VW tdi kontra Mercedes CDI
Fra : Sonil

Dato : 26-10-03 20:15

Hej med jer,

Hvad ville i motormæssigt være mest nervøs for mht. holdbarhed:

1. VW 1,9 tdi 90 hk, 230000 km.
2 MB 2,2 CDI 125 hk, 350000 km.

Der er ikke på noget tidspunkt lavet andet på motorene end service.

Jeg går ud fra at MB'en vil være den dyreste at reparere på hvis uheldet
skulle være ude ?

Mvh
Søren

Fra : EjS

Dato : 26-10-03 20:19

> Hvad ville i motormæssigt være mest nervøs for mht. holdbarhed:
>
> 1. VW 1,9 tdi 90 hk, 230000 km.
> 2 MB 2,2 CDI 125 hk, 350000 km.

Hvis det udelukkende er holdbarhed der skal vurderes ville jeg personligt
vælge ud fra bilens egenvægt og brug. Hvis MB'eren har kørt som taxi i et
E-karrosseri vil jeg tro den er blevet kørt hårdt da 125 HK må antages at
være lige i underkanten.

Omvendt vil en TDI 90 i en Passat nok også have været spændt hårdt for. Men
er det en privat bil (Golf eller Vento/Bora) der har pendlet på motorvej
ville jeg nok mene denne er mindst slidt.

MVH EjS

Fra : Jan Nielsen

Dato : 26-10-03 20:21

"Sonil" <sonil@ofir.dk> skrev i en meddelelse

> Hvad ville i motormæssigt være mest nervøs for mht. holdbarhed:
> 1. VW 1,9 tdi 90 hk, 230000 km.
> 2 MB 2,2 CDI 125 hk, 350000 km.

jeg ville ikke være nervøs for nogen af dem hvis ellers der er lavet service
ifgl foreskrifterne

> Jeg går ud fra at MB'en vil være den dyreste at reparere på hvis uheldet
> skulle være ude ?

Måske er motoren dyrere at reparere på, men der er jo andet der går i
stykker på en bil, og der tror jeg at MB'en er billigere at servicere
jeg har dog ikke lige pt noget liggende der kan dokumentere min tro

Fra : Ukendt

Dato : 26-10-03 22:12

> jeg ville ikke være nervøs for nogen af dem hvis ellers der er lavet
service
> ifgl foreskrifterne

Siden hvornår er værkstederne begyndt at lave service efter foreskrifterne?

--
Tom

Unofficial FORD site Denmark
http://members.tripod.com/FORD_DK

Fra : phk

Dato : 27-10-03 09:46

> service
>
> Siden hvornår er værkstederne begyndt at lave service efter
foreskrifterne?

Siden det år hvor homo sapiens landede et bemandet rumfartøj på Mars ;)

--
Per, Esbjerg

Fra : Jan Nielsen

Dato : 26-10-03 21:49

"Sonil" <sonil@ofir.dk> skrev i en meddelelse

> 2 MB 2,2 CDI 125 hk, 350000 km.
Jeg overså at du havde skrevet 125 HK en 220 CDI har 143HK og 300nm

Jan

Fra : Sonil

Dato : 26-10-03 21:59

> Jeg overså at du havde skrevet 125 HK en 220 CDI har 143HK og 300nm

Ikke den første årgang.

Mvh
Søren

Fra : N/A

Dato : 26-10-03 22:13

Fra : Jan Nielsen

Dato : 26-10-03 22:13

"Jan Nielsen" <jan@campingvognen.dk> skrev i en meddelelse news:MJWmb.2963

Jeg har selv fundet ud af det, du har ret, der er 125HK versioner også,
ligger motoren i en E eller C klasse? altså den du har kig på?

Jan

Fra : Sonil

Dato : 27-10-03 18:37

> Jeg har selv fundet ud af det, du har ret, der er 125HK versioner også,
> ligger motoren i en E eller C klasse? altså den du har kig på?

Det er en E-klasse, så spørgsmålet er om den har haft for meget at se
til.......

Mvh
Søren

Fra : p.jarnbak

Dato : 27-10-03 00:54

"Sonil" <sonil@ofir.dk> wrote in message
> [...]
>
> 1. VW 1,9 tdi 90 hk, 230000 km.
> 2 MB 2,2 CDI 125 hk, 350000 km.
>
> Der er ikke på noget tidspunkt lavet andet på motorene end service.
Jeg ved at en vw 1,9 90 hk godt kan køre en halv mil km hvis den får service
og ikke køre korte ture
men den skal jo have en ny tandrem engang imellem. 230000 km så er den
tilkørt, men ikke brugt op.
Hej Palle.

Fra : Rene´

Dato : 27-10-03 19:45

Har selv en C220cdi med 500000 km på klokken motoern køre 20000km på et
olieskif og der bliver ikke efterfyldt, jeg vil tro at den nok bruger ca en
halv liter på 20000km min er endda chippet til 150hk og 350nm jeg kan sige
den æder en 300 turbo fra 0-200 og den har endda 177hk,
Jeg vil klart vælge Mb, den har jo heller ikke tandrem og så har den oliefyr
som standart så derfor aldrig koldstart, da fyret starter når nøglen sættes
i og den er mega hurtig varm.

Fra : Jesper Bach

Dato : 28-10-03 15:33

"Rene´" <virker@ikke.mars> wrote in message
> [...]
oliefyr
> som standart så derfor aldrig koldstart, da fyret starter når nøglen

Det var li'godt s.....

Det vidste jeg ikke om CDI'en. Bare jeg havde det i min gamle 280'er, for
den lyder og mærker godt nok noget træt, når den startes i 2 graders varme

Men FDM har lige lavet et reservedelsindex, og her ligger MB'en billigt med
sliddele og gummi og dyrere end resten med "resten". Kan ikke huske
detaljerne med FDM's hjemmeside hjælper nok på det.

/jesper

http://w123.homepage.dk