Raslen i Nissan Sunny ved tomgang
Fra : Lars Hansen

Dato : 27-10-03 08:50

Min søns Nissan Sunny 1.6 LX fra 1992 (km. 260.000) er begyndt at rasle i
motoren ved tomgang.
Jeg tror det kommer fra knastkæden.
Betyder det noget særligt (den synger allivel på sidste vers). Eller kan det
laves forholdsvis billigt.

Lars

Fra : Rasmus Bojsen

Dato : 27-10-03 21:28

On Mon, 27 Oct 2003 08:50:24 +0100, "Lars Hansen" <larsh@image.dk>
wrote:

> [...]
>Jeg tror det kommer fra knastkæden.
>Betyder det noget særligt (den synger allivel på sidste vers). Eller kan det

Det kan være den øverste kædestrammer der skal skiftes- det koster ca.
1800 på aut. værksted.
Det kan evt. afhjælpes ved at køre med Castrol Formula RS 10-60
motorolie

mvh.
Rasmus Bojsen
Sydjylland.
bojsen@vejen-net.dk

Fra : Daniel Alstrup

Dato : 27-10-03 23:13

"Lars Hansen" wrote in message
> Min søns Nissan Sunny 1.6 LX fra 1992 (km. 260.000) er begyndt at rasle i
> motoren ved tomgang.

Har samme bil bare fra '94... Der raslede den også, det var blot
varmeskjoldet, der ikke sad helt fast. Det lykkedes aldrig at få sat det
fast så ikke det raslede, så tilsidst blev lortet fjernet! (ah, stilhed)

Hygge...
Daniel

Fra : Lars Hansen

Dato : 28-10-03 17:11

Det var lige hvad det var (varmeskjoldet der sad løst altså)

Tusind tak for hjælpen.