Fedeste bil i har kørt?
Fra : Thomas Krath

Dato : 31-10-03 19:52

Hej NG,

Hvilken bil er den fedeste bil i _selv_ har kørt til dato?

For mit vedkommende er det en Volvo S60R med alt udstyr - kæft den er fed!
Allround kan den bare alt og så ser den kanon godt ud

http://www.tkrath.dk/forum/diverse/volvos60r01.jpg
http://www.tkrath.dk/forum/diverse/volvos60r03.jpg

--
Mvh/Thomas Krath
http://bilimport.tkrath.dk - guide

Få styr på din køreteknik for 100 kr om året - se www.ktklub.dk

Fra : Olesen

Dato : 31-10-03 19:57

"Thomas Krath" <tkrath@SLEThotmail.com> skrev i en meddelelse
> Hej NG,
>
> Hvilken bil er den fedeste bil i _selv_ har kørt til dato?

Må nok indrømme, det blir en 6 Cyl. Alfa Romeo Spider
vidstnok...havde 192 HK og en herlig lyd som de fleste
6'ere vel har..

-ellers var det en 5 cyl. Audi eet eller andet for år tilbage..

Fra : Thomas Krath

Dato : 31-10-03 20:08

> Må nok indrømme, det blir en 6 Cyl. Alfa Romeo Spider
> vidstnok...havde 192 HK og en herlig lyd som de fleste
> 6'ere vel har..

Der er også noget over Alfa og 6 cyl.... det er bare i orden! :)

> -ellers var det en 5 cyl. Audi eet eller andet for år tilbage..

Volvo'en har også 5 cyl. - det lyder aaalt for godt :)

Fra : René Lønstrup

Dato : 31-10-03 20:04

Thomas Krath wrote:
> Hvilken bil er den fedeste bil i _selv_ har kørt til dato?

Min egen

--
Mvh René Lønstrup
min bil: 1985 Toyota MR2 1,6i 16v

Fra : Thomas Krath

Dato : 31-10-03 20:07

> Min egen

LOOL - så har du vist ikke prøvet så meget ;)

Fra : René Lønstrup

Dato : 01-11-03 22:55

Thomas Krath wrote:

> LOOL - så har du vist ikke prøvet så meget ;)

Hvad er der nu galt i at være tilfreds med den bil man nu engang har?..

(men derudover har du da ret - jeg har på ingen måde prøvet så mange biler
som flere af skribenterne her i gruppen, - det er jo helt uhyggelige antal
nogle af Jer kan præstere ;) )

Fra : Kim Voss Schrader

Dato : 31-10-03 20:06

Hej!

Thomas Krath wrote:

> Hvilken bil er den fedeste bil i _selv_ har kørt til dato?

I prioriteret rækkefælge:

Pontiac Grand Lemans '76 aut. V8 og 365HK.
Volvo S80 '01 aut. Vist "kun" en 2.2'er.
BMW 325i '91 manuel. Vist 192HK V6.
Mercedes 300E '91 aut. Har vel 188HK og V6.

Det var vist det hele... Ihvertfald indtil jeg køber en 'kaner :)

Fra : Lars Nielsen

Dato : 31-10-03 20:10

BMW 750I V12.
Mvh. Lars Nielsen

Fra : Babba-Papa

Dato : 31-10-03 20:13

On Fri, 31 Oct 2003 19:51:51 +0100, "Thomas Krath"
<tkrath@SLEThotmail.com> wrote:

>Hej NG,
>
>Hvilken bil er den fedeste bil i _selv_ har kørt til dato?

Med fare for at blive smidt ud af gruppens forening, så er den fedeste
bil jeg selv har kørt, den VW Transporter TDI, jeg lejede hos AVIS i
sommer for at køre fra Slagelse til Dyskland og retur.

Ellers er min 2-hjulede Peugeot Speedfight 2 det fedeste bykøretøj,
jeg har kørt.

- -
Babba-Papa

Fra : Jonas R.

Dato : 31-10-03 20:17

Thomas Krath wrote:
> [...]
>
> For mit vedkommende er det en Volvo S60R med alt udstyr - kæft den er
> fed! Allround kan den bare alt og så ser den kanon godt ud

I prioriteret rækkefølge:
Audi S2 Coupe 1992 med 310 hk :) - Den rykker pænt sygt :)
Pontiac Trans Am GTA 1989 240 hk og 440 nm mener jeg mega grinern slæde og
damn hvor den lyder
Touareg V10 TDI med biturbo (standard)
Chryshler 300M 3.6 V6 med chip og lidt sjov.
Min gamle corolla med små 180 hk og 250+nm

Jonas

Fra : Mogens Knudsen

Dato : 31-10-03 20:20

On Fri, 31 Oct 2003 19:51:51 +0100, "Thomas Krath"
<tkrath@SLEThotmail.com> wrote:

>Hvilken bil er den fedeste bil i _selv_ har kørt til dato?

En chippet udgave af denne:
www.bilbasen.dk/biler/forhandlere/showcar.asp?id=103600073

Man fatter slet ikke, hvor godt den kører. Ikke kun acceleration og
topfart - nej helhedsbetragtet. Den er heeelt fantastisk.

/Mogens

Fra : Ukendt

Dato : 31-10-03 20:27

> Hvilken bil er den fedeste bil i _selv_ har kørt til dato?

Citroen 2CV......hold fast mand de vindusviskere kan bringe smilet frem
eller de nedklappede sideruder

--
Tom

Unofficial FORD site Denmark
http://members.tripod.com/FORD_DK

Fra : Ukendt

Dato : 31-10-03 20:39

KLIP

> Citroen 2CV......hold fast mand de vindusviskere kan bringe smilet
frem
> eller de nedklappede sideruder

Den er en Trabant totalt underlegen.

Trabantens gearstang falder også meget bedre i hænderne...)

Hr. Bjørn

Fra : Henrik B.

Dato : 01-11-03 00:47

Tom wrote:
:: frem eller de nedklappede sideruder

To ristede med brød - tak! ))

M.v.h.

Fra : ..Møller

Dato : 01-11-03 13:32

"Tom" <t.christensen(snabela)bigfoot.com> wrote in message

> Citroen 2CV......hold fast mand de vindusviskere kan bringe smilet frem
> [...]

Jeps.
Slidmærker på dørhåndtagene kom af de gode svingegenskaber, den kunne lægge
sig helt ned uden at vælte.
Og med hensyn til vinduesviskere var jo helt futuristiske, var de jo trukket
af speedometerkabel, du hev et håndtag ud, og vupti havde du en fart
afhængig vinduesvisker. Og når du holdt stille, kunne du blot dreje på
håndtaget, og så var ruden ren.
Og så kunne den fås med centrifugalkobling!! datidens
fattigmandsautomatgear!!
Og så kunne den skilles fuldstændig af på få timer.
Den havde chassis, så du behøvede blot to havestole om sommeren og
lygteopsats foran og bagpå, det gik an før det var påkrævet med
sikkerhedsseler, m.v. ( har prøvet det)
Og så kunne den varmeforzinkes længe før andre bilmærker havde fået tanken.
Der kører stadig nogle rundt af dem.
Jo Citroen har været forgangsudvikler hor meget i bilindustrien.

Jo alt taler for en 2CV
Mascotten er en værdig konkurrent. Den var jo også et kvantespring i
udviklingen, mange biler i dag bygger på principper fra de to biler, men har
glemt det væsentligste: enkelthed og robusthed.
Alt det elektroniske blik med skinnende plast, en hel kohud i kabinen,
plasthjulkapsler, falske udstødninger der sælger biler i dag: blah.
Og så kommer man et plastlåg ind inder motorhjælmen oven på motoren med en
udformning, der ville være en hver legetøjsfabrik værdig ja men hvad er
meningen, skal man skjule, at der er en motor der ikke er færdigudviklet,
eller at den kan blive snavset, spildes olier eller hvad f... er meningen,
jo det skal nok blive en fed sag undskyld fedtet sag.

--
Møller

Fra : Claus Fabritius

Dato : 31-10-03 20:32

"Thomas Krath" <tkrath@SLEThotmail.com> wrote in message

> Hej NG,

Hejsa Thomas

> Hvilken bil er den fedeste bil i _selv_ har kørt til dato?

Min falder nok lidt uden for det folk normalt kalder for en fed bil. Den der
har givet den fedeste køreoplevelse er faktisk en Opel Kadett C 1200S (Kan
det ikke passe at den hed sådan?) Den var i rallytrim og motoren var skiftet
ud med en 2.0l motor fra en Ascona tunet til ca. 165 heste. Bilen larmede
helt sindsygt indvændigt da den var strippet totalt og havde ligeskåren
gearkasse. Undervognen var meget hård og bilen klistrede sig til vejen, med
mindre man dappede lidt på gassen i andet gear og trak lidt i rattet,
hvorefter den smed bagenden ud i et flot slide.

Fortryder den dag idag at jeg ikke brugte de 20.000 den kostede på at købe
den...

> For mit vedkommende er det en Volvo S60R med alt udstyr - kæft den er fed!
> Allround kan den bare alt og så ser den kanon godt ud

Fin bil. Hvornår skal Cossien skiftes ud? :)

--
/Claus Fabritius
Going in circles in a Hachi-Roku

Fra : Thomas Krath

Dato : 01-11-03 11:47

> Fin bil. Hvornår skal Cossien skiftes ud? :)

Jeg tror nu ikke den skal skiftes ud idet jeg først kan få sådan en Volvo
forsikret når jeg er over 25. Men jeg kunne godt tænke mig en S60R en dag
:)

Fra : Snusken

Dato : 31-10-03 20:47

NSU 1200 TTS (130 HK) sænket med brede slicks OG med ALT unødvendigt
rippet og med acryl-sideruder, alu- døre, for- og bagklap.

mvh Eric
-------------------->

Fra : Ukendt

Dato : 31-10-03 20:47

"Thomas Krath" <tkrath@SLEThotmail.com> skrev i en meddelelse

KLIP

Davs.

http://www.bilbasen.dk/biler/forhandlere/showcar.asp?id=116900400

Fra : Ukendt

Dato : 31-10-03 20:53

> http://www.bilbasen.dk/biler/forhandlere/showcar.asp?id=116900400
>
> Man fatter slet ikke, hvor godt den kører. Ikke kun acceleration og
> topfart - nej helhedsbetragtet. Den er heeelt fantastisk....

Kan man købe den uden lev. omkostninger hvis man selv henter den?

Fra : Snusken

Dato : 31-10-03 20:57

Ja, for (rigtig) mange kræver det også et fornyet medlemskab af
kreditforeningen..

mvh ERic
------------------------------>

Fra : Ukendt

Dato : 31-10-03 20:57

"Snusken" <snusken@REMOVETHISpc.mu> skrev i en meddelelse
> Ja, for (rigtig) mange kræver det også et fornyet medlemskab af
> kreditforeningen..

Det er ikke mange, der bor i et hus, hvor friværdien er 2,3 mill. kr.

Hr. Bjørn

Fra : Ukendt

Dato : 31-10-03 20:56

KLIP

> Kan man købe den uden lev. omkostninger hvis man selv henter den?

Har man ikke råd til leveringsomkostningerne, tror jeg der vil komme
alvorlige problemer med at betale driftsudgifterne.

Så heller prutte om købsprisen...

Hr. Bjørn

Fra : Uffe Bærentsen

Dato : 31-10-03 22:13

> Kan man købe den uden lev. omkostninger hvis man selv henter den?

Som jeg har set det på tryk:
'Hvis du spørger om prisen, har du ikke råd'

mvh Uffe
Sierra 2,0i DOHC (spurgte ikke om prisen, pruttede bare

Fra : jess

Dato : 31-10-03 22:53

S600 fra 94"

Mvh.

Jess

Fra : Ukendt

Dato : 01-11-03 12:33

"Uffe Bærentsen" <leitiNOSPAM@hotmail.com> skrev i en meddelelse

KLIP

> Som jeg har set det på tryk:
> 'Hvis du spørger om prisen, har du ikke råd'

Folk der har mange penge, har aldrig betalt fuld pris for noget...

Hr. Bjørn

Fra : Kim Voss Schrader

Dato : 31-10-03 20:53

Hej!

"Bjørn Jørvad" wrote:

> Man fatter slet ikke, hvor godt den kører. Ikke kun acceleration og
> topfart - nej helhedsbetragtet. Den er heeelt fantastisk....

Til dén pris ville jeg forvente intet mindre

Fra : John Sahl

Dato : 31-10-03 20:58

Thomas Krath wrote:
> Hvilken bil er den fedeste bil i _selv_ har kørt til dato?

På plader: Ferrari 348GTB
Uden plader: Formel Ford 2000

--
John Sahl,
http://www.Bilstereobladet.dk

Fra : Morten Fruergaard

Dato : 31-10-03 21:16

> Uden plader: Formel Ford 2000

Kun fordi du ikke har prøvet en 7'er... .-)

--
Mvh. Morten Fruergaard

Fra : John Sahl

Dato : 31-10-03 21:26

Morten Fruergaard wrote:

> Kun fordi du ikke har prøvet en 7'er... .-)

Du tilbød det jo ikke

Fra : Morten Fruergaard

Dato : 31-10-03 21:28

> Du tilbød det jo ikke

Du spurgte ikke...

--
Mvh. Morten Fruergaard

Fra : Funky

Dato : 31-10-03 21:39

">
> Du spurgte ikke...

Hej.

Er bare lidt nysgerrig for at vide hvor meget det koster at komme igang med
7'er race..

MVH Frank

Fra : Morten Fruergaard

Dato : 31-10-03 22:18

"Funky" <dick@worldonline.dk> skrev i en meddelelse
> Er bare lidt nysgerrig for at vide hvor meget det koster at komme igang med
> 7'er race..

Kommer an på, om man køber en brugt,køber en ny og samler den selv eller køber
en ny færdig samlet.
Det sidste er det dyreste, hvor man skal af med ca. 140-150.000 kr. inkl. alt.

--
Mvh. Morten Fruergaard

Fra : John Sahl

Dato : 31-10-03 21:41

Morten Fruergaard wrote:
> Du spurgte ikke...

Det gør jeg så næste gang chancen er der Desuden
havde du jo skide travlt den dag, så jeg var bare høflig *G*

Fra : Thomas Krath

Dato : 01-11-03 11:47

> På plader: Ferrari 348GTB

Jeg synes du sagde det var en spand??

Fra : John Sahl

Dato : 01-11-03 11:56

Thomas Krath wrote:
> Jeg synes du sagde det var en spand??

Jeg sagde vist noget med:

"Det er en raslende spand, med en fantastisk lyd,
motor, undervogn og skide hurtig "

Og jeg fastholder at den er en fed fed bil, men den
er det mange vil kalde typisk italiensk, det vil sjældent
være en hverdagsbil, så ville man vælge en Porsche 996

Fra : Thomas Krath

Dato : 01-11-03 12:02

> [...]
> er det mange vil kalde typisk italiensk, det vil sjældent
> være en hverdagsbil, så ville man vælge en Porsche 996

Hehe... okay så :) Men gul?? Addd.... hehe...

Fra : John Sahl

Dato : 01-11-03 17:09

Thomas Krath wrote:
> Hehe... okay så :) Men gul?? Addd.... hehe...

Ja, helt forkert farve.. Jeg kan nu også bedre lide hans
nye sorte bil, den jeg skl prøve næste gang jeg kommer
til London...

Fra : Morten Lorenzen

Dato : 01-11-03 17:22

> Ja, helt forkert farve.. Jeg kan nu også bedre lide hans
> nye sorte bil, den jeg skl prøve næste gang jeg kommer
> til London...

Lamborghini Murcielago?

-M

Fra : John Sahl

Dato : 01-11-03 17:34

Morten Lorenzen wrote:
> Lamborghini Murcielago?

Yupski..

Fra : Michael Nielsen

Dato : 31-10-03 20:59

"Thomas Krath" <tkrath@SLEThotmail.com> wrote in message
> Hej NG,
>
> Hvilken bil er den fedeste bil i _selv_ har kørt til dato?

Mercedes S500, med S320 som en god nr. 2

--
Michael Nielsen

´87 Mercedes-Benz W124 260 E
www.mercefreaken.com

Fra : Thomas Krath

Dato : 01-11-03 11:49

> Mercedes S500, med S320 som en god nr. 2

Jeg har prøvet en 600SEL V12, den synes jeg blev kedelig at køre i i
længden... det var godt nok en 1993'er, så jeg kender ikke de nyere
modeller/har ikke prøvet dem.

Fra : Thomas

Dato : 31-10-03 21:03

"Thomas Krath" <tkrath@SLEThotmail.com> wrote in message
> Hej NG,
>
> Hvilken bil er den fedeste bil i _selv_ har kørt til dato?

Min første bil, Fiat 128 Sport coupe med anden motor, 1500cc Ritmo blok, 2
dobbelte webere og modificeret top. 7500 omdr. trak den ihvertilfælde nemt
op til. Den kunne dog ikke trække noget under 2000 omdr. Men over 2000 omdr.
kunne selv 5. gearet trækkes med op....

Masser af rust og køreglæde til billig penge

mvh

Thomas

Fra : Mogens Knudsen

Dato : 31-10-03 22:06

On Fri, 31 Oct 2003 21:03:03 +0100, "Thomas" <bambanos@hotmail.com>
wrote:

>Min første bil, Fiat 128 Sport coupe med anden motor, 1500cc Ritmo blok, 2
>dobbelte webere og modificeret top.

Berlinetta ?

Min kammerat havde een - gul m/sorte stafferinger og en tilsvarende
tuning, som din. Den var hurtig

/Mogens

Fra : Thomas

Dato : 31-10-03 23:04

Nej tæt på, modellen før. Berlinettaen er den der også hedder 3P. Men kun
bagenden er forskellig på de 2 :

Og jeg ville gerne have sådanne en igen.......

mvh

Thomas

Fra : Kaj

Dato : 31-10-03 21:05

On Fri, 31 Oct 2003 19:51:51 +0100, "Thomas Krath"
<tkrath@SLEThotmail.com> wrote:

>Hej NG,
>
>Hvilken bil er den fedeste bil i _selv_ har kørt til dato?

Til dato ! Den Alfa som min svoger havde lånt af chefen. Jeg kan ikke
huske hvad den hed (jeg var ung, ignorant og totalt uansvarlig med mit
nye kørekort ).
Den havde en grøn firkløver bagpå, firehjulstræk og var (er vel)
ikke helt normal i Dk. Hvad er det den hedder ?

Jezuz den kunne ...

Kaj

Fra : Mogens Knudsen

Dato : 31-10-03 22:08

On Fri, 31 Oct 2003 21:04:56 +0100, Kaj <kajjunk@hotmail.com> wrote:

> [...]
> Den havde en grøn firkløver bagpå, firehjulstræk og var (er vel)
>ikke helt normal i Dk. Hvad er det den hedder ?

Måske min bil: http://alfa.transpotech.dk

/Mogens

Fra : Kaj

Dato : 01-11-03 00:27

On Fri, 31 Oct 2003 22:07:59 +0100, Mogens Knudsen
<dkfritidbilSLET@DETTEe-mail.dk> wrote:

>Måske min bil: http://alfa.transpotech.dk
>

>/Mogens

Justement !! - Eller måske ikke lige din. Den vi kørte var sølvgrå men
sådan som chefen kørte den er den sikkert blevet omlakeret et par
gange siden da.). Og dog... Måske kunne det alligevel være din, he he.

Da vi satte aircon'en på fuld blæs troede vi der kom iskrystaller ind
i bilen. Det viste sig at være glasskår fra sidst han havde kørt
galt...

Ud over det. -Lækker bil !!

Har du skrevet om købet m.m. herinde ?

Fra : Mogens Knudsen

Dato : 01-11-03 08:30

On Sat, 01 Nov 2003 00:26:36 +0100, Kaj <kajjunk@hotmail.com> wrote:

>Justement !! - Eller måske ikke lige din. Den vi kørte var sølvgrå men
>sådan som chefen kørte den er den sikkert blevet omlakeret et par
>gange siden da.). Og dog... Måske kunne det alligevel være din...

Næppe - jeg har hentet min i Østrig!

>Ud over det. -Lækker bil !!
>Har du skrevet om købet m.m. herinde ?

Jep - jeg har skrevet lidt om det. Min Alfa Romeo 164 Q4 er fra 1995
og har kørt (som du jo kan se ) 60.000 km :)

/Mogens

Fra : Per Beer Hansen

Dato : 31-10-03 21:06

"Thomas Krath" <tkrath@SLEThotmail.com> skrev i en
meddelelse news:bnub2f$2vn2$2@news.cybercity.dk
> Hej NG,
>
> Hvilken bil er den fedeste bil i _selv_ har kørt til dato?

Den fedeste jeg har prøvet er sådan en magen til denne her:
http://makeashorterlink.com/?B3C111766
Turen var dog så kort (ca. 40-50 meter, så jeg ved ikke om det gælder
rigtigt) at jeg ikke rigtigt kunne nå at få følingen med den

Per --Ford Sierra 1,6 1987--
www.perbeer.ninja.dk - Formel 1 - Masser af video's
Highlights fra 2002 og 2003 + meget mere

Fra : Uffe Bærentsen

Dato : 31-10-03 22:26

"Per Beer Hansen" <perbeerNOSPAM@NOSPAMwebspeed.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> Turen var dog så kort (ca. 40-50 meter, så jeg ved ikke om det gælder
> rigtigt) at jeg ikke rigtigt kunne nå at få følingen med den

Linken virker ikke
Nu får vi nok aldrig at vide hvad Per har kørt i........

mvh Uffe
Sierra 2,0i DOHC

Fra : Per Beer Hansen

Dato : 31-10-03 22:58

> Linken virker ikke

Det virker nu fint nok her hos mig, du skal lige lade den stå et øjeblik
(efter du har klikket på det) inden du bliver omdirigeret til den rigtige
side.

> Nu får vi nok aldrig at vide hvad Per har kørt i........

Jeg kan da hjælpe lidt, den har 4 hjul + 2 døre

Fra : Uffe Bærentsen

Dato : 31-10-03 23:28

> [...]
> (efter du har klikket på det) inden du bliver omdirigeret til den rigtige

Nu kunne jeg se den.

> Jeg kan da hjælpe lidt, den har 4 hjul + 2 døre

og hvilke døre *saligt smil*
Se DET er hvad jeg vil kalde en bil.
Uanset om det så bare var 10 cm, så ville jeg have taget den med.

mvh Uffe
Sierra 2,0i DOHC

Fra : Per Beer Hansen

Dato : 01-11-03 09:20

> og hvilke døre *saligt smil*

Ulempen er bare at man nærmest skal være olympisk gymnast for at komme ind i

Fra : Mogens Knudsen

Dato : 01-11-03 08:31

On Fri, 31 Oct 2003 21:05:43 +0100, "Per Beer Hansen"
<perbeerNOSPAM@NOSPAMwebspeed.dk> wrote:

> [...]
>Turen var dog så kort (ca. 40-50 meter, så jeg ved ikke om det gælder
>rigtigt) at jeg ikke rigtigt kunne nå at få følingen med den

Jeg ville være interesseret i at få hele historien

/Mogens

Fra : Per Beer Hansen

Dato : 01-11-03 09:19

"Mogens Knudsen" <dkfritidbilSLET@DETTEe-mail.dk> skrev i
en meddelelse

> Jeg ville være interesseret i at få hele historien

Der er nu ikke så meget historie bag.
Det var i min læretid, hvor vi havde fået sådan én til låns (som blikfang i
udstillingen), og jeg skulle så en dag flytte den fra den ene ende af
gårdspladsen til den anden, simple as that.
Svjh var bilen lige blevet handlet til 1,5 mill. kr. på det tidspunkt
(starten af 80'erne).
Svjh var det vistnok noget Clarion reklame fremstød.

Fra : Mogens Knudsen

Dato : 01-11-03 09:34

On Sat, 1 Nov 2003 09:18:44 +0100, "Per Beer Hansen"
> [...]

>(starten af 80'erne).
>Svjh var det vistnok noget Clarion reklame fremstød.

Imponerende.
Jég har kun set (og talt med en ejer af) den åbne udgave (i DK)

/Mogens

Fra : Per Beer Hansen

Dato : 01-11-03 09:45

> On Sat, 1 Nov 2003 09:18:44 +0100, "Per Beer Hansen"
>
> Imponerende.
> Jég har kun set (og talt med en ejer af) den åbne udgave
> (i DK)

Ja det er ikke ligefrem metervare, sådan en svend.
Dem der styrede firmaet dengang, var dog også næsten fuldstændigt ligeglade
med biler (ellers havde en lærling vel aldrig fået lov at køre/flytte sådan
en bil .
Utallige er også de gange hvor jeg, + en eller flere af mine lærlinge
kammerater, blev sendt med toget, til Nykøbing Falster (importøren fik de
nye biler hjem dertil), med et sæt prøveplader under armen, for at hente nye
biler.
Mage til useriøs forhandler
Nå men han holdt jo heller ikke længe i den branche.

Fra : Mogens Knudsen

Dato : 01-11-03 10:43

On Sat, 1 Nov 2003 09:44:37 +0100, "Per Beer Hansen"
<perbeerNOSPAM@NOSPAMwebspeed.dk> wrote:

>Mage til useriøs forhandler

Jeg tænkte præcis det samme, da jeg så Maybach'en i binaer.motor!
(hint = autotransporterens stand)

Hvor køber man iøvrigt en Maybach i DK - gennem MB?

/Mogens

Fra : Per Beer Hansen

Dato : 01-11-03 12:42

> Jeg tænkte præcis det samme, da jeg så Maybach'en i
> binaer.motor! (hint = autotransporterens stand)

Det ligner mest en mindre blokvogn, som Maybach'en står på, altså ikke en
decideret autotransporter.

> Hvor køber man iøvrigt en Maybach i DK - gennem MB?

Jeg kunne heller ikke finde en forhandler, så jeg købte en Sierra i stedet
for )))
(men mon ikke det er hos MB ?)

Fra : Mogens Knudsen

Dato : 12-11-03 08:21

On Sat, 1 Nov 2003 12:42:01 +0100, "Per Beer Hansen"

> mon ikke det er hos MB?

Over nettet?
www.maybach.dk

/Mogens

Fra : Thomas H.

Dato : 31-10-03 21:11

"Thomas Krath" <tkrath@SLEThotmail.com> skrev i en meddelelse
> Hej NG,
>
> Hvilken bil er den fedeste bil i _selv_ har kørt til dato?

Hmm, tror jeg vil sætte en top 3 sådan:
BMW M5
Audi RS6
BMW 745i

--
Thomas H. - www.thhe.dk

Fra : Morten Fruergaard

Dato : 31-10-03 21:24

"Thomas Krath" <tkrath@SLEThotmail.com> skrev i en meddelelse
> Hej NG,
>
> Hvilken bil er den fedeste bil i _selv_ har kørt til dato?

Kender man sig en fredag aften...?

Uden plader: LoCost Yamaha R1.
Med dk plader: Toyota LandCruiser VX100...

Fedeste bil, jeg har siddet i:
Ferrari 360 Modena, som en af mine medkørere i SyverRace klassen havde købt
til videresalg, kom til Ring Djursland - HELT NY - kun med prøve plader... Jeg
gad ikke engang spørge om jeg måtte vende en tur...

--
Mvh. Morten Fruergaard

Fra : Anders Houmark

Dato : 31-10-03 21:36

Thomas Krath wrote:
> Hej NG,
>
> Hvilken bil er den fedeste bil i _selv_ har kørt til dato?

Ford Escort 1989 med 1.1 liters kraftværk.

--
Anders Houmark
www.AndersH.dk

Fra : Morten Lorenzen

Dato : 31-10-03 21:49

"Thomas Krath" <tkrath@SLEThotmail.com> skrev i en meddelelse
> Hej NG,
>
> Hvilken bil er den fedeste bil i _selv_ har kørt til dato?

1965 Jaguar E-Type Roadster 4,2 Litre.

Runner up, må være 1992 Ford Sierra Cosworth.

-M

Fra : claus og helle

Dato : 31-10-03 22:58

Fra : Thomas Krath

Dato : 01-11-03 11:54

Fra : Chr. L.

Dato : 31-10-03 23:27

> [...]
>
> For mit vedkommende er det en Volvo S60R med alt udstyr - kæft den er fed!
> Allround kan den bare alt og så ser den kanon godt ud

den fedestet oplevelse for mig var at køre den allerførste tur i min
allerførste bil....

Chr.

Fra : Riverwind

Dato : 01-11-03 00:36

Porsche 930 Koenig. Dog kun som passager :(
Den var i TV2's Le Mans studie i år, hvis noget skulle have set det :)

/Riverwind

Fra : Speusenstein

Dato : 01-11-03 08:09

Hej Gruppe

Citroen-Maserati SM 1973

Min papfar var en "næsten" glad ejer af denne bil.

Tommy

Fra : Jørgen

Dato : 01-11-03 08:33

Morris 1000 med en 2.0 Twincam motor... nøjseren lyden var nice og den
rystede så hyggeligt

Fra : Henrik Daae

Dato : 01-11-03 09:00

"Thomas Krath" <tkrath@SLEThotmail.com> skrev i en meddelelse
> Hej NG,
>
> Hvilken bil er den fedeste bil i _selv_ har kørt til dato?

Firmaets BMW 530, magen til denne:

http://www.bilbasen.dk/biler/forhandlere/showcar.asp?id=236900421

"Kongen af motorvej E45"

Mvh. Henrik
Mitsubishi Colt 1600 GLXi "Bullet"

Fra : kr

Dato : 01-11-03 10:37

I Yuppi 80 erne arbejde jeg for en bilforhandler der importerede brugte
special biler, hvilket gav mange gode oplevelser, da jeg stadig er i
branchen dukker der lækkerbiskner op ind i mellem

Pontiac Tempest GTO 1966 kan ikke styre eller bremse men den kan trække og
lyden........

Peugeot 205 T16 84 gadeudgaven af rallyverdensmesteren med 200 hk
centermotor og 4wd

Jaguar E-type 4,2 ca 65 klasse bare klasse

DeTomaso Panthera GTS ca 74 Ford V8 i nakken, larmer som en cemenfabrik på
speed men kører fandens hurtigt.

Ferrari 360 cabriolet 2002 med tiptronic og launch kontrol, træd bremsen ned
med v. fod sæt i 1. gear, gas op til 4000 omdr. slip bremsen og træd i bund,
træk i kontakten når du rammer det røde felt, skal opleves

Ferrari Testarossa 1989 Læder og komfort, men B12 er en dejlig ting at have
bag sig.

911, 944, 928 osv var hverdagsoplevelser engang, idag vil folk have en 0,01
diesel der har lige så meget sjæl som tom coladåse, jeg vil have yuppierne
tilbage.

Keld

Fra : Ukendt

Dato : 01-11-03 09:19

> Hvilken bil er den fedeste bil i _selv_ har kørt til dato?

> For mit vedkommende er det en Volvo S60R med alt udstyr - kæft den er fed!
> Allround kan den bare alt og så ser den kanon godt ud

Med forbehold for erindringens evindelige upålidelighed - Porsche Cayenne Turbo.

Dén kan alt, synes jeg.

Den perfekte familie-bil - that brings you anywhere - med reduktionsgear, spær på
kryds og tværs, 450 hk og topfart på over 270 km/t.

Lettere uøkonomisk - men man må vel tillade sig selv at drømme lidt.

/Jan W Nielsen

-- Sendt via http://www.autoatlas.dk - din bilguide (Fra IP:195.137.194.64)

Fra : Allan Jørgensen

Dato : 01-11-03 10:15

"Thomas Krath" <tkrath@SLEThotmail.com> wrote in message
> Hej NG,
>
> Hvilken bil er den fedeste bil i _selv_ har kørt til dato?

hmm den var svær, men det må vel være en NASCAR med 640 heste som jeg kørte
10 runder i, i las vegas.... den var vild 245 km/t gennem svingene og den
var ikke engang presset

--
Allan
polo 1,6

Fra : Mogens Knudsen

Dato : 01-11-03 10:44

On Sat, 1 Nov 2003 10:15:20 +0100, Allan Jørgensen
<allan.c.jorgensenfjernpunktum@sletkoget2net.dk> wrote:

>hmm den var svær, men det må vel være en NASCAR med 640 heste som jeg kørte
>10 runder i, i las vegas.... den var vild 245 km/t gennem svingene og den
>var ikke engang presset

Jeg ville være interesseret i at få historien :)
(jvf. Bilmagasinet er det ikke verdens letteste "job" at få fingre i
en Nascar-testtur)

/Mogens

Fra : Allan Jørgensen

Dato : 02-11-03 13:50

> Jeg ville være interesseret i at få historien :)
> (jvf. Bilmagasinet er det ikke verdens letteste "job" at få fingre i
> en Nascar-testtur)

hehe ja det var da jeg var på ferie derovre og så havde jeg læst på nettet
at man kunne komme ud og køre i en indycar på las vegas speedway så da
konen skulle ud og shoppe tog jeg derud og kiggede og der var så mulighed
for at komme ud og køre http://www.1800bepetty.com/main.html og det kunne
jeg ikke stå for selvom mit eurocard blev lidt belastet med en udskrivning
på 2300kr

hmm har lige fundet papirene frem fra den dag og kan se det er 8 omgange jeg
kørte og med en højeste gennemsnitshastighed på lap 7 med 137,2 mph og
5925,4 omd og en laptime på 46,09 sek....
det sjoveste er squ at man ikke følte man kørte så stærkt undtagen når man
skulle rundt i svingene så gik det lige pludseligt rigtigt stærkt når man
ikke slækkede på gassen og du kunne mærke g-kræfterne i kroppen

til sammenligning kunne man tage en tur med en instruktør hvor du kom rundt
med en gennemsnitshastighed på 165-175 mph.. ja den var ude samtidig med at
jeg var, og da den overhalede mig i et sving føltes det som om jeg holdt
stille

--
Allan
polo 1,6

Fra : BJ

Dato : 01-11-03 12:03

> [...]
>
> For mit vedkommende er det en Volvo S60R med alt udstyr - kæft den er fed!
> Allround kan den bare alt og så ser den kanon godt ud

Hej Gruppe,
Sidst i 50'erne var jeg den lykkelige ejer af en MG TF-model, som en af de
daværende racerkørere (Nelleman) havde købt hjem til sig selv, men ikke
brugt p.gr.a. en endnu bedre...Den havde 4 Weber-karburatorer samt
komtressor (datidens turbo) og mellem sæderne var et spjæld, der kunne slå
lydpotterne fra (gav ikke den store forskel i ydelse, men en herlig
lyd)..Når man kørte f.eks. 80 KM/t på tør asfalt, kunne man lave hjulspin,
så det var en meget hurtig sag...
mvh. BJ

Fra : Frederik

Dato : 01-11-03 13:06

Fedeste biler

Porsche 996 C2
Maserati 3200 GT
Maserati Quattroporte 3,2
BMW Z4 3,0

Behageligste bil
Volvo S80 T6 (vandseng på vejen)

Sjoveste bil

Vens racermascot med 150 heste, der nåede 150 i andet gear.

Mvh.

Frederik

Fra : Morten Fruergaard

Dato : 01-11-03 19:49

"Frederik" <tanja.korfitsen@kabelnettet.dk> skrev i en meddelelse
> Vens racermascot med 150 heste, der nåede 150 i andet gear.

Så kan den da ikke acc. særlig hurtigt...

--
Mvh. Morten Fruergaard

Fra : Peter Vang \(drive4f~

Dato : 01-11-03 11:57

Hej Thomas,

Jeg tror at det må være den Lotus Elise som vi havde fornøjelsen af at låne
til lvores sidste arrangment på Padborg Park.

En lille gul sag på 650 kg med 125 HK, hold op hvor kørte den godt Stiv
som en pind og den skreg knap nok når vi kørte med 100 km/t + igennem Big
Mac kurven

Teknisk set var det ikke mig der kørte den, men Tommy Schröter, som er
racerkører, men oplevelsen var nu stor, for mig, alligevel.

Du kan se videoen fra turen på vores website www.drive4fun.dk Den er optaget
fra passagersædet og varer 5 min.

mvh.
Peter Vang
www.drive4fun.dk

Fra : Mikael L

Dato : 01-11-03 19:35

"Thomas Krath" <tkrath@SLEThotmail.com> skrev i en meddelelse
> Hej NG,
>
> Hvilken bil er den fedeste bil i _selv_ har kørt til dato?

Det er sgu svært at udpege en bestemt, men her er nogen af dem der har gjort
størst indtryk.

BMW M5 E39
Audi RS6 Avant
BMW M3 cab. E36
BMW 735li E66
VW Caravelle Business line VR6 - Det fede ved den var udstyret. Den havde
ALT. Nypris i DK tæt på 2 mill.kr.

Mikael

Fra : Thomas Krath

Dato : 01-11-03 19:39

> BMW M5 E39
> Audi RS6 Avant
> BMW M3 cab. E36
> BMW 735li E66

Skod biler du har listet op der, hva ;) eller ikke... hehe.

> VW Caravelle Business line VR6 - Det fede ved den var udstyret. Den
> havde ALT. Nypris i DK tæt på 2 mill.kr.

Hvad havde den? Det er ekstraudstyr for DKK 1,5 mio. ??

Fra : Mikael L

Dato : 01-11-03 21:13

> Skod biler du har listet op der, hva ;) eller ikke... hehe.

Ja, men det er jo svært at sige hvad der er bedst. De har alle jo deres
kvaliteter.

> Hvad havde den? Det er ekstraudstyr for DKK 1,5 mio. ??

Det havde læder over alt, incl ruskind i loft og læder på instrumentbræt.
Der er fire seperate sæder bag i, de to bageste elektrisk justerbar i alle
retninger. Skrivebord også beklædt med læder. Fax, video, navigation, tv fra
en stor skærm der blev elektrisk vippet ned fra loftet, køleskab, tøjposer
også i læder, telefon for og bag, elektrisk betjent skydedør, ekstra tonede
ruder, 16 tommer fælge, xenonlys, kabinevarmer, multi-cd m.m.

I Tyskland kostede den 126.000 Euro, en BMW 760li koster 116.000. De laver
dem ikke mere efter der er kommet ny model. Den kunne også fås i en panseret
udgave. Der er stadig nogen til salg i Tyskland, men de har et enormt
værditab. Den dyreste jeg har set kostede omkring 50.000 Euro et år gammel
og 17.000km.

Mikael

Fra : Thomas Krath

Dato : 01-11-03 21:22

> har et enormt værditab. Den dyreste jeg har set kostede omkring
> 50.000 Euro et år gammel og 17.000km.

Der er faktisk nogle stykker til salg af dem på mobile.de. De koster kassen
:)

Fra : Mikael L

Dato : 01-11-03 21:29

> Der er faktisk nogle stykker til salg af dem på mobile.de. De koster
kassen
> :)

Ja, men ikke nyprisen taget i betragtning. Jeg mener grundprisen for en V6
med tomatgear var omkring 110.000 euro. Det var for den korte udgave. Den
kunne også fås i lang.

Mikael

Fra : Mikael L

Dato : 01-11-03 21:39

"Thomas Krath" <tkrath@SLEThotmail.com> skrev i en meddelelse

> Der er faktisk nogle stykker til salg af dem på mobile.de. De koster
kassen
> :)

Den her ligner meget godt
http://makeashorterlink.com/?M15F25866

Mikael

Fra : Thomas Krath

Dato : 01-11-03 21:53

> Den her ligner meget godt
> http://makeashorterlink.com/?M15F25866

Der er mange flere... søg på VW Caravelle m. kriterierne 19xx-2002, pris fra
30.000 EUR til uendelig, og gå så til sidste side på det resultat den kommer
med.

Fra : Fam. Olsen

Dato : 02-11-03 17:36

"Thomas Krath" <tkrath@SLEThotmail.com> skrev i en meddelelse

> Hvilken bil er den fedeste bil i _selv_ har kørt til dato?

En hjemmelavet gokart med pedaler og et fint trækarosseri.

Hvorfor den var den fedeste? Fordi den havde min farfar lavet til mig da jeg
var ca. 3år.

Ellers er det nok en leopard kampvogn. Jeg sad dog ikke selv ved
styregrejet.

MVH Niels

Fra : Hans J

Dato : 03-11-03 12:48

"Thomas Krath" <tkrath@SLEThotmail.com> wrote in message
> Hej NG,
>
> Hvilken bil er den fedeste bil i _selv_ har kørt til dato?

Volvo V70 T5 chippet. _Meget_ sjovt at komme kørende i en "familiebil", der
kan køre løbe fra så godt som alt som man møder.

--
Hans Jensi

Fra : Hans J

Dato : 03-11-03 12:52

"Hans J" <hansijensi@no.invalid> wrote in message
> Volvo V70 T5 chippet. _Meget_ sjovt at komme kørende i en "familiebil",
der
> kan køre løbe fra så godt som alt som man møder.

Prøver lige igen:
Volvo V70 T5 chippet. _Meget_ sjovt at komme kørende i en "familiebil", der
kan køre fra så godt som alt som man møder.

--
Hans Jensi

Fra : Morten Fruergaard

Dato : 03-11-03 14:16

"Hans J" <hansijensi@no.invalid> skrev i en meddelelse

> [...]
> Volvo V70 T5 chippet. _Meget_ sjovt at komme kørende i en "familiebil", der
> kan køre fra så godt som alt som man møder.

Så du mener ikke at den kan løbe?

--
Mvh. Morten Fruergaard

Fra : Hans J

Dato : 03-11-03 14:53

"Morten Fruergaard" <mit fornavn@mit efternavn.com> wrote in message
> Så du mener ikke at den kan løbe?

Nej, den kan bare køre stærkt :)

--
Hans Jensi

Fra : Peter Weis

Dato : 03-11-03 17:41

"Morten Fruergaard" <mit fornavn@mit efternavn.com> wrote:

> Så du mener ikke at den kan løbe?

Det er jo ikke en nylonstrømpe

mvh
Peter

Fra : Morten Seeberg

Dato : 05-11-03 22:23

De 2 dage jeg boede i en Hummer 1 og kørte dagen lang i en amerikansk
4WD park med en kammerat.

Fra : Morten Fruergaard

Dato : 05-11-03 22:40

"Morten Seeberg" <Xmorten@seeberg.dk> skrev i en meddelelse

> De 2 dage jeg boede i en Hummer 1 og kørte dagen lang i en amerikansk
> 4WD park med en kammerat.

Fortæl fortæl..

--
Mvh. Morten Fruergaard

Fra : Leif Nielsen

Dato : 06-11-03 12:37

Den ultimative fede bil.

Min Daimler xj6 4,2 Aut. fra 1973. 245 hk. A/C, centrallås, el-ruder,
servo

derudover min citroen XM St.car. 2,1 TD. denne bil er den mest
komfortable kæmpebil på det danske marked. Kørekomforten er længder
bedre end de dyreste tyskerbaljer som Audi, Bmw,mercedes osv...

Leif nielsen