Kan man måle indholdet af frostvæske
Fra : kayl

Dato : 24-10-03 05:27

Findes der en metode hvormed man kan måle
om kølevandet i en motor indeholder tilstrækkeligt
med frostvæske?

--
Hilsen kayl
~~~~~~~~~~~~~~~~

Fra : Claus Pedersen

Dato : 24-10-03 07:01

Ja, du kan købe en billig frostvæskemåler i autotilbehørsforretninger ol.

Mvh.

Claus Pedersen

Fra : Lars Kristensen

Dato : 24-10-03 09:57

Claus Pedersen wrote:
> Ja, du kan købe en billig frostvæskemåler i autotilbehørsforretninger ol.

Og det skal være dem der er lavet som et glasrør med en gummibold i den
ene ende og en gummi-"snabel" i den anden. Dem bl.a. HN fører, der er
lavet i plastic med nogle visere i, synes jeg ikke fungerer overhovedt!

- Lars

Fra : Carsten Holck

Dato : 24-10-03 15:56

Lars Kristensen wrote:

> [...]
> den ene ende og en gummi-"snabel" i den anden. Dem bl.a. HN fører,
> der er lavet i plastic med nogle visere i, synes jeg ikke fungerer

Der er 2 slags frostvæsker - og der skal bruges forskellige frysepunkt
instrumenter
--
/carsten

Fra : "Troels Hansen

Dato : 24-10-03 16:26

Carsten Holck wrote:
> Der er 2 slags frostvæsker - og der skal bruges forskellige frysepunkt
> instrumenter

Tag en lille slat i et rent glas og smut ned til din bil mekaniker og få
ham til at måle frysepunktet. Han skal ikke bruge mere end et par dråber.

Fra : Lars Kristensen

Dato : 24-10-03 16:53

Carsten Holck wrote:

> Der er 2 slags frostvæsker - og der skal bruges forskellige frysepunkt
> instrumenter

Den glasfidus jeg har kan tage begge to. Har den ikke lige inden for
rækkevidde, men er det ikke noget med, at det enten kan være glykol
eller ethanol baseret?

- Lars

Fra : 26xx

Dato : 13-01-04 08:01

http://www.kandu.dk/

Fra : 26xx

Dato : 23-03-04 08:09

"26xx" skrev d. 13-01-04 08:01 dette indlæg :

> frysepunkt

> http://www.kandu.dk/
> tag en sjat kølervæske, sæt den i en fryser, hvor der er minus 18
gr.hvis den ikke fryser, kan den klare en streng vinter, samme metode
kan naturligvis bruges på bilen hilsen Bent Christiansen.

http://www.kandu.dk/