Renault Megane - eftersyn
Fra : Thomas Buus Andersen

Dato : 28-10-03 16:52

Vi har i familien en Renault Megane. Den var til Service ved 87.000km i Juni
måned. Gutterne hos Volvo/Renault i Aalborg skriver så på den nye seddel, at
bilen skal til service igen ved 100.000km, altså 13.000km senere. Et
familiemedlem havde dog fået afvide af en fra Volvo, at det var med 20.000km
mellemrum, så vi ventede til 107.000km som bilen netop har rundt, og ringer
for at bestille tid til eftersyn. Men de siger pænt, at den da først skal
til eftersyn efter 30.000km, altså 117.000km.

Så spørger man bare - tør man overhovedet sende sin bil derned :) Ved de
hvor oliefilteret sidder, og hvordan man skifter viskerblade? :)

Uhyggeligt, at de ikke har styr på serviceintervallerne på egne biler.

--
Thomas Buus
GSXR 250

Fra : KASO

Dato : 28-10-03 17:15

"Thomas Buus Andersen" skrev d. 28-10-03 16:52 dette indlæg :
> [...]
> hvor oliefilteret sidder, og hvordan man skifter viskerblade? :)
>
> Uhyggeligt, at de ikke har styr på serviceintervallerne på egne biler.

Serviceinterval på Mégane afhænger af generation/"Phase":

Mégane Phase I ('96- maj '99): 15.000 km
Mégane Phase II (maj '99- forår '01): 20.000 km (ny front - nye 16V
motorer)
Mégane Phase III (forår '01- ny Mégane): 30.000 km

Så dit værksted mangler at få styr på årgangen - hvis jeg ellers husker
ret!

http://www.kandu.dk/

Fra : Ukendt

Dato : 28-10-03 17:25

> Så spørger man bare - tør man overhovedet sende sin bil derned :) Ved de
> hvor oliefilteret sidder, og hvordan man skifter viskerblade? :)
>
> Uhyggeligt, at de ikke har styr på serviceintervallerne på egne biler.

Hvordan tror du så det går med at checke de ting som står på serviceskemaet?

--
Tom

Unofficial FORD site Denmark
http://members.tripod.com/FORD_DK

Fra : Thomas Buus Andersen

Dato : 28-10-03 17:43

> Hvordan tror du så det går med at checke de ting som står på
serviceskemaet?

Ikke så godt. Vi havde tidligere en Volvo S40 i familien. Bilen var ALDRIG
færdig til den aftalte tid.
Og når man så fik bilen udleveret, havde de dælme skiftet dæk på den, selvom
der ikke var nogen dækaftale (Vinterdækkene stod hos Hjulcenteret)..

Så der gik lige 10minutter mere inden de gamle blev smidt på igen.

> --
> Tom
>
> Unofficial FORD site Denmark
> http://members.tripod.com/FORD_DK
Thomas

Fra : bme

Dato : 28-10-03 20:51

> Hvordan tror du så det går med at checke de ting som står på
serviceskemaet?

he he, da jeg kiggede i de gamle skemaer der fulgte med min laguna da jeg
købte den, så jeg at der ved to services var tjekket for "funktion af
hydraulisk kobling" samtidig med at der var tjekket for "funktion af kobling
(kabel)", grinte lidt da min bil var med kabel, desuden tjekkede de lige
automatgearolien på bilen (og jeg har sgu stadig ikke fundet ud af hvad den
skal gøre godt for min manuelle gearkasse).

Jeg kører kun til værksted, hvis bilen fejler noget som jeg ikke kan lave,
enten pga. evner eller værktøj, resten laver jeg selv.

/bo