Ang. Golf 2
Fra : Mads Stetter

Dato : 26-10-03 14:35

Hejsa

Så fik jeg prøvet "min" Golf, som jeg endnu ikke har købt!

Det eneste som jeg ikke har det så godt med inden jeg køber denne bil er, at
jeg ikke har været under bunden på den for at kigge!? Og så ville jeg jo
lige høre jer om der er nogen grund til bekymring!?

Bilen er en Golf 2 fra 89 import fra tyskland og er endnu ikke på plader! Af
rust på karosse er der:

1. et par bobler på bagsmæk.
2 Lidt boble i samlingen under venstre baglygte (Er det faretruende?)
3 og til sidst er der liiiidt rust i skærmkanter (Man kan kun se rusten hvis
man går hen og kigger helt tæt på det bagerste stykke af skærmen!)
(Overfladerust som det andet)

SKAL jeg under bilen inden jeg køber eller er sådan en tysker fin?

Sælger sørger for syn af bilen, dog skal jeg betale evt. værkstedstimer!
(Til mont. af sideblinker, gul-plade sæt osv.)

Var ude at køre i bilen i går, og den kørte jo fint. Gearkassen gik lidt
stramt da den har stået stille hele 2003 i en garage! (Sælger sagde at det
bare lige skulle smøres op i nogle nylonbøsninger vist nok, og det ville han
ordne)

Skiverne virkede som om de var lidt skæve, men det er vel ikke så dyrt på
sådan en golf!?

Håber i kan hjælpe! Hvis i har nogle købsguider osv. omkring golf2 må i
meget gerne smide dem med!

Fortsat go søndag

MVH Mads Stetter

Fra : EjS

Dato : 26-10-03 14:53

Hej Mads

Det du har brug for lige nu (og i al fremtid) er at surfe ind på
www.golf2.dk

Der er al den viden du har brug for. Spørg evt. dér! Min far har en Golf fra
'88 der er også er importeret fra Tyskland og er synet 2 gange. Der har ikke
været nogen problemer. Den har nu kørt i 4 år stort set uden andet end et
par services og skift af et par dæk :)

Mht. rust bruger de jo ikke salt alle steder i Tyskland så rust de alvorlige
steder burde ikke være et problem. Personligt ville jeg kigge under bilen -
og snarligst efter køb få den behandlet.

Ellers må jeg sige det er en bil som man kun kan blive glad for. Mekanikken
tåler lidt af hvert og reservedele er billige. Men som sagt prøv ovenstående
link. Held og lykke!

MVH EjS

Fra : Mads Stetter

Dato : 26-10-03 16:40

"EjS" <ejsREMOVE@stofanet.dk> skrev i en meddelelse
> Hej Mads
>
> Det du har brug for lige nu (og i al fremtid) er at surfe ind på
> www.golf2.dk

Yeps. den kender jeg godt. Men deres købsguide er ikke til at finde!

> [...]
ikke
> været nogen problemer. Den har nu kørt i 4 år stort set uden andet end et

Ok, det er jo reelt nok!

> [...]
> steder burde ikke være et problem. Personligt ville jeg kigge under
bilen -
> og snarligst efter køb få den behandlet.

Yep, Undervognsbeh. er selvfølgelig et must!

> [...]
Mekanikken
> tåler lidt af hvert og reservedele er billige. Men som sagt prøv

Tak for svaret... Håber der er flere der har lidt inputs til mine spørgsmål!

MVH Mads Stetter

Fra : Juel

Dato : 27-10-03 10:25

> Yeps. den kender jeg godt. Men deres købsguide er ikke til at finde!

Det vil jeg da ikke ha siddende på mig, jeg får det ordnet i en fart

Mvh
Morten **golf2.dk owner**

Fra : Olesen

Dato : 27-10-03 17:40

"Mads Stetter" <m_stetter@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> [...]
hvis
> man går hen og kigger helt tæt på det bagerste stykke af skærmen!)

VW's bedste Golf-model.

Men en tysker med den grad af rust ???
Det tegner da ikke lovende...

Sådan kunne en dansk Golf se ud hvad rust angår,
og køber du syd for grænsen, så burde den da
være rustfri ??!!!

Fra : jan@stevns.net

Dato : 27-10-03 20:25

"Olesen" <olesen@jubiipost.dk> skrev :

>VW's bedste Golf-model.

Har andre da lavet Golf'er ?
--
jan@stevns.net - www.stevns.net
"There is no replacement for displacement......! "

Fra : Mads Stetter

Dato : 27-10-03 22:44

<jan@stevns.net> skrev i en meddelelse

> Har andre da lavet Golf'er ?

De har vel lavet Golf 1, 2 osv?

MVH Mads Stetter

Fra : Mads Stetter

Dato : 27-10-03 22:15

> [...]
> Det tegner da ikke lovende...
>
> Sådan kunne en dansk Golf se ud hvad rust angår,
> og køber du syd for grænsen, så burde den da

Tak for dit svar... Ved ikke helt hvordan jeg skal vægte det!? Er det
normalt at en bil fra tyskland fra 89 ikke har det mindste rust?

Jeg er desværre ikke Golf-importør så jeg har ikke set et hav af golf'er!

MVH Mads Stetter

Fra : EjS

Dato : 27-10-03 23:46

> [...]
> normalt at en bil fra tyskland fra 89 ikke har det mindste rust?
>
> Jeg er desværre ikke Golf-importør så jeg har ikke set et hav af golf'er!

Hej igen

Jeg ved at den Golf min far af den lokale mekaniker havde betjent
mekanikeren i et 1-2 års tid. Ved handelen fortalte mekanikeren min far at
han havde lavet rust arbejde på bilen lige efter den blev importeret.

Idag er bilen lidt rusten bl.a i skærmkanter. Det tror jeg ikke kan undgås
selv på tyske biler - der er vel også ilt i luften i Tyskland (og det regner
også en gang imellem dernede) - så igen. Tjek under bunden....

Men som jeg skrev: De har også et forum på Golf 2's hjemmeside. Spørg de
mange Golf 2 ejere derinde. De vil kunne give et mere nuanceret billede...

MVH EjS