Ombygning af vw golf benzin til diesel
Fra : Torben Madsen

Dato : 31-10-03 22:00

Hej - er der nogle her, som har erfaringer med ombygning af en golf IV
benzin til en tdi? Jeg står nemlig over for at skulle igang med projektet,
så eventuelle erfaringer med specielle problemer etc. ville være rart at
høre om, og ikke mindst, hvordan de skal løses....

På forhånd tak.

--
Med venlig hilsen / Best regards

Torben Madsen

Fra : Sonil

Dato : 01-11-03 08:35

> høre om, og ikke mindst, hvordan de skal løses....

Sælg bilen og køb en diesel, ombygning bliver ALDRIG det samme som
fabrikslavet.

Mvh
Søren

Fra : Mikael Andresen

Dato : 01-11-03 10:55

det passer ikke... hva model er det du skal lave om ??? jeg har selv en Golf
3 med en TD som var født med en GTi 16v... du skal bare være opmærksom på at
du ikke øger dine HK mere end 20 % ved ombytningen.... men du skal have alt
skiftet i bilen.... ledningsnet, pedaler og en del andet.. hvis du ikke har
købt endnu kan man nogle steder i tyskland købe et konplet sæt med motor og
det hele... og er det nu en golf 3 magen til min må du rent faktisk, reent
hestekraftsmæssigt, lægge en golf 4 Gti Tdi 150 hk motor i .. det går jeg
så småt og lejer med...

Fra : Torben Madsen

Dato : 01-11-03 11:53

Jeg har en golf IV, den er født med en 1,8 20V motor, og den har jo som
bekendt 125HK. Jeg har købt et komplet sæt til ombygning i Tyskland - ja,
rent faktisk har jeg købt 2. Jeg købte først en 110HK TDI med alt tilbehør
(Pedaler, ledningsnet, styringsbox, tændingslås, udstødning, instrumenter
osv.). Senere faldt jeg så over en 150HK tdi. Jeg begyndte så lige at regne
lidt.... 125+20% - det giver sgu 150HK, så det skulle jo lige kunne gå. Så
den købte jeg også. Det var også et komplet ombygningssæt.
Så det med, at Søren siger, at det ikke bliver det samme, det er måske nok
rigtigt nok, men det skal sgu forsøges alligevel - en 150HK tdi er ikke til
at finde i et prisleje, hvor jeg kan være med. Og så er der jo også lige det
med, at der går jo lidt sport i at se, om man nu kan få det til at spille
max!
Men er du umiddelbart faldet over nogle problemer i ombygningen, Mikael?

mvh Torben

Fra : Roberto Saldo

Dato : 01-11-03 11:50

Torben Madsen wrote:
> Jeg har en golf IV, den er født med en 1,8 20V motor, og den har jo som
> bekendt 125HK. Jeg har købt et komplet sæt til ombygning i Tyskland - ja,

Er der nogen der kan forklare mig hvorfor bilen ikke skifter identitet når den går fra benzin til
diesel?

Mvh
Roberto

Fra : Solvang

Dato : 02-11-03 18:54

"Torben Madsen" <torben@vw-madsen.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> lidt.... 125+20% - det giver sgu 150HK, så det skulle jo lige kunne gå. Så
> den købte jeg også. Det var også et komplet ombygningssæt.
Hej Torben
Hvor har du købt motorene, og hvad kostede de??

Fra : Torben Madsen

Dato : 03-11-03 09:45

Tjaa, ser du - jeg har en nogenlunde lang køretur foran mig. Jeg skal ned
for at hente motorerne onsdag, og det er i Berlin-området. Så det bliver
noget af en tur med en trailer bagefter.... Prisen var for de to på den
forkerte side af 50K.

mvh
Torben Madsen

Fra : Nikolai R. jensen

Dato : 03-11-03 18:59

fuuuuck du har for mange penge! Og det der er mest røv er at du ikke laver
en skid for at få dem! SVIN! drop kaffen og TJEN dine penge som os andre!
--
Mvh.

Nikolai R. jensen
www.minvogn.dk
ja min mail addresse er : nospam@minvogn.dk

Fra : Ukendt

Dato : 01-11-03 11:49

> [...]
> så eventuelle erfaringer med specielle problemer etc. ville være rart at
> høre om, og ikke mindst, hvordan de skal løses....

Det kan slet ikke betale sig at gå i krig med. Der skal betales ny afgift
til staten da der er tale om et identitetsskifte. Se evt. regler under Told
& Skat.

--
Tom

Unofficial FORD site Denmark
http://members.tripod.com/FORD_DK

Fra : Roberto Saldo

Dato : 01-11-03 11:52

Tom wrote:

> Det kan slet ikke betale sig at gå i krig med. Der skal betales ny afgift
> til staten da der er tale om et identitetsskifte. Se evt. regler under Told
> & Skat.

Det er jo det jeg mener.

Mvh
Roberto

Fra : Torben Madsen

Dato : 01-11-03 12:09

Nej, det skal der ikke. Har snakket med told&skat - man må godt bygge om til
en diesel. Men der er grænser for, hvor meget man må ændre, før end en
eventuel ny afgift skal betales. F.eks må man ikke sammen med motorskiftet
begynde at sætte bremser ol. med over fra dieselen, for så vil det udløse en
ny afgift.

mvh Torben

Det er jo det jeg mener.

Mvh
Roberto

Fra : Ukendt

Dato : 01-11-03 13:11

> [...]
> begynde at sætte bremser ol. med over fra dieselen, for så vil det udløse

Ja du har "vist nok" ret
....citat..

Motoren kan udskiftes, men udskiftningsmotoren må højst have 20 pct. større
effekt (DIN-HK) end køretøjets originale motor. Hvis effektforøgelsen
overstiger 20 pct., skal der betales ny afgift af køretøjets aktuelle værdi.
Beregningsgrundlaget for udregning af effektforøgelsen er begge motorers
effekt som nye. Det er fabrikkens angivelser om motoreffekt, der bruges.

Hvis man udskifter en benzinmotor med en dieselmotor, gælder 20 pct.-reglen
også.

http://www.erhverv.toldskat.dk/display.asp?mode=2&o_id=110565&ov_id=15036

Fra : phk

Dato : 01-11-03 17:01

> [...]
> begynde at sætte bremser ol. med over fra dieselen, for så vil det udløse

Kan i visse tilfælde heller ikke betale sig :)

Jeg har en Golf III GTI der er bygget om til TDI 110HK. Når jeg ser mine
forskiver og sammenligner dem med de skiver der sidder på min brors 90HK
golf - så skal man have luppen frem når man kikker på brormands :)

--
Per, Esbjerg

Fra : SNiP

Dato : 01-11-03 19:38

Torben Madsen wrote:
> [...]
> før end en eventuel ny afgift skal betales. F.eks må man ikke sammen
> med motorskiftet begynde at sætte bremser ol. med over fra dieselen,

Nu starter jeg lige med at antage at en G4 1.8 20V og en G4 2.0(?) TDI Har
nøjagtigt samme bremser.

Skulle dette ikke være tilfældet, og taler vi fx om at diesel modellen har
større bremser (Hvorfor i alverden det så ellers skulle være) Ryger
typegodkendelsen sgudda i det øjeblik at du har en motor, fødesystem, etc.
Fra en anden bil i, som har større bremser, og ikke har de større bremser!?!

Eksempel:
Opel Vectra A 2.0i GT (136 bhp) får motoren fra en 2.0i 16V (150 bhp) ilagt,
alt er fint, inden for 20% og det her, det kilder godt nok lidt hos T&S pga.
at vi snakker et andet topstykke, men aligevel, det er helt ok..

Lige indtil en hidsig SBI mand indser at 16V modellen, var født med
bagbremseskiver som er 10mm større end GT modellen! Åh nej. Så går det altså
ikke an, bilen mister sin typegodkendelse, og for at få den igen, skal
bremserne skiftes ud med dem fra 16V modellen, SLASK, så røg identiteten, og
værsgo at bløde ved kasse eet.

en historie fra det virkelige liv.

/J

Fra : alexbo

Dato : 01-11-03 11:59

"Tom" <t.christensen(snabela)bigfoot.com> skrev

> Det kan slet ikke betale sig at gå i krig med. Der skal betales ny afgift
> til staten da der er tale om et identitetsskifte. Se evt. regler under
Told
> & Skat.

Næh, dem må du finde til os, det er dig der påstår de findes.
Den eneste der ændres er vægtafgift/grøn afgift.

mvh
Alex Christensen

Fra : SN

Dato : 01-11-03 12:56

Hej
Du må normalt ikke skifte både motor og gearkasse for told og skat og da
diesler kører med lavere omdr. end benzinmotoren og Tdi´erne har et voldsomt
moment skal du have gearkassen med fra tdi motoren ellers bliver den for
lavt gearet.... at de så måske ikke opdager det til syn er en anden sag,
(hvis ikke lige det er en 6 trins gearkasse du bygger).....
Hvis du vil have en bil der 100% lovlig skal du lave en forespørgsel til
told og skat på præcis det du vil udskifte samt få en snak med din lokale
synshal...
M.v.h
Søren N

Fra : Torben Madsen

Dato : 01-11-03 14:09

Nu sidder der godtnok en 6-trins gearks på 150HK motoren. Jeg kan jo så
blive nødt til at bytte geakasserne om med 110HK'eren, da den jo kun har en
5-trins. Skulle de komme helt på tværs, så kan jeg jo blive nødt til at
bytte om på gearhjulene med min egen gearks, men mon dog det skulle blive
nødvendigt. Det ville ihvertfald betyde lidt mere arbejde for mig...

Torben

Fra : phk

Dato : 01-11-03 17:02

> [...]
> bytte om på gearhjulene med min egen gearks, men mon dog det skulle blive
> nødvendigt. Det ville ihvertfald betyde lidt mere arbejde for mig...

Tvivler meget på man ikke må flytte gearkassen med. Det ville jo komplicere
enhver motorudskiftning.

--
Per, Esbjerg

Fra : Torben Madsen

Dato : 02-11-03 15:16

Det håber jeg heller ikke på bliver nødvendigt. Nu skal jeg lige have en
snak med T&S imorgen, og nok også lige med synshallen, så får vi se, hvad
jeg får lov til.

Torben Madsen

Fra : Ole Frederiksen

Dato : 02-11-03 17:03

> Det håber jeg heller ikke på bliver nødvendigt. Nu skal jeg lige have en
> snak med T&S imorgen, og nok også lige med synshallen, så får vi se, hvad
> jeg får lov til.

Fortæl endelig hvad de siger.

Hvad måtte du iøvigt give for de 2 motorsæt i Tyskland?

M.v.h. Ole Frederiksen

Fra : Torben Madsen

Dato : 03-11-03 09:30

Uha uha - det var en dyr omgang. Det endte noget på den forkerte side af
50K. Det render jo op, når jeg skal have både motorer, gearkasser,
instrumenter, computer, ledningsnet, trækaksler og hvad der ellers hører
med. Jeg har dog endnu ikke set delene - jeg skal ned og hente det hele
onsdag - glæder mig som et lille barn til at se det hele.

mvh
Torben Madsen