Rimelig anvendt tid på værkstedet?
Fra : Lars Madsen

Dato : 27-10-03 19:18

Lyder det rimeligt, at mit værksted brugte 5½ time på flg:

Benzinfilter udskiftes
Tændrør udskiftes
Pollen filter udskiftes
Kølervæske
Motorolie / oliefilter udskiftes
Tandrem udskiftes
Begge bagbremse-cylinder udskiftes
Begge bagbremse-rør udskiftes
Bremsevæske skiftet / udluftet
Servoenhed kontrolleres og efterfyldes
Undervogn kontrolleret
Smøring af låse
Ombyttet fra sommerdæk/alufælge til medbragte stålfælge/vinterdæk
Udstødningstest
Kontrol af lys & tegngivningsanlæg
Kontrol af forrude og vaskeanlæg
Indstilling af koblingspedal.
Lygteindstillinger
Kontrol af dørhængsler, dørstop, motorhjelmslukning, bagklapshængsler
Kontrol af forhjul & baghjulsskrivebremser
Kontrol af tromlebremser
Kontrol af karosseri / undervognbeskyttelse
Kontrol af harmonikabælge
Kontrol af hjulophæng, dæk og niveauregulering

Det er en sort Corsa Sport fra '96, som intet ellers fejler (... andet end
boblelyde *g*).

Mvh Lars Madsen

Fra : Rasmus

Dato : 27-10-03 20:09

"Lars Madsen" <lars.madsen@ofir.dk> wrote in message
> Lyder det rimeligt, at mit værksted brugte 5½ time på flg:

Ja, meget rimeligt, de har ihvertfald noget en del på 5½ time, hvad kom det
til at koste ialt?, lidt under 5000kr inkl moms?

mvh
Rasmus

Fra : Lars Madsen

Dato : 27-10-03 20:41

Ja, det blev 4200 inkl moms og fin regning.

Men se lige mit indlæg om boble-lyde... den lyder sgu mærkeligt, dytten.

/ LM

Fra : Rasmus

Dato : 27-10-03 20:48

> Ja, det blev 4200 inkl moms og fin regning.
>
> Men se lige mit indlæg om boble-lyde... den lyder sgu mærkeligt, dytten.

Det kan være luft i køleanlægget...., nogle biler skal luftes manuelt ud,
andre klarer det selv når man har haft startet motoren og den er blevet lidt
varm, jeg ved ikke hvad en Corsa skal

mvh
Rasmus

Fra : Ukendt

Dato : 27-10-03 20:11

> Lyder det rimeligt, at mit værksted brugte 5½ time på flg:

ja

--
Tom

Unofficial FORD site Denmark
http://members.tripod.com/FORD_DK

Fra : Lars Madsen

Dato : 27-10-03 20:42

ok :)

Fra : Peter J

Dato : 27-10-03 20:20

"Lars Madsen" skrev

Lyder det rimeligt, at mit værksted brugte 5½ time
> Mvh Lars Madsen

Det skulle jeg mene - Alene tandremmen løber hurtigt op i en 3 - 4 timer, så
de har nået pænt meget

VenHils
Peter

Fra : Lars Madsen

Dato : 27-10-03 20:44

> Det skulle jeg mene - Alene tandremmen løber hurtigt op i en 3 - 4 timer,

> de har nået pænt meget

Uha.... jeg var bare i tvivl om det var rimeligt.
Det lyder som om at jeg skal bruge det værksted igen :)
Men bare de boble-lyde også forsvinder .... se mit indlæg tidligere idag

Fra : Jesper

Dato : 27-10-03 23:40

Peter J wrote:

> Det skulle jeg mene - Alene tandremmen løber hurtigt op i en 3 - 4 timer, så
> de har nået pænt meget

3-4 timer??? Så har mekanikeren da også bundet den ene arm på ryggen,
sidder i kørestol og har maske for øjnene! Det tog en Opel mekaniker
under 60 min. at skifte den på min sidste gang. Og indenfor den time var
der tid til hyggesnak og vejledning i, hvordan jeg selv skulle gøre det
næste gang. Det var meget pædagogisk, så han kunne sikkert gøre det ene
på den halve tid!

--
Mvh. Jesper
Corsa B GSI

Fra : SNiP

Dato : 28-10-03 08:12

"Jesper" <Jesperm@tdcadsl.dk> wrote in message

> [...]
> der tid til hyggesnak og vejledning i, hvordan jeg selv skulle gøre det
> næste gang. Det var meget pædagogisk, så han kunne sikkert gøre det ene

Ja jeg synes da også det var en rum tid at anvende på tandremsskift, nuvel,
nogen biler er mere f***'ed up end andre at skifte tandrem på, men det synes
jeg nu ikke at erindre nogen Corsa modeller som er.

/J

Fra : Peter J

Dato : 28-10-03 17:30

"Jesper" <Jesperm@tdcadsl.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> der tid til hyggesnak og vejledning i, hvordan jeg selv skulle gøre det
> næste gang. Det var meget pædagogisk, så han kunne sikkert gøre det ene

Okay...... Så blev jeg så meget klogere - Men nu _er_ der jo vist osse noget
med Opel'er og tandremme....... De må jo få en vis erfaring i at skifte

Mit sammenligningsgrundlag er min egen Xantia, og der er der afsat cirka 4
timer til skift af tandrem - Og det er ikke på et aut. værksted... Jeg
nægter at give 500,- i timen, når jeg kan slippe med godt 300 hos en
Hyundai - forh.
Men stadig synes jeg at det er billigt sluppet for et eftersyn alt incl.

> Mvh. Jesper
> Corsa B GSI

VenHils
Peter

Fra : Per Olsen

Dato : 28-10-03 20:34

"Peter J" skrev
> Det skulle jeg mene - Alene tandremmen løber hurtigt op i en 3 - 4 timer,

> de har nået pænt meget

Opel's standard-tid for skift af tandrem på en Corsa B er fra 0.7 time til
1.1 time.

Pe®=s1
Opel Vectra A 2.0i GLS

Fra : Morten Fruergaard

Dato : 27-10-03 20:49

"Lars Madsen" <lars.madsen@ofir.dk> skrev i en meddelelse
> Lyder det rimeligt, at mit værksted brugte 5½ time på flg:

Nej, jeg tror at de mangler at skrive et par timer på... .-)

--
Mvh. Morten Fruergaard

Fra : claus b. p.

Dato : 29-10-03 14:13

"Morten Fruergaard" <mit fornavn@mit efternavn.com> wrote in message
> "Lars Madsen" <lars.madsen@ofir.dk> skrev i en meddelelse
>

> Nej, jeg tror at de mangler at skrive et par timer på... .-)

Tror jeg også, hvor ligger det værksted?
En mikker brugte en hel dag på at skifte bageste bremse- og brændstofrør på
en Mercer W124, fordi de skulle føres over bagbroen. Det blev over 5000, og
så blev der ikke lavet andet.
/Claus