Q: Caravelle
Fra : jess

Dato : 31-10-03 16:20

Er der en af jeg der kender forskellen på Caravelle 102 og 150 hk lige ud
over antalet af Hk.
hvor i er forskellen. og er en 102 hk med rødt I og en 150 hk med rødt DI
eller hvad

mvh.

Jess

Fra : Peter J

Dato : 31-10-03 17:39

"jess" <reinbach@nyka.dk> skrev

> Er der en af jeg der kender forskellen på Caravelle 102 og 150 hk lige ud
> over antalet af Hk.

Det er grundlæggende samme 5-benede maskine hele vejen. Den stammer
oprindeligt fra Audi, der brugte den i modellerne 100 2.5 D og i de første
A6'ere (dem med det gamle karosseri) - Den eneste forskel er SVJV chippen.
Dvs. at du forholdsvis nemt kan trylle en 102 hestes om til en 150 hestes..

> hvor i er forskellen. og er en 102 hk med rødt I og en 150 hk med rødt DI
> eller hvad

102 - modellen har blanke "TDI"-bogstaver, og 150 - mod. er velsignet med et
rødt "I".... Der findes osse en 88 - hestes version; den har et blåt "I" på
skiltene.

> mvh.
>
> Jess

VenHils
Peter

Fra : Morten Fruergaard

Dato : 31-10-03 18:14

"Peter J" <peju1@yahoo.com> skrev i en meddelelse
> Den eneste forskel er SVJV chippen.
> Dvs. at du forholdsvis nemt kan trylle en 102 hestes om til en 150 hestes..

Dette mener jeg ikke er korrekt.

--
Mvh. Morten Fruergaard

Fra : ak

Dato : 31-10-03 19:38

> [...]
> A6'ere (dem med det gamle karosseri) - Den eneste forskel er SVJV chippen.
> Dvs. at du forholdsvis nemt kan trylle en 102 hestes om til en 150

Det passer ikke helt, der er noget større turbo på en 150 hk. end på 102 hk.
og der er andre ændringer ved pumpe og indstillinger.

Fra : jess

Dato : 31-10-03 21:48

er det så stadig samme dysesystem. hvis jeg smidder en 150 hk. i min 102 hk.
hvordan kan synsmanden så se det. eller
jeg mener hvordan. vil han opdage det ?

er de fuldstændig ens at kikke på ?

På forhånd mange tak for svaret