Seat Toledo 1,9 TDi = VW 1.9 TDi?
Fra : Jasper Norman

Dato : 29-10-03 23:46

Hejsa.

Jeg leder efter en Haynes, eller lign. manual til min Toledo TDi, men har
lidt problemer med at finde den. Er der nogen der véd om min motor er
fuldstændig magen til en VW 1.9 TDi, og om delene sidder de samme steder?

/ Jasper

--
slet "fjernes" i e-mail adr.

Fra : S.G.C.

Dato : 30-10-03 16:16

Jeg vil umiddelbart tro at din motor, hvis det er en 90hk, er en type1Z. Det
er en meget gængs type, brugt i mange diesel VW. Det er iøvrigt en meget
slidstærk og driftsikker motor.

Fra : Jasper Norman

Dato : 30-10-03 23:53

Hej.

Det ér en 90 HK. Ved du hvor jeg kan finde mere info om denne?

/ jasper

--
slet "fjernes" i e-mail adr.

Fra : Ole Frederiksen

Dato : 01-11-03 21:14

> Det ér en 90 HK. Ved du hvor jeg kan finde mere info om denne?

Jeg kaster mig lige ind i kampen

Seat Toledo TDI fåes med 4 forskellige motorkoder.

1996-1999: 1Z med 90 hk
1999-?: AGR, ALH med 90 hk
1999-? AHF med 110 hk

Hvilken motor fremgår normalt på VW´s motore af et klistermærke på
tandremsskjoldet.

Hvad er det for informationer du gerne vil have?

1Z:
66 kW (90hk) ved 4000 omdr.
202 Nm ved 1900 omdr.
Ladetryk 0,5-0,65 bar