Hvilke advarselslamper SKAL lyse på en 406~
Fra : Erik M. Nielsen

Dato : 28-10-03 18:46

Hej.
Ja - jeg ved det lyder dumt, men skal olietrykslampen ikke lyse når man
sætter tændingen til?
Den gør det ikke i min! Det eneste der er lys i er ladelampen!
Erik

Fra : Morten Fruergaard

Dato : 28-10-03 18:58

"Erik M. Nielsen" <genealogiSPAMFILTER@antispam.dk> skrev i en meddelelse
> Ja - jeg ved det lyder dumt, men skal olietrykslampen ikke lyse når man
> sætter tændingen til?
> Den gør det ikke i min! Det eneste der er lys i er ladelampen!

Der skulle gerne være lys i alle lamperne, for at man kan kontrollere at de
virker.
Det tyder derfor på, at den pærer er sprunget eller noget andet er galt..

--
Mvh. Morten Fruergaard

Fra : Erik M. Nielsen

Dato : 28-10-03 19:12

> Der skulle gerne være lys i alle lamperne, for at man kan kontrollere at
de
> virker.
> Det tyder derfor på, at den pærer er sprunget eller noget andet er galt..
>
> --
> Mvh. Morten Fruergaard
> www.fruergaard-racing.dk deltager i www.syverrace.dk
> www.cf-offroad.dk - Dæk/fælge, rustfrit udstyr m.v. til 4x4 & vans.
> 2-vejs alarmer, alm. alarmer, startspærre, fart pilot og meget andet...

OK, takker. Hvilke andre lamper skal lyse op?
Erik

Fra : Morten Fruergaard

Dato : 28-10-03 19:32

"Erik M. Nielsen" <genealogiSPAMFILTER@antispam.dk> skrev i en meddelelse
> OK, takker. Hvilke andre lamper skal lyse op?

Der er vel en del i sådan en Peugeot 406..
Fx ABS,

--
Mvh. Morten Fruergaard

Fra : Brian Sørup

Dato : 28-10-03 19:03

"Erik M. Nielsen" <genealogiSPAMFILTER@antispam.dk> skrev i en
meddelelse news:kXxnb.5897$Zp4.5687@news.get2net.dk...
> [...]
man
> sætter tændingen til?
> Den gør det ikke i min! Det eneste der er lys i er ladelampen!

Der skal være lys i olielampen når du slår bilen til tænding, det er din
eneste mulighed for at kontrollere om lampen virker !

Prøv at kig ude i motorrummet efter en /løs/ ledning, det kan også være
en defekt føler eller knækket ledning.

For at tjekke den ledning du evt. finder kan du slå bilen til tænding og
holde ledningen til stel, så skal olielampen lyse.
--
Brian Sørup
1976 Camaro 305Cui.

Fra : Peter G C

Dato : 28-10-03 20:34

In news:kXxnb.5897$Zp4.5687@news.get2net.dk,
Erik M. Nielsen <genealogiSPAMFILTER@antispam.dk> typed:
> Hej.
> Ja - jeg ved det lyder dumt, men skal olietrykslampen ikke lyse når
> man sætter tændingen til?
> Den gør det ikke i min! Det eneste der er lys i er ladelampen!

Det står med 99 pct sikkerhed i din instruktionsbog til bilen under "start
af bil"

I en 306'er lyser olietrykslampen når tændingen slås til.

/Peter

--
http://www.grauslund.com