Holdbarhed og res dele priser på disse
Fra : Ryan Jeppesen

Dato : 30-10-03 01:02

Hej

Jeg skal til at købe ny bil og overvejer følgende.

Citroen AX GT årg 90
Opel Kadett GSI 2.0 årg ??
Ford Fiesta 1.3 Sport årg 93
Opel Corsa Sport årg ??

Nogen der ved hvordan reservedele priser ligger på dem og hvor godt
motorene holder i de forskellige også selvfølgelig om nogen af dem er
specielt angrebet af rust??

Håber i kan hjælpe mig

På forhånd tak

Ryan

Fra : Mogens Knudsen

Dato : 30-10-03 06:32

On Thu, 30 Oct 2003 01:02:19 +0100, Ryan Jeppesen <mail@power-up.dk>
wrote:

>Jeg skal til at købe ny bil og overvejer følgende.
>Citroen AX GT årg 90

Fin bil, men undgå den på grund af den lave kollissionssikkerhed.
Bilen er ikke længere tidssvarende!

>Opel Kadett GSI 2.0 årg

Nice - mit valg. Check rust i skærmkanter.

>Ford Fiesta 1.3 Sport årg 93
>Opel Corsa Sport

For små, IMO.

>Nogen der ved hvordan reservedele priser ligger på dem og hvor godt
>motorene holder i de forskellige også selvfølgelig om nogen af dem er
>specielt angrebet af rust??

Ovenstående har ingen problemer med reservedelspriserne, og motorerne
er efter min bedste overnevisning holdbare. Man skal selvfølgelig være
over dem inden køb vedr. rust. Kan dit budget "tåle" en 2 liters motor
som GSI'en. så køb den, IMO...

/Mogens
'91 Omega 3000 24V
'95 AR 164 Q4
Tidligere:
'88 AX GT

Fra : jan@stevns.net

Dato : 30-10-03 08:00

Mogens Knudsen <dkfritidbilSLET@DETTEe-mail.dk> skrev :

>Nice - mit valg. Check rust i skærmkanter.

*der* er der jo normalt (grin) rust - vangerne er nok mere
opmærksomheds-påkrævende
--
jan@stevns.net - www.stevns.net
"There is no replacement for displacement......! "

Fra : Hans Paulin

Dato : 30-10-03 10:04

jan@stevns.net wrote:

> *der* er der jo normalt (grin) rust - vangerne er nok mere
> opmærksomheds-påkrævende

....har aldrig set rust dér på nogen af mine 3 "E"-Kadetter - men har
heller ikke købt det værste skod...
Hans

Fra : Ryan Jeppesen

Dato : 30-10-03 10:37

On Thu, 30 Oct 2003 06:32:07 +0100, Mogens Knudsen
<dkfritidbilSLET@DETTEe-mail.dk> wrote:

> [...]

Har hørt at den er dyr i res dele, er det rigtigt?

>Fin bil, men undgå den på grund af den lave kollissionssikkerhed.
>Bilen er ikke længere tidssvarende!

>Nice - mit valg. Check rust i skærmkanter.

Også en af dem jeg hælder til :)

Res dele priser og motor holdbarhed og rust??

Fra : Jan W Nielsen

Dato : 30-10-03 09:42

Mogens Knudsen wrote:

> Fin bil, men undgå den på grund af den lave kollissionssikkerhed.

Var det ikke en sådan bil, den trafikdræbte familiefar døde i..?

Jeg husker et billede, hvor AX´eren var langt, langt mere smadret end en
halvgammel Ford Escort eller tilsvarende. Skræmmende.

--
Jan W Nielsen

Fra : Mogens Knudsen

Dato : 30-10-03 10:52

On Thu, 30 Oct 2003 09:41:58 +0100, "Jan W Nielsen"
<intetsvar@farvelogtobak.dk> wrote:

>Var det ikke en sådan bil, den trafikdræbte familiefar døde i..?

Dét nævner jeg også i tråden, men ingen kommenterer det.

>Jeg husker et billede, hvor AX´eren var langt, langt mere smadret end en
>halvgammel Ford Escort eller tilsvarende. Skræmmende.

Lige nøjagtigt -> min pointe i tråden. Det gik så grueligt galt, fordi
bilen var ringe på kollissionssikkerheden. Anvendte han iøvrigt
sikkerhedssele.....

/Mogens