Rensning af karburator...
Fra : Martin Petersen

Dato : 26-10-03 02:42

Hejsa...

Jeg har et par dobbelte webere liggende som skal smides på min 205'er. Inden
da vil jeg dog gerne rense dem af, da de er rimelig irrede/tilkalkede
udvendig. Har i et godt trick til dette?

Havde forestillet mig jeg ville bruge et kar med benzin og en stiv børste,
men er der andet der er bedre?

Motorvask og vand er vel ikke det bedste at hælde i en karburator?

- Martin

Fra : Bjarke Christensen

Dato : 26-10-03 08:50

Benzin er for hårdt ved fingrene og for flygtigt (brandfare). Brug
petroleum.

/Bjarke

Fra : JBH

Dato : 26-10-03 09:38

"Bjarke Christensen" <BjarkeMC@(IngenSpam)grevestrand.dk> skrev i en
meddelelse news:bnfuap$14nj$1@news.cybercity.dk...
> Benzin er for hårdt ved fingrene og for flygtigt (brandfare). Brug
> petroleum.

Eller lampeolie/tændvædske som også er et petroleumsprodukt, men ofte meget
nemmere at fat i.

mvh
JBH

Fra : alexbo

Dato : 26-10-03 10:21

"Martin Petersen" skrev

> Jeg har et par dobbelte webere liggende som skal smides på min 205'er.
Inden
> da vil jeg dog gerne rense dem af, da de er rimelig irrede/tilkalkede
> udvendig. Har i et godt trick til dette?

Fortynder.

mvh
Alex Christensen

Fra : Niels Skaaning

Dato : 26-10-03 13:35

"alexbo" <alexbo@post.cybercity.dk> skrev i en meddelelse

> "Martin Petersen" skrev

> Inden
>
> Fortynder.

"Tilkalkningen", som ikke er kalk, kan ikke fjernes med hverken benzin eller
fortynder. Måske kan det fjernes med karburator rens på spray eller det man
tilsætter benzinen. Ellers skal det fjernes mekanisk sammen med irret.

NS