Online teknisk orbog.?
Fra : Benz...

Dato : 30-09-03 16:02

Hej NG.

Nogen som kender en side hvor man kan oversætte tekniske betegnelser?
Står nemlig og ikke kan huske hvad at man kalder kronrørslejre på tysk.
Sådan en ville jo egentlig være meget handy.

--
mvh Benz... R6 millennium
http://www.dkfritidmotorcykel.dk/?id=268

Fra : Benz...

Dato : 30-09-03 16:12

Gnæk gnæk... :)
Havede vist lidt for travlt.
Men, ikke for travlt til at få et lille grin af de dumhedder man nu laver.
;)

Når men, har også et forslag til forbedring af www.dkfritidmotorcykel.dk.

Hvad med menu item som hed links. Som indeholdte nogle af de mest "nyttige"
sider.
Hvad siger i til det?

Fra : GRISEN

Dato : 30-09-03 16:35

On Tue, 30 Sep 2003 15:01:44 GMT, "Benz..." <jezzuz@yahoo.com> wrote:

>Nogen som kender en side hvor man kan oversætte tekniske betegnelser?

Tjaaa.... BMW har sådan en side, men jeg kan ikke huske URL'en.
Tjek dk.binaer.motor

*
Jan

Fra : Aragorn Elessar

Dato : 30-09-03 16:37

"Benz..." <jezzuz@yahoo.com> wrote in message
> [...]
> Står nemlig og ikke kan huske hvad at man kalder kronrørslejre på tysk.
> Sådan en ville jo egentlig være meget handy.

Hej der.

Jeg kunne ikke rigtig hitte 'kronrørslejer' i min dansk-tysk ordbog, og
heller ikke på
<http://www.bmw-motorrad.de/de/de/services/breakdown/breakdown_dictionary.ht
ml> kunne jeg hitte det, så jeg ved sgunte hvad sådan nogle dimser hedder på
tysk...okay, nu er mit tysk sgu heller ikke ligefrem noget at råve hurra
for, men den der tekniske ordbog jeg har linket til, kan være okay i en
snæver vending.

Venlig hilsen

Aragorn_DK

www.bmwmc.dk
www.furnituretiger.dk

Fra : Flemming Nyboe

Dato : 30-09-03 16:43

"Benz..." <jezzuz@yahoo.com> wrote in message

Hej Benz

Ordbogen kan jeg ikke hjælpe med, men kronrørs-rullelejer hedder
Lenkkopf-Kegelrollenlager i mit Louis katalog (side 674).
Skal vi gætte på at Lenkkopf er kronrør.

Så mangler jeg bare at vide hvad softice hedder på Tysk

--
VH Flemming Nyboe

Fra : Bjørn S

Dato : 30-09-03 16:48

"Flemming Nyboe" skrev

Softice - i følge www.babelfish.altavista.com

--
/Bjørn

Fra : brobaek

Dato : 30-09-03 18:04

Softeis

Martin

Fra : Richard

Dato : 30-09-03 18:29

Flemming Nyboe wrote:

> Så mangler jeg bare at vide hvad softice hedder på Tysk

Weich-Eis - mit Süsskrümmel und Choko-Gemüse, nam nam

--
Richard Pade, Sorgenfri, DK
DFM-side: www.dkfritidmotorcykel.dk/richard_pade

Fra : RacerNiels

Dato : 30-09-03 19:44

"Richard" <richardpunktumpade@mail.dk> wrote in message
> Weich-Eis - mit Süsskrümmel und Choko-Gemüse, nam nam

Choko-gemüse???? Choko-grøntsager??
No wonder du kører Honda... ;-b

/Niels
S FAU himmelblau *nu på mobilos*
se selv: www.kommer-senere.dk

Fra : Richard

Dato : 30-09-03 21:04

RacerNiels wrote:

> "Richard" <richardpunktumpade@mail.dk> wrote in message

> Choko-gemüse???? Choko-grøntsager??
> No wonder du kører Honda... ;-b

Det var softice-tilbehøret i D-land, vi talte om - har du iøvrigt ikke
set, hvor meget choko-belagt "morgenmad", der står på hylderne og frister
børn med en sød tand - og beriger deres tandlæger år senere

Richard Pade, Sorgenfri, DK
- hvad er der iøvrigt galt med news.sunsite.dk-serveren i aften - laaang
ventetid og mistede forbindelser hver anden gang???

Fra : Hans Paulin

Dato : 30-09-03 22:59

Richard wrote:

> - hvad er der iøvrigt galt med news.sunsite.dk-serveren i aften -
> laaang ventetid og mistede forbindelser hver anden gang???

....begyndte i går...

....man får ikke meget for pengene nu til dags...
Hans
http://www.dkfritidmotorcykel.dk/?id=286

Fra : BoS.

Dato : 30-09-03 23:11

Benz... wrote:
> [...]
> Står nemlig og ikke kan huske hvad at man kalder kronrørslejre på
> tysk. Sådan en ville jo egentlig være meget handy.

Udmærket side findes her hvis man da kan engelsk:
http://www.xs4all.nl/~kimkodde/zzengger.html

(har ikke lige tjekket om der står kronrørslejer)

--
mvh Bo