"Torben Scheel" <torben_scheel@hotmail.com> wrote in
news:3f7d40bf@news.carlbro.dk:
>> Hvis du kan finde et dansk stel af samme "type" med papir... er det
>> muligvis biligere.... men det er ikke nemt...
>
> Hov hov - nu opfordrer du jo til svindel! Eller gør du? Spændende ..
> <gniertanker>
> Hæ - her kan du virkelig spare penge, og alt skal jo alligevel
> splittes..
> </gniertanker>
>
Jeg forsøger ikke at få dig til at gøre noget ulovligt...
Da jeg ikke er jurist... så bør du også selv læse § 7 a.
http://www.retsinfo.dk/_GETDOC_/ACCN/A20020097729-regl
Der er to regler der kan anvendes i denne samenhæng... i mit tilfælde er
der tale om en gammel cykel (yamaha xs 750 fra 77), som ikke er "skadet
ved færdselsuheld, eksplosion, ildebrand m.m." (hvis den hade været så
var det § 7 der skulle bruges), nej min "er beskadiget som følge af
tæring, slitage og lignende, ..."
Der er en untagelse hvis du vil sælge maskinen...
Men ellers skal du bare sikre at:
1) Køretøjet skal efter genopbygningen svare til det i
registreringsattesten omhandlede køretøj. Der må således ikke ske
ændringer med hensyn til køretøjets fabrikat, model, type og årgang.
2) Udskiftning af køretøjets motor, eventuelt til en motor med anden
drivkraft, må ikke indebære en effektforøgelse på over 20 pct. i forhold
til køretøjets originale motoreffekt.
3) Genopbygningen af køretøjet skal være udført ved anvendelse af
reservedele, herunder skarringsdele, af en art og beskaffenhed, som
normalt forefindes på og forhandles fra automobilforhandlernes og -
værkstedernes lagre af nye reservedele, eventuelt med tilsvarende brugte
reservedele. Der må ikke anvendes nyt reservedelskarrosseri, chassis
eller -stel. Der må heller ikke fra andet køretøj anvendes karrosseri,
chassis, stel eller større dele af disse komponenter end de nævnte
reservedele.
Michael