yamaha sr 500
Fra : Hans Møller Andersen

Dato : 10-04-01 20:56

Hej,
Kan nogen fortælle mig lidt om SR 500. Hvornår ophørte importen/salget i DK?
Har den kun fodstart eller også el? Er det iøvrigt af betydning - starter
den let? Har den kendte svagheder - hvilke ændringer i årenes løb? Er det en
passende pige - start - cykel? Skal man hellere satse på SR 250 - eller
måske Suzuki GN 250. Eller er det med en cyl. bare en fix ide (virker mere
interessant en en alm. "kedelig" 2 cyl.)

Hilsen Hans
TransAlp '92

Fra : Anneli

Dato : 11-04-01 22:34

"Hans Møller Andersen" <hman@get2net.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> måske Suzuki GN 250. Eller er det med en cyl. bare en fix ide (virker mere
> interessant en en alm. "kedelig" 2 cyl.)

Jeg vil klart anbefale mini Marauderen (Suzuki GZ 250) som begyndercykel,
den har samme motor som GN'en. Den er let at håndtere, kanon-økonomisk både
i indkøb og drift, og en rigtig lille slider. Jeg er overordentlig glad for
min, hvis du vil vide mere om den er du velkommen til at skrive. Du kan også
kigge på min hjemmeside.

Jeg ved ikke, om det med en cylinder bare er en fix idé, men jeg er ikke i
tvivl om, at min næste cykel også kun skal have en cylinder! :0)

--
Stor hilsen Anneli
Suzuki GZ 250 Marauder, lysegul :0) + Jawa mv.

Fra : Søren L Hansen

Dato : 11-04-01 22:56

Det er en rigtig fed maskine
"Hans Møller Andersen" <hman@get2net.dk> skrev i en meddelelse
> Hej,
> Kan nogen fortælle mig lidt om SR 500. Hvornår ophørte importen/salget i
DK?
ved ikke, men produktionen stoppede først sidste år, de har været solgt i
bl.a. tyskland med stor succes.

> Har den kun fodstart eller også el?

Fodstart.

Er det iøvrigt af betydning - starter
> den let?

Nej, ikke særligt, men når man har teknikken og bruger ventilløfteren kan
det gøres.

Har den kendte svagheder - hvilke ændringer i årenes løb?

Der har bl.a. været skiftet lidt imellem egerfælge og støbte fælge.

> [...]
> måske Suzuki GN 250. Eller er det med en cyl. bare en fix ide (virker mere
> interessant en en alm. "kedelig" 2 cyl.)

Helt enig, encylindret er sagen.

Den styrer også godt, er ikke så tung. De andre to du nævner er selvfølgelig
lettere at starte på , men SRen med sinde ca 35 heste er en finfin maskine.
Læs evt. mere her: www.wunderlich.de

Søren