Volvo penta MD6B, dryp fra HP pumpe ved ga~
Fra : Frank Mikkelsen

Dato : 24-10-03 19:01

Hej Gruppe
Vi har under vinterklargøring opdaget at der drypper disel fra HP pumpen på
vores Volvo penta MD6B. Det ser ud som om det kommer ud omkrig den lille
aksel som gasarmen sidder på, men det er sværet at se nøjagtigt, det er
desværre ikke bare fra et rør til eller fra pumpen.

Er der nogen i gruppe der har erfaring med noget tilsvarende?

Vi plejer selv at lave alt på motorinstalationen men HP pumpen er vi lidt
bange for selv at begynde at skrue i.

Hvis der er en event. kender en god motor mand omkring Århus vil vi gerne
høre om det.

Frank

Fra : Kurt Becher

Dato : 25-10-03 21:55

> Vi plejer selv at lave alt på motorinstalationen men HP pumpen er vi
> lidt bange for selv at begynde at skrue i.

Hejsa

Jeg har fået at vide af en "motormand", at alt hvad der vedrører
højtrykspumpen skal man lade autoriserede værksteder tage sig af!

Tolerencerne i pumpen er så små, at der skal specialværktøj til snart sagt
alt. Man kan ødelægge mere end man gavner og det er dyre sager...

MVH