BMW 745
Fra : Niels Skaaning

Dato : 26-10-03 16:59

Vil forsikringsselskaberne gå helt i hårdknude, hvis man vil ansvarsforsikre
en BMW 745 fra startfirserne (e23)? Den har jo trods alt ca. 250 hk. Der er
nu noget specielt over de gamle BMW'er, som de nye ikke har.

NS

Fra : ENN

Dato : 26-10-03 17:14

Sikkert, Jeg har ikke rigtigt forstået hvorfor BMW er sådan et "hademærke"
hos forsikringsselskaberne - men måske er det fordi der er mange gamle E30
Jalah Slæder hvor der laves forsikringsfusk med?
Delene til BMW er faktisk billige sammenlignet med mine tidligere slæder
(Volvo Toyota Honda Skoda osv.)

Jeg har dog min nuværende 320d rimeligt forsikret (6000,- helårligt med fuld
kasko)

Fra : Mogens Knudsen

Dato : 27-10-03 08:26

On Sun, 26 Oct 2003 17:13:40 +0100, "ENN" <enn@nomail.com> wrote:

>Jeg har ikke rigtigt forstået hvorfor BMW er sådan et "hademærke"
>hos forsikringsselskaberne

Nyvognspris, vægt og hk er årsagen i mit selskab...

/Mogens

Fra : ENN

Dato : 27-10-03 19:50

HMM Nyvognspris og HK kan jeg forstå har betydning på forsikringspris men
Vægt - hvordan skulle det indvirke på forsikringspris?

Fra : Mogens Knudsen

Dato : 27-10-03 21:06

On Mon, 27 Oct 2003 19:50:04 +0100, "ENN" <enn@nomail.com> wrote:

>Vægt - hvordan skulle det indvirke på forsikringspris?

Aner det ikke - forsikringsselskabers tankegang er generelt svært
forståelige :)

/Mogens

Fra : Klaus Rejkjær

Dato : 27-10-03 17:36

Der er nu noget specielt over de gamle BMW'er, som de nye ikke har.

Det kan du have ret i, men lige præcis den der har aldrig været i høj kurs.
Jeg mener det var Hartge der ikke ville bygge om på den, da den simpelthen
var for grim. Men de gamle 2500 og 3,0 var flotte.

MVH Klaus