cbr 1000/vfr 750
Fra : brian/hon 750

Dato : 30-09-03 18:10

Hvorfor er honda vfr 750 forholdsvis dyrere end en cbr 1000 ca samme årgang
på fx e-bay og mobile de..Er vifferen så meget bedre end en stor 1000èr
eller hva
MVH Brian /hon750 der tænker på hva han ska ha næste gang
fjern" FJERN" i mail adresse
http://www.dkfritidmotorcykel.dk/?id=241

Fra : Richard

Dato : 30-09-03 18:47

brian/hon 750 wrote:

> Hvorfor er honda vfr 750 forholdsvis dyrere end en cbr 1000 ca samme årgang
> på fx e-bay og mobile de..Er vifferen så meget bedre end en stor 1000èr
> eller hva

Måske - kun et gæt - fordi CBR'en kom i klemme mellem og siden blev
afløst af to andre og mere eftertragtede modeller, Fireblade og
BlackBird, der samtidig fulgte tendenser i markedet i retning af mere
ekstreme sportsmaskiner hhv sportstourere. VFR'en derimod er blevet
videreudviklet stille og roligt op til i dag - og formentlig videre
indtil Honda måtte tage sig sammen til at slippe den V5R 1000

Den slags modelspring har det med at trykke prisen på den udgåede model.
men bortset fra at CBR'en i mine øjne er kedeligere rent teknisk qua sin
række-firer, lader det til at være en rigtig fin omend lidt tung
sportstourer, der vel trumfer VFR'en på dens achilleshæl, motorydelsen.
Eller hvad siger CBR-slænget?

--
Richard Pade, Sorgenfri, DK
DFM-side: www.dkfritidmotorcykel.dk/richard_pade

Fra : Søren Jim

Dato : 01-10-03 09:17

Snip

Hejsa
Det er svært at svare på hvorfor den ene er Dyre end den anden men der er
vel et element af mode over det, for 5-8 år siden var det Honda CX der var
helt vildt dyre og der blev impoteret en million af dem nu er det mere VFR
der kommer til landet......men jeg tror nu ikke den ene er bedre end den
anden...

Min mening om de cykler, efter at have kørt rigeligt på dem begge

"Det er 2 knaldgoe cykler begge 2,"

VFR'en :
Væsentlig nemmere i sving (219 kg)
Lyder grimt når den bliver presset
Overdesignet (skulle afhjælpe det dårlige ry Honda havde fået med deres V4)

CBR1000
Blevet produceret i mere end 10 år hvilket skulle sige en del om den MC
supertouring maskine hvor det at køre 1000km i et hug, er piss easy...
Kan virke Tung (230 kg.) ved lave hastigheder
"Fast and smooth sports toure" Det er hvad der skrives om den
Der skal virkelig hurtige Mc'er på banen for at give en CBR baghjul......

det var det

Mvh Søren CBR1000F

Fra : Torben Scheel

Dato : 01-10-03 11:05

"brian/hon 750" <bstk@FJERNstofanet.dk> wrote in message
> [...]
> eller hva
> MVH Brian /hon750 der tænker på hva han ska ha næste gang

Måske fordi CBR ikke passer langbenede førere ?

vh
Torben - der ikke passer en CBR - Scheel
http://dfmc.dk/default.asp?id=425

Fra : Bo

Dato : 01-10-03 10:21

> Hvorfor er honda vfr 750 forholdsvis dyrere end en cbr 1000 ca samme
årgang
> på fx e-bay og mobile de..Er vifferen så meget bedre end en stor 1000èr
> eller hva

vfr'ern er bestemt en af de bedste motorcykler der er lavet igennem tiden.
specielt hvis man leder efter:
1. holdbarhed, har endnu ikk hørt om en vfr der er slidt op.
2. fun faktor - vfr'ern kan både tage til paris og køre gode
tider på banen. vfr'ern er en gade udgave af hondas berømte
racer. vfr/rvf 750.
3. kører 16-18km/L
4. billig forsikring i forhold til en 1000ccm.
5. den kan køres hurtigt igennem svingene af alle! letkørt til hverdag.
6. lyden af en v-motor der kan tage omdrejninger guf specielt med
kulfiber potter
7. man kan få medlemskab af www.vfr.dk
og så er det en fed mc.

jeg har haft en vfr 750 rc 24 fra '86. jeg havde den i 2 år,
og nåede at køre ca.50.000km før den blev solgt.

> MVH Brian /hon750 der tænker på hva han ska ha næste gang
VFR er svaret på dinne drømme, jeg det er det for mange!

mvh
bo- www.vfr.dk

Fra : Gynex

Dato : 01-10-03 16:42

Det er 2 vidt forskellige cykler...! Uanset de begge er sportstourere, er
der stor forskel på dem. Hvad man bedst kan lidt at køre på er en smags sag,
men jeg synes KLART, at VFR´en er en bedre cykel.

/Gynex, på jagt efter en VFR...

Fra : Jack Jensen

Dato : 02-10-03 09:47

"Gynex" <gynex11@hotmail.com> wrote in message
> [...]
sag,
> men jeg synes KLART, at VFR´en er en bedre cykel.

En CBR 1000 kører man.
En VFR bliver man et med.
- Det er den store forskel.
VFR'en kan ikke følge med CBR1000 på motorvej - men i sving er VFR langt
overlegen og letkørt.
En VFR 89'er vejer forøvrigt 205 kg tør og ikke 219 kg.
Og har 105 hk på motoren.
Men begge cykler er kvalitetscykler - de hedder jo også HONDA
Dem der er uenige er bare misundelige

Jack
Medlem af www.VFR.dk
RC24 the fastest VFR

Fra : Gynex

Dato : 02-10-03 15:33

> En CBR 1000 kører man.
> En VFR bliver man et med.
> - Det er den store forskel.

Fuldstændig enig....!
-Godt skrevet....!
/Gynex

Fra : Richard

Dato : 03-10-03 19:33

Jack Jensen wrote:

> En VFR 89'er vejer forøvrigt 205 kg tør og ikke 219 kg.

Tør og tør - ikke for noget, men Honda.co.jp selv siger
tørvægt/køretøjsvægt 199/221 kg for RC24 '86-'89 (og 221/246 for RC30
'90-'97)

> Dem der er uenige er bare misundelige

eller køre bare noget andet fordi de ikke kan fatte, hvad kram er

Fra : Armand

Dato : 22-10-03 16:08

Richard <richardpunktumpade@mail.dk> skrev i en

> Tør og tør - ikke for noget, men Honda.co.jp selv siger
> tørvægt/køretøjsvægt 199/221 kg for RC24 '86-'89 (og 221/246 for RC30
> '90-'97)

Jup!
Søren Jim blander lidt sammen; men essensen er at 1000'eren er mindst 25 kg
tungere end VFR750!!

--
Armand.