til toldsyn. tager 4
> timer..

kommer du tit til kbh

bo-gsxR

Fra : Morten dahl

Dato : 03-10-03 14:11

> godt du ik har valgt den med sprøjt

Det var ligenetop derfor jeg måtte affinde mig med en karb motor..

> kommer du tit til kbh

Hvad tænker du på?? er det ikke kun 1 dyse du skal have skiftet, eller har
du ikke fået ny prop i endnu??

-
Morten Dahl

Fra : Bo-gsxR

Dato : 03-10-03 22:39

> Hvad tænker du på?? er det ikke kun 1 dyse du skal have skiftet, eller har
> du ikke fået ny prop i endnu??

jo, det er blot dysen - endnu.
jeg, når der er t$id til det, ville gerne ha skruet lidt op for trykket.
men det kræver lidt ændringer, de bolte som holder topstykket og
cyl.blokken sammen skal bores ( gevindet selvfølgelig ) op til 12mm
i stedet for de 10mm de er nu. for så kan der spændes endnu hårdere
til, så toppakningen kan holde større tryk.
mc-x har lavet en '95'er med 262hk hvor de lavede denne operation.
mit mål er nu blot 220hk ca. så vil der også være min. 30hk ned til en
busa bigbore 220 burde kunne nås med ca. 0,9 bar.
men den her mølle der er på nu, supporter vist kun omkring 1 bar.
så jeg ved ikk om den kan gi tryk nok. men skal der ny mølle
på, er det jo ikk sikkert at manifolden passer den. men
gevindet kan nok klares af en eller anden metal arbejder,
smed el.l. men at pille motoren ud og skille den af koster
sku lidt knaster. har bare ikk erfaring nok selv
de værksteder jeg har talt med lyder meget uvidende når
der er mølle på.

har du adgang til felt og co2 måler? det gør justerings arb.
lidt nemmere når nu du alligvel skal ha indsprøjtning.

bo-gsxR

Fra : Bo-gsxR

Dato : 02-10-03 12:28

> Se der er min plan så noget med at køre med std. kompression, og deraf
> følgende lavere tryk. dette vil give mig mulighed for at åbne WG ved
> svingkørsel og så "nøjes" med de alm. 120hk på hjulet..

tro mig det lærer du hurtigt, og så vil du ha mere power.
selv med 200 på hjulet, bestemmer du jo selv hvor mange
du vil bruge.

bo-gsxR

Fra : Niels S.

Dato : 02-10-03 10:57

"Bo" skrev

*snip en masse om løftede forhjul*

> det kan måske blive til en prøvetur hvis vi mødes en dag
> i næste sæson på fx. karoline .... måske ,-)

Hva' Bo, er der ikke noget du har udeladt?

--
Niels S.
VFR800FI

Fra : Bo

Dato : 02-10-03 11:12

> Hva' Bo, er der ikke noget du har udeladt?
> Niels S.
> VFR800FI
> Medlem af VFR klub Danmark (www.vfr.dk)

skal du ikk arbejde? "%&/&¤&//(##

der er en af mine dyser der er tilstoppet
så der røg et stempel og dyse fejlen har jeg ikk haft
penge eller tid til at få ordnet endnu. ((((
det sker her til vinter håber jeg.

bo-gsxr

Fra : Morten dahl

Dato : 02-10-03 11:09

> skal du ikk arbejde? "%&/&¤&//(##
>
> der er en af mine dyser der er tilstoppet
> så der røg et stempel og dyse fejlen har jeg ikk haft
> penge eller tid til at få ordnet endnu. ((((
> det sker her til vinter håber jeg.

Nå ja, men et stempel i ny og næ.. mangler du dyser?? tror nok jeg har nogle
til at ligge, har rigtigt meget skrammel liggende til vores cykler

-
Morten

Fra : Bo

Dato : 02-10-03 11:31

> Nå ja, men et stempel i ny og næ.. mangler du dyser?? tror nok jeg har
nogle
> til at ligge, har rigtigt meget skrammel liggende til vores cykler

motoren skulle kunne holde til omkring 300hk hvis blandingen er rigtig.

og jo, jeg tror jeg mangler en dyse.

bo-gsxR

Fra : Morten dahl

Dato : 02-10-03 11:41

"Bo" <gsx-r@ofir.dk> skrev i en meddelelse news:blguds$72b$1@sunsite.dk...

> nogle
>
> motoren skulle kunne holde til omkring 300hk hvis blandingen er rigtig.
>
> og jo, jeg tror jeg mangler en dyse.

Nemlig, se mit svar andetsteds (i den her kæmpetråd) ang. opbygning af fult
programerbar anlæg.

Men lover lige at kigge på "lageret" efter en dyse..

-
Morten Dahl

Fra : Niels S.

Dato : 02-10-03 11:39

"Bo" skrev

> skal du ikk arbejde? "%&/&¤&//(##

*G*

Op med modet - den er sikkert kørende til næste sæson

Fra : Bo-gsxR

Dato : 02-10-03 12:23

> Op med modet - den er sikkert kørende til næste sæson

ja det er jo ikk sjovt at skulle melde afbud til div. vfr træf pga.
suki'en står stille
jeg har jo ikk råd til at købe en vfr pt til at køre på når
suzukien står stille.

bo-gsxR som har et bogstav tilfældes med vfR

Fra : Janner

Dato : 02-10-03 07:29

"Christian Sørensen" <Realbadass@stofanet.dk> wrote in message
> [...]
> Suzukien
> nok var en smule mere sportspræget end Hondaen.

Sukkien = mest sjov og spas og mest ræser præget .... Sædvanlig sukki kvali
uden træde nogen over fødderne har selv haft to Sukkier

Hondaen = mest fornuft og bedste all round , Sædvanlig gedin Honda kvali der
bare dur' og aldrig går i stykker.... vi har i klubben haft CBR600'erere der
har rundet 100000 uden dikkedaret og aldrigt været åbnet.

Har selv haft en CBR600 for en d år siden og kan kun sige jeg var yderst
tilfreds, tror jeg kørte knap 40000 på maskinen.... Og det eneste jeg fik
lavet var at den bagerste skive blev drejet ned på et tidspunkt ... Intet at
klage over på modellen.

Men Men Men en gylden regl er .... Tag ud og prøv begge modeller så er du
sikkert ikke længere i tvivl, når det gælder ens scooter skal man jo handle
med hjertet.

Hygge

Jan
CBR929RR
http://www.gugmc.dk/Image/Mc%20Pic/IM002114.JPG

Fra : Jens Jacob Bager Jen~

Dato : 02-10-03 08:00

Christian Sørensen wrote:
> Jeg regner med at skulle have et lille legetøj til foråret.
> Som det står nu bliver det enten Honda CBR600 eller en Suzuki GSX-R600

Hej Christian

Begge cykler er gode. Prøv dem begge, da det er lidt som at bede os vælge
mellem æbler og pærer. Når det er sagt, så er Honda CBR 600 F berømt for sin
gode kvalitet og holdbarhed. Min CBR 600 F2 har kørt 111.600km nu, og den
kører perfekt og går stadig 18km/L og langt over 200km på toppen. Den lyder
sund, og jeg får altid ros af folk der prøver den. Find lige en Gixxer 600
man kan sige det samme om. Gixxer 600 fra 97 har meget lidt bund og
mellemområde i forhold til en CBR 600. Hvis du skal bruge den til hverdag og
til og fra arbejde er der kun et valg, og det er en med en vinge på.
Gixxeren er dog sjov, og maser fint når den får prygl. På de små sogne veje
en søndag i sommerferien passer den peaky motor fint til den foroverbøjede
siddestilling og den er da meget sjov, men CBR 600 har vundet mange gange i
Supersport klassen, så det er ikke fordi det er en langsom cykel, den er
bare ikke 100% fokuseret på ræserbanen, men har lige et par %
hverdagsduelighed over sig. Kører du på arbejde en oktober dag som i dag,
ærger du dig over at "stå på hænder" mens alle bolte og skruehoveder tæres
p.g.a. den billige materiale kvalitet. Køb en CBR, eller som minimum en
98'er Gixxer, da den har meget mere mellemområde.

Når jeg siger det er som at vælge i mellem æbler og pærer, så mener jeg
selvfølgelig det er som at vælge i mellem gode sunde raske æbler med saft og
kraft mod en nedfalden pære det har ligget for længe på joden og er blevet
ormædt. Man er vel Honda mand.

Find cyklerne her og læs hvad de mener:
http://www.motorcyclenews.com/bikes/search?sectionID=0&navID=15

--
Mojn
Jens Bager Jensen

Fra : Mikkel Christensen

Dato : 02-10-03 08:29

"Jens Jacob Bager Jensen" <news@abl1926.dk> writes:

> [...]

[...]

> Man er vel Honda mand.

*host*

Well, hvis det ikke lige skal være en CBR (hvilket unægteligt nok er den
all-round bedste 600'er), så kig på en ZXR fra samme periode.
Den er næsten lige så komfortabel og praktisk som Hondaen, men med
en meget sjovere motor. Og så undgår man jo at købe en Honda

Man er vel MZ mand.
Og Kawa...

--
Mikkel | "...Being shot out of a cannon will always be better
motortosse.dk | than being squeezed out of a tube.

Fra : Henrik Nielsen - Rap~

Dato : 02-10-03 08:42

Den tråd er vist ved at udvikle sig, til noget jeg kender derhjemmefra
Min kæreste kører ZX6R, så deeet, får vi jo snakket en del om

Men ok, den er et godt bud, på et alternativ

--
Mvh.
Henrik

Fjern x i mailadr. ved svar på mail.

Fra : TheHobbit

Dato : 02-10-03 08:54

Det er sgu blæret at ha' en kæreste der kører ZX6R - det mener jeg!

Min tør knapnok køre bil.

Stephan Hansen - Suzuki GS500E '99
www.StephanNet.dk
http://www.dkfritidmotorcykel.dk/?id=297
+ Honda CBR600 F3V - 1996

- We who are about to die salute you -

Fra : Morten dahl

Dato : 02-10-03 08:58

"TheHobbit" <hobbit@protek.dk> skrev i en meddelelse
> Det er sgu blæret at ha' en kæreste der kører ZX6R - det mener jeg!
>
> Min tør knapnok køre bil.

Nej ikke når hun napper ham på de små veje der findes rigtig mange af på de
kanter

(undskyld Henrik av av av)

-
Morten Dahl
Gixxer600++

Fra : TheHobbit

Dato : 02-10-03 09:05

> Nej ikke når hun napper ham på de små veje der findes rigtig mange af på
de kanter
Jo, det er da ekstra blæret - sådan skal det være!
Meeen når hun har en lille fix toptunet 600'er og han har en stor
konservativ 1100'er så er der vel heller ikke noget at sige til det... + hun
ganske sikkert vejer mindre!!

> (undskyld Henrik av av av)
....også herfra

/Stephan

Fra : Henrik Nielsen - Rap~

Dato : 02-10-03 13:27

"Meeen når hun har en lille fix toptunet 600'er og han har en stor
konservativ 1100'er"

Hør hov, stop nu

Det er Honda'en som er fix og toptunet

Fra : Morten dahl

Dato : 02-10-03 13:32

"Henrik Nielsen - RaptorMC.dk" <xng@post.cybercity.dk> skrev i en meddelelse
> "Meeen når hun har en lille fix toptunet 600'er og han har en stor
> konservativ 1100'er"
>
> Hør hov, stop nu
>
> Det er Honda'en som er fix og toptunet

ja men klogeligt undkod du lille

Skal i ikke snart holde fest igen... Grewy og mig trænger til at komme lidt
ud

-
Morten

Fra : Anders Thorup

Dato : 02-10-03 13:51

"Morten dahl" <morten@FJERNdahl.mail.dk> wrote in message
<Snip,, noget om lille og fix>

> Skal i ikke snart holde fest igen... Grewy og mig trænger til at komme
lidt
> ud
>
> -
> Morten

Jammen, jammen, jammen Morten altså
Hvor blev høst-fest invitationen af i år???

Har i ikke hold lidt lav profil i år, sammelignet med sidste år?
Eller vil i bare ikke feste med os andre længere *piv*

Jeg er snart ved at eksplodere her nede i det sønderjyske,, jeg kan snart
ikke vente på at der kommer et oplæg om en eller anden klub(Ahem,, MC
Chaufførerne,, hosthost) invitere dfm, forbi til en hygge-aften(ved godt,
der har været 2,,, men jeg kunne jo kun komme med til den ene og den jeg
var med til, var Jes der ikke engang til at drikke snaps )

MVH / Best Regards
Anders Thorup
Suzuki GSX 250 EX
Http://www.dkfritidmotorcykel.dk/Anders_Thorup

Fra : Henrik Nielsen - Rap~

Dato : 02-10-03 15:26

Jo, måske holde vi Haloween (stav selv) i løbet af oktober. Men intet er pt.
sikkert.
Der bliver dog nok ikke råd til liveband denne gang.

Men en fest ville være på sin plads, snart

Fra : Henrik Nielsen - Rap~

Dato : 02-10-03 13:24

Så så. Jeg napper hende til hver en tid

Sådan en grøn snotklat kan slet ikke følge med en jetjager som min

Det må du aldrig sige jeg har sagt.

Fra : Morten dahl

Dato : 02-10-03 08:51

"Jens Jacob Bager Jensen" <news@abl1926.dk> skrev i en meddelelse

> [...]

> p.g.a. den billige materiale kvalitet. Køb en CBR, eller som minimum en
> 98'er Gixxer, da den har meget mere mellemområde.

Nu ejer jeg tilfældigvis sådan en Gixxer600, og hvad baserer du dit udsagn
om tærende skruer på?

Dette er og bliver en religionskrig. Hvis hans budget nu ligger og tilter
mellem en ´99Gixxer og en CBR600 F4. Så ville det som Allround cykel helt
klart være F4´n der vinder.

Nu ved jeg ikke hvor meget den kære Bager har kørt på henholdsvis ´97 og ´98
modellerne. Men jeg har tilgengæld kørt en hel del kilometer på Grewy´s F4,
og ingen tvivl der. Som allround vinder den. og tror egentlig at hvis jeg
lærte den ordentlig at kende. Så ville jeg kunne køre ligeså stærkt på den
som på gixxern.

Og mht. kraftudfoldelsen, så er der altså begrænset forskel mellem de 2
gixxere, men i forhold til en F2 så mangler hverken ´97 eller ´98 modellen
kræfter.

Og materiale kvaliteten på suzuki´s billige GSF/GSX-F modeller, den kan
selvf. ikke diskuteres, men de er også så billige at der ikke rigtigt er
nogle alternativer. Men at påstå Gixxerne også ligger under for dette, det
er tegn på useriøsitet.

Du vil altså hellere råde manden til at investere i en F2, end en cykel der
er en del nyere? bare fordi det er en honda?

Hvis den skal bruges til hyggeture med fart på, så kig nærmere på gixxerne..
er det mere som allround så er en F4 det oplagte valg.
Men Kwasaki´s ZX6R (´98+) er altså også meget komfortabel. og det til penge
på niveau med Gixxer´n

-
Morten Dahl

Fra : Jens Jacob Bager Jen~

Dato : 02-10-03 09:37

> [...]
>
> Du vil altså hellere råde manden til at investere i en F2, end en
> cykel der er en del nyere? bare fordi det er en honda?

Hej Morten

Denne disskusion måtte komme

Jeg er enig i dig i at Suzuki har et meget forskelligt kvalitets niveau.
Nogle af deres modeller er meget billige, og kvaliteten er slet ikke på
niveau med konkurrenterne der tilgengæld er meget dyrere fra ny. Gixxer
modellerne er i en bedre kvalitet, men jeg har i klubben set en TL 1000 S
der tydeligt viser tegn på tæring på den fritliggende motor. JEg vurdere
TL'erne som være i Suzukis dyre serie, og derfor drog jeg direkte paraleller
til Gixxer 600. Ejerne har heller ikke være de største vaskere, så det kan
være fejlen ligger på ejeren og ikke materialet.

F2'ere er så gamle nu, at selv om modellen er totalt skudsikker, så kan de
fejle at muligt. På modeller der er så gamle, og det er lige meget hvilken
model eller mærke vi snakker om, så skal man helst have et vist niveau af
mekanik forståelse, og ikke slås ud af en hurtig omgang kronrørsleje skift
eller kaliberrenovering. F2 a og b fås fra 52.000, F3a'ere (95-96) fås til
70.000kr og F3b (97-98) fås til 80.000kr. Det er den samme pris som vi taler
Gixxer 600 til af samme årgang, så det er ikke fordi de er så dyre. Nogle
CBR ejere tror dog de ejer guldet, og jeg har da set flere CBR 600 F2 til
80.000kr. Jeg håber ikke de bliver solgt, da prisen er helt hen i vejret. Vi
er fuldstændig eninge om at en ZX6R fra 98 er en rigtig fed maskine.
95-97'erne er heller ikke af vejen. Jeg vil "any day" vælge en ZX6R mod
f.eks en thundercat eller en Gixxer 600 . Kærestens (GPZ 500 S)
drømmemaskine er en ZX6R 636 fra 2002. Hvis hun får sådan en må jeg hellere
opgradere til den Fireblade SC33, da ellers få jeg da klø

Fra : Morten dahl

Dato : 02-10-03 09:56

> Hej Morten
>
> Denne disskusion måtte komme

Jeps.. men så får vi jo dagen til at gå, og ved på forhånd at vi to bare
SKAL sidde ved siden af hinanden til J-dag...

> [...]
> til Gixxer 600. Ejerne har heller ikke være de største vaskere, så det kan
> være fejlen ligger på ejeren og ikke materialet.

Se der bliver man straffet som fortjent. Det er fuldstændigt korrekt at
Suzuki motorene er ubehandlede, og derfor irrer hurtigt, dette er også
tilfældet på Gixxer modellerne, der er det bare pakket ind i plastik..

> Snippet en masse om F2 vs F3 vs ZX6<

Se det var lige det jeg ville frem til.. F2 er efter min overbevisning en
god maskine, har i kraft af mit arbejde kørt en del af dem, men alderen
fornægter sig ikke. heller ikke på køreegenskaberne.. At de sidste F3
modeller så kører (shh.. ellers forsvinder religionen) skidegodt er så noget
helt andet.

Og F4 har jeg forlængst måtte overgive mig til. Som hverdags maskine med
strafvægten bagpå er den længder bedre end Gixxer´n. Men gixxer´n har den,
for mig fede, egenskab at man slet ikke er i tvivl om man sidder på en
ræser..

Der var jeg meget forbavset første gang jeg satte mig op på en ZX6, den
ligner umiddelbart gixxer´n, men man sidder meget lavere, og har næsten den
samme komfort som på honda´n.

At du så tager den nye ZX636 med ind i billedet (ved godt det var lidt i en
anden sammenhæng) viser bare hvorfor haskager IKKE bør være en del af et
solidt morgenmåltid . Damn man sidder krampet sammen på sådan en. Selv
lille mig har sku svært ved at finde mig til rette på den og ´03 R6..

Næhh du, prøv at foreslå konen en F4, gerne med den opdaterede front fra FS
modellen (kan flyttes over på en ´99). Det i så sparer af penge, kan jo
formøbles i dæk og track/ring ture..

Vi har i klubben problematikken ligenu.. Vi er 3 styk der alle overvejer at
ryge på KiloGixxer næste sæsson. Og over min nye bar (forklaring kan du
altid få har vi inderligt diskuteret for og imod.

Jeg mener at "fun-faktoren" vil blive meget større ved at beholde de
maskiner vi nu har (Gixxer1100 ´96, FZR1000 ´95 og tigerdyret) og så ellers
købe 3 "ring-ludere".
Både 11´n og FZR´n er komfortable maskiner, der til gadebrug sagtens kan
følge med på en (lidt vild)søndags tur. Og de har begge komfort i lange
baner. (altså maskiner lidt som en F3/F4).

Nøj det har givet nogle lange diskussioner.. for de andre har sku lidt af
den der "vi skal bare ha det vildeste pis" uden at tænke over at de ikke får
det udnyttet bare i nærheden af det de har måtte investere i det.

Se det er en snak der kan fortsætte i evighed, eller ihvertfald til foråret
hvor der skal tages (dyre) beslutninger.

-
Morten Dahl

Fra : Bo

Dato : 02-10-03 10:24

> jeg tror ikk vi skal snakke f4 og 98'er zx
da disse stadig ligger over 100.000,-
jeg ved ikk hvad C.Sørensen har råd til, men han skrev jo også '95.
og der er lidt forskel fra f2/65.000 til f4 /110-120.000 som de
annonceres til.

> Vi har i klubben problematikken ligenu.. Vi er 3 styk der alle overvejer
at
> ryge på KiloGixxer næste sæsson.

helt ny?? du har jo set at der sker lidt på markedet ikk a la r1/180hk

> [...]
> Jeg mener at "fun-faktoren" vil blive meget større ved at beholde de
> maskiner vi nu har (Gixxer1100 ´96, FZR1000 ´95 og tigerdyret) og så

nu kan de jo få glæde og sjov ud af en gixxer1k på vej til arbejde mandag
morgen, men en ringluder kun gir 1 dags sjov hver 2. måned. og koster
hurtigt 2.000kr. at køre på, om dagen

> Både 11´n og FZR´n er komfortable maskiner, der til gadebrug sagtens kan
> følge med på en (lidt vild)søndags tur. Og de har begge komfort i lange
> baner. (altså maskiner lidt som en F3/F4).

ja, men lyder 20 hk mere og 40kg. mindre ikk lidt sjovere?
( og med en turbo gir den 220hk på hjulet

> [...]
får
> det udnyttet bare i nærheden af det de har måtte investere i det.
udnytter og udnytter hvad er det for et ord? hvis de har det federe og
sjovere
på en gixxer1k end de har nu, er den så ikk det vær?
skal man absolut køre superbike world championship for at være beretiget til
at køre på denne makskine?

bo-gsxR

Fra : Morten dahl

Dato : 02-10-03 10:32

"Bo" <gsx-r@ofir.dk> skrev i en meddelelse news:blgqeo$d9f$1@sunsite.dk...

> da disse stadig ligger over 100.000,-
> jeg ved ikk hvad C.Sørensen har råd til, men han skrev jo også '95.
> og der er lidt forskel fra f2/65.000 til f4 /110-120.000 som de
> annonceres til.

Jeps.. det er fuldstændig korrekt, det var også derfor jeg mente man skulle
kigge i retning af ZX6, de kan altså findes til under 90Kkr. hvis man
presser folk lidt.

> helt ny?? du har jo set at der sker lidt på markedet ikk a la r1/180hk

Nope.. noget med import/genopbygning af ræsere.. ellers bliver det for dyrt.

> nu kan de jo få glæde og sjov ud af en gixxer1k på vej til arbejde mandag
> morgen, men en ringluder kun gir 1 dags sjov hver 2. måned. og koster
> hurtigt 2.000kr. at køre på, om dagen

Det er så ikke helt korrekt, vi plejer at kunne lave en tur/retur for
400kr./mand, dertil kommer så runderne dernede.. Og trackday´s i tyskland er
ej heller så frygteligt dyre. Budgetræs kan lade sig gøre.

> ja, men lyder 20 hk mere og 40kg. mindre ikk lidt sjovere?
> ( og med en turbo gir den 220hk på hjulet

Ingen tvivl, det er jo også første argument for specielt ham på 11´n (Das
Boot er øgenavnet). Den er altså pisse skæg sådan en KiloGixxer

> udnytter og udnytter hvad er det for et ord? hvis de har det federe og
> sjovere
> på en gixxer1k end de har nu, er den så ikk det vær?

Jo, misforstå mig ikke Bo, men nu den 11´r den kan han køre så langt ud, at
det slet ikke er forsvarligt på gaden længere... og med en 1K, så ville det
ende i noget gris

> skal man absolut køre superbike world championship for at være beretiget
til
> at køre på denne makskine?

Overhovedet ikke, for mig er MC meget andet end banekørsel, men nu er det
sådan at de selvsamme personer, efter for første gang at have været afsted
for 3 uger siden. Er helt og holdent bidt af det.. Og beklagede sig selv
under turen over at det var "fine gademaskiner" de var afsted på..

Igen så ligger der jo mange synspunkter bagved mit korte referat.. jeg har
skam ikke prøvet at pådutte nogen noget. vi har bare diskuteret hvor vi
ville få mest "fun-faktor" for pengene..

For mit vedkomne ville det enten være en KiloGixxer, eller beholde
tigerdyret, som så skulle et smut forbi Erik også. Samt få sat min allerede
erhvervede ringluder i stand. og så ellers bruge resten af pengene på at få
kørt nogle kilometer, både til træf og på bane..

-
Morten Dahl

Fra : Bo

Dato : 02-10-03 10:58

> [...]
er
> ej heller så frygteligt dyre. Budgetræs kan lade sig gøre.

øv jeg havde nurburgring og dem der bare lige kan smutte derned.
jeg tænkte jo selvfølgelig på de satans dyre dage der er i sv. mv.

> og med en 1K, så ville det
> ende i noget gris
tjaa er det så skidt

> Og beklagede sig selv
> under turen over at det var "fine gademaskiner" de var afsted på..

de har vel ikk tænkt sig at smide dem alligevel?

> jeg har
> skam ikke prøvet at pådutte nogen noget. vi har bare diskuteret hvor vi
> ville få mest "fun-faktor" for pengene..
i know, men jeg er blot sådan at en cykel er sjovest hvis motoren hele
tiden prøver at få kværnen til at blive vredet 560 grader om baghjulets
aksel, hvert andet øjeblik.

> For mit vedkomne ville det enten være en KiloGixxer, eller beholde
> tigerdyret, som så skulle et smut forbi Erik
det koster altså bare 35k kr. og gir ca. 160hk på hjulet.
man anbefaler tit max. 0,6bar da toppakningen kan gå hvis
man kommer op på omkring 0,9 bar. men man får også 10% hk
pr. 0,1 bar!
sidste år havde en af deres ansatte en gix600 med 191hk.
men der røg toppakningen også efter lidt tid.
så nu har han beholdt stellet men med en 750 i og mølle -
og har 0,8 bar - ca. 200 hk på hjulet. vi fulgtes af et stykke vej,
da jeg skulle hjem. guf guf det var sku en sjov tur med 2x750turbo

bo-gsxR

Fra : Morten dahl

Dato : 03-10-03 10:40

"Bo" <gsx-r@ofir.dk> skrev i en meddelelse news:blgsf7$mcg$1@sunsite.dk...
> er
>
> øv jeg havde nurburgring og dem der bare lige kan smutte derned.
> jeg tænkte jo selvfølgelig på de satans dyre dage der er i sv. mv.

Næhh det er jo det, Oberschleben som har "drop-in" mange søndage, kan nåes
for under 250.-/mand med vores setup. og ringen koster ca. 400.-/,mand..

> de har vel ikk tænkt sig at smide dem alligevel?

Næhh men hvor der satses...... du kender devisen..

> i know, men jeg er blot sådan at en cykel er sjovest hvis motoren hele
> tiden prøver at få kværnen til at blive vredet 560 grader om baghjulets
> aksel, hvert andet øjeblik.

Så skal du sku have en GSF600, med en turboladet 12´r i stellet. så lærer du
hurtigt noget om metaltræthed..

> og har 0,8 bar - ca. 200 hk på hjulet. vi fulgtes af et stykke vej,
> da jeg skulle hjem. guf guf det var sku en sjov tur med 2x750turbo

Se det tvivler jeg slet ikke på, men svenskerne har altså lidt et stramt syn
på fartoverskridelser, så vær glad for du nåede færgen

-
Morten Dahl

Fra : Bo-gsxR

Dato : 03-10-03 10:57

> Se det tvivler jeg slet ikke på, men svenskerne har altså lidt et stramt
syn
> på fartoverskridelser, så vær glad for du nåede færgen

ja det har du ret, men der oppe nordpå ved mc-x. Der er vejene rimligt
øde og landevejene har samme brede som en dk motorvej. og så må
man køre 110... men der er jo ingen der ser om man x det med 2
en gang i mellem.

bo-gsxR

Fra : Jens Jacob Bager Jen~

Dato : 02-10-03 10:34

> Jeps.. men så får vi jo dagen til at gå, og ved på forhånd at vi to
> bare SKAL sidde ved siden af hinanden til J-dag...

Skal vi finde en dato til J dag allerede nu? SÅ kan det være jeg kan
overtale nogle Pimser til at kigge over til Chaufførene. Jeg er frisk. Det
kan endda være jeg kommer på en Suzuki

> [...]
> køreegenskaberne.. At de sidste F3 modeller så kører (shh.. ellers
> forsvinder religionen) skidegodt er så noget helt andet.

En maskine er der er 10-14 år gammel har ikke en god affjedring mere. Så er
det ellers lige meget hvor langt den har kørt, da olien i dæmperen bliver
nedbrudt, og fjedrene slappe. På min CBR har jeg givet min bagdæmper hele
Racetech turen og puttet meget hårdere forgaffelfjedre i gaffelbenet sammen
med tykkere og mere olie sammen med ny glideringe. Jeg har også brugt lang
tid på at dyse mine karburatorer helt nøjagtigt ind. Man kan godt selv, men
det tager vildt lang tid, og er ikke begynder stuff. Derfor synes jeg min
CBR kører godt, men de andre F2 jeg har prøvet har været døde i
affjedringen, og svage i gasresponsen. Fra F3 til F4 tabte CBR'en 16 kg og
fik 5 HK. Den ser en del nyere ud med sit alu stel og komplette ny-design,
men de to modeller er mere ens end man skulle tro. Ikke på udseende, men på
måden de kører på. Siden F2'eren og frem til FS'eren har det hele tiden
været evolutuion, og ikke revolution der har kendetegnet udviklingen.

> [...]
> en del af et solidt morgenmåltid . Damn man sidder krampet sammen
> på sådan en. Selv lille mig har sku svært ved at finde mig til rette

Den model kæresten er vild med er heldigvis 2002 636'eren. Den ligner de
gamle ZX6R're, men har den lidt større motor. Den nye ZX6RR fik hun ikke lov
til at købe, da jeg synes den er vildt grim. Hmm hun måtte da gerne købe
den, men jeg gad ikke skrue i den.. He he. Så kommer hun nok på andre
tanker.

> Jeg mener at "fun-faktoren" vil blive meget større ved at beholde de
> maskiner vi nu har (Gixxer1100 ´96, FZR1000 ´95 og tigerdyret) og så
> ellers købe 3 "ring-ludere".

De der typer der bare skal have det vildeste har ikke fattet då meget i mine
øjne. Det handler om at have det sjovt, og ikke nødvendigvis komme først. De
folk i klubben der køber de nye Gixxer 1000, CBR 954 og R1 2002 kommer ikke
særligt tit på klubtur. Det går simpelthen for langsomt til at de gider køre
med. Balladen med at købe en så kraftig mc er at hastigheden hvor det er
sjovt at køre rykkes op. Det er ikke sjovere at køre R1 end en RVF 400, på
en RVF 400 holder man sig bare på den fornuftige side af 150km/t på en
søndagstur. Jeg vil klart anbefale en MC at køre på her hjemme, sam et ring
tool. Da ringen er en udpræget højhastighedbane skal der dog være nogen HK
at gøre godt med, ellers hænger man bare i gassen hele vejen rundt, og keder
sig indtil næste gear skal smides ind. Det er her Suzuki kommer ind i
billedet. De yder som regel godt til små penge. Jeg ville anbefale følgende
Gixxer 750 S-Rad, TL 1000 S (med opgraderet affjedring), Evt en gammel
fireblade eller en ZX7R. De burde kunne fås til 30K i Tyskland. Jeg vil
selvfølgelig anbefale en Fireblade på tyske plader som det optimale.
Racetech kan rebuilde bagdæmperen med goldvalves og ny fjeder speccet til
din vægt, kørestil og erfaring for 3000kr. En Fireblade motor holder i det
uendelige, og smider vel 1-3hk mere på hjulet end en Gixxer 750 .

Fra : Jens Jacob Bager Jen~

Dato : 02-10-03 10:46

> Det er ikke sjovere at køre R1 end en RVF 400

Jeg tror ikke Gixxer Bo har helt den samme holdning til emnet som mig Og
vi bliver vist aldrig enige.

Fra : Bo

Dato : 02-10-03 11:08

> Jeg tror ikke Gixxer Bo har helt den samme holdning til emnet som mig

det her kunne godt blive en lang dag...

efter jeg har fundet ud af at en rvf/vfr kun har omkring 60hk. i motoren,
så røg den hurtigt ud af "drømme-kværn-garagen" hos mig. specielt
da den ikk vejer synderligt meget mindre end en '03 600.

bo-gsxR http://dfm.nathue.dk/bogsxr

Fra : Jens Jacob Bager Jen~

Dato : 02-10-03 11:08

> efter jeg har fundet ud af at en rvf/vfr kun har omkring 60hk. i
> motoren, så røg den hurtigt ud af "drømme-kværn-garagen" hos mig.

Jeg valgte med vilje en NC30/35 fordi den er meget velkørende/harmonisk men
ikke trækker armene af dig. Jeg tænkte nok den ikke faldt i din smag.

Hvis du placerer den på en højhastighedsbane eller en dansk motorvej, så er
den drøn kedelig, men kør den på en lille snoet vej eller en
lavhastighedsbane, så er den bare i orden.

Fra : Bo

Dato : 02-10-03 11:32

> Hvis du placerer den på en højhastighedsbane eller en dansk motorvej, så
er
> den drøn kedelig, men kør den på en lille snoet vej eller en
> lavhastighedsbane, så er den bare i orden.

kan man så ikk lige så godt købe en polini??

bo-gsxR

Fra : Morten dahl

Dato : 02-10-03 10:48

> Skal vi finde en dato til J dag allerede nu? SÅ kan det være jeg kan
> overtale nogle Pimser til at kigge over til Chaufførene. Jeg er frisk. Det
> kan endda være jeg kommer på en Suzuki

Datoen er jo allerede fastlagt.. førstkomne week-end hvor Julebryggen
kommer.. (første fredag i mov.)
.. Siden F2'eren og frem til FS'eren har det hele tiden
> været evolutuion, og ikke revolution der har kendetegnet udviklingen.

So true so true...

> [...]
> til at købe, da jeg synes den er vildt grim. Hmm hun måtte da gerne købe
> den, men jeg gad ikke skrue i den.. He he. Så kommer hun nok på andre

Så kan hun lære det kan hun...

> [...]
køre
> med. Balladen med at købe en så kraftig mc er at hastigheden hvor det er

Lige netop formuleringen jeg ledte efter i mit svar til Bo før...

> [...]
> din vægt, kørestil og erfaring for 3000kr. En Fireblade motor holder i det
> uendelige, og smider vel 1-3hk mere på hjulet end en Gixxer 750 .

Tjae.. jeg har på 3 felter fået målt tigeren til 121 på hjulet +/- 1hk.. og
det er alt rigeligt..

Med min nye shova gaffel foran, og en helt ny std. bagdæmper bagunder, samt
lidt hjælp fra en LSL styrdæmper havde jeg ingen problemer på ringen.

Nu var jeg også rimeligt rusten da vi var dernede, havde ikke været der i
1½år.
Og trafikken var MEGET kaotisk dernede den week-end. Ham fra PMC på den røde
TL var der jo også.. han kan nok berette om det..

Så der var ikke plads til at presse hårdt på, havde heller ikke synderligt
lyst til det.. Men fik da kørt nogle omgange og kunne se hastigheden steg
støt. Og i løbet af dagen fik jeg fundet en rigtig god opsætning. på
tigerdyret. Det var nemlig snarer min undervogn end motoren der satte
begrænsningen dernede. Og på en snæver bane som f.eks. Sturup, der vil flere
heste være ubetydeligt. Så hellere lavere kampvægt, og der har Blade og
ZX7(der jo om nogen mangler kræfter) disket sig selv..

-
Morten Dahl

Fra : Bo

Dato : 02-10-03 11:06

> Lige netop formuleringen jeg ledte efter i mit svar til Bo før...
det kan vi snakke om en anden dag...

> Tjae.. jeg har på 3 felter fået målt tigeren til 121 på hjulet +/- 1hk..
og
> det er alt rigeligt..

har du en 750 i 600stellet?
og er det med karbu'er?

121hk er ok, i mellem registret

bo-gsxR

Fra : Morten dahl

Dato : 02-10-03 11:08

"Bo" <gsx-r@ofir.dk> skrev i en meddelelse news:blgssn$nvq$1@sunsite.dk...

> har du en 750 i 600stellet?
> og er det med karbu'er?

Jeps.. nu med et sæt 750 karb´s på. før kørte jeg med 600 karb´s, og det gav
mere bund, men mindre på toppen...

> 121hk er ok, i mellem registret

Hey nu stopper vi vist lige en kende

Men nej når først man har prøvet det med tryk på, så er der altså ikke meget
andet der står mål.

-
Morten Dahl

Fra : Bo

Dato : 02-10-03 11:37

> Hey nu stopper vi vist lige en kende
LOL

> Men nej når først man har prøvet det med tryk på, så er der altså ikke
meget
> andet der står mål.
nej.

var det ikk r.. kedeligt at komme hjem til din "gamle sløve" std. 750'er?
en 1000'er føles som en sløv slæde når man er vant til en mølle-mc.

bo-gsxR

Fra : Morten dahl

Dato : 02-10-03 11:40

"Bo" <gsx-r@ofir.dk> skrev i en meddelelse news:blgunp$8p3$1@sunsite.dk...

> var det ikk r.. kedeligt at komme hjem til din "gamle sløve" std. 750'er?
> en 1000'er føles som en sløv slæde når man er vant til en mølle-mc.

på det tidspunkt var min stadig en 600.. så meget desto værre

-
Morten Dahl

Fra : Mikkel Christensen

Dato : 02-10-03 11:03

"Morten dahl" <morten@FJERNdahl.mail.dk> writes:

> "Jens Jacob Bager Jensen" <news@abl1926.dk> skrev i en meddelelse

> Tjae.. jeg har på 3 felter fået målt tigeren til 121 på hjulet +/- 1hk.. og
> det er alt rigeligt..

Nu kom jeg lige i tanke om. Ved i tilfældigvis om hhv. Rydbergs og Midtfyns
dynoer er optimistiske?

Jeg fandt nemlig lige mine kurver i går, og umiddelbart vil jeg jo mene
at Rydbergs er de mest rigtige... Midtfyns må klart måle for lidt.

Kender du noget til det?

Fra : Jens Jacob Bager Jen~

Dato : 02-10-03 11:11

> Nu kom jeg lige i tanke om. Ved i tilfældigvis om hhv. Rydbergs og
> Midtfyns dynoer er optimistiske?

Hej Mikkel

Vær ligeglad med tallet. Se på kurvens form, og se om der er tegn på den er
karbureret forkert. Tallet er lige meget, da man kun kan bruge det til bar
snak alligevel.

Min CBR er målt til mellem 83,4 og 92,2. Hvad er rigtigst? Min CBR trækker
markant mere i mellemområdet en tilsvarende CBR der yder ½Hk mere på det
samme felt den samme dag. Jeg vil hellere miste ½Hk på toppen og genvinde
8Hk ved 5000rpm.

Fra : Mikkel Christensen

Dato : 02-10-03 11:17

> [...]
> karbureret forkert. Tallet er lige meget, da man kun kan bruge det til bar

Ja, det er jo præcist formålet

Kurverne er faktisk rigtig, rigtig pæne, HK kurven er glat og jævnt stigende
og nm kurven stiger hurtigt til toppen og bliver der hele vejen op igennem
omdrejningerne.

> Min CBR er målt til mellem 83,4 og 92,2. Hvad er rigtigst?

92,2 selvfølgelig. Med mindre man sidder på den anden side af baren

> Jeg vil hellere miste ½Hk på toppen og genvinde 8Hk ved 5000rpm.

Enig. Jeg tør alligevel ikke køre ret i længe i det røde felt. Det er så svært
og styre når forhjulet ikke rører jorden

Fra : Bo

Dato : 02-10-03 11:29

> Nu kom jeg lige i tanke om. Ved i tilfældigvis om hhv. Rydbergs og
Midtfyns
> dynoer er optimistiske?

holtug siger at rygbergs er lidt optimistisk, min gixxer 750 gav 124 hos
dem.
( std. med anden potte )

bo-gsxR

Fra : Mikkel Christensen

Dato : 02-10-03 11:25

"Bo" <gsx-r@ofir.dk> writes:

> holtug siger at rygbergs er lidt optimistisk, min gixxer 750 gav 124 hos
> dem. ( std. med anden potte )

Pokkers... Sikker på det ikke bare er alle de andre der er pessimistiske?

Fra : Bo

Dato : 02-10-03 11:39

> Pokkers... Sikker på det ikke bare er alle de andre der er pessimistiske?

det r det sku nok, det skal du jo sige, når nu deres viser mindre!
:-/

bo-gsxR

Fra : Mikkel Christensen

Dato : 02-10-03 11:32

"Bo" <gsx-r@ofir.dk> writes:

> det r det sku nok, det skal du jo sige, når nu deres viser mindre!
> :-/

Ja, det er jo tydeligvis forkert

Fra : Ninja Rider

Dato : 02-10-03 14:50

Hejsa

> [...]
>
>Jeg fandt nemlig lige mine kurver i går, og umiddelbart vil jeg jo mene
>at Rydbergs er de mest rigtige... Midtfyns må klart måle for lidt.

Det er min er faring at de er meget realistiske, men der er jo en masse
faktore der spiler ind, bla. Temp, luftryk, fugtighed og meget mere!
Jeg har fået min Frø målt til 106.26Hk, hvor Alle andre målinger jeg har
set ligger på 105-109HK std.
Nu hvor jeg har fået anden potte på ved jeg ikke hvad den ligger på!

Mvh Emil

--
http://Kawasaki.ZX-6R.636.Ninja.dk
Scream if you wanna go faster....

Fra : Moller

Dato : 02-10-03 14:54

> [...]
>
> Skal vi finde en dato til J dag allerede nu? SÅ kan det være jeg kan
> overtale nogle Pimser til at kigge over til Chaufførene. Jeg er frisk. Det

Nogen der sagde Pimser over bæltet i den kolde sæson :) whiiii... så ka
det være en lille MZ kommer med over også :) især nu med det fede styr
sponsoreret af Selve Mr. President Himself.. :) hmmmm, håber bare det relæ
snart kommer så :)

VH
Lars Molnit
MZ ETZ 251 CDi
Suzuki GSF 1200 S
Hvis bare en af dem ku køres :( men ak nej.

Fra : MKS - 74

Dato : 02-10-03 17:37

On Thu, 2 Oct 2003 10:56:06 +0200, "Morten dahl"
> [...]

>strafvægten bagpå er den længder bedre end Gixxer´n. Men gixxer´n har den,
>for mig fede, egenskab at man slet ikke er i tvivl om man sidder på en

Og det er en fordel fordi du kører hvor meget ræs (har den forresten
ikke både blinklys,lygter og horn) ?!? ..Jeg vil tro at for 99,5 %
vil det ingen trille spille,landevejen er ikke og kan ikke benyttes
bare tilnærmelsesvis som en racerbane (nogle tror de kan/gør eller
giver udtryk for de gør,de bliver som regel klogere når de kommer ind
på en rigtig racerbane)- måske en rent psykologisk effekt,hvilket man
se'fø'li heller ikke skal forklejne,ellers ser jeg da ingen fornuftig
grund til at vælge en cykel som du selv beskriver som en ringere
gadecykel ,uanset om man kører udelukkende friskt eller mere
"bredt" - Men nu er MC-kørsel jo ikke fornuftigt,og man bør vel vælge
det man umiddelbart føler for.

IMO,grunde til at vælge Honda'en - det er den mest harmoniske cykel
rent køredynamisk,og vil derfor være nemmere at ha' med at gøre for de
fleste gadekørere,Suzukien _kan_ også,men det kræver nok en mere
rutineret pilot helt generelt at få fuldt udbytte.Honda'en vil være
den billigste på sigt i reservedele,den holder bedre,der vil være
flere dele i omløb og tilgængelige,og de vil være billigere
IME.Honda'en vil erfaringsmæssigt også holde værdien bedre.

Grunde til at vælge Suzuki'en: Hvis man bedre kan li' dens udseende..

--
-Michael
Aprilia RS250-dele plus div. andre dele til salg på:

Fra : Morten dahl

Dato : 03-10-03 10:35

"MKS - 74" <priller@tiscali.dk> skrev i en meddelelse

> Og det er en fordel fordi du kører hvor meget ræs (har den forresten
> ikke både blinklys,lygter og horn) ?!? ..

Øhh det skal vi nok ikke komme nærmere ind på, men ja den har da forlygte
på..

Men må desværre nok indse at i år er det blivet til alt for lidt banekørsel.

Men mht. kørestilen/stilen på cyklen, så er det jo mere et spørgsmål om
personlighed..

> [...]
> bare tilnærmelsesvis som en racerbane (nogle tror de kan/gør eller
> giver udtryk for de gør,de bliver som regel klogere når de kommer ind

Se der kunne vi slet ikke være mere enige, og godt for det, for ellers ville
det godtnok være livsfarligt. (et godt eksempel er vejene omkring Nurbirg)

At Grewy så nåede at krølle F4´n før jeg kunne prøve den derinde ærger mig
en hel del.. For det kunne have været en sjov sammenligning.

> [...]
> grund til at vælge en cykel som du selv beskriver som en ringere
> gadecykel ,uanset om man kører udelukkende friskt eller mere

Psykologi´n skal man skam slet ikke forklejne kan huske et citat fra
FreeWheeler, vedr. Gixxer1K, hvor gademodellen, kørte næsten ligeså hurtigt
som den fuldt racepreppede på IsleOfMan. Da snakken kom på Øhlins gaflen der
sad på racemaskinen, kom citatet (frit oversat til D efter hukommelsen)
"Øhlinsforgaflen´s største fordel frem for den originale er på det
psykologiske plan, med en pris på 50Kkr er det psykologi på højt plan"

Men nu er MC-kørsel jo ikke fornuftigt,og man bør vel vælge
> det man umiddelbart føler for.

Nemlig, det er også grunden til jeg kører på Gixxer´n istedetfor en CBR600
eller en RF900 og det var nok den formulering jeg ledte efter da jeg
omtalte personlighed..

> [...]
> fleste gadekørere,Suzukien _kan_ også,men det kræver nok en mere
> rutineret pilot helt generelt at få fuldt udbytte.

Minder mig om en sjov historie. Jeg havde lige fået kørekort, og havde
anskaffet sådan en Gixxer600.
Efter at have leget en del i sving med den, og egentlig mente at jeg havde
gjort store fremskridt, og presset mig selv. (stadig gade self) skulle jeg
en eftermiddag ud gennem de sving på min makkers bandit, med ham bagefter på
min. Jeg nærmest "fløj" igennem svingene, da den var meget mere blød (læs:
ingen føling med vejen) og ikke så nervøs anlagt igennem svinget, og dermed
havde jeg mere ro i kroppen.

Der er ingen tvivl, gixxer´n kan presses langt. Men den er meget levende, og
tankslappers kan altså nemt forekomme når materialet presses. (har
efterhånden lært at tumle, og minimere tendenserne)

> [...]
> flere dele i omløb og tilgængelige,og de vil være billigere
> IME.Honda'en vil erfaringsmæssigt også holde værdien bedre.

Nu har jeg kørt/haft 3 af disse cykler (600,750 og 750i) og aldrig rigtigt
haft problemer med dem (ihvertfald ingen som jeg ikke selv havde skylden
for)

Men ja Honda´n vil nok holde værdien bedre.. men MC er tilsæt.. det ved de
fleste herinde vel..

Og mht. dele og udvalg af brugte do. Jeg ser på Tyskland som en naturlig
handelsplads for mig, og dernede er markedet oversvømmet med Gixxer dele..
og så er der jo lige det med at suzuki dele passer sammen på kryds og tværs.
Klart en fordel når man nu ynder at modificere som mig..

> Grunde til at vælge Suzuki'en: Hvis man bedre kan li' dens udseende..

Jeg er/har været vild med udseendet på den, men min model (SRAD) er ved at
se bedaget ud, så næste års projekt bliver en ´00> kåbe, den passer lige
over, selv ram-air.

Men er rimelig sikker på det kunne være sjovt, hvis du sad med til bords
sammen med JJ Bager og undertegnede til J-dag hos Chaufførerne

Med Venlig Hilsen

Morten Dahl

Fra : MKS - 74

Dato : 03-10-03 11:08

On Fri, 3 Oct 2003 11:35:20 +0200, "Morten dahl"
<morten@FJERNdahl.mail.dk> wrote:

>Øhh det skal vi nok ikke komme nærmere ind på, men ja den har da forlygte
>på..

Så er det ingen ræser

>Se der kunne vi slet ikke være mere enige, og godt for det, for ellers ville
>det godtnok være livsfarligt. (et godt eksempel er vejene omkring Nurbirg)

Pointen med det var at for stort set alle vil begge cykler være lige
hurtige uanset brugsmønster som gadecykler,så det at Gixxeren er en
smule mere sportsfokuseret som den indrømmet er,er ikke noget man i
praksis kan bruge til en dyt,med mindre man kører TD's eller race -
faktisk vil CBR'eren for de fleste være hurtigere fordi den er nemmere
at håndtere for mindre erfarne,en RS250 som min den gamle er endnu
mere sportsfokuseret end begge disse,faktisk i en sådan grad at den er
totalt håbløs som gadecykel - Her kommer det psykologiske så ind,man
kan godt købe den slags cykler og så bilde sig selv ind at det er
noget man har brug for,fuldstændig legitimt IMO,andre igen har brug
for den streetcred det giver i nogle kredse - igen fred med det...

>At Grewy så nåede at krølle F4´n før jeg kunne prøve den derinde ærger mig
>en hel del.. For det kunne have været en sjov sammenligning.

Helt sikkert - jeg vil holde på at du mindst vil kunne køre ligeså
stærkt på CBR'eren ,men spørgsmålet er om Michaels cykel nogensinde
vil være i eet stykke længe nok til at den teori kan afprøves...

>Men er rimelig sikker på det kunne være sjovt, hvis du sad med til bords
>sammen med JJ Bager og undertegnede til J-dag hos Chaufførerne

Sikkert

Fra : Flemming Nyboe

Dato : 03-10-03 07:06

"Jens Jacob Bager Jensen" <news@abl1926.dk> wrote in message
> Kærestens (GPZ 500 S)
> drømmemaskine er en ZX6R 636 fra 2002. Hvis hun får sådan en må jeg
hellere
> opgradere til den Fireblade SC33, da ellers få jeg da klø

Hils Carina og sig at _når_ hun får sådan en, vil jeg prøve den

--
VH Flemming Nyboe

Fra : Jacob Bunk Nielsen

Dato : 02-10-03 14:26

"Anders Thorup" <Nospam@it.dk> writes:

> (ved godt, der har været 2,,, men jeg kunne jo kun komme med til den
> ene og den jeg var med til, var Jes der ikke engang til at
> drikke snaps )

Det var han så heldigvis til den første.
.... der var han bare lidt svær at få i gang :-\

--
Jacob | ........@
Bandit 600 N | ......_[]-=*

Fra : Anders Thorup

Dato : 02-10-03 14:41

"Jacob Bunk Nielsen" <spam@bunk.cc> wrote in message

> Det var han så heldigvis til den første.
> ... der var han bare lidt svær at få i gang :-\

Umuligt,,, er du sikker på vi snakker om den samme Jes ?? LoL

Fra : Jacob Bunk Nielsen

Dato : 02-10-03 14:43

"Anders Thorup" <Nospam@it.dk> writes:

> Umuligt,,, er du sikker på vi snakker om den samme Jes ?? LoL

Utroligt nok, ja.

Bernhard og jeg var nødt til at drikke sympatisnaps for at få ham i
gang ...

--
Jacob | ........@
Bandit 600 N | ......_[]-=*

Fra : Jes Vestervang

Dato : 02-10-03 17:24

Jacob Bunk Nielsen wrote:

> Utroligt nok, ja.
>
> Bernhard og jeg var nødt til at drikke sympatisnaps for at få ham i
> gang ...

Sympatisnaps... *lol*

Det var sgu også lidt af en blanding, det der kaffe/snaps-noget! Jeg vil
vædde med at dampene kunne bruges som lakfjerner!

....og ja! Jeg håber da også at Chaufførerne får lyst til at være vært for
endnu en bogstavsdag
--
mvh Jes Vestervang

Fra : Henrik Nielsen - Rap~

Dato : 02-10-03 08:21

Jeg kender ikke holdbarhed på Suzi'en. Men Honda synes jeg er mest allround.
Og den siges jo at holde "evigt".

Jeg har prøvet begge, desværre med et års mellemrum, så derfor er jeg ikke
sikker på hvad jeg siger nu: Men, jeg mener at Honda har mere træk i
mellemområdet, Suzi skulle virkelig have tæsk hele tiden, hvilket jeg ikke
mener er optimalt på landeveje, på banen er sagen sikkert en anden, det har
jeg dog ikke prøvet. Jeg synes Suzi var "trættende" at køre på.

Det skal siges det var en F4 og Suzi var modellen før den der er på markedet
nu, kender ikke betegnelsen, man er vel Honda-mand

Men i bund og grund er det jo et spørgsmål og smag og behag, din fysiske
størrelse mv.

Fra : TheHobbit

Dato : 02-10-03 08:43

Christian Sørensen wrote:
> Jeg regner med at skulle have et lille legetøj til foråret.
> Som det står nu bliver det enten Honda CBR600 eller en Suzuki GSX-R600
Hvad med en Thundercat eller en Ninja?

> Hvad går "mest/hurtigst" istykker
Den _DU_ ender med at købe "i-wanna-make-a-wheelie-man" - heheh

> Mvh
> Christian S

Hvornår var det du ville gå igang med at tage kortet??

Fra : Christian Sørensen

Dato : 03-10-03 20:03

"TheHobbit" <hobbit@protek.dk> wrote in message
> Hvad med en Thundercat eller en Ninja?

Jeg kigger på det hele ..
Det virker som om honda måske er et hak bedre til alt..
men sukien er mere bundgas maskine.. må tænke lidt mere over det
Det er nu alligevel dejligt folk gider tage sig tid til at komme med deres
mening takker

> Den _DU_ ender med at købe "i-wanna-make-a-wheelie-man" - heheh

> Hvornår var det du ville gå igang med at tage kortet??

Grr ... når det bliver forår ... Det bliver sååååå godt :)

Christian S